Keresés

Részletes keresés

dyz Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1001
Az Ik521 kocsiknak mi lett a sorsa?
Előzmény: John Howard (1000)
John Howard Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1000

"Annyit tudok, hogy a háború előtt jártak arra Harcsák, majd jóval később Ik211, Ik521, most Ik405"

 

A Harcsa valszeg ugyanolyan "16-os busz" lehetett, mint most/régebben. Ebben a viszonylatban járt Ik620, Ik556, meg Ik260 is, az idők során esetleg különböző útvonalakon. Az Ik211-es tipikusan "sikló-pótló" volt, a Clark Ádám térről indult, a Nemzeti Galéria volt a végállomása, és a Déli Rondellában fordult meg, "áttörve" a várfal néhány igen szűk kapuján.

Az Ik521 (alias VW), meg a mostani Ik405 pedig már Vár-busz viszonylatban funkcionált, az előbbi típus még a Sándor-palota előterében végállomásozott a Sikló átadását követően is... Emlékeim szerint...

 

Érdeklődve várjuk a ponosabb kifejtést BPO-700 billentyűzetéből... :-)

Előzmény: jázminapja (995)
jázminapja Creative Commons License 2007.02.12 0 0 999
Köszi:)
Előzmény: **BPO-700** (998)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.12 0 0 998

Vannak! :)

Holnapra megírom, de most fáradt vagyok hozzá... :P

Előzmény: jázminapja (995)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.12 0 0 997
Értem. Az 55(É)-ről tudok, onnan lehet a 182É. 12(É) vagy 14(É) nekem új! :)
Előzmény: Bati80 (996)
Bati80 Creative Commons License 2007.02.12 0 0 996
Nem a jelzése módosult, hanem addig a 12-es járt éjjel, azután a 14-es, ami ugye útvonalváltozást is jelent (az persze valamennyire érthető, hogy inkább Kápmegyernek adták az éjszakai járatot, mint Rákospalotának). Hogy É volt, vagy nem É, azt én nem tudom, nem jártam arra akkoriban éjjel. Annyi biztos, hogy a 12-es az 55-ös megszűnése után kezdett éjszaka is járni, addig Palota felé a Váci út-Árpád úton lehetett menni éjjel. Egyébként szerintem ezt a 12(É)-t áthidaló megoldásnak szánták, amíg 55(É) már, 182É meg még nem volt, aztán rájöttek, hogy a Váci út és a Lehel út külön-külön is elbír egy-egy éjszakai járatot.
Előzmény: **BPO-700** (994)
jázminapja Creative Commons License 2007.02.12 0 0 995

A budai Vár közlekedéséről nincs valami infód?

Annyit tudok, hogy a háború előtt jártak arra Harcsák, majd jóval később Ik211, Ik521, most Ik405. Ezekről vannak (nem saját) képeim...  

**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.12 0 0 994

Eszerint 1986.12.15-én 12É-ről 14É-re módosult a jelzése?

 

Vagyis 12É, mint jelzés nem volt, csak 12 és éjszaka is közlekedett? Mert 12É-ről nem tudok. A 12-es éjszakai közlekedése mikor kezdődött?

Előzmény: Bati80 (993)
Bati80 Creative Commons License 2007.02.12 0 0 993
A 14É a Kápmegyerre hosszabbítással indult, korábban a 12-es járt éjszaka.
Előzmény: **BPO-700** (990)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.12 0 0 992
Villamosos Biblia! :)
Előzmény: r_tamas (989)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.12 0 0 991
Ha már 14-es villamos...
Előzmény: r_tamas (987)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.12 0 0 990

A 14-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1910-TŐL NAPJAINKIG:

 

1910.

A 14-es villamosok Orcy tér és Eskü (Március 15-e) tér között közlekedtek.

 

1910-es évek első felében

A 14-es villamosok útvonalát meghosszabbították Rácz fürdőig.

 

1920-as években

A 14-es villamosok már Orczy tér - Baross utca - Erzsébet híd - Déli pályaudvar - Új Szent János Kórház útvonalon közlekedtek.

 

1930-as években

A 14A jelzésű villamosok Új Szent János Kórház és Apponyi tér (Ferenciek tere) között közlekedtek.

 

1944.09.26.

A 14-es és a 14A jelzésű villamosok közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

 

1955.10.16.

14-es villamosok ezúttal Marx (Nyugati) tér - Váci út - Lehel utca - MÁV, Landler Jenő Járműjavító Üzem útvonalon közlekedtek.

 

1961.

A 14A jelzésű villamosok Marx tér és Angyalföld, Forgalmi telep között közlekedtek.

 

1967.

A 14A jelzésű villamosjárat megszűnt.

 

1975.09.01.

A 14-es villamosok Marx térről csak Pozsonyi utcáig (Angyalföld, Forgalmi telepig) közlekedtek.

/A kieső szakaszon továbbiakban 20Y jelzésű autóbusz közlekedett./

 

1981.04.01.

A 14-es villamosok Élmunkás (Lehel) tér és Újpest, István tér között közlekedtek.

 

1986.12.15.

A 14-es villamosok - a káposztásmegyeri lakótelepiek utaskiszolgálása miatt - Lehel tér és Káposztásmegyer, Szilas-patak között közlekedtek.

 

1997.09.30.

A 14É jelzésű éjszakai villamosjárat megszűnt.

/Az éjszakai villamosjárat üzembehelyezése ismeretlen. A járatot az azonos jelzésű éjszakai autóbuszjárat vette át./

 

1998.07.31.

A 14-es villamosok immár Külső Megyeri útig közlekedtek.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: r_tamas (986)
r_tamas Creative Commons License 2007.02.12 0 0 989

Itt találtam rá :  Vonaltörténet 1960-1969-ig :

 

http://www.villamosok.hu/villtort/villtort6069.html

Előzmény: **BPO-700** (988)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.12 0 0 988
A 14A villamos 1967-es időpontját honnan veszed? Mert erről nem tudok, sőt nincs is információm a megszűnéséről... :(
Előzmény: r_tamas (987)
r_tamas Creative Commons License 2007.02.12 0 0 987

14-es Villamos története napjainkig javítva:

 

1955-Okt-16 
14-es villamos : Nyugati pályaudvar - Istvántelek között közlekedik.
<< Új villamosjárat a 14-es.  Korábban a 91-es villamosok közlekedtek ezen az útvonalon... >>

 

1961 
14A villamos : Nyugati pályaudvar - Angyalföld, forgalmi telep között közlekedik.
<< Új villamosjárat a 14A. >>

 

1967 
14A villamos : Megszűnik.

 

1975-Sze-1
14-es villamos : Nyugati pályaudvar - Angyalföld, forgalmi telep között közlekedik.
<< Rövidebb útovnalon közlekedik ... >>

 

1981-Ápr-1

14-es villamos : Lehel tér - Újpest, Szent István tér között közlekedik.
<< Mindkét végállomása módosult ... >>

 

1986-Dec-15

14-es villamos : Lehel tér - Káposztásmegyer, Szilas patak között közlekedik.
<< Hosszabb útvonalon közlekedik ... >>

 

1998-Júl-31

14-es villamos : Lehel tér - Káposztásmegyer, Megyeri út között közlekedik.
<< Hosszabb útvonalon közlekedik ... >>

Előzmény: r_tamas (984)
r_tamas Creative Commons License 2007.02.12 0 0 986

Köszi, a pontosítástokat. Én is 1981-et akartam volna írni, de sajnos elirtam, nem vettem észre a hibát..  A 14A-t azért nem írtam, mert nem volt egyik térképemen sem

rajta, de utánanéztem, tényleg járt 1961 és 1967 között. A hibákat javítani fogom.

Előzmény: **BPO-700** (985)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.12 0 0 985

Az én adatom szerint a 14-es villamos Élmunkás tér és Újpest, István tér között már 1981. áprilisában járt.

 

14A jelű villamos is járt 1961-től Marx tér és Forgalmi telep között.

Előzmény: r_tamas (984)
r_tamas Creative Commons License 2007.02.11 0 0 984

14-es Villamos története napjainkig :

 

1955-Okt-16 
14-es villamos : Nyugati pályaudvar - Istvántelek között közlekedik.
<< Új villamosjárat a 14-es.  Korábban a 91-es villamosok közlekedtek ezen az útvonalon... >>

 

1975-Sze-1
14-es villamos : Nyugati pályaudvar - Angyalföld, forgalmi telep között közlekedik.
<< Rövidebb útovnalon közlekedik ... >>

 

1983-Ápr-1

14-es villamos : Lehel tér - Újpest, Szent István tér között közlekedik.
<< Mindkét végállomása módosult ... >>

 

1986-Dec-15

14-es villamos : Lehel tér - Káposztásmegyer, Szilas patak között közlekedik.
<< Hosszabb útvonalon közlekedik ... >>

 

1998-Júl-31

14-es villamos : Lehel tér - Káposztásmegyer, Megyeri út között közlekedik.
<< Hosszabb útvonalon közlekedik ... >>

**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.11 0 0 983
Így van! Pár év kihagyással már 30 éve közlekedik, de amint olvashattad elösször Zuglóban járt. :)
Előzmény: BTKmániás (981)
BTKmániás Creative Commons License 2007.02.10 0 0 981
Köszi! Nem is tudtam, hogy már 30 éve van 133-as busz!
Előzmény: paca664 (980)
paca664 Creative Commons License 2007.02.10 0 0 980
Keresd meg a 136-os hsz-t.
Előzmény: BTKmániás (979)
BTKmániás Creative Commons License 2007.02.10 0 0 979
Sziasztok! A 133-as buszról tudtok valami információt adni? Itt megy az ablakunk alatt. Kiváncsi vagyok a történetére!
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.07 0 0 977

A 81-es 1966-ban váltotta fel a korábbi "J" járatot.

 

Erről a "J" járatról lehet valami bővebbet megtudni?

Előzmény: Blöky (341)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.05 0 0 976

Az összevonásról tudok!

 

Örülök, hogy idetaláltál, remélem hasznos dolgokat is tudsz majd írni és segítesz a történetben.

 

Megkérlek, hogy kímélj meg minket a gúnyos megjegyzéseidtől. Ez a topic még tiszta! Köszönöm!

Előzmény: paca664 (975)
paca664 Creative Commons License 2007.02.05 0 0 975

1995.02.28.

A 139-es autóbuszjárat megszűnt.

 

---

 

Pontosabb lenne úgy fogalmazni, hogy a gyorsjárattal összevonásra került.

Előzmény: **BPO-700** (965)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.05 0 0 974
Nagyon szépen köszönöm! Ez sokat segít! :)
Előzmény: John Howard (973)
John Howard Creative Commons License 2007.02.04 0 0 973

Sajnos nem. '58-ban még (már) létezett...

 

Ha még nem ismernéd: nézz körül itt is!

Előzmény: **BPO-700** (972)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.04 0 0 972

Értem, köszönöm!

 

A 36A-ról tudsz valamit?

Előzmény: John Howard (971)
John Howard Creative Commons License 2007.02.04 0 0 971

"1971.03.15.

A 36B jelzésű autóbuszok Pestszentlőrinc, MÁV-állomás és Pestlőrinci KISZ-lakótelep között közlekedtek.

/A 36B jelzésű autóbuszjárat megszűntetésének időpontja ismeretlen./"

 

Nem szűnt meg. Az 1977-es átszámozáskor "ő" lett a 136-os...

Előzmény: **BPO-700** (969)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.04 0 0 970
Az 1980.03.30. dátum alatt szereplő 136-os busz gyorsjárat szeretne lenni... :)
Előzmény: **BPO-700** (969)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!