Csak a kis Mercin van olajnyomásmérő,maxon van a nyomás.Kizárólag a gyári jóváhagyásra hagyatkozom,és igyekszem PAO alapú olajakat használni.A Sprinteren nincs olajnyomás jeladó,az ECU-n keresztűl sem lehet adatot nézni.
T Wicked Belzebub!A Next-EL KEZDŐDIK,az Ultra Green a következő,amiről tudjuk,hogy 5W10,a LEO a 0W20.Amennyiben te többet tudsz,várom az infodat.Nálam ennyi info van,kénytelen vagyok az internetes infokra hagyatkozni.A Netes info szerint,a Next lehet az 0W5-ös olaj.
Ez a pdf konkrétan semmit sem ír a viszkozitásról, csak annyit, h 40 fokon és 100 fokon mennyi. Ebből nyilván látszik, h 20-nál kisebb, de, h mennyi azt perpill senki sem tudja. Minap vittem a szerelőmhöz édesapám Insightját, szóba került a zöld olaj, mondtam köszi jó lesz nekem egy sima 0-20 is bele. Kérdeztem a zöld olaj viszkozitásáról, de még a kőkemény hondás berkekben sem tudják, h mennyi...
Ennek az olajnak a viszkozitása is 10 körül van 100 fokon! (8.1 cSt) De nem tudom ez mitől 5-ös. A 20-as olaj 5,6 és 9,3 közt van. Ezek alapján a castrol-os pdf 20-as olaj.
Szerintem egy motorba nem csak egy fajta olaj viszkozitás használható. Az én autóm könyve 30-as, 40-es és 50-es olajat is megenged. Konkrétan 5w-30-tól 20w-50-ig. Én 5w-30-al járok évek óta. Az előző tulajnál 2x volt benne 10w-40 de a többi feltöltés mind 5w-30 volt. Az olaj nem fogy annyit hogy észrevegyem 2 olajcsere közt.
Szerintem a Mazdás cikk minden szavát nem kell szentírásnak venni, úgy értem az említett adatot pl. A mai motorok lehet mást kívánnak ha hibridek, de a folyamatosan járó motorok szerintem nem és ott mindig jó lesz a 10-es cSt körüli érték. A hibridek szinte be sem melegszenek annyira és szerintem a hűtésük is más. Szóval úgy vannak tervezve, hogy már hidegen is jól teljesítsenek.
De a mazdás cikkben is le van írva, hogy ha megvan a megfelelő nyomás. Akkor mehet a hígabb olaj, mert az áramlása jobb lesz.
Azt viszont nem én nem értem, hogy miért esne le a kopottabb motorban a nyomás hígabb olajjal x idő után? Vagy az olajszivattyú kopik?
Én csak úgy érdekességképp említettem az SAE 16 ot! :)
Amúgy teljes mértékben egyetértek azzal, hogy a régebbi vasakba (Ez is relatív, hogy kinek mi a régi.Egy közembernek mást jelent, mint egy motorfejlesztőnek pl..) nem biztos, hogy jók a modernebb olajok. Természetesen akkor, ha a gyártói ajánlástól eltérő viszkozitásról beszélünk.
Mindenhez azt kell használni, amit ahhoz terveztek... Számomra a gyártói ajánlás az alap amit követni kell, mert nálam okosabb emberek találták ki ezeket a dolgokat és pontosan tudják, hogy miért.
Akármennyire is ások bele mélyen a dolgokba, azok szinte csak információmorzsáknak számítanak azoknak az embereknek a tudásához képest, akik meghatározzák a specifikációkat. (Akkor meg minek okoskodjak? :) )