Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GumiMaci Creative Commons License 2001.05.23 0 0 380
Please Help!

Lehet valami normalis áron 175/50 R14 gumit szerezni.
Az egész országban két félét lehet kapni kegyetlen drágán.
Pirelli P6000 33e
Goodyear NTC3 31e.
Van valakinek ötlete ?

SzLaci Creative Commons License 2001.05.23 0 0 379
Sziasztok!

Nem teljesen sport-gumi téma, de hogy kell átszámolni az USA méretű gumikat? pl 31x10.5x15 meg ilyenek...? ugyanúgy sz/m/" milyen méret a legközelebbi mondjuk a fent említett helyett?

Mad Max Creative Commons License 2001.05.21 0 0 378
Eladó 4db Continental 225/55*16-so gumi, kb 4-5mm mintával. Tel:06302003945
Tzl Creative Commons License 2001.05.21 0 0 377
Még egy adalék a kerékcserélgetés ellen. Fateromnak van egy Escortja, nekem egy bogaram és mindegyiknek kicsit befelé dőlnek a hátsókerekei. Ez akkor volt szembetünő mikor az egyik téli-nyári gumicserénél a vizszintes betonra leállított hátsókerekek, nem függőlegesen álltak, hanem mindegyik befele dőlt egy kicsit. Persze azonnal megmértem a profilmélységet kívül belül, teljesen egyforma volt, és szemmel sem lehetett látni, hogy aszimetrikusan koptak volna a dőlés miatt. Ergo szerintem a szálak ilyen kúp alakba álltak be, és ha egy ilyen kereket átraknánk pl előre, ahol teljesen függőleges, akkor az a guminak tuti nem tenne túl jót.
Tehát nincs hova cserélgetni a kerekeket, mert csak ártanék nekik.

Üdv: Tzl

Macimedve Creative Commons License 2001.05.18 0 0 376
Mikor pár hónapja átvettem zsír új autómat, annak a könyvében is ez a körbeforgásos csere volt, ha jól emlékszem. Nem tudom pontosan, csak arra emlékszem, hogy megakadt a szemem az ábrán, de nem olvastam azt a részt, mert úgysem cserélgetem a kerekeimet. De ha el nem feljtem, este megnézem.
Előzmény: Zak (375)
Zak Creative Commons License 2001.05.18 0 0 375
Ez régen így vala, én is így tanultam a nagyapámtól még a '70-es évek végén, de ugye akkoriban nem volt jellemzô, hogy jó minôségű acélradiál került volna a Zsigulira (horribile dictu volt még diagonál gumink is), meg 100-nál többet uccse lehetett menni. Lehetett körbe cserélni mind az ötöt. Aztán amikor megérkezett az elsô acélszálas BF Goodrich, akkor már ô se cserélte körbe, csak azonos oldalon.
Előzmény: Dobcsi (373)
Macimedve Creative Commons License 2001.05.18 0 0 374
Ez tényleg így van, sőt még a pótkereket is bevonják a rendszerbe, ha van, hogy egyformán kopjon... A gumisok meg keményen tiltakoznak ellene.....

Én a gumisokkal vagyok.... Lett már szálszakadásos azért gumim, mert egy defektnél reggelre leeresztett a gumim, és nem volt éppen otthon jó irányba szerelt kerekem. Gumishoz menni nem volt idő....
Kb. 100 km-t mentem egy másikkal. Az oldala szépen kidudordott és ment a kukába....

Előzmény: Dobcsi (373)
Dobcsi Creative Commons License 2001.05.18 0 0 373
Azt mondta valaki, hogy az autók használati utasításába az van írva hogy X-be kell cserélni időnként a kerekeket. Tehát bal első jobb hátra. stb.

Akkor ez megdöntené a forgásirány változás okozta szálszakadásos elméletet?

Dobcsi.

Pugfan Creative Commons License 2001.05.17 0 0 372
Teljesen igazad van, hogy egyenesen arányos a hőmérséklet a nyomással ideális gázra, fix térfogat és molekulaszám esetén. DE az arányossági tényező éppen N*(k/V), azaz függ N-től!
azaz fix nyomáskülönbség már kisebb hőmérséklet-változásra előáll a nagyobb molekulaszámú gázban!
Előzmény: gabriel_ (367)
kneissl Creative Commons License 2001.05.17 0 0 371
Én is így tudtam, de itten valaki azt írta, hogy a fék-gáz-előre hátra rángatás-hajtott kerék meg a csak fék-csak hátrarángatás-nem hajtott kerék okozhatja a gondot.
Vagy lehet hogy annyi az egész hogy ha megfordítod akkor kívül lesz az a sok hiba amit addig nem láttál?
Előzmény: Zak (370)
Zak Creative Commons License 2001.05.17 0 0 370
Szerintem a leírtakból az derül ki, hogy akkor van nagy esély a szálszakadásra, ha megváltozik a gumi forgásiránya. Ha ugyanazon az oldalon marad, akkor meg nem változik meg. Szoktam cserélgetni elöl-hátul, mikor melyik kopottabb, és ebbôl sose volt prombléma.
Előzmény: kneissl (369)
kneissl Creative Commons License 2001.05.17 0 0 369
Ha a nem hajtott kerékről átteszed a gumit a hajtottra ugyanazon az oldalon, akkor a leírtak szerint szálszakadnia kellene. Pedig nem teszi.
Miért?
Előzmény: Tzl (360)
Macimedve Creative Commons License 2001.05.17 0 0 368
Hát, nekem van a pincében néhány kerekem, azokon mindegyiken van krétázva forgsirányt jelölő nyil is (még a forgásirányos Uniroyalon is:-))))) meg szelepet jelölő vonal is. Legalább 3 gumis csinálta....

A németek meg konzekvensen ráírják, hogy melyik kerékre való... (VR, VL, HR, HL) Szelepet nem jelölnek. Sőt, volt olyan német felnim, amire rá volt festve... Ez legalább nem kopik le.

Előzmény: tcaoe (361)
gabriel_ Creative Commons License 2001.05.16 0 0 367
Nem jol mondod...
Ha N,k, V fix, akkor p1/T1=p2/T2 ... Tehat a nyomas aranyos a homerseklettel (Kelvinben!)
Tehat ha a homerseklet 293K-rol( 20C) felmegy 303-ra(30C) akkor a nyomas 303/293 lesz, vagyis 3%-kal no a nyomas, ami kb. a meresi hiba kategoria...
Szoval nem kell bedolni a reklamdumanak... :)

Udv,
Gabriel_

Előzmény: Pugfan (366)
Pugfan Creative Commons License 2001.05.16 0 0 366
Na ja, de a pV=NkT
1. csak ideális gázokra műkszik,
2. tfh. V fix (N,k nyilván), így p=(Nk/V)T ha tehát N nagyon kicsi, akkor a hőmérséklet-emelkedéssel együttjáró nyomásnövekedés jóval kisebb arányú, mint ha sok gázmolekulát zárnánk be!
Előzmény: gabriel_ (363)
Zak Creative Commons License 2001.05.16 0 0 365
jah, csak nem mindegy, mennyit.
Előzmény: gabriel_ (363)
antforce Creative Commons License 2001.05.16 0 0 364
a mammut parkolojaban a gumis tud ijennl olteni nekem is azza lvan
Előzmény: Pugfan (362)
gabriel_ Creative Commons License 2001.05.16 0 0 363
Ilyen gaz szerintem nincs, mert a gaztorvenyek ellenszeret meg nem talaltak fel :)
(gyk. minden gazkeverek tagul a homerseklet emelkedesevel)

Udv,
Gabriel_

Előzmény: Pugfan (362)
Pugfan Creative Commons License 2001.05.16 0 0 362
Tudja valaki hol lehet spec. gázzal töltetni a gumit, hogy ne kellje az időjárás változásait követve kéthetente guminyomást ellenőriznem?
Előzmény: tcaoe (361)
tcaoe Creative Commons License 2001.05.16 0 0 361
Ehhe:) Azert kretazzak, mert megszoktak regen. Ugyanis igy nem volt muszaj centirozni allitolag(persze ez nem igaz, mert ha mast nem, hat a folt sulyat illene kiegyenliteni, bar az elegge csekely.) A mai modern gumikat viszont illene minden esetben centirozni. A modszer azonban ma is hasznos, mert igy egy "tollvonassal" jeloli a forgasiranyt.
Előzmény: Macimedve (359)
Tzl Creative Commons License 2001.05.16 0 0 360
Akkor krétázzák be a szelepet, ha csak egy kereket javítanak (Pl defekt), és így a felszerelésnél adott a gumi külső fele és ezáltal a menetirány is. De azzal már nem foglakoznak, hogy a szelep tényleg a jel mellé is kerüljön.

A szálszakadás szerintem akkor fennállhat, ha nem meghajtott kerékről van szó, mert azzal ugye csak fékezni lehet és ezáltal csak az egyik irányba feszülnek a szálak, de ha megfordítod, akkor a hosszú idő alatt beállt szálak pont ellenkezőleg kezdenek feszülni és akkor elképzelhető, hogy valamelyik megadja magát. (Persze ez csak egy sejtés)

Tzl

Előzmény: Macimedve (359)
Macimedve Creative Commons License 2001.05.16 0 0 359
Krétázzátok be a szelep helyét is.... Minden gumis így csinálja, de eddig még egyik sem tudta megmondani, hogy miért....
A legkorrektebb válasz az volt: Így szoktuk.:-)
Előzmény: Dobcsi (357)
tcaoe Creative Commons License 2001.05.16 0 0 358
Helyes, en is igy csinalom.
Előzmény: Dobcsi (357)
Dobcsi Creative Commons License 2001.05.16 0 0 357
2db 50%os Goodyear megy a kukába, de most már ezt is megtanultam. :)

Befogom krétáztatni a forgásirányt, amikor leveszem a gumit, hogy úgy menjen vissza.

Előzmény: tcaoe (356)
tcaoe Creative Commons License 2001.05.16 0 0 356
Az hulyeseg. En is lattam mar ilyet, az a pali inkabb megall a kavics elott, minthogy atmenjen rajta, neki amint kicsit kemenyebb tempot nyomott, szinte rogton elszalltak a gumijai...
Előzmény: Dobcsi (355)
Dobcsi Creative Commons License 2001.05.16 0 0 355
A gumis szerint véletlen vagy gödrök. :)
Előzmény: tcaoe (354)
tcaoe Creative Commons License 2001.05.16 0 0 354
Tehat, igaz...
Előzmény: Dobcsi (353)
Dobcsi Creative Commons License 2001.05.16 0 0 353
Igaz-e az az állítás, hogy ha megfordítod a gumi forgásirányát, szálszakadt lesz?

Eddig nagy baromságnak tűnt, és megfordítottam. 2 héten belül mindkettő szálszakadt lett. Elgondolkodtató :)

Dobcsi.

johansson Creative Commons License 2001.05.07 0 0 352
Sziasztok!

Igaz, hogy elsüllyed a topik, de azért leírom a sztori végét:
A Joób és Tsa műhelyben (Árpa utca) szépen kijavították a felnit. Polírozást nem kértem, de otthon lecsiszoltam a kisebb szépséghibákat és lefújtam lakkal. Fasza!

És vettem 185/60R14 gumikat. Falken ZE-502, 13500/db. Vaddisznó!

Csá!
j

Előzmény: Kerekperec (351)
Kerekperec Creative Commons License 2001.05.02 0 0 351
johansson, frescho
Uniroyal Rallye 540 állatul néz ki, esőben verhetetlen! (185/60 R14 210km/h)

formatc
A 17" itthon tényleg kényelmetlen és előbb-utóbb tojás lesz. Ha sokat "sportolsz" akkor viszont ne sajnáld a nagyobb felnit, de csak a kinézet miatt felesleges!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!