Lehet valami normalis áron 175/50 R14 gumit szerezni.
Az egész országban két félét lehet kapni kegyetlen drágán.
Pirelli P6000 33e
Goodyear NTC3 31e.
Van valakinek ötlete ?
Nem teljesen sport-gumi téma, de hogy kell átszámolni az USA méretű gumikat? pl 31x10.5x15 meg ilyenek...? ugyanúgy sz/m/" milyen méret a legközelebbi mondjuk a fent említett helyett?
Még egy adalék a kerékcserélgetés ellen. Fateromnak van egy Escortja, nekem egy bogaram és mindegyiknek kicsit befelé dőlnek a hátsókerekei. Ez akkor volt szembetünő mikor az egyik téli-nyári gumicserénél a vizszintes betonra leállított hátsókerekek, nem függőlegesen álltak, hanem mindegyik befele dőlt egy kicsit. Persze azonnal megmértem a profilmélységet kívül belül, teljesen egyforma volt, és szemmel sem lehetett látni, hogy aszimetrikusan koptak volna a dőlés miatt. Ergo szerintem a szálak ilyen kúp alakba álltak be, és ha egy ilyen kereket átraknánk pl előre, ahol teljesen függőleges, akkor az a guminak tuti nem tenne túl jót.
Tehát nincs hova cserélgetni a kerekeket, mert csak ártanék nekik.
Mikor pár hónapja átvettem zsír új autómat, annak a könyvében is ez a körbeforgásos csere volt, ha jól emlékszem. Nem tudom pontosan, csak arra emlékszem, hogy megakadt a szemem az ábrán, de nem olvastam azt a részt, mert úgysem cserélgetem a kerekeimet. De ha el nem feljtem, este megnézem.
Ez régen így vala, én is így tanultam a nagyapámtól még a '70-es évek végén, de ugye akkoriban nem volt jellemzô, hogy jó minôségű acélradiál került volna a Zsigulira (horribile dictu volt még diagonál gumink is), meg 100-nál többet uccse lehetett menni. Lehetett körbe cserélni mind az ötöt. Aztán amikor megérkezett az elsô acélszálas BF Goodrich, akkor már ô se cserélte körbe, csak azonos oldalon.
Ez tényleg így van, sőt még a pótkereket is bevonják a rendszerbe, ha van, hogy egyformán kopjon... A gumisok meg keményen tiltakoznak ellene.....
Én a gumisokkal vagyok.... Lett már szálszakadásos azért gumim, mert egy defektnél reggelre leeresztett a gumim, és nem volt éppen otthon jó irányba szerelt kerekem. Gumishoz menni nem volt idő....
Kb. 100 km-t mentem egy másikkal. Az oldala szépen kidudordott és ment a kukába....
Teljesen igazad van, hogy egyenesen arányos a hőmérséklet a nyomással ideális gázra, fix térfogat és molekulaszám esetén. DE
azaz fix nyomáskülönbség már kisebb hőmérséklet-változásra előáll a nagyobb molekulaszámú gázban!
Én is így tudtam, de itten valaki azt írta, hogy a fék-gáz-előre hátra rángatás-hajtott kerék meg a csak fék-csak hátrarángatás-nem hajtott kerék okozhatja a gondot.
Vagy lehet hogy annyi az egész hogy ha megfordítod akkor kívül lesz az a sok hiba amit addig nem láttál?
Szerintem a leírtakból az derül ki, hogy akkor van nagy esély a szálszakadásra, ha megváltozik a gumi forgásiránya. Ha ugyanazon az oldalon marad, akkor meg nem változik meg. Szoktam cserélgetni elöl-hátul, mikor melyik kopottabb, és ebbôl sose volt prombléma.
Hát, nekem van a pincében néhány kerekem, azokon mindegyiken van krétázva forgsirányt jelölő nyil is (még a forgásirányos Uniroyalon is:-))))) meg szelepet jelölő vonal is. Legalább 3 gumis csinálta....
A németek meg konzekvensen ráírják, hogy melyik kerékre való... (VR, VL, HR, HL) Szelepet nem jelölnek. Sőt, volt olyan német felnim, amire rá volt festve... Ez legalább nem kopik le.
Nem jol mondod...
Ha N,k, V fix, akkor p1/T1=p2/T2 ... Tehat a nyomas aranyos a homerseklettel (Kelvinben!)
Tehat ha a homerseklet 293K-rol( 20C) felmegy 303-ra(30C) akkor a nyomas 303/293 lesz, vagyis 3%-kal no a nyomas, ami kb. a meresi hiba kategoria...
Szoval nem kell bedolni a reklamdumanak... :)
Na ja, de a pV=NkT
1. csak ideális gázokra műkszik,
2. tfh. V fix (N,k nyilván), így p=(Nk/V)T ha tehát N nagyon kicsi, akkor a hőmérséklet-emelkedéssel együttjáró nyomásnövekedés jóval kisebb arányú, mint ha sok gázmolekulát zárnánk be!
Ehhe:) Azert kretazzak, mert megszoktak regen. Ugyanis igy nem volt muszaj centirozni allitolag(persze ez nem igaz, mert ha mast nem, hat a folt sulyat illene kiegyenliteni, bar az elegge csekely.) A mai modern gumikat viszont illene minden esetben centirozni. A modszer azonban ma is hasznos, mert igy egy "tollvonassal" jeloli a forgasiranyt.
Akkor krétázzák be a szelepet, ha csak egy kereket javítanak (Pl defekt), és így a felszerelésnél adott a gumi külső fele és ezáltal a menetirány is. De azzal már nem foglakoznak, hogy a szelep tényleg a jel mellé is kerüljön.
A szálszakadás szerintem akkor fennállhat, ha nem meghajtott kerékről van szó, mert azzal ugye csak fékezni lehet és ezáltal csak az egyik irányba feszülnek a szálak, de ha megfordítod, akkor a hosszú idő alatt beállt szálak pont ellenkezőleg kezdenek feszülni és akkor elképzelhető, hogy valamelyik megadja magát. (Persze ez csak egy sejtés)
Krétázzátok be a szelep helyét is.... Minden gumis így csinálja, de eddig még egyik sem tudta megmondani, hogy miért....
A legkorrektebb válasz az volt: Így szoktuk.:-)
Az hulyeseg. En is lattam mar ilyet, az a pali inkabb megall a kavics elott, minthogy atmenjen rajta, neki amint kicsit kemenyebb tempot nyomott, szinte rogton elszalltak a gumijai...
Igaz, hogy elsüllyed a topik, de azért leírom a sztori végét:
A Joób és Tsa műhelyben (Árpa utca) szépen kijavították a felnit. Polírozást nem kértem, de otthon lecsiszoltam a kisebb szépséghibákat és lefújtam lakkal. Fasza!
És vettem 185/60R14 gumikat. Falken ZE-502, 13500/db. Vaddisznó!
formatc
A 17" itthon tényleg kényelmetlen és előbb-utóbb tojás lesz. Ha sokat "sportolsz" akkor viszont ne sajnáld a nagyobb felnit, de csak a kinézet miatt felesleges!