Hát, ez szívás... Nekem ugyan van biztosításom mindenféle hegyimentésre, de sosem gondoltam volna, hogy ilyenhez kellhet. Illetve, jó tudni, hogy minden biztosítás akkurátusan kizárja a versenyzést, sőt, az edzést is. Remek vitaalap, szerencsére ezt sem próbáltam.
én hasonlóan jártam snowboard balesetnél. kiküldték a mentő és a kórház számlát... nem volt kevés. részletfizetést meg lehet kérdezni, de sajnos ezt ki kell fizetni.
V (Valaki) nem nagyon számíthat csodára, de úgy gondoltam, megkérdem itt, hogy szerintetek mi várható.
V kiment egy osztrák DH kalandparkba, de nem gondolt (nem is igazán tudott a szükségességéről) a különleges biztosításra. Esett és kifordult az egyik combízülete. Egy darabon terepjáróval vitték, majd hívták a helikoptert, ami kórházba vitte őt.
A napokban kapott egy levelet, benne angol-német nyelven valami számlaféleség. Durván 3900 Euro a tarifa.
Mit tehet V a fizetésen kívül? Nem volt életveszélyben és nem kért helikopteres mentést, mégis ilyen ellátást kapott. Mindössze itthoni TB és általános EU biztosítása van.
Drága belügy miniszterünknek köszönhetően (áldassék a neve:-)) akár meg is ihatnánk azt a bontott sört, hacsak nem hordó a mérték.
Ha lesz "sávavató" tekerés, ott leszek. Nem igazán bíztam abban, hogy még az én életemben újból szabadon lehet tekerni a Dunakanyar körúton (nagyon régen lehetett).
Remélem, sokat tudom majd használni. Számtalan sunnyogás (tilosban leszáguldás 150 m-en), vagy járdázás a felgyűrődött csíkon, vagy kerülőúton zötyögés után végre helyünkre, az útra kerülhetünk.
Én egy korábbi bringán kifúrtam a tartószemet és másikat húztam bele. Nekem a menet szakadt ki, ill. sose volt normális.
Nem mondom, hogy ezt ajánlom, ráadásul próbáld meg jobban csinálni, mint én akinek beesett a maradék csavar és egy órán át próbáltam kipiszkálni, de ki kellett vegyem a monoblokkot, hogy kijöjjön a mocsok.
Szóval lehet kapni olyan csavart, amit bele lehet zömítenni. Úgy működik mint a pop szegecs, csak nincs benne belső rúd amit húzol, hanem a csavar megy oda. Van hozzá szerszám is, de nekem nem volt, viszont 1 csavarhoz fogtam egy menetes szárat, egy csavaranyát meg egy lapot megfelelő furattal és egyszerűen egy anyával húztam be a csavart. Nagyon jól tart. Arra vigyázz, kétféle van, kicsi és nagy fejjel, a bringába a nagyfejű kell.
Köszi a válaszaitokat. Valóban, az aláöltözőm nem béléses, így ilyet kell vennem. A decathlonban én is voltam, de csak térd volt, mindenképpen hosszút szeretnék. A zselés nyerget nem néztem, megyek újra. Most már legalább tudom, hogy mit is kell keresnem, a betétes naci nem jutott az eszembe...
A lelockoláshoz nem is. Nade ki, amikor már lefelé pattog az ember! Egyáltalán nem evidens odanyúlni a karhoz. De főleg nem jut eszembe. Ugyanakkor felfelé még sosem éreztem, hogy zavarna a teló mozgása.
Teljesen új cro-mo vázas kerékpáromon a nyeregcsőben lévő kulacstartó szemek ferdén kerültek beütésre.Emiatt a tartó balra sokkal jobban kiáll a váz síkjából mint jobbra. Lehetséges ennek az orvoslása rombolás nélkül? Az látszik, hogy a szem csupán beütéssel lett rögzítve, és a furatban kissé ferdén áll.Magát a furatot nem is látom, hogy az okés-e? Köszönöm.
Azért a kormányról lockoláshoz egyáltalán nem kell idő.
Nekem amúgy van lockout-om, de sosem raktam fel a kormányról állító vackot.
Egy korábbi, lent állíthatós Skareb telóval pedig jól megjártam, egy szépemlékű Buda maratonon belockolva felejtettem egy gyökeresebb technikásabb lejtő előtt, hát az elég kellemetlen volt.
"Csak akkor kell használnod, amikor felfelé tépsz, hogy ne ringatózzon az eleje."
Én még akkor se, évek óta nem használtam, pedig van. Tapasztalatom szerint a lock teljesen felesleges, sőt, inkább káros, mert az ember elfelejti és úgy marad. Versenykörülmények között egyedül a maratonok hosszú, aszfaltos emelkedőin érzem némi jogosultságát, de az meg biztos nem kiállva történik. XCO-n végképp nincs idő a lockkal szórakozni.
Én a rekun játszottam mostanában a lockouttal, ha már lecseréltem a rugóstagot egy menet közben lockoutolható holmira, és bizony még vízszintes egyenletes úton is azt tapasztalom, hogy bár alig, vagy egyáltalán nem érzem, hogy dolgozna a teleszkóp, az elérhető sebességem bizony jelentősen nő még sík úton is, ha lockoutolom. Úgyhogy lassan átálltam arra, hogy csak akkor engedem a rugózást, ha lejtőn megyek (úgy sokkal jobbnak érzem az úttartást), vagy síkon, ha nagyon rossz az út.
Ezt írtam én is: "Csak akkor kell használnod, amikor felfelé tépsz, hogy ne ringatózzon az eleje." Hát nem tudom, hogyan tekersz, de én csak akkor lockolok, ha kiállok a nyeregből és tépek. Sima aszfalton tekerés közben meg se moccan, pedig hidd el, hogy azok a Foxok elég érzékenyek. :) Még a hátsó tagot se lockolom vízszintes aszvalton, mert annyira minimális a bemozgás. Cserébe viszont nincs úthiba! :D
kimásolom :" Másik előnye, hogy tekerés alatt minden erő az útra közvetítődhet, mert nincs veszteség a teleszkóp mozgásánál. Zárójelben jegyezném meg, hogy a teljesen lock-olt(kikapcsolt) teleszkóp is tanúsít egy minimális mozgást a szerkezet védelme érdekében." szóval a tekerés erejéből elvesz a teleszkóp a "tudósok" szerint
Fizikai magyarázata biztos nincs! :D Lehet, hogy egy kicsit benyomódik olyankor, ami hasonlít a fékezésnél fellépő bólintáshoz és az érzékeid jól átvernek. :D
Azt figyeltem meg, ha sima, vízszintes aszfalton gurulok tekerés nélkül és kikapcsolom a lock-ot, hirtelen, mintha lassulna a bringa. Vajon csak érzéki csalódás? Mérni nem nagyon lehetne, hiszen eleve lassulok hajtás nélkül.
Az aláöltöződ ugye nem betétes? Nekem a betétes naci vált be, van belőle többféle vastagságú, alulról egész jól szigetel. Múlt pénteken már a polárbélésűt vettem fel, mert csípős volt a reggel. Rá lehet még húzni egy deszkásgatyát vagy kirándulógatyát.
MaszK: nekem van egy neoprén félmaszkom, a szájnál és orrnál kivágva, a nyakamtól az arccsontig takar. Amikor hideg van, egyáltalán mem érdekel, hogy néz ki, és előnye, hogy lehet benne dumáni, mert nem tudják leolvasni a szádról, mit kívánsz a túl közel előzőnek :-)
Tényleg láma módon használtad, nem volt beállítva a súlyodhoz a SAG. Amikor ránehezedsz, akkor valamennyit (a teló max útjától függ) be kell süllyednie. Ez azért szükséges, hogy amikor ráfutsz egy lyukra, a teló ki tudja magát "rúgni" egy kicsit, legyen felfelé is tartaléka. Amit tekergettél, az a lockout. Csak akkor kell használnod, amikor felfelé tépsz, hogy ne ringatózzon az eleje.
Itt egy videó, hogyan kell helyesen beállítani a cuccost:
egy ezrest megér,valamennyit szellőzik is és az orrnyílásokon hellyel-közel rendesen lehet levegőt venni, én már valamelyik reggel felraktam,sőt szoktam rácseppenteni 1-2 csepp illóolajat és a szaunázás is megvan