Akárhány példát láttam, a házi felhasználás esetén az esztétikán kívül csak hátránya van a multihoz képest a légcsatornázjható rendszernek (nem gép, rendszer!)
1. lakás eltérő helyein az eltérő igényt nem kezeli le
Adatvédelmi alapszabály (plusz a zsarolhatóság megelőzése), hogy a nyílt internetre SOHA nem engedünk ki lakásriasztót, számítógépet, házvezérlést, hálószobát figyelő kamerát, okostermosztátot, okosklímát, okoskapcsolót, de még egy okos fogpiszkálót SEM!
Alapvetően egyetértek. De túl van reagálva. Szerintem. Riasztót, kamerát persze, hogy nem engedünk ki így a netre. De egy szaros termosztátot? Mit csinál a raboló? Befűt nekem? Észreveszem, lekapcsolom, ha hekkerkedésre gyanakszom, akkor leveszem a netről. Mi kárt okoz?
Ahhoz képest, hogy ezen a nyílt neten bankolunk, értékpapírt veszünk, vásárolunk... Ahhoz képest még akár a kamera is mehetne. Egy baki hálózatot azért igen nehéz feltörni, pedig az is a nyílt neten megy.
"csak itt arra kell figyelni, hogy hány csörgést engedek.
Párátlannál vált, párosnál dudál, 5 felett kikapcsol."
A legegyszerűbb gsm távkapcsolóknál minden telefonhívástól a relé átkapcsol az ellenkező állásba, az első csengetés első pillanatában :) tehát mihelyt meghallod a csengetést akár egyből le is teheted a telefont. Ha relé-átváltás helyett impulzus üzemben használod, akkor úgy is hívják, hogy GSM kapunyitó (lásd: google).
Persze ennél okosabb cuccok is vannak, pl SMS-ben bármikor lekérdezheted a távoli aktuális hőmérsékletet tőle, vagy X fokos hőmérséklet alatt/felett automatikusan SMS-t küld vagy akár meg is csörget téged. És ez még mindig csak a jéghegy csúcsa.
Ha most az XK76-osra célzol, akkor te inkább ne akarj segíteni nekem :)
"neten azt csinálsz rakta, amit akarsz'"
Adatvédelmi alapszabály (plusz a zsarolhatóság megelőzése), hogy a nyílt internetre SOHA nem engedünk ki lakásriasztót, számítógépet, házvezérlést, hálószobát figyelő kamerát, okostermosztátot, okosklímát, okoskapcsolót, de még egy okos fogpiszkálót SEM!
"Túl akarod bonyolítani'"
Az én tervem: Kovács úr a mobiltelefonjával csak megcsörgeti a klíma telefonszámát és a következő pillanatban a fűtés 8 fokról átáll 22 fokra, a következő hívástól meg visszaáll temperálásra.
Te viszont arra célzol, hogy a kímaberendezést folyamatosan elérhetővé kell tenni az internet felől és Kovács úr az okostelefonján mindig indítsa el a Gree mobilalkalmazását és azzal állítsa át a nyaralójában a hőmérsékletet.
BIZTOS vagy te abban, hogy az én módszerem a bonyolultabb? ;)
És arról még nem is beszéltünk, hogy mi van akkor, ha a nyaralóban nincs bekötve a 365x24 órás internet szolgáltatás és/vagy ha pl Kovács úr valójában egy 70 éves szőke néni, aki még az okostelefon kifejezést sem ismeri? :)
Nekem egyszerűbbnek tűnik, hogy megkeresem a beltériben a szobahőmérséklet érzékelő elemet, hozzáragasztok egy saját hőérzékelőt is, alájuk teszek egy fűtőellenállást és így hamis információkkal tudom befolyásolni a klíma termisztorának aktuális hőérzetét.
Elgondolkodtató még az a megoldás is, hogy telefonos relé két különböző hőmérsékletre állított Gree távirányító között fog kapcsolgatni, csak itt arra kell figyelni, hogy hány csörgést engedek.
Párátlannál vált, párosnál dudál, 5 felett kikapcsol.
nálam a szintén nagyméretű nappaliba van csak befújás, ami a ház szélső részén van. A hálókban így 2 fokkal hűvösebb van, ami alváshoz OK, de pl gyereknek tanuláshoz nem annyira.
ELszívás a ház központi részében lévő közlekedőben van, a padlóig legipszkartonozott csatorna 15X60 cm hasznos keresztmetszetű.
" befúvás mennyiségéhez milyen arányban kell legyen?" Nem értem.
A befújás 4x D200-as Sonoflex, kb 2m hosszon. Az elszívásnál az előbb említett gk csatorna után van 80cm-nyi 2XD250 Sonoflex, 7 nm G3-as szűrő bedobozolva, 3XD250 Sonoflex.
Nekem FUJI 24LMLA 8kW-os gépem van. Kicsit nagyvonalúan kezeli a beállított hőmérsékletet, jellemzően túlfűt de elég öntörvényű. A kültéri rohadt érzékeny a párára, sűrűn lefagy, leolvaszt tekintve, hogy viszonylag kicsi az átáramló keresztmetszet a teljesítményhez képest. Ez a gép kb -3 fok átlagig OK nekem, szerintem szarul sikerült a hőszigetelés anno. Ebben a szezonban kb 3 napot kellett ráfűtenem egyéb módon.
Méretezni kell. A fujiknak kiváló dokumentációja van. Az én beltérim még 140-50Pa ellenállás mellett is le tudja adni az 1000m3/h-t. Nálam azt hiszem mode 1 van beállítva (1000m3/h@ 65Pa) de valamivel 1000m3/h felett üzemel(t) ()~1300m3/h (már biztos poros a szűrő->fojt)
"olcsóbb" kínai (GREE..stb.) típosoknak nincs elég nyomása 5-6 kw-on. Ennek így nincs értelme. Különböző statikus nyomású gépek vannak széles névleges teljesítménnyel.
Elárulom, hogy mi a konkrét feladat: távoli hétvégi ház klímás fűtését/hűtését akarom átkapcsolni temperálásról szobahőmérsékletre (és vissza) telefonhívással.
Vezetékes termosztát esetén egy egyszerű rutinfeladat: két db termosztát különböző hőmérsékletekre állítva és telefonhívásra egy relé egyszerűen átkapcsol egyik termosztátról a másikra. Nade a Gree Amber klímának nincs külső termosztát bemenete, ezért először arra gondoltam, hogy a telefonos relé két különböző hőmérsékletre állított Gree távirányító között fog kapcsolgatni, de ez több szempontból is bizonytalan/megbízhatatlan terület.
A végső menedékem az, hogy megkeresem a beltériben a szobahőmérséklet érzékelő elemet, hozzáragasztok egy saját hőérzékelőt is, alájuk teszek egy fűtőellenállást és így hamis információkkal tudom befolyásolni a klíma termisztorának aktuális hőérzetét :) de nincs türelmem ennyire bonyolult trükk végigviteléhez. Plusz a klíma még garanciás, úgyhogy egyelőre nem csinálnék rajta jelentős módosításokat :)
Ugye nem a modbus vezérlő modul alkalmazásával viccelődsz?
Mert kicsit durva lene, ha egy 220 ezer forintos klíma és egy 3 ezer forintos szobatermosztát egymással való összekötésére egy 250.000 forintos "összekötő alkatrészt" javasolnál :)
"Az alábbi gumitalpakat érdemes kicserélni valami jobb típusúra, csökkentené kültéri zaját?"
A nem röhejes hatékonyságú zajcsökkentő talpak két legfontosabb jellemzője:
1: a rugalmas rész NEM egynemű anyag (tehát tömör gumi = röhej, gumi+levegő = sokkal jobb, gumi+áramló levegő = még jobb, akármi + áramló folyadék/zselé = még sokkal jobb, stb mert léteznek még ennél is komolyabb zajcsillapító konstrukciók)
2: a két oldali fém rögzítő csavarok belül NINCSENEK semmiféle merev (tehát hang-vezető) összeköttetésben egymással.
Ezen felül gondolni kell arra is, hogy a zaj nagy része talán nem is a talpakon át, hanem a levegőn át indul a kültéri egységből a lakásod felé
(de még a csövezés is vezethet át egy kis zajt, ha túl mereven lett vezetve).
Az is érdekelne, hogy ezeknék a klímáknál a csepptálca és a kompresszor fűtőbetéten van-e valamiyen termosztát (magán a fűtőbetéten/közelében)? Vagy az elaktronika saját hőmérője alapján vannak ki-be kapcsolgatva?
Gree Amber (12YC) klímák hogy viselik az áramszüneteket?
Tudom, hogy a régi klímák könnyen tönkrementek, ha szakadozott az energiaellátás, de az újybb klímákban állítólag van külön védelem ilyesmire.
Sajnos
- a szervizkönyvében sehol nem találok rajta vezetékes külső vezérlési lehetőséget (pl vezetékes termosztát, házvezérlés, stb),
- és azt sem tudom, hogy amikor a távirányító adatot küld, akkor minden esetben az összes beállítást újra elküldi vagy mindig csak azt az egyet, amit éppen módosítottam
tehát kénytelen vagyok a klímát a tápfeszültség elvételével-visszaadásával vezérelni.
Azt megígérhetem, hogy mindig adok neki időt a feléledésre, ezért a feszültséggel ellátott időszak soha nem lesz rövidebb X percnél, persze ezt az X időt sem tudom.
Volt egy régi klímám, csak gumi alátétekkel. Sosem volt panasz a hangjára, sem belül sem kívül.
Le kellett cserélni a klímát. A szerelő az új kültérit már saját konzolra, sima fém alátétre tette. Semmi extrával. A kültéri olyan hanggal volt, pláne induláskor, hogy bent is meg lehetett zavarodni. Nem éjjel, hanem nappal. Rendeltem webáruházban szándékosan gumibakot, de nem átmenő csavarral. Elutaztam érte, és a kezembe nyomták. Ez átmenő csavaros volt, és nem tőcsavaros. Mondtam, hogy én nem ezt rendeltem. Elismerték, de nem volt más.
Elhoztam, felszereltem. Semmi változást nem hozott.
Elhívtam az üzembe helyezőjét, hogy olyan hangos a kültéri, hogy induláskor (sokszor indul) a tévét nem lehet hallani bent. Fogta és kicserélte a csövezést, mert túl rövidnek találta. A gumibakokat szó nélkül cserélte tőcsavarosra. Hang mikrofonnal mérte a zaját, mindent csinált. Azt mondta, hogy ez a minimum zaj, és megfelel a leírásának.
Nagyon kicsit lett csak csendesebb az egész szerkezet.
Ez egy új Gree Comfort klíma, de ezek a tapasztalataim. Nem volt olcsó, de legalább zajos és sokat fogyaszt még álló helyzetben is.
Ezért a régi 12 éves Daikin klímával fűtünk ha kell mert az a régi szar tud fűteni, nem fogyaszt semmit standby-ban és még csendes is.
Ez sokat nem ér... inkább semmit se. Rezgéscsillapító gumibak, több változata létezik, legismertebb változata a harang alakú, de belül tömör, tehát nem üreges. Átmenő csavarok állnak ki belőle, de fémesen nem állnak kötésben, ezt maga a gumi biztosítja. Voltaképpen menetes szár és erre megy az alátét majd a szorítócsavar, persze a kültéri talpa meg közötte...
Nagyon rákattantam erre a légcsatornás klíma témára. Elolvastam az összes hozzászólásodat a témában. Nagyon csábító, hogy SK. megcsinálhatnám a csövezést, mert most akarom a padlást szigetelni 30 cm gyapottal, és abban szépen el lehetne rakni a csöveket.
Tudnál segíteni méretezésben , tanácsokkal erre a házra?:
hagyományos padlás-tetős családi ház össz. 80nm.
48nm a nappali,
1.szoba:15nm,
2.szoba20nm.,
fürdő6nm.,
előszoba5nm.
A ház kb 5-6 kw/h hőveszteségű. Falakon 10cm. hungi. A szobáknak gipszakton álmenyezete van, kb. 40 cm-re leengedve a menyezettől, 20cm szigeteléssel. A padlásfödém vakolt deszka , most lesz a padlás 30 cm gyapottal terítve. A beltéri mehetne a padlásra, a csövek a padláson végig a szigetelésbe ágyazva, onnan leállva a szobákba. Becslésem szerint a legtávolabbi befúvó hely a beltérítől kb.5m lehet.
Kérdés:
A nagyméretű nappaliba nyílik a fürdő és a háló. Itt ehet úgy megcsinálni, hogy helységenként külön befúvás, és egy helyen a visszanyerés?
A visszaszívó megoldás, amit te írtál: gipszkarton "cső" a padlószintre levezetve nagyon tetszik.: a befúvás mennyiségéhez milyen arányban kell legyen?
Mekkora teljesítményű gép kell?
Milyen típust ajánlanál. Valahol azt olvastam, hogy az "olcsóbb" kínai (GREE..stb.) típosoknak nincs elég nyomása 5-6 kw-on.
Valóban nem. De a kérdező arra volt kíváncsi, hogy a klíma fogyaszt-e áramot kikapcsolt állapotban. Megkapta a választ: igen, fogyaszt, hasonlóan minden standby üzemmódú kikapcsolt berendezéshez. Hogy az a 70 kW "igazolatlan fogyasztás" hogy jött ki neki, az más kérdés; arra vonatkozóan már tettek föl neki ravasz, fogós kérdést.... :-)
Van a körön egy fogyasztásmérő már majd két éve. (A klíma beszerelése óta) Ezzel tudom regisztrálni a pillanatnyi fogyasztást. Digitális, kalapsínre szerelhető. Az lett feltűnő, hogy novemberben nem volt fogyasztás, aztán decemberben kb 30 kWh, januárban meg több mint 40 kWh. Holott nem használtuk a klímát.
Ezek tények.
Arra lettem volna kíváncsi, hogy tényleg akkor is fűti magát a kültéri, amikor hónapokig be sincs kapcsolva? Ráadásul (szerintem) brutális fogyasztással? Mert számomra a napi 1-2 kWh fogyasztás az nagyon soknak tűnik. Valaki itt írta, hogy folyamatos 50W terhelés, amiben teljesen igaza is van!
Ezt én nem találom a klíma leírásában sehol sem, és a COP meg XXX számításokban sem...
Mindegy, a lényeg, hogy tudja mindenki, hogy ennyit fogyaszt álló helyzetben
a leválasztást már nehézkesnek tartom, mert nem konnektoros. Konnektorosra nem is csinálta meg a szerelő. Van egy kötődoboz kb 5 méter magasan, de az nem elérhető. Van kismegszakítója, azt már én kötöötem be, da a ház sajátossága miatt van arra a vezetékre más is kötve.
Szóval gáz. De hogy ennyit fogyasszon, és szuper takarékos klíma...
Nem vagyok elégedett, sem a tájékoztatással sem a klímával, sem a felszereléssel akkor...
Igen, sok klíma fűti a kartert hogy bármikor készen álljon az indulásra, ez hőmérséklet függő ráadásul. Egyszer lemértem, meg is írtam ide hogy a 2 Panasonic klímám mennyit fogyasztott havonta.
Érdemes leáramtalanítani ha nem kell télen, egy dologra kell figyelned, ha visszakapcsolod az áramot akkor pár óráig ne indítsd el, hadd melegednen az olaj. Sok gyártó le is írja a manualban, 4-12 óra szokott lenni.