1, igen ez kupplungnak hangzik. 100eFt-nalolcsobban is ki lehet hozni egy kuplungozast (szamla nelkul), talan 50eFt-bol szerelessel, de markaszervizben a 100eFt szerelessel szamlaval nem elrugaszkodott
2, igen van olyan hogy sporadikus a hiba... gondolom fotengely vagy vezermutengely jeladot mondtak.
"Holnap délelőttre van egy 60 km-es utam, mivel csak akkor használom a féket ha muszáj megteszem, és utána megnézem a folyadék szintet ill. figyelem a fékpedál útjának alakulását,"
azt tudod hogy ez már előre megfontolt szándékkal elkövetett közúti veszélyeztetés??
Holnap délelőttre van egy 60 km-es utam, mivel csak akkor használom a féket ha muszáj megteszem, és utána megnézem a folyadék szintet ill. figyelem a fékpedál útjának alakulását, ill megnézem mit reagál meghúzott és behúzott kézifékkel.
Motor beindít, kézifék behúzva, 3-4 perc folyamatos pedáltaposás után az eredmény ugyanaz, az érzésre jó fékhatás kb a gázpedál szintjén, telitalpas fék kicsit mélyebben.
Járatás nélkül nem néztem, mivel akkor nincs vákum így a fékrásegítő kiesik két-három taposás után.
Előljáróban: kasznizás előtt állok erősen rohadó küszöbökkel stb.. nem emelgetem, ha nem muszáj.
A probléma: egyik napról a másikra kb. visszajelzőkapcsolási határon fog a fék, a tartályban a folyadékszint erősen lecsökkent. Aki gyakorló Skodás annak mondhat valamit, hogy kb a gázpedál alaphelyzetéig kell nyomni a fékpedált. 10-11 hónapja volt teljes fékfelújítás, dobok, tárcsák, betétek, összes vezeték, máig tökéletes volt. A folyadékszint is max 3-4 nap alatt esett, kb 1 cm-et. körbenéztem ammennyire emelés nélkül lehet sem a fékeknél, sem a kuplungnál nem látható szivárgás nyoma.
Amiért igazából kérdezek, ok, hogy kopnak a betétek stb, de nem egyik napról a másikra. a fékhatás mélyen de kb. ugyanolyan mint korábban, azt nem értem, ha esetleg kopás van és oda "tűnt el" a fékfolyadék miért fog mélyebben 3-4 cm-ell a pedál?
2006-os ráncfelvarrott 307 Sw 1,6 HDi 110 lovas autónál
az a kérdésem, hogy milyen megoldás létezik, ha hosszabb váltót szeretnék?
- van ehhez a motorhoz hatgangos váltó, a 3008-ban/308-ban már szerelik. Kérdés, ez rámegy-e az én motoromra.
- ha megmarad az ötgangos váltóm (jó állapotú, hibátlanul működik), lehet-e valahogyan minden fokozatot nyújtani? mondjuk ha kb 80 rpm-mel hosszabb lenne minden gang, akkor az ötödik már 400-zal kevesebbet forogna adott tempónál, és ez lenne kb a szándékom.
A motor fel lett húzva, most nagyjából a 2,0 HDi 136 érzetét nyújtja (alul karcsúbb azért jóval). Egyébként nagy távolságú autópályázáshoz használom, és Németországban egyszerűen rövid a váltóm. A kényelmes 160-170-es utazótempóhoz nem kell 3500-at forognia, simán bírna egy hosszabb végáttételt. Nomeg 130-nál egyszerűen sok a 2800-as fordulat.
egyik hogy a váltója/kuplungja szarakodik, de nem mindig.
Van hogy amikor váltunk recseg, de lehet váltani. Van hogy nem tudjuk sebességbe tenni, sem tolatásba sem egyik fokozatba sem.
Ilyenkor férjem észrevétele szerint le kell állitani a kocsit, sebességbe kell tenni, igy beinditani (ekkor ugrik kicsit a kocsi mintha nem lenne benyonva a kuplung közben) és utána már müködik vagy legalábbis kis hangadással. Ilyenkor is lehethogy már aznap nem is jön elő egyszer sem a gond vele.
teljesen változóan időszakos, van hogy hetekig nincsen baja, aztán pár napig van, vagy akár csak egy nap jön elő és megint nincsen pár napig.
de többször volt már hogy hetekig nem volt vele gond.
kia szervizzel beszélt férjem, azt mondták kuplungszerkezet lehet
de biztos-e hogy az ha egyszer nem állandó a probléma???
ha rossz akulpunk szerkezet akkor nem állandósulni kelle a problémának és nem csak egyszer egyszer előfordulnia?
(100 000 ft a kuplung szerkezet, nem merjük csak úgy rájuk bizi, hogy akkor cseréljék ki, nem vagyunk benne biztosak hogy ez lehet a gond)
másik meg inditással függ össze:
van, hogy hiába inditgatjuk, nem indul be. Próbál indulni, inditózik, de nem indul. ez is hol hiba hol nem.
Ilyenkor kulcsot kivesszük , várunk kicsit kulcs vissza, inditás van hogy 2-ra indul van hogy 4-re, és előfordul (ritkán) hogy csak akkor indul be ha férjem leveszi a vezetékeket az aksiról. Azután indul. Egyetlen egyszer volt, hogy akkor sem indult, csak 2. aksi levétel után.
ezzel is ugyanaz van: van hogy hetekig nem jön elő, aztán 1-2-5.napig igen utána megint napokig semmi aztán mondjuk egy napra igen (de az egy napra is úgy értendő hogy van hogy egész nap csak egyetlen egy inditásnál játsza el , azonkivül mindig jó)
Ha be is indul sokadik inditásra, akkor sem mindig egyből kapja el , hanem inditózik-inditózik-inditózik és egyszercsek elkapja.
kia szerviz vmi jeladót mondott, hogy az nem adja le a jelet, vagy elveszti azt. De ez lehet megint csak ilyen néha rossz az a valami, néha meg jó???
köszi ha van valami ötletetek, javaslatotok, hozzászólásotok!!!
~90ezer km gázos használat után megszorult az 1-es szívószelep. "Szagszervíz" ferlrakott egy bontott HF-t. Utána csak benzinnel elment 80km-t, másnap reggel 1-es és 4-es szívószelep nem mozdul.
Ekkor hoztam el tőle az eredeti HF-t.
Szétszedtem, elpucoltam, végig méregettem mindent (szelepszár, lógás, stb.), minden bőven a gyári tűrésen belül. Szelepek becsiszolva, HF összerakva, másnap felrakva az autóra. (mire odértem, a srác a teljes gázrendszert is kiirtotta az autóból)
A régi benzinre rátankolt 20-on akárhány litert + 5 liter etanolt, hátha abban volt valami. Azóta elment párszáz km-t, ma reggel szól, hogy megint megállt valamelyik szelep, nem indul...