Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.04.06 0 0 11962

Odaát milyen feltétele van egy menetvisszavonásnak?

A német szöveget nem írnám, de adom a megfelelő paragrafust.

V3. 40.§.10.

Ha egy már szabadra állított főjelzőt vissza kell venni és a vonat már abban térközben tartózkodik, ami főjelző a vonatra érvényes jelzést ad, a veszély esetét kivéve a mozdonyvezetőt értesíteni kell a főjelző visszavételéről. 

 

Ezek értelemszerűen érvényesek a Kijárati, a "Köztes" (Zwischensignal- ő is főjelző) valamint a Schutzsignalra ( ő nem főjelző) is.

 

Ha egy Előjelző a Főjelzőn van elhelyezve, akkor a visszaveendő jelző előtt legalább 2 "térköznyi" helynek, távolságnak kell lennie.  Ez a szitu azért van megemlítve, mert az osztrákoknál a nyílt vonalon a főjelzőre külön előjelző és jelzés van.

Tehát ez kb. annyit tesz, hogy van egy állomásod szabad kijárattal, arra előjelzést adó előjelzővel, ami a Bejárati jelzőn van elhelyezve. Ez egy (azaz az első) "térköz", szakasz.

A jelzőviszavételt abban az esetben teheted meg értesítés nélkül, ha a Bejárati jelzőre előjelzést adó külön előjelzőt a vonat még nem haladta meg, ugyanis csak így teljesül az a feltétel, hogy szabad a két "térközöd", szakaszod.

 

A gyakorlatban úgy néz ki, hogy megkérdezi a táblakezelő: meg tudnál e állni a XY jelző előtt. Ha meg és megálltál és jelentetted, akkor visszaveszi a jelzőt és majd jön a következő szitu.

Ha nem sikerült megállni, akkor majd annak fügvényében alakul, de már másként.

Előzmény: aruzsi (11952)
etwg Creative Commons License 2010.04.06 0 0 11961

Ne keverjük a Gizikét a gözekével, eddig egyetlen egyszer sem volt szo arrol, hogy 160-nal akarsz azon a pályán vánszorogni - arra - ezt neked tudnod kellene,  amugy sem kell semilyen jelzö amit vissza lehetne a vonat orra elött csapni.

 

Tehát igy az egész egy nonszensz.

Előzmény: aruzsi (11960)
aruzsi Creative Commons License 2010.04.06 0 0 11960
160-nál a 2 Tauruszos Transalpin előtt 10m-rel visszanyomom a jelzőt M!-re.
Hol fog megállni? Hogy nem a jelző előtt az fix.
Lehet ez Indusi, ETCS-Lx, LZB, EVB, akármi.
Előzmény: etwg (11957)
aruzsi Creative Commons License 2010.04.06 0 0 11959
Nem ez volt a kérdés.
Előzmény: etwg (11958)
etwg Creative Commons License 2010.04.06 0 0 11958
Minden jelzönek van egy saját jelfeladoja, ami akár a vészféket is müködtetheti, tehát, valamivel biztonságosabb mint a jelzök figyelése.
Előzmény: aruzsi (11952)
etwg Creative Commons License 2010.04.06 0 0 11957

Ezt semmiképp nem sérti az ETCS, igy ha itt is visszavágod a jármü elött a jelzöt az éppenugy (söt talán biztosabban) fog reagálni mint minden más egyébb rendszer.

 

A jelzö meghaladása egy abszolut fogalom ott nincs mese. Ez már lassan 80 éve igy van az Indusi esetében (amennyiben a jelzö mellett ott a mágnes) és az ETCS sem csinál egyebet.

Előzmény: Törölt nick (11955)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.06 0 0 11956
A teljes összehasonlíthatóság kedvéért olyan adatot is érdemes lenne kitúrni, hogy hány olyan vörs-fehér árbocú jelzővisszaesés/visszavétel van mondjuk havi szinten, ami jelzőmeghaladással jár és hány olyan, ami 500m-en belül volt és el lehetett kerülni a folyamatos VB miatt... na, mert kb. ez utóbbi, amit elvesztünk a pontszerű technológiával.
Előzmény: aruzsi (11953)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.06 0 0 11955
Nem tudom, de ha oldalról valami megfutamodik és foglaltságba kerül a szigetelés, amin keresztül az oldalvédelem megvalósul az úgy vágja vissza a jelzőt vörösbe, mint annak rendje. Meg jelző megálljt szerintem bármikor lehet nyomni, ha az aktuális helyzet azt megkívánja. Hogy odaát mi van, azt cs1014 meg tudja mondani.
Előzmény: aruzsi (11952)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.06 0 0 11954
A teljes összehasonlíthatóság kedvéért olyan adatot is érdemes lenne kitúrni, hogy hány olyan vörs-fehér árbocú jelzővisszaesés/visszavétel van mondjuk havi szinten, ami jelzőmeghaladással jár és hány olyan, amit el lehetett kerülni a folyamatos VB miatt...
Előzmény: aruzsi (11953)
aruzsi Creative Commons License 2010.04.06 0 0 11953
Odaát milyen feltétele van egy menetvisszavonásnak?
Sőt továbbmennék: mitől és hányszor esik vissza egy-egy jelző adott állomáson? Erről kéne valami adat.
Előzmény: aruzsi (11952)
aruzsi Creative Commons License 2010.04.06 0 0 11952
Valóban csak a probléma azzal van, hogyha te elmész egy pontszerű beavatkozó szerv feltett és közben történik mondjuk egy jelző visszaesés, esetleg szándékos visszavétel, arról nem kapsz időben infót, főleg ha a jelző ami visszaesett egy bazi nagy ívben van és még csak időben észre sem veszed.
Odaát milyen feltétele van egy menetvisszavonásnak?
Előzmény: Törölt nick (11951)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.06 0 0 11951
Szia Cs!

Na látom mégiscsak beleolvasol a topicba. :-D

"Hangzatos, hogy a biztonságra nem szabad sajnálni a zsét, de ez kétélű fegyver. Ez alatt a zászló alatt lehetetlenítik el az utasítások a magyar vasutat, ez juttatja zsákutcába a lehetséges fejlesztéseket, és ez akadályozza meg, hogy a vonatbiztosítás széles körben elterjedjen a hálózaton."

Egyet kell, hogy értsek.

"Nem értem, hogy ha a német, és osztrák vasutaknak jó a pontszerű vonatbefolyásolás 160 km/h sebességig, akkor nekünk miért kell ennél magasabb szintű, pláne úgy hogy megint elfeledkezünk a hálózat 90%-áról."

Hát őőő, mi nem vagyunk németek, se osztrákok. :-P

"A pontszerű vonatbefolyásolás bizonyos szintje már képes a vonatot a fedezendő pont előtt megállítani"

Valóban csak a probléma azzal van, hogyha te elmész egy pontszerű beavatkozó szerv feltett és közben történik mondjuk egy jelző visszaesés, esetleg szándékos visszavétel, arról nem kapsz időben infót, főleg ha a jelző ami visszaesett egy bazi nagy ívben van és még csak időben észre sem veszed. Ez egy nagy hátránya a pontszerűnek és ez forgalmas vonalakon rendesen tud balesetveszélyes állapotokat előidézni. Nem véletlenül van nálunk az ETCS L1-hez hozzápasszíntva a 75Hz-es jel infill jelként.

"amit az EVM a legutóbbi "fejlesztés" után sem tud."

Nem olvastad az írásomat a MÁV-nak az igényéről?
Előzmény: cs1014 (11949)
aruzsi Creative Commons License 2010.04.06 0 0 11950
...ahol a korábbi előírt max. 80 km/h elegendő volt
Nem feltétlenül van köze a sebességhez.

Nem értem, hogy ha a német, és osztrák vasutaknak jó a pontszerű vonatbefolyásolás 160 km/h sebességig, akkor nekünk miért kell ennél magasabb szintű, pláne úgy hogy megint elfeledkezünk a hálózat 90%-áról.
Voltál odaáti oktatáson és vizsgán? Ittenin is? Van különbség?

ETCS-sel 10 darab mozdony felszerelt. mi a fenéről beszélünk?
Már 10 db. van? Haladunk.
És van olyan vonalunk, ahol ~10 éve ott a LEU szekrény, csak nem kerül bele semmi. A sebesség pedig enélkül nem lehet a kiépített 140 (160), hanem csak 120.
Előzmény: cs1014 (11949)
cs1014 Creative Commons License 2010.04.06 0 0 11949
Az EVM is drága. Azért lehet, hogy a magyar vasúthálózat 2/3-a SEMMILYEN vonatbefolyásolásra sincs kiépítve.
A mozdonyok jó része, ahol a korábbi előírt max. 80 km/h elegendő volt, nincs felszerelve vonatbefolyásolóval (tolatómozdonyok, motorkocsik).

Hangzatos, hogy a biztonságra nem szabad sajnálni a zsét, de ez kétélű fegyver. Ez alatt a zászló alatt lehetetlenítik el az utasítások a magyar vasutat, ez juttatja zsákutcába a lehetséges fejlesztéseket, és ez akadályozza meg, hogy a vonatbiztosítás széles körben elterjedjen a hálózaton.

Nem értem, hogy ha a német, és osztrák vasutaknak jó a pontszerű vonatbefolyásolás 160 km/h sebességig, akkor nekünk miért kell ennél magasabb szintű, pláne úgy hogy megint elfeledkezünk a hálózat 90%-áról.
A pontszerű vonatbefolyásolás bizonyos szintje már képes a vonatot a fedezendő pont előtt megállítani, amit az EVM a legutóbbi "fejlesztés" után sem tud.
ETCS-sel 10 darab mozdony felszerelt. mi a fenéről beszélünk?
Előzmény: etwg (11943)
aruzsi Creative Commons License 2010.04.06 0 0 11948
Hú, ez elég érdekes.
Másképp mondanám.
Előzmény: D55 (11947)
D55 Creative Commons License 2010.04.06 0 0 11947
SR2 teljes csapórudas sorompó kézi tekerentyűvel, ami elptte SH része volt. Jelenleg ÖJÜ-s (!) vágányút vezet ár rajta úgy, hogy a bakter áll és teker, majd kulcsol.
Hú, ez elég érdekes :)
Előzmény: aruzsi (11945)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.06 0 0 11946
A minap jártam a Szegedi úton. Azon ritka pillanatok egyikét sikerült elkapni, amikor a rákosrendezői sorompó nyitva volt.
Csak nekem tűnt furcsának, hogy a csapórúdján nyitott helyzetben is villogtak a fények vagy ez üzemszerű? Esetleg a technika alkalmatlan az egy darab végálláskapcsoló jelével vezérelt relé fogadására?
aruzsi Creative Commons License 2010.04.06 0 0 11945
A kérdés, hogy akkor most mi lesz? Visszatelepitik a régi rendszereket beleértve a karos jelzöket meg a bakterházakat?
Példa (kb. annyira ETCS, mint a kérdés)
Lőrinc. Aki nem tudná: Elektra2. (majdan)SR2 teljes csapórudas sorompó kézi tekerentyűvel, ami elptte SH része volt. Jelenleg ÖJÜ-s (!) vágányút vezet ár rajta úgy, hogy a bakter áll és teker, majd kulcsol. Na?!

Szóval lehet ETCS-L2 a karos jelzők mellett is, akár SH berendezéssel kombinálva.

Biztber (biztonság) és a pénz: kockázatelemzés és meghibásodási valószínűség. Csak ezekkel kell manipulálni ügyesen és máris nagyságrendekkel csökkent a ráfordítandó pénz mennyisége! Ki van itt találva minden.

ETCS-t pedig Svájcban kéne nézni. Ott van és használják is (már amennyi hír ide eljut belőle).
Előzmény: etwg (11943)
aruzsi Creative Commons License 2010.04.06 0 0 11944
Nagyon úgy tűnik, hogy az 1-es szint az kevés és nem nyújt megfelelő biztonságot.
Esetleg valami konkrétum a témában?
Előzmény: Törölt nick (11936)
etwg Creative Commons License 2010.04.05 0 0 11943

Te mondtad, hogy a biztonságra nem volna szabad korlátozni a pénzt.

 

A baj az, hogy mást sem hallani, csak azt, hogy semmire nincs pénz.

Érdekes modon azt még egyetlen esetben sem hallottam, hogy végkielégitésekre, meg egyébb bundára ne lett volna némi zsebpénz. Pedig marha jol mutatna, ha elballagna valamelyik (volt) állami kolosszus fönöke az éppen regnálo miniszter urhoz némi apropénzért, nem tudja kifizetni az éppen kirugott vezetö pajtás végkielégitését.

:-D

 

A kérdés, hogy akkor most mi lesz? Visszatelepitik a régi rendszereket beleértve a  karos jelzöket meg a bakterházakat?

 

A Lajtán tul akkor szoktak becsukni a vállalatok, ha nem tudták a végkielégitéseket megfizetni - illetve már jóval elötte jön a KSV és becsukja a céget, mert már csak a fizetésekre futja.

Előzmény: Törölt nick (11942)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.05 0 0 11942
Mint mindennek: a pénz.
Előzmény: etwg (11941)
etwg Creative Commons License 2010.04.05 0 0 11941

S mi annak az akadálya? illetve ki gondolta, hogy egy ilyen nagyforgalmu fö vonalon évtizedekig el lehet majd boldogulni az alapszinttel?

 

 

Előzmény: Törölt nick (11936)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.05 0 0 11940
"2. Egy bizonyos sebességig, kiépítettségig épp elég a pontszerű."

Ez való igaz, de sajnos az 1-es vonalra oda nem jó, sőt a 120-asra sem és a 30-as sem lenne jó. Muszáj lenne a folyamatos jelfeladás..

"A fullos biztber átka, hogy drága.
Ebben a csapdában vagyunk mi is. Drága, ezért nem telepítjük. Sem pályára, sem gépre."

Ez az amit a vezető beosztásban lévőkben soha nem értek meg. Az én elvem az hogy a biztonságnál semmi ne legyen drága. Azaz fizessék szépen ki a megfelelő összeget a jobb rendszerért. Jelen esetben az ETCS L2-ért. Bár annak is megvannak a korlátai, lásd GSM-R.

"A baj az, hogy a szemlélet, mely itt uralkodik azokban a körökben, ahol befolyással vannak a dolgokra, olyan, hogy semmi reményre nem ad okot."

Ez nagyon jó meglátás, és sajnos innen indulnak a a vonatbefolyásolással kapcsolatos bajok is. :-((( Biztos írtam már, hogy az EVM-et már rég megcsinálták volna normálisan, csak a MÁV nem tart rá igényt. Nah itt kezdődnek a bajok.
Előzmény: cs1014 (11939)
cs1014 Creative Commons License 2010.04.05 0 0 11939
2. Egy bizonyos sebességig, kiépítettségig épp elég a pontszerű. A fullos biztber átka, hogy drága.
Ebben a csapdában vagyunk mi is. Drága, ezért nem telepítjük. Sem pályára, sem gépre.
Lásd a magyar hálózat, és géppark kiépítettségét.
Nem kell mindenhova menő cucc, nem életszerű.

3. A hazai problémákkal nem feltétlenül az a baj, hogy vannak. A baj az, hogy a szemlélet, mely itt uralkodik azokban a körökben, ahol befolyással vannak a dolgokra, olyan, hogy semmi reményre nem ad okot.
Magyarul: ha hozzányúlnak az ETCS kezelőfelületéhez, akkor nem egyszerűsödni fog, hanem még három "biztosan el akar indulni?" jellegű kérdést fognak betoldani, mielőtt X-be tekerhetnéd a gigant kerekét.
Előzmény: Törölt nick (11938)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.05 0 0 11938
"1. Ha a jónak tűnő elmélet ellenére az L1 gyalázatosan manifesztálódott, miből gondolod, hogy az L2-t ugyanazok a "szakemberek" jobban fogják előadni?"

Erről nem tudok nyilatkozni, de szerintem a kettessel is lennének nálunk gondok.

"2. Miért nem nyújt az L1 megfelelő biztonságot?"

Azért, mert pontszerű, és ezért nem adja fel a pályainformáció változást időben amikor kéne. ( csak akkor ha elhaladsz a balíz felett)

"3. Az, hogy pl. vezetőálláscserék alkalmával egy tömött A/4-esnyit kell gépelni, nem feltétlenül szolgálja a biztonságot, illetve a praktikus vasútüzemet."

Hát igen ismert probléma, ezt is meg lehetne oldani....
Előzmény: cs1014 (11937)
cs1014 Creative Commons License 2010.04.05 0 0 11937
az 1-es szint az kevés és nem nyújt megfelelő biztonságot. 2-es szint kéne

:))

1. Ha a jónak tűnő elmélet ellenére az L1 gyalázatosan manifesztálódott, miből gondolod, hogy az L2-t ugyanazok a "szakemberek" jobban fogják előadni?
2. Miért nem nyújt az L1 megfelelő biztonságot?
3. Az, hogy pl. vezetőálláscserék alkalmával egy tömött A/4-esnyit kell gépelni, nem feltétlenül szolgálja a biztonságot, illetve a praktikus vasútüzemet.
Előzmény: Törölt nick (11936)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.05 0 0 11936
Nálunk nem ezzel van a gond. Nagyon úgy tűnik, hogy az 1-es szint az kevés és nem nyújt megfelelő biztonságot. 2-es szint kéne.
Előzmény: etwg (11935)
etwg Creative Commons License 2010.04.05 0 0 11935
El tudom képzelni, láttam már néhány ilyen korai borzalmat, igaz, hogy a Lajtán tul, de azota már a többséget rendbe tették. /Szlovákiában is./
Előzmény: Törölt nick (11934)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.05 0 0 11934
Nah erre voltam kíváncsi. Érdemes elmenni. Szerintem Te magad is el fogsz borzadni a látottakon.
Előzmény: etwg (11933)
etwg Creative Commons License 2010.04.05 0 0 11933

Miért kéne nekem pontosan oda mennem?

Van máshol is ahol tanulmányozhatom (közelebb), oda eddig idö és egyébb elfoglaltság miatt nem jutottam el.

 

Majd megprobálok arra is idöt találni.

Előzmény: Törölt nick (11932)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!