"opel 1.3ban nincs mas, csak egy nyomaspuffer a nyomoagon ez birizgalja a geo allitot."
nem kevered veletlenul a 70le-s wastegates verzioval? (azz mar nekem is összerohadt, ugyanezt csinalta mint ez. egy 10x10 negystögvassal viszont priman le lehet nyulni es megjaratni
"" Külön kábellel megvezérelve a behúzót kihagyva a körből úgy is tekerte a motort hogy a behúzó nem tolta ki a fogaskereket igaz csak nagyon nehezen. ""
ezt leirnad megegyszer ?
itt vagyok ertelmi fogyatekos >> milyen motort tekert nehezen, ha behuzo nem tolta ki a bendix kereket ? <<
Köszönöm a segítséged, sokat tanultam a leírtakból! Visszaolvasva hibáztam az adalékanyaggal, de akkor, és a többiek elmondása alapján jó megoldásnak tűnt.
Köszönöm a segítséged, sokat tanultam a leírtakból! Visszaolvasva hibáztam az adalékanyaggal, de akkor, és a többiek elmondása alapján jó megoldásnak tűnt.
Kitolni azért nem tudja, mert amíg nem pörög fel a motor addíg nincs ami kitolja a bendixet.
Akkor vagy a motor testelése, vagy a főkábel - ami az indítóra megy az akksiról direktbe, lehet a hibás. Kicsi a valószínűsége, hogy most ment tönkre.
Nem egy mai darab, valamelyik csatlakozás vagy kébelvég lehet koszos, kontaktos, vagy esetleg eltörhetett a megbontás során. Mérjetek egy feszültségesést a kábeleken mind negatív mind pozitív oldalon, hátha kidobvalamit.
"persze elsore meg kene kezzel mozgatni a geometriat"
Ezt kívülről is meg lehet csinálni? Nem tudom, hogy az aktuátort lehet-e kézzel mozgatni? Esetleg egy jó szerelő, aki olcsón kipucolja vagy egy kis utánajárás után ezt otthon is meg lehet bontani?
pedig ez a hiba marhra leragadt geonak hangzik es ha meg hozzateszed hogy papasan vezetsz, akkor meginkabb..
turbo szetszed es kiretkel mehanikusan, nem catacleannel. cataclean is max akkor segit, ha tolod neki 15-20percig nyelgazon...
persze elsore meg kene kezzel mozgatni a geometriat
"Viszont addig is házilag ki tudom ütni valahogy a hibát? Én az akkusaru levételére gondoltam. Ez megoldhatja a problémámat szerintetek? Ha igen, melyiket kell levenni és mennyi ideig? Esetleg más is elszáll a művelet során? Ajánlották még az ELM327 diagnosztikai kábelt és a hozzá való programot."
- minek? ujrainditassal megszunik a limp home mode... 4-5 hibanelkuli gyujtas/vezetesi ciklus utan MIL is elalszik magatol
Előtte indított rendesen. Körből kihagyva a behúzót picit fordít a motoron de nagyon erőlködik es ugye ilyenkor nincs is kitolva a fogaskerék. Rendesen kulcsal indítózva olyan mintha valami miatt nem menne ki teljesen a fogaskerék és ezért a behúzó mágnes sem zárja az áramkört csak kattog. Perselyek nem lógtak.
Egy kis segítségért, szakmai véleményfejtésért fordulok hozzátok. A problémám története a következő:
"1.3 JTD 90 lovas 2007-es GP-m van és a minap épp előzésbe kezdtem, amikor megtorpant a kocsi 4-esben, olyan 80-90-nél és felvillant a Check Engine lámpa. Mentem még vagy 10 km-t mire elértem egy benzinkúthoz, ahol tankolás után megszűnt a hibajelzés.
Szerintetek mi lehetett? Kezdjek félni? A kocsi éppen most lett 70000 km-es."
"Jártam azóta NERO M5 szervizben. A diagnosztika szerint túl nagy nyomást érzékelt a turbo szenzor. A normál érték helyett, ami olyan 1,7 bar, nálam kb. 1,9 bar-t regisztrált a kompjúter. Egyből rákérdeztek, hogy chippelve van-e az autó, de mivel nincs (illetve az előző tulaj váltig állítja, hogy nincs, de nem merem 1000%-osan kizárni), ezért más úton folytattuk a hibafeltárást.
Mivel korábban volt cserélve a mágnesszelep, ezért azt kilőttük.
A szerelő srác és a szervizfőnök véleménye is az volt, hogy elkormolódott a változó geometriás turbó lamella rendszere, ami megszorulhatott, és így okozott túlnyomást."
Ezután Cataclean-nel próbáltam meg kitisztítani az esetlegesen elkormolódott rendszert.
"A korábbi problémámat nem oldotta meg a Cataclean, sajnos megint Check Engine-t kaptam egy hosszú emelkedőn 5.ben 110 körül gyorsítva. A lámpa azonban már nem alszik el 10 indítást követően sem. Ezzel a problémával együtt tudok élni, mert elég nyugisan vezetek. Viszont addig is házilag ki tudom ütni valahogy a hibát? Én az akkusaru levételére gondoltam. Ez megoldhatja a problémámat szerintetek? Ha igen, melyiket kell levenni és mennyi ideig? Esetleg más is elszáll a művelet során? Ajánlották még az ELM327 diagnosztikai kábelt és a hozzá való programot."
Nos, hát kicsit hosszan, de itt a probléma leírása. Természetesen szeretném a gyökérokot megszűntetni, de nincs kedvem 100e-t kiadni érte. Úgy, hogy nem is biztos, hogy a megszorult turbo lamellák okozzák a gondot (véleményem szerint a Cataclean ezt orvosolta volna). Mi okozhatja még a problémát szerintetek? Nyomás szenzor, EGR szelep, mágnesszelep, turbo lamellát mozgató aktuátor, szoftver, MAP?
Próbálnám a lehető legolcsóbban kihozni, így ennek fényében szeretnék hibafeltárást végezni. Ha semmiképp nem megy, akkor tudtok egy jó szerelőt ajánlani, aki olcsón és megbízhatóan megjavítani a kocsim (Budapest, Tatabánya, Székesfehérvár környékén). Mérnökkén szívesen várom a komoly szakmai hsz-eket, had tudjak meg minél többet a dologról.
Mert ez úgy tűnik, mintha beégett volna a behúzó mágnes, az a kis bigyó a motor oldalán. Ha pedíg a behúzó mágnest ki hagyod a körből, vagyis direktben adsz neki áramot, akkor tekernie kellene normálisan- csak ugye ilyenkor nem tolja ki a bendixet a fogaskoszorúba.
Ha viszont rossz a mágnes, akkor nem megy át rajta elég áram, és nem húz be a mágnes sem, csak kattan egyet, de megforgatni nem tudja már az indító motort.
Itt 100A-es nagyságrendekről beszélünk, tehát ha koksz van valahol az érintkezőkön, akkor nincs elég nafta.
Motor testelése rendben van ?
Az indító a házán keresztül kapja meg a testet, viszont ha a testelés is jó, akkor az az indítómotor mégsem jó. Első hátsó persely nem lóg ? Nem emlékszem konkrétan az indítóra,ha lógnak a perselyek, akkor a forgórész befeszül és nem forog rendesen.
Az automatáját szét lehet szedni vagy peremezett ?