Keresés

Részletes keresés

BringásLevy Creative Commons License 2006.02.11 0 0 119

"Ezek szerint igazából csak nálunk nem alakult ki az "anyázásnál" magasabb szintű kapcsolat autós és biciklis között?"

 

Pont ez az én tapasztalatomis. Úgy vettem észre, ahogy távolodom Budapesttől, egyre javul a közlekedési morál. Nagyforgalmu városokban is sokkal elviselhetőbb a morál, mint a fővárosban és környékén. Szerintem nem szimplán autós, biciklis konfliktusrol van szó. Úgygondolom, hogy az emberek egy része, a közlekedést tekintve, mindenkiben az ellenséget látják és sokak számára harc a közlekedés.

 

Minnél inkább különbözik tölük a másik annál inkább ellenség.

 

Másutt, még csak turistaként jártam. Bár Szerbiában és Ukrajnában, még nem gurult a biciklim. Ám ahol már tekertem, mindenütt barátságosabb közlekedéssel találkoztam, mint idehaza. Igaz, a fővárosok és nagyobb városok, mindenütt az adott ország szégyeneként fogható fel. Véleményem szerint, ez a stresznek tudható be. De Ljubljanában, vagy Prágában, sokkal nagyobb biztonságban éreztem magam, mint egy isten hátamögötti kis faluban Magyarországon, vagy egy vidéki Romániai nagyvárosban.

A vad közlekedéséről híres Olaszországban is tudtam málhás biciklivel, akár 3-4sávot váltani. Roppant előzékenyek voltak az egyébbként temperamentumos közlekedők!

 

Nem tudom mi ennek az oka, de tény, hogy nem csak én látom így! 

Előzmény: bx16trs (118)
bx16trs Creative Commons License 2006.02.11 0 0 118
Ezek szerint igazából csak nálunk nem alakult ki az "anyázásnál" magasabb szintű kapcsolat autós és biciklis között?
Nem értem miért nem lehet kellő oldaltávolságot tartva a kerékpárost kerülni!
És városban miért zavarja az autósokat, hogy a biciklit nem érinti a dugó, hisz ők választották a 4 kerék kényelmét?
Tapasztalatból tudom, hogy a legjobb fegyver, ha nem reagál az ember a sok bunkóra, akkor te nyerted a csatát!
Igazából az autósokkal olyan nagyon nagy gond még nem volt, inkább a kamionok szele érintett kellmetlenül! Számtalanszor sodortak már le az útpadkára! Volt alkalom, hogy én voltam a hülye és szóvá tettem egy ilyen estet, erre 2 izomagyú hülyegyerek utánam jött egy Mercedes Atego-val, persze a mellékutcák és a biciklí győzött, de a kérdés az, hogy országúton lehet, hogy elcsaptak volna ezek a vadbarmok?
Neketek voltak hasonló esetek, vagy csak velem ilyen "kedvesek" a gépjárművet hajtók?
Igazából ez az egy indok van ami miatt kétségek vannak bennem, az ilyen hosszútávú túrákkal kapcsolatban!
Előzmény: BringásLevy (117)
BringásLevy Creative Commons License 2006.02.09 0 0 117

"Bicóztatok-e Erdélyben a Bihar-hg-ben, pl. Pádis és környéke, mennyire tekerhetők az útak?"

 

Erdélyben még csak a Gyergyói-medence és környéke volt bejárva biciklivel.  Azt vettem észre, hogy Erdélyben a minnél magasabb az utak osztályzata, annál jobb a minősége. Az 1-2 számjegyü utak, többnyire sokkal jobbak, mint idehaza. A többi hasonló a Magyar átlaghoz. Viszon sok olyan településeket összekötő út van, ami csak föld-, vagy kövesút, de ehez képest  nagy a forgalom náluk.

 

Amerre én bicikliztem, arra a közlekedés kaotikus volt, de nem rosszabb mint nálunk.  Nagy városokban és sorompóknál, rengeteg a koldus. Velük nagyon vigyázni kell!!! (Nem azt azt fogadják szívesen amit kapnak, hanem azt is, amit szerezni tudnak.) Érdemes már messziről úgy megválasztani a sebeséget, hogy ne kelljen megállni!

 

Nekem összességében nem volt bajom a közlekedéssel De van egy érdekes szokásuk. Sokkal többen dudáltak, mikor emelkedőn mentünk felfelé. De inkább tünt figyelemfelkeltésnek, mint agressziónak!

 

Bár ez nem az a rész, amire kiváncsi vagy, talán nincsen nagy különbség!

Előzmény: huligan67 (114)
kétkerekes Creative Commons License 2006.02.08 0 0 116

-Néhány éve a Dunakanyarban láttam menet közben,azonal eldöntöttem hogy

nekem is kell.A neten meg is leltem,de nem volt EU.képviselet és

rém drága+Usábol a  szállitás.Nekiáltunk tervezni hogy mi megcsináljuk,lett is

valami,de kétkerekű.Aztán Angliábol lehetett volna behozni kb 130e. ennyit nem ér.

Mignem Bécsben találtam egy bringaboltot,emilen rendeltem 320Euro.

-Szerintem a BOB valameljik tipusa vagy a Monopolter esetleg a Kool Stop

használható legjobban.Ezek 5-6kg önsuljúak és kb 30-40kg. elbirnak.

-Hogy miljen vele menni?más mint felmálházva,talán könnyebb mert lent van

a suljpont,de azért a suljmennyiség megmared söt hajlamos leszel még táskát

is vinni.

kétkerekes Creative Commons License 2006.02.08 0 0 115

 

egymásra találtunk :) két éve használom a YAK et

huligan67 Creative Commons License 2006.02.08 0 0 114

Sziasztok!

Két dologban is kérném segítségeteket.

Húzott-e már valaki egykerekű kerékpár utánfutót, pl. B.O.B.-ot? Mik a tapasztalatok és hól lehet beszerezni?

Bicóztatok-e Erdélyben a Bihar-hg-ben, pl. Pádis és környéke, mennyire tekerhetők az útak?

huligan67 Creative Commons License 2006.02.08 0 0 113

 Ha Letenyén mész át figyelj a határ után , mert az út a pályára visz. Jobbra kell fordulni egy földútra és a kukoricás után tudsz áttmenni a pálya felett. Duga Resa után folyamatosan emelkedik a plitvicei kempingig, közben Slunj után van egy húzósabb rész, majd a kempingtől durván egy 782m hágóig, aztán mégegy hágó után hullámosan Gracacig, ezután jön egy 766-os bucka ami után már a Velebitek tenger felöli felén leszel. Innen Zadarig lefelé(persze csak átlagban). Karlovactól D-re ne számíts sík útra, digitális a terep: le vagy fel. Az emelkedők átlagos erőnléttel 44-22,34-11 áttételi tartománnyal kényelmesen megmászhatók. A tengerpart végig hullámos.Kamionok végig vannak de nem rosszabb a helyzet mint Mo.-on. A főútról csak körültekintően érdemes letérni, mert hamar jelentős magasságot veszthetsz.

Néhány kép:

kétkerekes Creative Commons License 2006.02.07 0 0 112

 Legjobban az utakkal kapcsolatos kérdések érdekelnek.

-a tengerparton(magistralan-föuton)miljen mekkora a forgalom,vannak-e belsö utak?

-Duga-Resa és Plitvica valamint Plitvica és Zadar vagy Karlobag között

 mennyire durvák az emelkedök?

huligan67 Creative Commons License 2006.02.07 0 0 111
Szivesen válaszolok minden kérdésre ha tudok.Fórumon jobb mert más is hozzátehet de lehet emailben is.
kétkerekes Creative Commons License 2006.02.07 0 0 110

 huligan67 szinte ugyanazt az utvonalat terveztem juni-juliusra kb.6hétben

 faraszthatlak néhány(száz)kérdéssel esetleg emilben?

 

BringásLevy Creative Commons License 2006.02.06 0 0 109
Szép túra, le a kalappal!
Előzmény: huligan67 (105)
huligan67 Creative Commons License 2006.02.06 0 0 108
Nem emlékszem pontosan de úgy rémlik a sorompó fel volt nyitva és gond nélkül áttekertem. Egy próbát megér és utána még mindig ott a kompos lehetőség.
bx16trs Creative Commons License 2006.02.06 0 0 107
Hello!

Hát szép kis útvonalat befutottál! :-))
Szóval a KrK-i hídon át lehet tekerni? És mi van a fizetőkapuval én 2004-ben voltam arra utoljára akkor, még elég keskenynek tűnt egy kerékpárnak és egy autónak a "szabvány" sáv! Ha komppal mennék át akkor, a biciklire a külön jegy milyen drága lehet? (kb.: mint még egy ember?)
Előzmény: huligan67 (105)
huligan67 Creative Commons License 2006.02.06 0 0 106
Néhány kép a túrárol:Kotori öböl
huligan67 Creative Commons License 2006.02.06 0 0 105

Sziasztok!

Először írok a fórumon. Néhány szóval bemutatkoznék: 39éves vagyok és a Kisalföldön lakom Komárom közelében. Gyerekkoromtól imádom a bringákat. Leginkább az MTB és a túrakerékpározás érdekel, de szeretek gyalogtúrázni is, ahol

lehetetlen bicózni. Érdeklődéssel ovastam Horvátországról írt hozzászólásaitokat. Tavaly nyáron sikerült majd egy hónapot tekernem Horvátországban es Montenegroban. A vázlatos útvonalam: Nagykanizsa-Varazdin-Zágráb-Duga Resa-Plitvicei Tavak nemzetipark -Gracac-Zadar-Sibenik-Krka nemzetipark-Trogir-Split-Makarska Dubrovnik-Herceg Novi-Kotori Öböl- Kotor-Budva-Sveti Stefan-Budva-Tivat-Bijela-Lovcen nem.park-Dubrovnik-Mljet sziget-Dubrovniktól Rijekáig hajóval-Pula-Brestova-Cres sziget-Krk sziget-Delnice-Vrbovsko-Karlovac-Oroslavje-Zlatar Bistrica-Lepoglava-Varazdin-Cekovec-Nagykanizsa. Két alkalommal aludtam szobában, egyszer-egyszer pajtában és vadkempingben, a többi esetben kempingben.Tapasztalataimat(csak jó volt) szivesen megosztom veletek ha érdekel valakit. A Krk hídon én gond nélkül áttekertem,bár lehet ,hogy tábla tiltja.

BringásLevy Creative Commons License 2006.02.05 0 0 104

A forgalom sokkal barátságosabb, minr nálunk. Ott sem szabálytisztelőbbek a közlekedők mint nálunk, de ránk sokkal jobban vigyáztak, mint idehaza.

Gond a hegyekben volt. Mikor küzdöttem fel 8-10km/h-s sebeséggel, a kamion előzni kezdet 11-el.  Persze akkora szünet nem volt, a szembejövők között, hogy kellő távolságbol tegye. Érthető, ezért félre is álltam. De 70. kamion után, (akkor még nem volt ott autópálya) már fogyott a türelem.  Egyik alkalommal, minden erőmet összeszedve, 14-el előztem meg egy ilyen monstrumot. Lehúzódott, hogy segítsen.

 

Tehát ilyen szenpontbol rendesek. Tartani inkább a biciklitől kell! Legyen nagyon tuti állapotban, met ha tönkremegy, nagyon nehéz alkatrészt találni hozzá!

 

A hídnak azért nézz utána! Szerintem jár oda komp is. Annak is nézz utána, hogy már lehet-e a horvát vonatra biciklit tenni! Annó, csak pogyászként feladva lehetett, akár egy hetes szállítási határidővel.

 

Jó utat!

 

 

Előzmény: bx16trs (103)
bx16trs Creative Commons License 2006.02.05 0 0 103
Köszi szépen a választ! Megfogadok belőle egy két dolgot, Szlovénia engem is nagyon vonz, majd kiderül! A Krk-i hídon már jártam, de csak autóval, ha valóban nem lehet átmenni bringával, akkor nem tudom, lehet másik célt kell nézni, vagy estleg vhogy átvitetni, de ez elég körülményes! Isztriával kapcsolatban sajnos kicsit fenntartásaim vannak, egyszer jártam arra kempingezni, és borzasztó volt, de ez biztosan egyedi eset! Egyébként nézelődtem, hogy milyen vonatok mennek Rijekaba, és kiderült, hogy az odáig történő vonattal utazás se lenne hülyeség és akkor onnan lehet lejjeb (Dalmácia) felé menni! Egyenlőre ez az egész kicsit távolinak és egy picit veszélyesnek tűnik (leginkább a forgalomtól tartok), de azért megpróbáljuk! Köszi a választ!
Előzmény: BringásLevy (102)
BringásLevy Creative Commons License 2006.02.05 0 0 102

Mi többnyire vadkempingeztünk, de 70-100km-ként biztosan találtok valami vendégházat, vagy kempinget. Az ország közepán csak átmennek a túristák, így nem is épült ki ilyenfajta infrastruktúra. De a helyiek nagyon kedvesek, biztosan tudnak ajánlani valamit, ha megkérdezitek. (Persze tudtok horvátul :-) ) Soha semmilyen konfliktusunk nem volt a vadkempinggel.

 

Ha jol tudom, a Krk-i hídon nem szabad biciklizni. Ha ez is olyan, mint a Ucka-i alagút, akkor mindkét végén rendőrposzt van és fizertő kapu. Esélyed sincsen a rendőrök mellett elbiciklizni, vagy eltolni a biciklit. 

 

A többire, nem tudok válaszolni! Csak töletek függ, hogy milyen tempot bírtok és mennyit költötök.

Ha jártál már Horvátországban, tudod milyenek az árak. Az ország belseje, jelentősen nem olcsóbb, mint Istria (én csak azt ismerem), csak kisebb a választék és a lehetőség a vásárlásra. A nagyvárosoktol eltekintve, az emberek szegényebbek és ez nagyon látszik is. (4éves élmenyek!!!)

Mielőtt nekivágtok, tekerjetek át egy hétvégét! Nézzetek ki egy olyan uticélt, ami 20-30%-al több mint ahány km-t mennétek egy nap. Szombaton menjetek oda és vasárnap menjetek haza. Ha ezt bírtátok málhával, bírnifogjátok az utat is.

De a Dínári-hegységben a felfelé úton ezt a távot osszátok erőtől függően 2-vel, 3-mal!

 

Ha megengedsz egy személyes tippet: Gondolkodjatok el azon, ha nem túl nagy kerülő, hogy Szlovéniában mentek minnél többet! Elfogúlt vagyok, mert szerelmes vagyok abba az országba, de szerintem sokkal nagyobb élmény ott biciklizni. 

Előzmény: bx16trs (101)
bx16trs Creative Commons License 2006.02.05 0 0 101
Hali!

Nagy kedvvel olvastam végig a beszámolódat, mivel én is tervezem, hogy nyáron "legurulunk" Krk szigetre! Sokszor voltam már Horvátországban, de bringával még nem, úgyhogy szeretném megkérdezni, hogy hol lehet menet közben aludni (arra gondolok, hogy a kis falvakban van-e kemping, vagy valami olcsó túristaház?). Érdekelne hogy nagy cekkerrel mennyi idő alatt kivitelezhető a táv? (én kb. 6 nappal számolok) És ami szintén (sajnos) nem elhanyagolható, a túra mennyire költségigényes?
Válaszod előre is köszönöm!
Előzmény: BringásLevy (96)
BringásLevy Creative Commons License 2006.02.04 0 0 100
Mail ment.
Előzmény: GuruZo (99)
GuruZo Creative Commons License 2006.02.02 0 0 99

Hello

 

De jó , hogy valaki komolyan hozzá tud szólni a tervezett túránkhoz .

 

Jó lenne felvenni a kapcsolatot !!!!! Kész a Horvátországi szakasz és mint  veteránt :-) szeretnélek megkérni arra , hogy osztályozhatnád mint az egyedüli lehetőséget mert mást nem találtunk !!!!

 

Ezuttal szeretnélek meghívni a megbeszélésünkre is ami Febr. 25-én lesz Budapesten ahol tapasztalataiddal segítségünkre lehetnél vagy talán még kedvet is kapsz hozzá.

 

Itt http://forum.bikemag.hu/showthread.php?t=2099 több minden van !!!!!

 

 

Köszi a hozzá szólást

 

üdv

 

Zoli

Gracioso Creative Commons License 2006.02.02 0 0 98
Én ráismerek, nekem is ilyen volt.. :)
Előzmény: AgentOrange (97)
AgentOrange Creative Commons License 2006.02.02 0 0 97

Na, összeállt a nyári bringatúra terve, sokév kihagyás után ideje ismát meglátogatni a szlovák

hegyeket, ezúttal kevés cuccal gondoltam, sátor és hálózsák nélkül, bízva abban, hogy este

találok szállást:-))) Kaját meg veszek, szóval csak pár mez és egyéb ruha, esőkabát meg

szokásos cuccok kellenek, két naponta max. mosok, el akarok férni egy közepes hátsó

táskában és a kormánytáskában.

 

0. nap
Győr - Putnok vonattal esti indulás, hajnali érkezés, három órás várakozás éjjel Fűzesabonyban.

 

1. nap
Putnok - Aggtelek - Roznava - Gemerska Poloma-nál jobbra fel a Sulova hágó felé, majd balra

Mlynky felé, alvás Mlynkyben vagy Dedinkyben.

 

2. nap
Dedinky - Stratena majd jobbra át a hágóúton (nem Vernár felé) Hrabusicén keresztül Poprád -

majd szállás Velky Slavkov-ban vagy Nova Lesna-n. Ez rövid nap lesz úgyhogy valszeg délután

még feltekerek a Ótárafüredre és a Hrebienokra.

 

3. nap
"helyben maradó nap", bicajt némileg lemálházom, aztán irány Ótárafüred - Tátrapolianka, majd

felhágás a Sziléziai házhoz (1650m), utána vissza a szállásra.

 

4. nap
Ótárafüred - Csorba-tó - Podbanské - Liptovsky Mikulás - aztán itt a környéken valahol szállás

keresés.

 

5. nap
A víztározó (Liptovska Mara) kerülése északról - Besenova - Ruzomberok - Kralovány - utána még

 Martin előtt be a Túróc völgyébe, Bela-Dulice - Necpaly - Mosovce irányt véve, itt valahol ismát

szállás után nézés.

 

6. nap
Turcianské Teplice majd a Maly Sturec hágóúton át Besztercebányára - Zólyom - Selmecbánya

(Banska Stiavnica), itt szállás.

 

7.=utolsó nap, Selmecbáynáról légvonalban Komárnóba, majd Komáromban fel az első vonatra és

haza Győrbe.

 

a bicaj is átesett a költésges felújításon, így a váz és a teló kivételével már nincsen rajta gyári cucc ("az anyja sem ismerne rá":-))

 

 


 

BringásLevy Creative Commons License 2006.01.22 0 0 96

Helo GuruZo!

 

2x eltekertem már az Istriára, más-más csapattal! Nem pont az a környék, ahová Ti tartokok, de van némi tapasztalatom a Horvátok kerékpároshoz való viszonyulásárol.

 

Nem lebeszélni akarlak róla titeket, mert hatalmas élmény és jó társasággal remek buli!

 

A tapasztalataim, már több mint 4 évesek, tehát azóta nagy változások lehettek arra!!!

 

Ha a tapastalatom nem érdekel, ne is olvasd tovább! :-) 

 

Én úgy vettem észre, hogy a horvátok nem tudnak biciklizni, így nem is tudják, hogy mi az! Csak Karlovácban láttam bicikliutat, ott is kritikán aluli volt. Sárga csík volt a járdára festve és a csík a bombatölcséren is kersztűl volt vezetve.

 

Bár az autósok többsége előzékeny és óvatos volt velünk, a kamionokkal gyakran gyűlt meg a bajunk. Főleg a Bosnyák rendszámuakkal. (felfelé alíg voltak gyorsabbak nálunk, de megelőztek, még ha jöttek is szemből, aztán füstőltek nekünk. Visszaelőzni, csak egyszer bírtam felfelé, ki is vette az erőmet rendesen.)  A motorosok közűl sokan még intettek is nekünk, mosolyogva. Igaz, mi málhával tekertünk, mind a 2x. A lejtőkön a felezővonalon tudtuk előzni az autókat, mert segítettek a lehúzódásukkal. (A kamionok lejtmenetben is lassuak, gyakori mögöttük a kilométeres torlódás). A rendőrök az ilyet nem tolerálják, ha záróvonalon teszed. Nekem csak 20perces igazoltatásba tellett, büntetés nem volt.  

 

A nem dombornyomott bankártyákat kevés helyen tudtuk használni! A tengerparton semmi gond nem volt velük, de még Zagreb-bon is nehéz volt olyan bankautómatát találni, ahol ismerte a magyar VISA-Electron kártyát. Fizetni pedig, szinte csak a benzinkutakon tudtunk vele, azt semm mindenütt.

 

A vidéki benzinkutak többsége, délben bezár, de sok még éjszaka is. Ez jellemző a boltokra is. Az egyik ilyentől, el is zavartak, mikor a deffektet ott akartuk megjavítani. Nem jellemző az ilyen, de jól esett volna a szerelés után, kezet mosni.

 

Az emberek, általában nagyon kedvesek, előzékenyek. A tengerparton sokan beszélik az idegen nyelveket, nem rika a magyartudás sem. Vidéken, az ország közepe felé, viszont alig találtunk valakit, akivel akár angolúl, vagy németűl szót értettünk volna. Mégis megértettük egymást, mert ők is akarták! 

 

Kisebb hegyi falvakban, úgy néztek ránk, mintha a Marsról jöttünk volna.

 

Az útjaik általában nagyon jók, a tábláik is korrektek, de nekem nem sikerűlt még olyan térképet vennem, amire 100%-ban rábíznám magam. Sajnos a letöbb falu nincsen feltüntetve rajtuk! a meleg nagyon meleg, a meredek, nagyon meredek.

 

Általában a kopárország benyomását keltette, de vannak csodás részei. számomra feledhetetlen élmény volt mindkét alkalom. ha módom lesz rá, még meg akarom csinálni! Bár mindkét alkalommal Szlovénián át mentünk, ami szerintem egy kerékpáros paradicsom!

 

Horvátországban, még biciklialkatrészek beszerzése sem egyszerü. Egy cimborámnak szét ment a kűlsője a montin Opátiában. 6órás bolyongásunkba tellett, mire Rijekában, egy moped boltban megvettük az utólsó darab nylon MTB gumit. Nekem eléggé úgy tűnt, hogy 1-2éve ott állt a darab. :-)

 

Jó útat és szép élményeket kívánok!

Ha esetleg van kérdésed, figyelni fogom a topicot!

 

 

Fullencs Creative Commons License 2006.01.14 0 0 95

Üdv GuruZo!

 

A Horvát túrádból lesz valami idén nyáron, vagy csak fellángolás volt?

GuruZo Creative Commons License 2005.09.17 0 0 94

Hi

 

Akkor neked nem kell jönni :-)

 

De azért köszönöm az észrevételt ............ Majd mérlegelünk .

 

Előzmény: H_G (93)
H_G Creative Commons License 2005.09.17 0 0 93
Aha. Átbiciklizni egy csomó unalmas mezőgazdasági meg ipari tájon, megérkezni oda, ahol a világ egyik legszebb vidéke kezdődik és ott abbahagyni, igazán jól szervezett vakáció! :)
Előzmény: GuruZo (92)
GuruZo Creative Commons License 2005.09.16 0 0 92

Hi

 

Egy kicsit változott a cél.

Arra a következtetésre jutottunk , hogy az Macedonia éjszaka sátorral , meg biciklivel nem igazán bevált dolog .

Ezért döntött úgy a már 6 főre gyarapodott csapat , hogy a cél Split Horvátország.

 

Minden érdeklödöt , és JELENTKEZŐT szivesen látunk a csapatban.

 

Lesz : - jó társaság

          - kisérő kocsi

          - sok sör :-)

          - fáradtság

          - tenger

          - magas hegy !!!!!!!!!!

          - meg ami nem mellékes csajok 

 

GYERTEK TI IS.

 

Előzmény: Gracioso (91)
Gracioso Creative Commons License 2005.09.16 0 0 91
Hát ez nem épp Tesszaloniki :) Így már barátságosabb a táv. (Persze számomra akkor sem ennyi idő alatt..)
Előzmény: GuruZo (90)
GuruZo Creative Commons License 2005.09.16 0 0 90

Hello

 

 

http://bp-split.fw.hu/

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!