Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Köny Creative Commons License 2020.01.24 0 0 8146

Ez kell a Zapiba (is), pizo mondta: "100 oktános benzin, 1:100-ban hozzá 2T robogóolaj".

Előzmény: Vaskalap kartárs (8145)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.01.24 0 0 8145

Van egy olyan érzésem, hogy semmit sem tehetünk. Már az E5-ös benzin is nagyon pocsék volt, ez új csak tovább ront a helyzeten. Továbbá nekem az a tapasztalatom, hogy az E10-el a hagyományos karburátoros autóm (FIAT Cinquecento 700 ED) egyszerűen nem akar menni: 80-85 km/h a csúcssebesség, emelkedőn pedig 40-50, az alapjárat megemelkedik.

Az köztudott, hogy a Zaporozsec még a legolcsóbb, legpocsékabb benzinnel is elmegy, tehát gyanítom, hogy lényeges teljesítménycsökkenést nem lehet majd tapasztalni, de a cikkben leírt káros mellékhatások mindenesetre aggasztóak lehetnek. Persze, lehet prémium benzint tankolni, de már a 95-ös is pazarlás, hiszen az alacsony kompressziós viszonyszám miatt még ezt sem tudja kihasználni.

Előzmény: iskolaitanuló (8144)
iskolaitanuló Creative Commons License 2020.01.23 0 0 8144
iskolaitanuló Creative Commons License 2020.01.09 0 0 8143

...akkor sem a dátum, sem pedig a radiál gumi nem stimmelt .

A szüleim Wartburgot  Pneumant radiállal,  a  Samarát orosz radiállal vettek át , Zaporozsec soha nem jött ki a Merkurtól radiál gumival. Egész egyszerűen  az 58000 Ft-ba, majd a 63000,-Ft-ba  nem fért volna bele.

Előzmény: Vaskalap kartárs (8142)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.01.08 0 0 8142

Igaz. Először a műszeregységet cserélték le 1977-ben, de a szerelvényfal maradt a régi, így abban az évben kicsit sután nézett ki a beltér. Egy évre rá már megjelent a puha szerelvényfal is, ami kisebb változtatásokkal az M-es autókban élt tovább.

Ami a radiálgumikat illeti: még az M-es is diagonállal jött, tehát ez kacsa.

Előzmény: iskolaitanuló (8138)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.01.08 0 0 8141

Amit Ausztriában lehetett kapni, az csak egy gazdagabban felszerelt változat volt, a motor ugyanaz maradt. Viszont Belgiumba valóban csak üres kasznik mentek és az R8-as legkisebb motorját (ha jól tudom, 956 kcm) tették bele. Azonban erre is csak elég megbízhatatlan internetes források utalnak, fennmaradt példányról nem tudok. Mondjuk amúgy sem lehetett szó túl sok autóról.

Előzmény: FAV 20 (8137)
pizo Creative Commons License 2020.01.08 0 0 8140

Tudtommal Renault motorokat használtak, és a nyugat-európai importőrök építették be.

 

Zoli  

Előzmény: FAV 20 (8137)
iskolaitanuló Creative Commons License 2020.01.08 0 0 8139

szép összeállítás: dinamó és generátor egyszerre, persze lehet, hogy csak a generátor gyártja a feszt, a dinamó a ventilátor meghajtásához  kell

Előzmény: FAV 20 (8137)
iskolaitanuló Creative Commons License 2020.01.08 0 0 8138

"1975-ben új műszerfallal és radiálgumikkal modernizálták"   azért ez is inog ?

Előzmény: Vaskalap kartárs (8136)
FAV 20 Creative Commons License 2020.01.07 0 0 8137

Van egy autós könyvem ami azt írja hogy a zapikat Austriában is forgalmazták ELIT néven csak más motorral. Esetleg VW motororral?

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.01.07 0 0 8136

Szerintem egy egészen jól eltalált cikk, nagyon kevés tárgyi tévedéssel. Ezek a következők:
- a váltóséma a 968-nál és még a korai 968A-nál is fordított volt
- a biztosíték nem olvadhatott ki, mert hőkioldó (bimetal) biztosítékkal szerelték
- a 968A 45 lóerős változatát eddig csak az alkatrész katalógusból ismerhettük, talán sosem létezett
- a 968M gyártása 1994-ben ért véget
A gunyoros hangvétel az más káposzta, azt már megszokhattuk.
Valóban igaz, hogy először boxermotorral kísérleteztek és az első futómű is gyanúsan hasonlít a VW Bogárhoz, elég csak összehasonlítani a két autó fordulókör átmérőjét. Ami a gyártás előzményeinek körülményeit illeti, abban nem vagyok járatos, ez akár lehet igaz is.

Előzmény: Fozat1 (8134)
iskolaitanuló Creative Commons License 2020.01.07 0 0 8135

az eleje jól indul, azután több tárgyi tévedésbe belefut a szerző.

Előzmény: Fozat1 (8134)
Fozat1 Creative Commons License 2020.01.06 0 0 8134
iskolaitanuló Creative Commons License 2020.01.04 0 0 8133
Köny Creative Commons License 2020.01.01 0 0 8132

Köszi a tippet, megnézem ma a filmet. 

BUÉK!

Előzmény: Vaskalap kartárs (8131)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.12.31 0 0 8131

Még néhány napig meg lehet nézni a „Ha megjön József” című filmet (r.: Kézdi-Kovács Zsolt), aminek a végén néhány másodpercig látható a MALÉV felvezető Zaporozsece.

https://vimeo.com/310368550

1:23:55-től kell figyelni!

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.12.31 0 0 8130

Régebben volt fenn egy video a 968M gyártásáról, legalábbis egy olyan részlet, ahol egy munkás a kerekeket rakta fel egy almazöld autóra, de ezt most nem találom. Helyette itt van ez, gyári fényképekkel:

https://www.youtube.com/watch?v=9T7HzwdKRFU

Érdekesség, hogy 1:22-nél (és még több helyen) látszanak az M-es autók, de a 968A lökhárítóival szerelték őket. Gondolom el akarták használni a raktárkészletetet.

Boldog Új Évet mindenkinek!

Előzmény: iskolaitanuló (8129)
iskolaitanuló Creative Commons License 2019.12.30 0 0 8129

https://retrovasak.hu/trabant-gyartas-zwickau-video-37-percben/

ez nagyon tanulságos, jó lenne ilyen oktatófilm a zaporozsec gyártásáról is ...

szaszatis Creative Commons License 2019.12.25 0 0 8128

Sziasztok!

Ezúton szeretnék minden kedves klubtagnak és a Zaporozseceket  kedvelő Barátunknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és eredményekben gazdag Boldog Új Évet Kívánni!

 

I wish all club members and  all ZAZ Fan- friends a Merry Christmas and a Happy New Year!

 

Üdv,

Best regards,

Attila

Gépészsegéd Creative Commons License 2019.12.14 0 0 8127

Sziasztok! Pakolom ki a garázs és a kezembe került némi zapi alkatrész, gondolom benzinkályha darabokban.

Ha valakit érdekel írjon rám és kicsi pénzért viheti.

Email: lignarius.magister@gmail.com

szaszatis Creative Commons License 2019.12.09 0 0 8126
mester999 Creative Commons License 2019.12.04 0 0 8125

Sziasztok!

Zaporozsec 966 vagy 968A gépkocsit vásárolnék, esetleg külföldről is. A lényeg hogy jó állapotú legyen. 

Volt egy 78-as fehér 968A-m amit anno eladtam, máig bánom. 

 

Aki foglalkozik esetleg ukrán importtal, vagy itthon tud szép eladót az kérem keressen emailben.

 

bzoltangabor@gmail.com

 

Köszönet :D

iskolaitanuló Creative Commons License 2019.11.27 0 0 8124

már nem sok van 966-ból, háttérben egy 1000 MB

szaszatis Creative Commons License 2019.11.21 0 0 8123

Úgy alakult, hogy pótolnom kellett néhány viseltes csavart egy barátom autóján és nem akartam a most kaphatóakat csak ugy simán beszerelni. Le kellett venni a csavarfejekből, furatokat csinálni és koronás anyát faragni . Már csak egy edzés és egy horganyzás kell:)  

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.11.20 0 0 8122

A kismotornak valóban volt ilyen előmelegítő csöve, mutatok is két képet, hogy hová is vezetett. De erre azért volt lehetőség, mert a 965-nek hátul van a benzinkályhája a motortérben. Érdekes, hogy a kismotoros, de nagykasznis 966B (latin írásmóddal 966V) esetén ugyanígy megvan ez az alkatrész a blokkon, de semmi értelme, mert ugye ezeknél a benzinkályha már elöl van (mi idehaza ezt a megoldást ismerjük).

Abban szerintem tévedsz, hogy a benzinbetöltő aljához csatlakozó gumicső fűtési célt szolgálna. Egyrészt azért nem lehet, mert az elöl levő kályhától nem vezették hátra a meleget (főleg nem egy ilyen gumicsövön), másrészt meg ez egy nagymotor, aminek nincs előmelegítésre használható csatlakozása.

 

 

Előzmény: pizo (8121)
pizo Creative Commons License 2019.11.19 0 0 8121

Az a cső a motortérfűtés benzinkályhájához tartozik. Ezt még a 965-ből vették át, ilyen ventilátorházat is láttam már képen. Légszűrőház passz.

 

Zoli  

Előzmény: iskolaitanuló (8120)
iskolaitanuló Creative Commons License 2019.11.19 0 0 8120

van még egy plusz gumicső is a benzin töltöcsonktól, bal oldalon

Előzmény: Vaskalap kartárs (8119)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.11.14 0 0 8119

Patikatiszta motortér. De mi a helyzet a légszűrővel? Az nem igen látszik, és gyanítom, hogy valami mást látnánk, mint amit megszokhattunk. Meg a ventilátorház sem a szokványos. Mi ez, valami prototípus?

Előzmény: iskolaitanuló (8118)
iskolaitanuló Creative Commons License 2019.11.14 0 0 8118

iskolaitanuló Creative Commons License 2019.11.12 0 0 8117

a prémiumoknak kikiáltott márkák is tudnak szép számmal szörnyeket alkotni , az oroszok sokkal jobb munkát végeztek a kopoltyú kialakítással 

Előzmény: pizo (8116)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!