Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Blindmouse Creative Commons License 1999.11.19 0 0 68
NEEEEEEEEEE!!!! Utálom a havat.. meg az összes xar gumikereskedőt akinek nincs lemezfelnie a kocsimra!!!
dezsőke Creative Commons License 1999.11.19 0 0 67
SHOWTIME VAGY SNOWTIME?

na lehet próbálkozni. Én is kimentem egy picit.

Mellettem törte szarrá egy punto a futóművét (nyári gumival)

elöttem egy ML 320 (mercedes terepjáró)piruettezett vélhetően nyári gumival és NÉGY kerék hajtással, amennyire tudom ebbe már beletettek mindent amit ma el lehet képzelni, mégse jött be neki (emberünk meg se tekerte a kormányt amikor el kezdett pörögni..)

de ja vue-m van a tavalyi pénteki nap is valami hasonló volt...

el_mariachi Creative Commons License 1999.11.19 0 0 66
off

Attól függ, honnan. A Dél-Dunántúl ugyanis teljesen beállt. hó 20 cm+

on

Előzmény: BGC (64)
kishal Creative Commons License 1999.11.19 0 0 65
>> az osztrakok csak 4 egyforma, jo (80%++)
>> gumival engedik be az autokat holanc kell
>> legyen a csomagtartoban.

Ez mennyire komoly? Mert nekem egyikse, epp indulok haza Becsbol, de vissza is szeretnek jonni hetfon, nem lenne kellemes Hegyeshalomnal visszafordulni.... :(((

Előzmény: hosszu (17)
BGC Creative Commons License 1999.11.19 0 0 64
Sziasztok!

Este 6-kor indulok Badacsonyba!
Kérdés? Meg fogok-e még ma érkezni?

DEBICA FRIGO rulez

And67 Creative Commons License 1999.11.19 0 0 63
Ez nem szállingózik. A legszebb idokre emlékeztetoen szakad a hó!
Előzmény: hosszu (62)
hosszu Creative Commons License 1999.11.19 0 0 62
Delen mar 15-20 centi ho esett, a 6-os karambolok miatt jarhatatlan. Es Bp-n is elkezdett szallingozni eszak felol.

Rodeora fel!

Macimedve Creative Commons License 1999.11.19 0 0 61
Hát ahogy az ablakon kinézek, nekünk lassan a barlangban a helyünk. Minek nekünk téli gumi? (az autóra :-))
Előzmény: Micimackó (60)
Micimackó Creative Commons License 1999.11.19 0 0 60
Jééé, egy névrokon. Szia Macimedve !
Macimedve Creative Commons License 1999.11.19 0 0 59
A Cora (Törökbálint) parkolójában is van téli gumi akció. Michelint hirdettek 15k körül, a helyszínen szerelve, centírozva. Nem tűnik rossz árnak. Mindenesetre jópár taxit láttam sorban állni. Ők pedig általában tudják az infókat.
Halomban álltak a klf. acélfelnik is.
Közelről nem néztem meg, pontosabbat nem tudok.
dezsőke Creative Commons License 1999.11.19 0 0 58
hoppá!
vettem 4 fire-t. tök jól néz ki.
állítólag a skodások akcióznak és felnivel együtt adják a barum-ot jó áron... de lehet, hogy nem mindenki.
várom a havat...

egyébként a két téli gumihoz:
volt amikor én is csak kettővel jártam, de a bogárhátú utakon, ha leálltam parkolni, alig tudtam kijönni - olyan ez mint négykézláb csak kézzel menni, és a lábad még csak meg sem tartja azt amit a kezeddel már elértél, szinte húz vissza a nyári gumi!

egyébként a ladához nem kell, hogy asszimetrikus legyen a a gumi, nekem jó szervíz beállítással is tolta valamelyik irányba a kocsit blokkoló fékezésnél. vadonatújan is!

Macimedve Creative Commons License 1999.11.18 0 0 57
"Télire acélfelni kell, ami normális esetben le van festve feketére"

Így van. Esetleg tavasszal le lehet smirglizni a sérüléseket és befesteni valami jó korróziógátlóval. (alvázvédő rulez) Gumicsere esetén pedig teljesen lekaparni és átfesteni.
Vannak spéci felnilakkok is, de ezek SZVSZ nem érik meg az árukat.
A mostanában divatos teljes felnit takaró ál-alufelni utánzat dísztárcsákat el kell felejteni. Egyrészt úgyis eltörik az első padkánál, másrészt megáll alatta a trutyi, nem szárad ki és hamarabb tönkremegy.

Az alu azon kívül hogy minden lakkozás ellenére ronda lesz, még veszélyes is. Mint Myself írta.

Előzmény: Myself (56)
Myself Creative Commons License 1999.11.18 0 0 56
Nem igaz. A sós anyag az alufelnit kinyírja pillanatok alatt. És a sérült alufelni az nagyon veszélyes! Télire acélfelni kell, ami normális esetben le van festve feketére, és ha nem dörzsölgeted a járdaszegélyhez, akkor nem is rozsdásodik. Szóval az alufelni nem korrodálódik, hanem a savas nyálka egyszerűen megeszi, kis lyukakat mar bele stb.
Előzmény: Solt (54)
kenguru Creative Commons License 1999.11.18 0 0 55
Triple!

Fékezel egy nagyobbat, az első kerekek tapadnak, ahogyan egy téligumihoz illik. A hátsók ezzel szemben csúsznak, azaz tolják a kocsit hátulról. Szerinted mi az esélye annak, hogy teljesen egyformán tolják mindkét oldalt, azaz az autó nem indul meg egyik oldalra sem?
Egyébként tíz évvel ezelőtt még szinte senki nem járt téli gumival, úgyhogy kettővel sem ördöngösség a dolog, csak ha már gumi, akkor legyen négy. Ha mind a négy nyári, akkor legalább el sem tudsz indulni, ha nagyon húzós a heylzet :)

Előzmény: Tripletheader (52)
Solt Creative Commons License 1999.11.18 0 0 54
Felni ügyben lenne egy kérdésem.
Az igaz, hogy a (sózott) téli latyakban sokkal jobban korrodálódik az acél felni az alunál?
Előzmény: BGC (42)
MaCS Creative Commons License 1999.11.18 0 0 53
Halihó!

Nem kell ahhoz semmilyen hegy, hogy mexívd az alöl-hátul különböző mértékű tapadást. Elég egy kanyar vagy egy nagyobb fékezés!
Sokkal nagyobb a kockázat, mint két plusz gumi ára!

Üdv: MaCS

Előzmény: Tripletheader (52)
Tripletheader Creative Commons License 1999.11.17 0 0 52
>No, akkor ezek az emberek csak elméletben autóznak télen. Aki a gyakorlatilag is naponta csinálja, az ilyen
>baromságot nem mond. Próbáljanak meg ezek a "szakemberek" a budai hegyekben pár napos letaposott havon a
>bogárhátú utakon hátsó téli gumi nélkül a hátsó fellnik+gumik padkán történő legyalázása nélkül lejönni.

Nem rodeozni akarok en. :) Baromi ritkan jarok arra.

>Tehát: BMW, Mercedes összes típusa az összkerekesek kivételével, régebbi Fordok (Sierra, Scorpio) az amerikai
>autók nagy része, a Ladák a Samara és a Niva kivételével és még lehetne sorolni tovább. Szóval vannak bőven.

Nem akarok nagyon szorszalhasogatni, de ebbol maximum a Ladak jelentenenek jelentos szazalekot. IMHO ezekkel egyutt is 15% alatt marad az aranyuk.
Szoval a gepek tulnyomo tobbsege elsokerekmeghajtasu. Ofcoz, akinek hatul hajt, az vegyen negyet.

Egyebkent azzal egyetertek, hogy aki sokat hasznalja a gepet, az vegyen teli gumit. En hetente atlag 4-500 kmt vezetek, amihez remelem eleg lesz a ketto.
Ha nem, akkor talalkozunk a korhazban! ;)

- th

Előzmény: Macimedve (49)
MaCS Creative Commons License 1999.11.17 0 0 51
Halihó!

Én is csak ismételni tudom magamat: a csak előre téligumi jobb, mint a 4 nyári, de nagyságrendekkel veszélyesebb, mint a 4 téli. Ha ugyanis hátul kisebb a fék6ás, fékezésnél a kocsi hátulja megpróbálja megelőzni az elejét. Tudom, próbáltam. Valahogy megúsztam az akarattyai Jet-kútnál egy 540 fokos piruettet. Aki azt tanácsolja, hogy elég a két téli gumi, az tényleg vezessen inkább anyakönyvet!

Tegnap a friss hóesésben nyomult előttem egy Samara vélhetően nem túl téli gumikon. Még 30-as tempónál is teljesen kormányoz6atlan volt, 3x is keresztbe állt a gyakorlatilag egyenes úton. Szerencsére viszonylag hamar észhez is tért, és feladta. Én a Michelin XMS-eken semmi csúszást nem éreztem.

Üdv: MaCS

hosszu Creative Commons License 1999.11.17 0 0 50
Sajnos elallt. De jon meg kutyara kamion, akarom mondani tel. Holnap hajnalra lefagy a viz es a kovetkezo adagot mar lehet lapatolni.
Macimedve Creative Commons License 1999.11.17 0 0 49
"No, akikkel beszeltem, tovabbra is azt allitjak, hogy az elso kerekekre tett gumi eleg."

No, akkor ezek az emberek csak elméletben autóznak télen. Aki a gyakorlatilag is naponta csinálja, az ilyen baromságot nem mond. Próbáljanak meg ezek a "szakemberek" a budai hegyekben pár napos letaposott havon a bogárhátú utakon hátsó téli gumi nélkül a hátsó fellnik+gumik padkán történő legyalázása nélkül lejönni.

"Igy el tud indulni havon is az auto" Ez igaz. De az autózásnál nem csak az elindulás fontos. Időnként meg is kell állni. És nem mindegy, hogy négy keréken van fékhatás vagy csak kettőn.

"Ha rosszul valasztottad meg a sebesseget, igy is ugy is kicsuszol"
Ez egy olyan alapigazság, amivel nem lehet vitatkozni. Csak az nem mindegy, hogy ez a kicsúszás esetleg már 10 km/h-nál megtörténik, vagy még 30-al is biztonságosan tudsz bekenyarodni.

"Valaki targyalta a hatso meghajtasu autokat. Tudtommal ezt baromi ritkan alkalmazzak"
Tehát: BMW, Mercedes összes típusa az összkerekesek kivételével, régebbi Fordok (Sierra, Scorpio) az amerikai autók nagy része, a Ladák a Samara és a Niva kivételével és még lehetne sorolni tovább. Szóval vannak bőven.

"egy kozepkategorias autora az egy kis szar lemezdarabert 5k-t is elkernek, ami egyszeruen pofatlansag."

Azért ennél lehet olcsóbban is kapni, pl. bontóban. És mennyibe kerül az évenkénti kétszeri gumicsere? A gumi pedig nagyon nem szereti a szerelgetést.

Előzmény: Tripletheader (47)
hosszu Creative Commons License 1999.11.17 0 0 48
Tripletheader:
Aki azt allitja, hogy a hatso gumi csak minimalis segitseget ad megcsuszas ellen, az egyresz tuti elso hajtasos gepben eli eletet, masreszt meg nem csuszott vagy pordult meg rendesen, es nem erezte a kulonbseget. Ha ilyen szepen esik, es nem gyozik letakaritani, akkor hamarosan ki is lehet majd probalni a hobordas utakon, ahogy a hatso gumi probal elmenni az elso utan, es neha felkap a gerincre. Kulonosen nagy elmeny, ha hatul szelesebb nyari, elol keskenyebb teli gumi van es a hatsonak eselye sincs elferni az elso nyomaban. Kovetkezo lecke: elozes hobordas uton. Vigyazat, rossz tapadasu hatso gumival a szemben levo arokban is lehet vegezni.
Mindenki sajat felelossegere probalkozzon. Kellemes rodeozast ;-))
Előzmény: Tripletheader (47)
Tripletheader Creative Commons License 1999.11.17 0 0 47
No, akikkel beszeltem, tovabbra is azt allitjak, hogy az elso kerekekre tett gumi eleg. Igy el tud indulni havon is az auto. A megcsuszas ellen szerintuk csak minimalis segitseget ad a hatso teli gumi. Ha rosszul valasztottad meg a sebesseget, igy is ugy is kicsuszol.
Valaki targyalta a hatso meghajtasu autokat. Tudtommal ezt baromi ritkan alkalmazzak (asszem a BMW), persze lehet, hogy valtozott a helyzet. A felniknek egy bajuk van, egy kozepkategorias autora az egy kis szar lemezdarabert 5k-t is elkernek, ami egyszeruen pofatlansag.

- th

Solt Creative Commons License 1999.11.17 0 0 46
"Utána sem vettem a hátsó kerekekre, azt mondták a "gumisok", hogy nem is nagyon kell."

A haladáshoz nem is, de a megálláshoz már jó ha minden keréken van téli gumi.
Pl. fékezés kanyarban -> megpördülés. Ez pedig nem egy ritka szitu a téli cammogásban.

Előzmény: vadi (6)
PTZ Creative Commons License 1999.11.17 0 0 45
Na mégsem volt hülyeség ilyen korán beruházni azokra az abroncsokra.

Ma reggel már az olyan emelkedőket kerestem, ahova nem megy föl egyből az új gumi. Jobban kapaszkodik, mint vártam. De véglegeset azután lehet csak nyilatkozni, miután visszatértem a Visegrádi Silvanus-ból. Jó próba lesz :)))

PTZ Creative Commons License 1999.11.11 0 0 44
Nnnna, fennvannak a kocsin a Barumok! Véletlenül azt hitték, hogy még egy ember rendelt, ezért hoztak plusz négy darabot, ha valakinek kell szóljon. Bár máshol is megveheti, csak ez rögtön van (amíg el nem viszik:)
Szóval kipróbáltam, és tök máshogy viselkedik az autó. Meg kell jegyeznem, hogy 2mm-es Michelinek voltak előtte, az az összehasonlítási alap. A Barum sokkal puhábban fut, ha keményen fékezek nem blokkol hirtelen, hanem azt is puhán teszi. Ellenben a kerülgető manővereknél eléggé libeg, SZVSZ olyan, mintha lengéscsillapítós lenne a kocsi. De teszem hozzá rögtön, se hideg nincs igazán, se eső (hó meg pláne).
A gumi maga kötött forgásirányú, igazán széles vízárkokkal. Tapintásra kicsit keményebb a többi (márkás) téliguminál. És az oldalfalán sorjás ott ahol összepréseli a vulkanizáló kütyü.
Már csak hó kell. Alig várom. Át is megyek a "Tél rulez!" topicba... :))
Macimedve Creative Commons License 1999.11.11 0 0 43
Az acél is jobban törik hidegben, mint melegben. Ez az un. ridegtörés. De mifelénk azért nem szokott ennyire hideg lenni. Az alu (különösen a fellnikhez használt erősen ötvözött) egyszerűen minden körülmények között jobban törik. És nem vagy csak nehezen javítható.
Én azért azt sem javasolnám, hogy az elgörbült acélfellnit valaki kalapáccsal és fogóval egyengesse. Ezt legfeljebb vészmegoldásként csökkentett sebességgel hazáig vagy az első fellni beszerzési lehetőségig szabad.
Az elgörbült acélban is hajszálrepedések keletkezhetnek, amit a kalapálás tovább növel. Aztán menet közben bármi lehet.... Szerencsés esetben csak leereszt a gumi. Kevésbé szerencsésben elszáll a kerék.
A görbe fellnit egyszerűen ki kell cserélni!
Előzmény: BGC (42)
BGC Creative Commons License 1999.11.11 0 0 42
Nane!

Mindenképpen kell a lemezfelni, mivel az alu télen megkeményedik és törik, míg a lemez csak elhajlik és könnyen javítható (kalapács+fogó).
Elég kellemetlen érzés mikor megcsúszik télen a kocsi és csak egy járdaszegély tudja megállítani, és mikor kiszállsz, hogy megnézd a kereket akkor nem kell a kerékkulcs, mert szépen darabokban leszedheted a felnit a kerékagyról!
Vagy egy lejtős úton csak a járdaszegélynek való kormányzással tudod megállítani a kocsit, na alufelnivel az sem kellemes dolog.

Előzmény: NaNe (36)
Macimedve Creative Commons License 1999.11.11 0 0 41
Mindenképpen négy kell, első-hátső hajtástól függetlenül. Különböző gumikkal nagyon kiszámíthatatlanul viselkednek az autók. A lánc végszükség esetére a csomagtartóba.
Cak az Y jó, rágurulós totál felesleges súly, elakadás esetén ugysem lehet felrakni. Arra viszont jó, hogy beengednek vele Ausztriába. Akinek nincs hólánca, azt per pillanat a magyar határrol már vissza is fordítják
Nekem pl. télen mindig van egy rüvid nyelü lapátom egy régi dzsekim és egy gumicsizmám is. Pocsék dolog félcipőben-zakóban lapátolni. Utánna pedig átázott félcipőben és vizes zakóban egy tárgyaláson megjelenni.
SZVSZ a téli acél fellni is mindenképpen javasolt. A gyakoribb típusokra (VW, Opel, stb.) bontóban vagy gumisoknál már egészen olcsón kapható. A könnyűfellnit csúnyán megmarja a só, ezeket télen mindenképpen jó pihentetni. A téli közlekedésben többször jön közbe egy-egy járdaszegély vagy a hó alatt nem látható gödör, az alufellni ebbe többnyire belehal. A guminak sem jó az évente kétszeri szerelés.
A +4 fellni ára bejön a szerelési díjon két év alatt.
Én például utálok a novemberben és áprilisban a gumisoknál sorban állni. A négy kereket otthon 10 perc alatt le lehet cserélni. Aztán szezonon kívül az ember ráér kicentíroztatni. Az évente egyszeri centírozást egyébként mindenképpen célszerű megejteni.
Ha jön a tél, csak elő kell venni a pincéből-garázsból a négy kicentírozott kereket, fel az autóra aztán nyomás.
Nekem általában elfogy a téli is két év alatt (főleg ha viszonylag kevés a hó és nincs nagyon hideg), de aki kevesebbet jár, annak sem ajánlott 4-5 évesnél idősebb gumit felrakni. (Németeknél pl. 6 évesnél idősebbet tilos felrakni!)

Ja és még néhány szó a gumitesztekről: a teszteket mindig egy bizonyos autón ejtik meg. A teszt csak azt mutatja hogy az adott autón milyenek a gumik. Mivel a gumi a futómű hangolásának fontos eleme, minden autótípusra külön kellene tesztelni és sorrendet állítani. Ez gyakorlatilag megvalósíthatatlan. Ezért SZVSZ ezek a tesztek csak nagyon durva hibák kimutatására alkalmasak.

PTZ Creative Commons License 1999.11.11 0 0 40
Nem tudom ki ajánlhatta, hogy elég csak a hajtott kerekekre a téligumi. Az elsőkerekes autóknál még elmegy (mint írtam tavaly nekem is ez volt), de hátsókerekeseknél katasztrófa! A legkisebb fékezésnél irányíthatatlan lesz az autó! Megállni csak a kézifék óvatos használatával tudsz (ami nem életbiztosítás), és akkor talán kormányozhatsz is közben... Így a féktáv meg kábé ötszáz méter: ezekre négy téligumi kell, nincs mese!
MaCS Creative Commons License 1999.11.11 0 0 39
Halihó!

A válasz, ami elhangzott, teljesen jó volt: a hurkos láncot az álló kocsira is rá tudod applikálni, tehát elakadás esetén is használ6ó. A rágurulóssal viszont meg vagy lőve, ha már egyszer nem tucc gurulni!
Mintha most a Metroban lenne akció láncokból. Egy közepes mérek 6-7e Ft körül lehet.

Üdv: MaCS

Előzmény: csinnnKA (27)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!