Keresés

Részletes keresés

gigabursch Creative Commons License 2017.04.10 0 0 123118

Sose felejtem el, hogy valaki anno régen próbálta felidézni a négy Han nevét, de a negyedikre csak Han Solo jutott neki eszébe.

 

:-)))

Előzmény: gumidani (123114)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.10 -3 0 123117

Elkeserítő amikor értelmesnek gondolt ember, sötét sarokban ülő, rosszakarók gyülekezetét vízionálja, akik rosszat akarnak a társadalomnak mert így jutnak el a saját orgazmusukig.

 

A RoRo hajózás inkább csak dísz.

Olyan mintha az M3-as metro vonalán (napi 350.000 utas) indítanál - párhuzamosan - napi kettő Dotto járatot is.

 

Mindenki látná, tudna is róla de ha százalékban ki kellene fejezni a részesedést a napi forgalomból sokan bajban lennének a nullák számával.

 

-------------------------------

 

A RoRo hasznos.

A RoRo jó.

 

Évente Mo.-n kb. 3 millió kamion halad át tranzitban.

Naponta kb. 8200, munkanaponta kb. 12.000.

 

Ebből a napi 12.000 kamionból talán 6000-7000  megy olyan irányba merre/merről a Duna folyik.

egy RoRo hajó mennyi kamiont visz el?

 - 20-t ?

 - 30-t ?

 - többet ?

 

Ez itt 15 dobozt visz.

 

Ha a délkelet-északnyugat irány napi kb. 6000 kamionjából (irányonként kb. 3000) mondjuk 10%-t akarunk hajóra rakni, az 20 ilyen uszályos kombinációt feltételez, mint ami a képen látható.

 

ez a napi 24 órára elosztva nem sok, hisz óránként plusz egy úszó valami kezd felfelé menni a Dunán.

Ok.

 

Csak a példa kedvéért nem a valóságról szólva.

 

Hódunán (a Duna Mo.-i legdélibb pontja) kiépítjük a RoRo rakodót és Fischamend-nél,*** Bécs alatt tesszük újra aszfaltra a kamiont vagy a konténert.

ez mondjuk kb. 450 folyamkilométer.

Annyi ?

 

Hegymenetben mennyivel mennek ezek a hajók ?

 - 15 km/h ?

 - 20 km/h ?

 - több ?

 

Legyen a középérték 20 km/h.

Amúgy fogalmam sincs a valós értékről.

 

Akkor kb. 23 óra alatt átértek Magyarországon és Szlovákián, Bécs alatti kirakóhoz megérkeztek.

Kb. másik 20 óra alatt visszaérnek Hóduna községbe a magyarországi berakó pontra.

Ok.

 

Mindkét helyen kb. 3-3 óra rakodást és még 3 óra tökölési együtthatót beleszámítva, kb. 52-55 óra múlva ugyanaz a hajó ismét elindulhat Hódunáról Ausztria felé.

 

Tehát kell kb. 60 db ilyen úszó alkalmatosság.

Ok.

Mennyibe kerül most egy olyan tolóhajó meg a hozzátartozó uszályok melyek elvisznek:

 - vagy 15-20 kamiont,

 - vagy 15-20 konténert.

 

Ha mindezzel megvoltunk akkor a délkelet-északnyugati kamion forgalom kb. 10%-t levettük a közútról és ebben az irányban már nem napi kb. 6000 kamion fog közlekedni hanem kb. 5400.

 

A másik, napi kb. 6000 kamion továbbra is fog közlekedni mert ők nem a Duna folyásiránya felé/felöl jönnek.

 

De az ország munkanapi kamion forgalmát a mostani kb. 12.000-ről lecsökkentettük kb. 11.400-ra.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

 

*** = Hóduna község csak példa, mint a Duna legelső magyarországi falija ha délről érkezünk.

Természetesen nem ott lenne célszerű RoRo kikötőt építeni, hanem délebbre valahol Szerbiában.

Szerbiától Ausztria valamelyik alkalmas pontjáig vinni a kamionok egy kicsike részét, hajóval.

 

------------------------------------------

 

A RoRo-hoz hozzátartozik, hogy a RoRo kikőtőig és a RoRo kikötőtől továbbra is kamion vontatóval (traktorral) kell továbbítani a félpótkocsit, a faladótól a címzettiig.

De ez nem újdonság, hisz a tengeri konténer szállítás pont így működik.

 

-------------------------------------------

 

 

 

Előzmény: HG. (123110)
linzibörönd Creative Commons License 2017.04.10 0 1 123116
Előzmény: gumidani (123115)
gumidani Creative Commons License 2017.04.09 -1 0 123115

Előzmény: gumidani (123114)
gumidani Creative Commons License 2017.04.09 0 1 123114

Előzmény: svábler27 (123113)
svábler27 Creative Commons License 2017.04.09 0 0 123113

És a Haan Asparuhov

Előzmény: linzibörönd (123112)
linzibörönd Creative Commons License 2017.04.09 0 1 123112

Három: Kardam, Krum, Tervel. Már a '80-as években szállították a kamionokat  Vidin és Heining között.

Előzmény: gepesz (123111)
gepesz Creative Commons License 2017.04.09 0 1 123111

Ez nem a régi kamionszállító, ami a FOKA öbölben rakodott? Kettő volt(van) belőlük.

Nem emlékszem már a nevükre és öregek is lehetnek, ha azok.

Előzmény: gumidani (123107)
HG. Creative Commons License 2017.04.09 -1 0 123110

Szerintem egy ilyen tepsinél ez aztán huszadrangú szempont..., én annak örülök, hogy saccra 100 kamionnyi árut elvisz; pontosabban annak örülnék, ha  nem fehér (zöld) holló lenne, hanem ilyen tepsik sokasága járna még a Dunán, akár Jumbo, akár Jimbo, akár bármi néven.

Horribile dictu akár magyar lobogó alatt.., de ha nem, akkor sem tragédia, mert M5-M0-M1 vonalban hajónként 100 kamionnal lenne kevesebb.

De ugye ez a döntéshozóknak NEM szempont.

Előzmény: gumidani (123107)
gumidani Creative Commons License 2017.04.08 0 0 123109

Persze, meg ezek a HAN-ok nem voltak a jurópai demokrácia elkötelezett hívei. Leragadtak a feudalizmusnál.

Előzmény: Una Vestrum (123108)
Una Vestrum Creative Commons License 2017.04.08 0 1 123108

Szegény HAN TERVEL-nek ilyen gagyi nevet adni....

 

A történészek (brittudósok) most tudták korabeli oklevelekkel igazolni, hogy ez volt a gyerekkori beceneve.

Más magyarázatot nehezen tudnék elképzelni.

Előzmény: gumidani (123107)
gumidani Creative Commons License 2017.04.08 0 2 123107

De most sikerült javítani.Szegény HAN TERVEL-nek ilyen gagyi nevet adni....

Vagy Bulgáriában is ciki már a bolgár név használata?

 

gumidani Creative Commons License 2017.04.08 0 0 123106

Már megint a rossz oldalon voltam.

linzibörönd Creative Commons License 2017.04.08 0 0 123105
Előzmény: jakyg (123074)
etomcat Creative Commons License 2017.04.08 -2 0 123104

> Sinbiciklis képét. Mi lehetett ez? [ponton]

 

Hasonló képek, a dupla zsanérozásból ítélve:

 

Előzmény: jakyg (123074)
etomcat Creative Commons License 2017.04.08 -2 0 123103
Előzmény: jakyg (123074)
siófoki35 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 123102

Nagyon szép ez a komp :)

Előzmény: gumidani (123100)
csecsaba2 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 123101

Aki karddal indul csatába és nem kiegyenesítet bugyli bicskával :-)

Előzmény: gumidani (123100)
gumidani Creative Commons License 2017.04.07 -1 0 123100

Előzmény: siófoki35 (123099)
siófoki35 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 123099

Énmarha :D :D

 

Szóval, ez az egomi teherkomp hajója?

Előzmény: siófoki35 (123098)
siófoki35 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 123098

Az ott milyen komp? :o

Előzmény: csecsaba2 (123097)
csecsaba2 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 123097

Jeges VI még sólyán:

 

 

Árpád az öbölben:

csecsaba2 Creative Commons License 2017.04.07 0 0 123096
424-zona Creative Commons License 2017.04.07 0 1 123095

Akkor ne szálljon! Csak menjen be, ahogy a többi 30000 utas teszi évente! 500 utasnál már vízszintes....

Előzmény: Ádám Várkonyi (123094)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2017.04.06 -1 0 123094

És remélem még legalább 38 évig marad ilyennek!

Valamelyik nyáron Badacsonyban mikor meglátta milyen farnehéz,a Kedves Utas közölte,ő nem szàll fel süllyedő hajóra.:-)

A Siófokon amúgy már nem Rába dolgozik,ha jól tudom még 2014-ben cserélték (Volvóra?)

Előzmény: HG. (123090)
* BLERIOT * Creative Commons License 2017.04.06 0 0 123093

Hát beleolvasva a cikk "erdetijébe"......... az a benyomásom, hogy a dologban történelmileg jártas, olvasott betűgyártó követte el. Mai szemmel olvasva tényleg több, mint érdekes, már-már szatíra. A téma viszont megtörténhetett, valamikor az OMM idején, sőt, mint cikk is megjelenhetett valamelyik újságban. A különbség annyi lehetett, hogy pl. anyahajó helyett hadihajó épült volna. Lásd SMS ZENTA - valós történetű hajó magyar névvel zömében cseh legénységgel, sajnos nem volt annyi szerencséje a történelmi viharokban, mint a kortárs SMS LAJTÁnak A cikkben annyi történt, hogy mai személyek, közeg, kortársiasítják az egész írást, így a laikus nem veszi észre, csak bámul, mint a Riska tehén, mikor a Bandi bika "meglepi" hátulról és az egészet úgymond "benyalja". :)

 

Tehát VOLT cseh hadihajó, VOLT cseh hadihajós, VOLT cseh tengerhajózás, VOLT cseh tengeri flotta és ÉLNEK és DOLGOZNAK még cseh tengerészek. A sok "VOLT" pedig pontosan úgy járt, mint a magyarországi, annyi különbséggel, hogy a csehek tudják, hogy a voltokat ki végezte ki. Élve Viktor Kožený (olv kozsení) talán már nem is térhet haza. IGAZ, MOST ÉL, MINT MARCI  HEVESEN. Az elkótyavetyélt flotta árából (is) a Bahamákon.

 

Előzmény: smith (123085)
viking star Creative Commons License 2017.04.06 0 1 123092

Oké, ez ma mindent vitt.

 

Komolyan mondom, kizárólag azért nem rakom fel hírként hiteles illusztrációval ellátva, hogy Meteor-típusú szárnyashajók fogják helyettesíteni a felújítandó nyolcvanas vasútvonalon kimaradó Flirt motorvonatokat a felduzzasztott Rákos-patakon Gödöllő és az Árpád híd között, mert többet ér nekem az a fél pohár csopaki olaszrizling, amit valószínűleg félrenyelnék, ha könnyelműségemből kifolyólag meglátnám a közmédia képernyőjén a SÓLYOM-III fotóját a rákosmenti Nyilas-tábla térképével. :DD

Előzmény: smith (123085)
napocza Creative Commons License 2017.04.05 0 0 123091
HG. Creative Commons License 2017.04.05 -1 0 123090

38 éve így néz ki :)

 

A tesója meg nézett ki ígyebbül is, csak nem játszásiból, hanem motorhiba miatt:

 

 

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (123082)
Ep128 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 123089

De azóta miért partra vetett...? Tulajdonosi zűrzavar van, vagy nem működőképes, vagy nem éri meg közlekedtetni, vagy...?

(Olyan fenemód sok szárnyas nincs a Dunán már, főleg "ilyen".)

Előzmény: zjakabfi (123079)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!