Ha szétvan szedve, nincs mit leszedni meg tökölni vele,csak kisebb gittelések,meg kis csiszolás akkor igen. Az hogy 2k akril vagy metál általában lényegtelen,persze vannak olyan helyek ahol van xy Ft eltérés a kettő között , de az pár száz forint.
Egy fényező műhelyben általában 25.000 Ft-tól kezdődik egy elem fújása. Ez egy átlagás autónál 325.000 Ft, plusz ha sokat kell gittelni csiszolni egy elemet akkor lehet 30-35 .000 Ft . Ez persze eddig csak külső rész,a belső nincs beleszámolva. Szétszerelés.stb.. Egy maszeknál kb. 20/elem. Tudok 10+ anyag árért is,de azt nem ajánlom senkinek. 20 környéke már elfogadható.
Én nem tudom,nem értek hozzá,ezért irtam le mi történt,bánatomban :-( Hallottam millios fényezésekröl,de szerintem ez az auto nem az a kategoria.Mindent megprobalok megtenni azért,hogy a lehetö legjobb legyen az autom.Ezek fusi árak voltak,holnap benézek egy-két fényezömühelybe és beszámolok mit mondtak:-)
Szerinted mi lehet a reális ár,ha nem luxus,de minöségi munkát szeretnék???
Fémtiszta felületről egy tökéletesnek mondható munka,mínőségi anyagokból,ami eredményezheti a tartósságot is,egy ekkora autónál nem jön ki még a ráfordított anyagköltség sem,és ez mindegy,hogy Bp vagy vidék...
Kiméletesebb,de nem eléggé,meghullámosodik a felület,pláne ha ajtó,tető,stb.-ről van szó... Maratás,csiszolás,vagy az üveg és szóda szórás a megfelelő...
Én ezekkel a lemarókkal mindig megjártam amik festékboltokban vannak. Eltudom képzelni,hogy van olyan ipari kiszerelés amit cégeknek árusítanak csak, hogy az jó de ahhoz nem tudok hozzáférni meg nagyon drága.
Most utánna néztem és több helyen is olvastam, hogy a négerkorongot tartják leghasználhatóbbnak a csiszoló eszközök közül. Én ezt használnám, csak azért mertem ajánlani.
Hát akkor mivel? a homokszórástól is hullámos. Különben olyat is halottam,hogy valaki a veteránt direkt nem vitte el homokszóratni hanem le négerkorongozta ne legyen hullámos. Én saját autón a négerkorongos megoldást választanám. Ha meg hullámos akkor kigittelem,szórógittelem,füllerezem stb.
Én biztos nem állnék neki se drótkorongal ,se tárcsával, az előbb említett hullámok miatt. A füller meg nem viszi el a hullámokat , esetleg a szórható poliészter,de ha jól csinálja valakai akkor csak a gitt.
Avval is vigyázz, hogy mondjuk Standox festék árat számolnak fel neked, közben meg vateráról veszik a festéket. Mivel, úgyis maszek munkáról beszélünk vihetnéd a festéket.
Ha csak vissza akarsz csiszolni belölle, akkor excenteres csiszológép és csiszoló papír. Ha fémig leakarod pucolni az egész autót, akkor flex re négertárcsa.
Van egy makita polirgépem,azzal lelehetne csiszolni?? Vagy olyan rezgö festo vagy mi kellene hozzá?? Mert lehet az marad,hogy lecsiszolom valahol,egyrészt azért nehogy csak rámondják,hogy lecsiszolták és mégsem. Ettöl fosok,hogy átvágnak. Már nem bizom senkiben.
Hát akkor itt az emberrel van a gond. Nem szeret csiszolni. 3 ember gyorsan lecsiszolná, egyedül sok idő csak. Meg ebbe az összegbe már azis beleférhetne, hogy ő oldja meg.
Felajánlottam neki,hogy a barátommal lecsiszoljuk,segitünk neki ha kell,azt mondta csiszolni is tudni kell.Panel lako vagyok:-( ami még zavar,hogy ha egy félig lecsiszolt autoval állitok be egy fényezöhöz,már csunyán néznek majd rám,hogy vajon miért hoztam el.
A fényezésért nem kevés egyáltalán ez az összeg. Az, hogy le kell fémig csiszolni az autót az nem éri meg mer az idő alatt átfúj másik két autót. Szerintem ha van udvarod akkor csiszold le te fémig és úgy vidd e fényezőhőz. Mondhatni csak flex kell hozzá meg korong meg sok idő.
Nem szoktam irni ide,de most muszály leirnom ami történik velem. Van egy autom 25éves lancia delta. Eljutottam odáig ,hogy ki tudtam lakatoltatni(volt mit) és irány a fényezö teli fény kivül belül. A fényezöt egy barátom ajánlotta szépen dolgozott neki, közepes áron ,fusiba otthon a mühelyében (amugy egy cégnél fujo ember,nem csiszol) mielött elvállalta a munkát megnézte miröl lenne szo, mert a lakatos figyelmeztette, hogy apró hólyagok vannak a régi fényezésben, le kell csiszolni a gyári fényig vagy a lemezig. Mindezt 20db deákért vállalta. Eddig nem is volt semmi gond, majd az elsö óra csiszolás után felhivott, hogy ö ezt nemcsinálja mert kurva sokat kell csiszolni, majdnem a lemezig, neki erre nincs ideje így meg sem éri neki!!! Ja és a trélert is kifizeti inkább csak vigyem el az autot!! Nagyon nemértettem a dolgot, de nyeltem egy nagyot és megkerestem a konkurens kollégáját aki örömmel vállalta a munkát. Majd másnap felhivott, hogy ö sem tudja vállalni mert nagyon fáradt, ezt sem értettem, most ott tartunk, hogy nincsen fényezö vállalkozóm(egyenlöre)aki megcsinálná az autóm.
Sajna nincs ,mi Festoo gépeket használunk.Erről is megoszlanak a vélemények,de nálunk sok-sok éve működnek hibátlanul a gépek. Persze a természetes kopás és elhasználódás ellen nincs orvosság. A rendszeres karbantartás és a "kímélő" használat jelentősen meghosszabbítja az élettartamot. Volt -van- Rupes gépünk is ,de fele annyira sem jó,és tartós mint a Festo, a teljesítményéről nem is beszélve.
A másik termékkapcsolása a 3M-nek,hogy magát a pisztolytartályt is a PPS rendszerrel szerelik és árulják,ami megintcsak megdrágítja a használatát,mivel a belső műanyag tartályt csrélni kell ami ugye megintcsak nem olcsó viszont gyors a használata ezért nem biztos hogy rentábilis az alkalmazása. Persze a környezetvédelmi hatásra való hivatkozás ,és az anyagtakarékossága vitathatatlan.
A műhelyt megkereste a 3M ,hogy próbáljuk ki az accuspray-os pisztolyt. Egy hétig volt nálunk a szerszám,ennek pont az a lényege,és azért "olcso",mert a légsapka kb 25 fújást bír ki és utána cserélni kell! Úgy találták ki,hogy műanyag sapkája legyen cserélhető,és anyagtakarékos is egyben .Az más kérdés,hogy kis műhelyeknek nem igazán éri meg használni.