Gratulálok nagyon szuper lett. Az elejét megcsinálhattad volna Taz - ra mert ugy tudom hogy az ilyeneket már abbol csinálták de ez csak apro megjedszés le a kalappal.
Közeledünk a mélyponthoz, érzik már, ugye? Ezt egy Motor-Presse tesztnapra (amikor egymással barátkoztattuk az importőröket, és mindegyikük hozott két-két tesztautót, amit cserélgettek, mi meg adtuk a kaját) hozta a Bertinus Kft. a másik autó egy Aleko volt dízelmotorral, az nem is volt egyébként olyan szörnyű. Ez akadt a kínálatban fun-autó is. Kicsit nehezen tudtam megszerezni a kulcsait, aztán rájöttem miért.
A Vályi Pista szívesen dobálózik azzal a megfogalmazással, hogy olyan, mint egy tál takony. Én nem. Mert tudom, hogy tényleg létezik olyan autó, ami pont olyan, mint egy tál takony, emiatt e megjegyzést bármilyen más kocsira óriási túlzásnak érzem. A Tavria kabrió volt a tál takony.
Annyira nem volt neki karosszériamerevsége, hogy minden kör után ki kellett bogozni a csomót, amit a saját derekára kötött a Mátra festői és igen sima útjain. Oké, ez túlzás.
Azt viszont nem, ami történt vele alattam. Megkaparintottam a kulcsokat, elvittem. Életemben olyan kínszenvedés nem volt még szerpentinen autózni, a kormány, a fék, a váltó, a futómű csak dísznek volt benne, semminek semmi köze nem volt ahhoz, hánnyal, merre, hogyan megyek. Egy rühes szar volt, de tényleg, ültem benne, mint egy lukas, iszappal töltött, remegő vízágyban, valami C-kategóriás pornófilm betétjelenetében, zoknikötőben és metálzöld számlapos Raketa-órában, egy százkilós, ötvenéves, kirúzsozott, szemölcsös dublőzzel. És pocsékul éreztem magamat.
Az ijesztő pillanat akkor érkezett el, amikor letértünk az aszfaltról, és földútra hajtottunk. A Mátra volt, ne feledjék ott minden út lejt. A földút még kicsit bakhátas is volt, meg oldalra is dőlt. Ne valami pocsék sziklamászást képzeljenek el, hanem közepesen tisztességes földutat, más autóval talán elviselhetőnek is mondtam volna, ennél a szélvédőkeret úgy remegett, hogy el kellett hajolnom előle, nehogy betörje a fejemet. Elértük az út végét. Szerencsére akadt egy kis tisztás, amin meg tudtunk fordulni. Pontosabban meg tudtunk volna fordulni. Ha van rüki.
Jobbra előre lekanyarodtam, gondoltam tolok egy R, azaz Raket-fokozatot. Kormány balra kiteker, bemutatok egy klasszikus Y-fordulót, visszaindulunk - szerepelt tehát a tervben. Igen ám, de a kaszni annyira megcsavarodott, hogy nem lehetett kivenni egyesből a váltót. Már a hátsó ülésről tépte a kollégám a botot, miközben én ide-oda imbolyogtam az ülésen, hátha kienged. Végül a kolléga kiszállt, körbetaposta a kocsi előtt levő részt, megnézte, hol a legsimább, én meg abba belearaszoltam (de már nagyon meredek volt), és iszonyú kínszenvedések árán kitéptem a váltót a fokozatból.
Gampa elpostáznád nekem azt a Volvo tetű ablakot. Sajna nekem nincs, a közelembe jelenleg olyan Spar ahol ilyet lehetne kapni. A Regionál van de olyan áron, hogy az említésre sem méltó.
A ZAZ 1102, közkedveltebb nevén a Tavria nem sorolható a szokványos autópiaci bukások közé. Már-már félelmet keltő minőségének köszönhetően a köztudottan árcímke-centrikus magyar piacon sem sikerült eladni. Tovább »
Ráadásul meg sem említik, hogy volt Tavria cabrio is. Emlékszem, talán a Bertinus Kft árulta őket az Alekoval együtt még a '90-es évek elején. Na, az mekkora rettenet lehetett, kíváncsi vagyok, hogy eladtak-e egy darabot is belőle ithhon.
Köszönöm azoknak, akik reagáltak az Ikea Deltolf üvegvitrinem ajtajának szigetelésére. Visszanéztem a hozzászólásokat, de eMPet válaszán kívül nem találtam meg, ki az, aki írt még, pedig tudom, hogy reagáltatok rá. Mégegyszer köszönet!
Az ablakszigeteléshez használt öntapadós szívacs csíkot ismerem, kicsit félek az ilyen ragasztható cuccoktól, mert félek, hogy elengedi idővel. Az F alakút viszont megpróbálom, hátha rá lehet húzni az üveg szélére.
Az autók ajtajához használt szilikon védőcsík ötlet is jó, remélem, hogy méterben tudok venni ilyet és lesz átlátszó mert az lenne az igazi:-)
"Ja meg arra a crashtesztre,amikor a becsapódásnál kiszakadtak a tűzfalból a géptetőt rögzítő horgok és az utastérbe benyomuló motorháztető a torkánál szorította a bábut az üléshez."
Hát ez tulajdonképpen bármelyik előrenyiló motorháztetejü autónál előfordulhat. Ezért sem gyártanak egy ideje olyat.
Amúgy azért irtam, hogy ha időben gyártják és jó minőségben, akkor jó autó lehetett volna. De igy nem az lett.
Én arra emlékszem,hogy a tesztjében leírták,egy kerékkel felállva a járdára annyira megcsavarodik a kaszni,hogy nem lehet sebességeket váltani.
Ja meg arra a crashtesztre,amikor a becsapódásnál kiszakadtak a tűzfalból a géptetőt rögzítő horgok és az utastérbe benyomuló motorháztető a torkánál szorította a bábut az üléshez.Szal kafa kis autó lehetett...