köszi a választ. Ez a kettős tömegű hiánya meglepett. Ha jól láttam, akkor talán bosch porlasztócsúcsok mehetnek bele(?). Van tapasztalat, hogy magyarországon tankolva mit bírnak? Illetve részecskeszűrővel volt-e bárkinek gondja már?
Van esetleg infó, hogy kitől veszi a Kia ezt a motort? Csak nem a VAG? Egyébként egyre meggyőzőbb, igazi kis igáslovak.
Felejtsétek már el a műszer szerinti fogyasztást, az csal, nem is kicsit, ide is oda is.
A spritmonitor.de oldalon lehet vezetni és meg lehet nézni mennyi az átlagfogyasztás az adatbázisban lévő autók esetén, ami egy jó támpont vásárlások előtt. pl. a 94 kW-os dízel gépek
Nagyjából ezekre számíthat az ember. A többi az smafu. Én itt vezetem a tankolásaimat, szeretem, mert nem hazudik, így én sem teszem. Esetemben 5,65 az átlag, nekem 5,72, de én az átlagtól jóval többet pályázok. Pálya, vagy város.
És beszélhetnek nekem a benzinesek, hogy ilyen-olyan kevés
Azért majdnem 2 liter az eltérés. A számok nem hazudnak, főleg ha sokan vannak. Persze mint mindehol, itt is vannak kiugró értékek, miért ne lennének? De az átlag az átlag.
Igen, SW 1.6 crdi, 110 LE 2016-os. Városban 6 körül. Országúton (klasszikus 90 kmh) 4,5-4,7 körül (néha volt szerencsém ennyivel haladni), bár nekem az országút pl. a 84-es utat jelenti ahol 100-120 a tempóm lakotton kívül, úgyhogy nálam az is 5-5,2, függően, mennyire folyamatos a haladás (forgalom, stb). Pálya 5-5,3. Sietségtől, tehertől, légkonditól függ. Ha nem sietek 110-120, ha igen akkor 130-140. Minimum 2 személy állandóan, de általában 3 plusz 80-120 kg csomag.
Persze ezek műszerfali eredmények.
Inkább mérvadó az életszerű számolás. Átlagban 85-90%-ban pálya a fent említett terheléssel. A maradék 10-15% helyi munkába járás, vásárlás. Tankolásnál 50€ szokott belemenni, 1,06-1,1 € körül van a gázolaj. Ezzel lefutok kb 880-920 km-t a következő tankolásig. Lehet azt mondani, hogy 5-5,2 liter környékén elfurikázok vele.
Bocs, hogy beleugatok, de ha jól láttam azt írtad, hogy 2-3 havonta utaznál vele. Ha 10 utazást számolsz akkor az majdnem 3 év időtartam esetedben. Valóban 800-900 ezer Ft, de ha tényleg mindent összeszámolsz...nekem az előző autóm egy kis benzines volt, most visszakerestem...több, mint 700 ezer volt csak a tankolás 3 év alatt! Bár ez rossz példa, hiszen a bérautót is neked kell tankolnod. Futott 12-15000 km-t évente. Értékét vesztette 3 év alatt kb 1 millió Ft. (ok, új autó volt, de ha használtat veszel, akkor meg a rendberakása, hogy megbízhass benne nem áll meg 200 ezer alatt...vezérmű, vízpumpa, olaj, szűrők, szíjak, fékek, stb) Biztosítás cascoval együtt 390 ezer (B10). Adó, szervizek, folyadékok, gumiszerelések, egyéb autóhoz megvásárolandó dolgok több, mint 300 ezer. stb...havonta nem tűnik soknak az idő folyamán, de így visszanézve.....és még nem beszéltünk az esetleges sérülésekről, koccanásokról, stb. Egy sutó árát az ember 4-5 év alatt még egyszer rákölti.
Szerintem te venni fogsz autót, de úgy gondolom, ha már van akkor nem is csak havi 100 km lesz a futása. Mert ha már van akkor használjuk alapon. Akkor meg jönnek a költségek. Én a helyedben tüzetesen átszámolnám.
Nekem nem régi a járgány, és 1 év vagy 30.000 km-et adtak meg szervíz ciklusnak. Amelyik hamarabb elérkezik. Amúgy 1.6 GDI benzinesre esett a választás, mert sokat használjuk városban (10km napi 2x melóba), és kevesebbet autópályán. Kettős tömegű lendkerék nincs a CRDI-ben sem, úgyhogy attól nem kell félned ;) Az újakban már Androidos navi van, egyrészt magyar, másrészt ki lehet rá vetíteni a telót, így pl a Waze-t is.
Én is hasonló feltételek mellett gondolkozom hasonló opciókon, mint Teodóra. Autóbérlés is felmerült, hasonló ellenérvekkel, amit írtak már (hétvégén nem lehet leadni, azt is ki kell fizetni, macera a leadás és felvétel) - igaz, nincs semmilyen extra költség (biztosítás, szerviz, fenntartás stb) és jellemzően fiatalabb autók, mint amit venni tudnék.
De mégis, ha vásárlás lenne belőle, az alább feltett kérdések foglalkoztatnak engem is.
Van valahol egy lista az 1.6 CRDi és az 1.6 benzin szervizciklusáról? Mikor aktuális (megfelelő szervizelést feltételezve) a vezérlés, a porlasztócsúcsok cseréje, egy kettős tömegű lendkerék, stb.
Részecskeszűrő? Ebben is van cserélendő lötty, mint a focusok esetén, pl? (elég súlyos összeg adott km-enként) Porlasztócsúcsok kitől származnak, mennyire érzékenyek a jó magyar üzemanyagra? Bármi komolyabb tétel, kb mennyibe kerülhetnek a fenti dolog? Olvastam itt, hogy gyári navi nem az igazi. Van bármi egyéb problémás extrája?
Ilyen kis futásra (de azt mind országúton, pályán, tehát nem kis távon, hidegen városban) is benzines, vagy diesel is érdekes lehet?
Egy átlag napi 10ezres berautoval egy hétre leutazni (és nyilván előző nap elhozni,masnap visszavinni egy kis babával a legkiválóbb ötlet) 80-90e ft csak a bérlés. Ezt az utat 10x megteszem és kifobtam az ablakon az autó árának a felét. És akkor ha itthon kell hirtelen,nyilvan a bérlés a megoldás.
Akkor a tied meg amit néztem az szinte egy csak az egyik benzin a tied meg 1.6 CRDI ?. Gondolom egy év alatt sok minden nem változott . Fogyasztásod ,hogy jön ki ?
KAti valahol reálisan látja. Ha összeszámolod, milyen havi költséggel jár egy autó fenntartása, tényleg valahol a bérautó lehet gazdaságos ez esetben. Dízelt én az ereje miatt választottam, mert határeset volt a havi 1500-2000 km-es futással a benzin-dízel kalkulációban.
Erre mások tudnának választ adni, az enyém még csak 1 éves. De a választásom azért (is) esett erre a típusra, mert jókat hallottam róla. Eleve jó pont, hogy nincs kettős tömegű lendkerék benne.:-)
Vásárlás előtt állok,volna néhány kérdésem,hatha tudtok segíteni.
Második (családi) autónak néztem ki a kia ceed kombit.
Vidékre járnánk vele havonta,kethavonta 300km-es távon, főként pályán.
Kíváncsi lennék a véleményekre ki-mit ajánl erre a célra.
Mikkel érdemes szamolnom, milyet érdemes kerülni, vagy épp keresni, ajánlott-e a modell ezek fényében, erdemes-e Diesel, vagy inkább a benzinest belőle?
Milyen nagyobb költségekkel kell számolni és az, ha tervezett, akkor mikor várható?
Esetleg van-e valahol szervizciklusra lista,e zek szakszervizben milyen összegeket jelentenek?
Szívesen fogadok konkrét ajánlatot is.
Eddig ezek alapján keresgèltem:
2009-
-160.000km
-2M ft
Csábító extra,de nem feltétel a tempomat, kihangosító,esetleg navi.
Nagyon jó volna ülésfűtés.
Jelenleg ezt tervezzük megtekinteni:
2012es, 1.6 crdi, 133e km, digitális 2zonas klíma,navi,kihangosito,twmpomat 2,145 M
Mit érdemes megnézni,megkerdezni vásárláskor? Mire figyeljünk oda nagyon?
Köszönöm . A mostani járásom az ugy van ,hogy egy fő tehát én járok vele dolgozni . 40 km oda és ennyi vissza . Tehát beszállok és egy inditás 40 km. Persze mind ez nem autópálya .De van ugy is ,hogy többen megyünk ide-oda és rakottan. Ha maszekba megyek akkor megrakva 2-3 fő.Nem vagyok gyors hajtó sem csak egy egyszerű dinamikusan vezető ember (így tanítottak annak idelyén). Kérdezem a mai dizelekkel mennyi baj van ?
Bár nekem dízel van, de előtte hasonszőr koreaiból ültem át. 95 ló, 131 Nm, de csak 1200 kg volt az önsúl. Hasonó menetdinamika. A mostani dízel csak 10 lóval több, mint az általad említett ceed, de dupla forgatónyomaték. Én nagyon meg vagyok vele elégedve, imádom. Ég és föld a két autó! Szerintem mindig több személlyel, klímázva kombiként annak éri meg kis méretű turbo nélküli benzinest venni, aki öregurasan vezet, esetleg kisvárosi, vidéki forgalomban elpöförészik vele. Sajnos ezek a 16 szelepes motorok fordulatra vannak kihegyezve, 3000 alatt nem csinálnak semmit. 4000 körül/után van nyomatékcsúcs, ami valóban csúcs, nem mint a dízelnél, hogy tart bizonyos tartományon belül. Ez a halvány nyomaték is hamar elhal, utána meg 6000 körül van teljesítménycsúcs, de 6500-nál leszabályoz. Hát eléggé kell gépészkedni, hogy dinamikusan lehessen haladni vele sok teherrel. Az elmúlt négy évet szinte kizárólag ilyen körülmények között szaladta le az enyém és egy megváltás most ez a dízel. Előtte viszont, amikor kisvárosi forgalomban az olcsó fenntarthatóság, 1-2 személyes bevásárlásos utak voltak döntő többségben, tökéletesen megfelelt az is. De te pont nem ilyen körülmények közé szeretnéd venni, úgyhogy szerintem nézz erősebbet. (konkrét értékek az én autómból, de hasonló a ceed is ha jól tudom)
Van valaki akinek Kia ceed combi 1.4 benzinese ?? Tegnap volt szerencsém egyet ki próbálni igaz nagyon rövid távon :-( :-( :-( . (Baleset miatt ). Igazából nem éreztem azt a húde húz érzést 9000 km van a kocsiban . Ez ilyen ezzel a motorral és oké vagy egy kicsit én voltam fasz :-( :-( . ? Két felnőtt és a lányom voltunk bent. Valaki ha mondana egy összinte véleményt milyen is rakottan ,klimával azt nagyon megköszönném .
a 7-8 éves korosztályból én kiemelném a _majdnem_ 7 évest, aminek nincs meg a 150.000 km-e, és a szervizkönyv is rendben van tehát pár hónapig még él a gyári garija
Sziasztok.Még új fórumozó vagyok ,itt a kia-s oldalon,de most szeretnék venni egy kia ceed kombit,és tanácsra lenne szükségem.Az elképzelés: benzines,7-8 éves,és lehetőleg 1,6-os.Szerintetek 2 millió körül lehet jó kocsit venni ami a leírtaknak nagyjából megfelel?Mire kell figyelnem vásárlásnál elsősorban?Esetleg ajánlatokat is szívesen fogadok.Köszönettel:Zsolti
Én is úgy tapasztalom, hogy a dízeleké nőtt. Telepakolták sok xarral, kíváncsi lennék, ha annyi környezetvédelem lenne a mai dízelekben mint 12-14 éve volt, akkor mennyit fogyasztanának és hogyan mennének....
A nagyobb hátrány a dízeleknél nálunk hogy annyi, vagy néha még drágább mint a benzin. Bezzeg nyugaton...ott 10-15 centtel olcsóbb (I,F,SLO), az meg 30-40 FT. Gyakorlatilag nálunk alátettek a dízel piacnak rendesen.
Nem tudom majd mit kezdenek a sok benzin után maradt gázolajjal.
20 évvel ezelőtt az akkor 10 éves, eléggé leharcolt 1.9 TD Regattám ennél kevesebbet fogyasztott ha nem is sokkal. Egy pici dízel (AX) meg eljárt simán 4 liter alatt kevéssel.
5 éve az új Linea 1.3-as JTD nemigen ment 5 liter alá, akármilyen tatterosan vezettem.
Úgy tapasztalom, az elmúlt évtizedek alatt a dízelek fogyasztása nőtt, a benzineseké csökkent. Az 1.6-os benzines KIA-m kb annyit fogyaszt mint 10 éve az 1.6-os SWIFT-em, pedig jóval nagyobb, nehezebb autó.
Menettulajdonságokban amúgy kb egyformák, ami nyilvánvaló, a plusz 30%-nyi lóerő plusz 30%-nyi súlyt mozgat.
Hatodikban 86 km/h sebességnél éri el az 1500-as percenkénti fordulatszámot, ahol már elvileg rendelkezésre áll a maximális nyomaték. E felett vízszintes a nyomatékgörbe, tehát végig a maximális nyomatékon pörgött a motor. Nem volt jele, hogy nem érzi jól magát.
A következő szervízlátogatáson bejelentem a hibát, bár már előre tudom a választ. A csatlakoztatott eszközöknél lehet a probléma, mert az autó tökéletes.
Én is most voltam egy 2600 km-es túrán, és gondosan figyeltem az 1.6CRDI fogyasztását. Sajnos én nem vagyok megelégedve. Az út meghatározó része autópálya, de voltak lakott területek, szerpentinek, stb. Nem volt sietős az út ezért az autópályán 93-95 km/h sebességgel haladtam, persze voltak előzések. A légkondi kb.50%-ban működött. Így 4,7 l/100km lett az átlagfogyasztás. Két évvel ezelőtt ugyanezen az útvonalon a 12 évvel régebbi konstrukciójú Renault 1.5DCI több, mint fél literrel evett kevesebbet, ráadásul 4 személlyel, míg a mostani úton csak ketten voltunk.
A pozitívum viszont, hogy érzésem szerint a légkondi nem emeli jelentősen a fogyasztást. A legkedvezőbb fogyasztás pont egy teljes egészében légkondis szakaszra esett.