A klimánál azért fontos a belső keringtetés, mert így belülről már a lehűtött levegőt hűti ismét a klima. Igy jobb a hatásfoka mintha a külső meleg levegőt szívná be. Aki nincs megelégedve a klimával kapcsolja be a belső keringtetést! Nem marad el a hatás!!!!!!!!
Szép az autó - többen mondtá már, hogy a miénk a legszebb az utcában, és a feleségem sem adná már semmért(na jó, jó azárt a Volvo S60-at megnézi):-).
Kényelmes az autó - a leghorrorabb utam, 2006. március 3. péntek, 13 óra 30 perckor indulás Miskolc, 16-kor talákozás a fiammal, Bp Eurocenter Óbuda, onnan Békásmegyer (odaértünk 17 óra), rögtön indulás haza, 18 óra 05 perckor Bp. M3-as Shell kút, Miskolc Cora (megállás nélkül) 19 óra 30 perc. Nem fájt sem a hátam, sem a derekam, sem a lábam.
Próbaút, akna és ha tetszik kezd el kicsit fikázni. Éreztesd, hogy azért elvinnéd, ha nem lenne ilyen magas ára vagy ha kapnál hozzá egypár dolgot (gumiszőnyeg, felni,stb...).
A fórumon nem igazán Bocsi! NINCS olyan, aki szerint nem érte meg megvenni. :-)))))
Nekem 1,4 mocim van 5ajtós kivitelben. Igen, városi tötyörgésnél 9L eszik. Kisvárosi forgalomban se megy 8L alá.
Mi drukkolunk, hogy egy megkímélt autót kapj kedvező áron...:-))
Mélységesen egyetértek és csak hasonulni tudok észrevételeddel!
Bár még van mit tanulnia a magyar embernek közlekedéskultúrában. Talán a nyugati technika után ha vánszorogva is, de ideér a kultúra is. Majd ha nem kell másodállásba sietni, maszekolni menni, meg mindent olcsóbban, magunk elintézni, ahelyett, hogy mással, szakemberrel csináltatnánk. No és mindezt ki is tudnánk fizetni.
És ha mindez társul a technikával és megtanuljuk azt illően kezelni és felnőni hozzá, akkor talán kevesebb lesz a szitkozódó, dudáló sofőr az utakon...és nem fogjuk egyből rávágni, hogy "biztos egy nyugati rendszámú autó van elöl", ha szinte értelmetlenül megáll a sor csak azért, mert a gyalogátkelőnél a járdán várakozik egy ember, hogy átkelhessen az úton. Hiszek benne, hogy a jobb autók (nem a luxusbömösökre és merdzsókra gondolok, mert sajnos minden általánosítást mellőzve azokban nem ilyen emberek ülnek) egyszer majd egy jobb közlekedési morállal párosulnak!
Talán nem kell felébrednem, hogy mindez csak álom volt!....hmmmm
Hely és időtakarékosság okán hadd köszönöm meg itt most mindenkinek a hozzászólását a korábbi kissé kötözködő hangvételű 10 000 Km-s leltáromhoz. Külön köszi a praktikus tippeket légelterelő meg tolatóradar ügyben, és örülök, h. a Lacettiket jobbról gyanútlanul közelítő off-ok ezentúl kicsit nagyobb biztonságban lehetnek.
Örülök, h. mások is hasonló tapasztalatokat szereztek.
Most megmutatom azt is, hogy nem csak dohogni tudok, mert valóban
- nagyon szép autóm van
- nagyon kényelmes autóm van
- nagy utasterű autóm van
- (remélem) jobban összerakott autóm van
- tényleg eléggé csendes autóm van.
Előnyöket , hátrányokat összegezve: nekünk jó döntés volt a Lacetti SW családi autónak, mert kényelmesen elférnek a gyerekek is, csomagok is, meg a kutya, meg még én is, pedig szeretem hátra tolni az ülésemet.
Még egy felvetésem lenne: nekem a "tuning a szervizben"-t úgy vetették fel, h. próbáljam meg elérni a márkaszervíznél, h. "igazoltan" sokat fogyaszt, és ilyenkor átprogramozva ezen lehet segíteni. Talán ez a titka a 15 ezres olajcserét követő fogyasztáscsökkenésnek?
Ahogy te fogalmaztál, az a korrekt (nem annyira eufémisztikus, mint az enyém). Igen: a hétköznapi kapkodás, a mindennapi idegbetegeskedés -- ez rontja az életminőségünket, s úgy, hogy észre sem vesszük. Az ilyen részvétel a közlekedésben rosszabb, mint a politika...
(Azért hadd mondjam el, hogy megfigyeléseim szerint -- és ez a Lacetti dicsérete is -- a mögöttem hajtó idegbeteg sietősek manapság jobban tolerálják, ha magam elé beengedek egy nem jobbkezes mellékutcásat, persze úgy, hogy jó előre jelzek neki és nem lassítom vele a mi sorunk folyamát, szóval jobban tolerálják most, mint annak idején, amikor ugyenezt Zsigulival tettem...)
Egy kis összehasonlítás félét próbálok ide beOFFolni Astra Classic vs. Lacetti témában, mentségemre legyen mondva, hogy fogyasztás ügyben szeretném egy kicsit megnyugtatni a Lacettis társaságot.
Magamról -elöljáróban- csak annyit, hogy a Nubira III megjelenése óta drukkolok a Daewoonak, de mikor megláttam az első hivatalos fotókat a Lacetti SW-ről (akkor még Nubira kombi), tudtam, hogy a következő autóm ilyen lesz.
Sajnos nem így lett, ma egy off kombi Astra Classic II-nek vagyok tulaja, de az 1 évvel ezelőtti döntésemet már nagyon megbántam. Egy árban volt akkor a Lacetti SW és az Astra Caravan, nem a szívemre halgattam a vásárláskor...
Szóval: az 1,6-os Astra kombi sem fogyaszt keveset, hiába az "innovatív" Twinport technika. Az az igazság, hogy hosszútávon, országúton (NEM autópálya) ez a típus sem fogyasztott még nekem 7,2 alatt, de autópályán, klímával, 140 körül a 8,5-9 litert is bekéri. Igazán városi forgalomban pedig nem veszek részt vele. Ha jól látom, ez max. 1 liter különbség az Astra javára ahhoz képest amit leírtatok a Lacettikről (a fórumot a kezdetektől fogva olvasom), de szerintem Benneteket bőven kárpótolhanak az alábbiak:
A SOL Llumar fóliát csak ajánlani tudom, persze ha ügyes kezek rakják fel, csak akkor. Maga a fólia nagyon jó, nekem közepes erősségű volt már két autómon, és a Lacsi is ilyet fog kapni hamarosan, ha minden oké.
Enyém 1,4 Elite, klímás, de akcióban kaptam hozzá én is a hűsítőt. Szerintem alapban csak a Platinum klímás, de gondolom a honlapon fent van minden. Lusta vagyok ám megnézni... :))
No, kellett reggel szóbahozni ! Délután majdnem benéztem egy jobbról érkező ( ráadásul felmatricázott ) Punto - t ! Az A oszlop gyönyörűen takarta. De nem lett baj szerencsére... :))
Véleményem és tapasztalatom szerint ott van az a 9 - 10 literes fogyasztás szinte mindegyik Lacsettinél. Nálam is. Most mondjuk úgy tűnik, hogy valamivel 10 alatt marad, de 510 km - t mentem koppra tankolt tankkal és most kezd pirosba hajlani a mutató. Még nem világít, de szerintem lassan fog. Ebben alsóhangon 140 - nel autópálya és rövid városi utak vannak zömmel. Úgy gondolom, hogy aki 7 liter körüli fogyit tud a Lacsival produkálni, az nagyon - nagyon vigyáz a lábára és tényleg nagyon "eco" üzemmódban vezet. Normál, átlagos használat mellett, mikor nem arra figyelsz, hogy 2500 - nél elváltsd a fokozatokat, főleg, ha ehhez városi közlekedés is társul, simán bekapja ez az autó a kilenc lityit. Ez van. Amúgy nagyon jó autó ám ! A Stift után ég és föld lesz, én Igniszből ültem át, és ahhoz képest is ég és föld.
A külső tükör - legalábbis a jobboldali biztosan - nem csak befelé képes csukódni, de "negatívba" is fordul egy ideig. Reggel a garázsból kifele tolatván vettem észre ezt a szerencsés megoldást ! :D :)) Ha már én balf@sz voltam, az autó korrigált ! :))
Másik, hogy rakattam rövid szelepeket a felnikbe, és felkerültek a korábban bemutatott márkajelzéses fém szelepsapkák is. Majd ha tiszta lesz végre az autó, lefotózom és közzéteszem !
Bocs de én írtam a télen, hogy jöttünk haza ausztriából sielésből és mire hazaértünk a fűtéstől teljesen eldeformálodott a cipőm. Éreztem, hogy nagyon forro levegőt fuj a lábhoz, de nem foglalkoztam vele. Na de aztán itthon szivaccsal eltömtem a vezető oldalán a lábhoz irányuló fúvókákat. Most már így kellemes volt az utazás. Nem főtt meg a lábam a gázpedálnál. Pedig csak 1-es fokozattal fűtöttem végig. Nekem nagyon szuper volt a fűtés egész télen. 2-nél jobban nem is kellett fűteni. A klimával is megvagyok elégedve persze ennek is kell egy kis idő mire lehűti az utasteret, de utána remek. Klima - belső keringtetés! Fontos!
:))))))))) Igazad van! De valahogy ez jött a számra, pardon az ujjamhegyére. De talán ha stílszerű akarnák lenni mindegy is, mint ahogy a Daewoo-Chevrolet elnevezés... :)))
"Valaki múltkor azt mondta, hogy egy "tuning a szervízben" talán segíthet, tudtok erről valamit?"
Az nem kétséges, hogy a gyári program okosítása javítana a helyzeten. Eddig ahány "csippelt" aut gazdájával beszéltem, mindenki a teljesítmény javulása mellett a fogyasztás csökkenését újságolta. Kérdés, hogy ezt meg lehet - e úgy csinálni, hogy a gari nem bukjon, magyarul észrevétlen maradjon a beavatkozás. Nem tudom, hogy sima programfelülírással működik - e a dolog, vagy muszály fizikailag is bántani a vezérlést. Jó lenne ezt megtudni, mert egy 10-20 E. Ft. - ot szerintem bármelyikőnk kicsengetne érte, ha marad ügyesen a gari. Nem kéne itt agyalnunk egyfolytában, hogy mennyit zabál, és még jobban is menne.....
Ahogy nézem a képeket, úgy látom, hogy az SW A oszlopai nagyjából akkorák mint a többi modellé. Érdekes, én még nem figyeltem fel erre a kitakarásra, de megpróbálom megfigyelni, hogy mit is mutat valójában. Nehogy meglepődjek egyszer csak...
Érdekes a beszámolód, a "Te autód" az egyik lehetséges befutó nálam, ha bővül a család. Ha nem lesz cash a dízelre, akkor egy hasonkorú benyás Lacetti SW - t tervezek a mostani ötajtós helyett, úgy saccper értékazonos cserére gondolva. A G Rastának egyetlen előnye lehet ebben az esetben, hogy van 1,4 - es kombi belőle. De mennyivel többet nyújt a Lacsi SW, ez nem is kétséges.....
No, ez még a távoli jövő.....
Üdv. Toli.
Ui.: Én ütöm a Hankook gyári gumákat, ma nedves fehéraszfalton lóbáltam be egy kicsit egy "S" kanyarban, de a várt alulkormányozottságon felül nem okozott meglepetést. Sőt, azt mondom, hogy jobb, mint az Ignis volt a 195 - ös Sava Intensa gumikkal, mivel nehezebb az autó, így nyugodtabb, kiszámíthatóbb a viselekdése forszírozott tempónál. Ja, meg ez alatt van futómű ! :D