Nem "üzemképes" lett, hanem "működőképes", de az sem "üzembiztosan", tehát azért lenne vele e téren is tennivaló. De nagyon szépet futott a Dunán, hátborzongató volt ennyi év után...
Annyit tudunk, hogy a főgép nagyon jó, a segéd kuka, a parti szemle ez év végén jár le.
És hát a nagy kérdés az utasforgalmi részek, de ez a "feltámasztó" igénye szerint a csillagos ég lehet, viszont félek tőle, hogy a Hableány tragédia egy időre leköti az érintett cégcsoport erőforrásait, tehát bármi is a mostani terv, tolódik tovább...
Egyébként senki sem írta, hogy tilos lenne. Csak sokan tartották gyalázatosnak.
Egyébként eléggé sunyi dolog az, hogy az egyik oldal gazembereivel szembeni elnézést várnak azok, akik a másik oldallal szemben a minimunra sem hajlandók. Mekkora hiszti lenne egy nyilasról elnevezett valami miatt?
2. Ha egy hajónak, vagy bármilyen objektumnak a napi uralkodó politikának kedves nevet választanak, akkor a kurzusváltás természetes folyománya a névváltoztatás. A HELKA neve egyik irányzat számára sem irritáló. A Mussolini tér, vagy a Malinovszkij fasor viszont igen.
Vajon miért gyártottak 10 év után új kitűző sorozatot? Az újak kb. 2 m-el hosszabbak, 1 m-el szélesebbek, kinézetük, elrendezésük nagyon hasonló. Az újakban biztosan két gép van, de a régiekben talán csak egy. Ez lett volna az ok?
Mivel ezt a hajót képesítéstől és életúttól függetlenül a hajós társadalom jelentős része Belónak hívja, ezzel a "pár diszlexiás matróz" dologgal egy kicsit elrúgtad a pöttyös labdát, nem úgy érzed?
1. Pár diszlexiás mtróz nem tud olvasni, és a Balatont Belonak olvassa. Az döntő?
2. Ha nem szabad átnevezni, akkor mért nem olvasni ebben a fórumban Sztálin hídról, Sztálin útról, Sztálinvárosról. Pedig Nikosz Beloiannisz annak a sztálini típusú kommunista pártnak volt vezetőségi tagja, amelyik saját népe ellen indított háborút, Sztálin és Tito támogatásával. Eredmény 15000 ezer halott, és bukás amikor Sztálin Tito-t félre akarja tenni. Tito volt a gyorsabb, és a jugoszláv sztálin hívek rövid 24 órán belül a Goli otok-on (Goli szigeten) a kőbányában találják magukat. Ezzel Sztálin érzékeny búcsut vesz a görög hadikikötőktől, amelyet így szertett volna elérni. Tehát Belo-nak van hajózási vonzata, csak meglehetősen dicstelen.
Sőt, megtanítottuk rá a fejlett nyugatot is. Ez a komáromi gyártású hajó 2006 óta az ötödik nevet viseli. Az már csak hab a tortán, hogy egyszer a gyártás ideje alatti változott a neve.
de 1990-ben egy új vállalkozás jött létre. Hiába 100 % a tulaj a Mahart, de ez már nem a Mahart. Ebből az okból a hajó nevek változhatnak. Ugyan Poseidonnak illik megfizetni az árát, de az új cégvezetés dönthet
Nem kizárólagosan magyar szokás, de mi magyarok ezt az átnevezősdittökélyre fejlesztettük Európában.
Itt ha iciri-piciri változás van (akár csak egy cég vezetésében is) azonnal :
- átkeresztelünk,
- átnevezünk,
- átfestjük más színűre,
- stb.
Ebben verjük Európát.
Máshol is vannak átnevezések.
De sokkal, sokkal ritkábban.
Magány véleményem szerint ez idehaza 99%-ban pótcselekvés.
Mivel valódi változáshoz vagy nincs elég pénz (hisz a piaci környezet nem változott), vagy nincs mozgástér, vagy nincs elég vezetői tehetség, ezért átnevezési cunamival indítanak.
Van valami távlati terv vele...? Addig tudom a történetet, hogy áthozták a Dunára, majd az évek óta "üzemképtelen" hajó sitty-sutty üzemképessé vált. (Erről videó is volt fenn.)