Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

drMinit Creative Commons License 2018.11.04 0 0 36311

Csak roviden.

Ha beszakad egy csavar a motorba egy tizen eves autoban akkor kidobod a motort?

Vagy megvagod a menetet es javitva meg 10 - 20 evig mukodik hiba nelkul?

 

Ha kidorzsolodik egy vezetek akkor szetbontod az autot es ujra kabelezed, netan csak a fel autot bontod szet es uj kabeltorzset teszel be, jobb estben felbontod a kabeltorzset es melle fuzol egy gyari kabet, netan megforrasztod?

 

Ha kilyukad a kipufogod akkor a kidobod az egesz katalizatort es a rendszert vagy javitjak azt a reszt?

 

Elrohad a sarvedoiv, veszel egy masik autot?

Vagy a bardiban, langban netan az unixnal veszel egy javitoivet es cserelik...

Hegesztve...fene tudja hany fokon...elekrtronikus feluletkezeles es horgany martas nelkul?

 

 

Az autokat szervizelni kell.

A lehetoseg szerint a legjobb technologiaval.

100 eve forrasztjak a vezetekeket.

Es 0.00001% az esely higy hibas lesz.

Kismillio vezeteket forrasztottunk mar meg.

Egy kezemen meg tudom szamolni hogy mennyi ment ebbol tonkre.

Hmarabb lesz egy gyari sajtolas kontakt hibas mint a forrasztas.

 

 

A nyelvzsonglorok kerem hanyagoljanak telo kepernyojen es billentyujen nehez.

 

drMinit Creative Commons License 2018.11.04 0 1 36310

Roviden:

 

F@szsagokrol beszeltek!

Ennyi.

Dúrmoller2 Creative Commons License 2018.11.04 0 0 36309

Kedves, idős, nagyképű mérnök, a melósok kedvence, mondom én :-)))

Nagyon régen nincs kapcsolatom már melósokkal. (Eltekintve a riasztó szerelőktől.:-)

Amúgy meg soha nem volt életcélom, hogy a melósok kedvence legyek. Nem is voltam soha melósok főnöke. A főnökösködés nem nekem való.

Előzmény: Garfield007 (36308)
Garfield007 Creative Commons License 2018.11.04 0 0 36308

Egy RJ45-ös csatlakozót rábíznék a nagymamámra is, de egy kisméretű nyolcpólusú csatlakozó beforrasztását nem.

 

Kedves, idős, nagyképű mérnök, a melósok kedvence, mondom én :-)))

Előzmény: Dúrmoller2 (36306)
Jahno Creative Commons License 2018.11.04 0 0 36307

"Elronthatatlan. Egy RJ45-ös csatlakozót rábíznék a nagymamámra is,"

 

Mármint bedugást, vagy készítést?

Előzmény: Dúrmoller2 (36306)
Dúrmoller2 Creative Commons License 2018.11.04 0 0 36306

Sok igazság van abban, amit leírsz.

 

Nézőpontunk közötti különbségnek lehet oka az is, hogy én máshonnan nézzem a technológiákat, nem annyira az autót és nem annyira a műhelykörülményeket.

Autó forrasztás nélkül? Szerinted hol van egy autóban forrasztás? (Eltekintve a nagyon gondosan kivitelezett NYÁK-októl, amikkel a technológia 50 éve küzd és iszonyatos küzdelem van abban, hogy ma már ritkán van rajta forrasztási hiba.) Mert én nem nagyon tudok.

Abban nem értek Veled egyet, hogy a mechanikus kötéseket könnyebb észrevétlenül elszúrni. Azokat pont úgy találják ki egy célszerszámmal, robottal tök egyformán csinál mindent. Beteszi, megnyomja, kész! Például wrappeltünk elég sokat. Elronthatatlan. Egy RJ45-ös csatlakozót rábíznék a nagymamámra is, de egy kisméretű nyolcpólusú csatlakozó beforrasztását nem.

 

Igen, lehet, hogy szakmai ártalom, hogy nekem a biztonság (safety és nem security értelemben!!) fontosabb az átlagnál.  Ugyanígy a RAM (Reliability, Availability, Maintability) nálam nagyon fontos, sokszor például funkcionalitásnál fontosabb kérdés.

Ezért is én szakmai ártalomként mindenütt rémeket látok.

Nekem a "leáll az az autó" (RAM) nehezebben tolerálható. Mert én számítok rá, nem akarom a nyaralásomat trailer szervezésével tölteni. De a "leáll az autó", akár a biztonságot is veszélyezteti. Például amikor a Skybrake elkezd csipogni egy autópályalagútban...

 

Itt különben jól látszik a safety és a security közötti ellentmondás! Mert a security azt diktálja, hogy ha nem biztos a Skybrake a dolgában, akkor blokk. A safety pedig azt, hogy türelmes és van lehetőség egy lepecsételt gombbal rövidre zárni. De ugyanígy a kormányzár is egy safety szempontból horror dolog, a security-val foglalkozók, pedig örülnek neki. (USA-ban eleinte nem engedték a BMW elektronikus kormányzárát. Hiszen ha a szoftver (vagy a hardver) úgy gondolja, akkor 200-nál reteszeli a kormányt.
Jön a steer by wire. Ott a kormányzár az adatátvitel megszakítása a kormánykerék és a kormánygép között. Ha ott van pár forrasztásos kötés, annak én nem nagyon örülnék. De annak sem, ha a kormánymű csak akkor fogadná el a parancsot, ha érvényes root certificate-ja van.

 

Ezért aztán, ha az autóm lopásbiztonságáról van szó, akkor nekem nem abszolút prioritás a security, vagyis hogy el ne vigyék. Fontos a safaty és a RAM is. egyensúly kell közöttük. (No meg az ár között.) Ha ellopják az autómat, akkor az a CASCO önrész, meg egy csomó idegeskedés. Nem fogom az önrész árának kétszereséért olyan védelmet beszerelni, amit minden reggel tíz percig kell hatástalanítani, időnként szirénázik, időnként leállítja a motort, időnként nem enged az autóba, minden szervizben elküldenek a fenébe, hogy menjek a riasztószerelőhöz, mert amiatt nem megy az autó. És akkor a veszélyes meghibásodásokról még nem is beszéltem.

Ezeket a szempontokat kell súlyozni, figyelembe venni a valószínűségeket, kockázatokat.

 

40 éve autózom, egyszer loptak autót tőlem. De azt nem azért, mert nem volt elég jó technikai védelem, hanem azért, mert hülye voltam. (Ez is fontos szempont! Hiába a kiváló technikai védelem, ha human engineeringgel elviszik az autót. Elég hozzá egy fegyvernek látszó tárgy....

 

Előzmény: Syracusa (36305)
Syracusa Creative Commons License 2018.11.03 0 0 36305

Ahm, de ugye régóta nem igazán létezik autó forrasztás nélkül, ennek ellenére - a rosszul tervezett (beázó, korrodáló) alkatrészeket kivéve - nem igazán jellemző egy-egy forrasztás miatti meghibásodás.

Értem az elméletedet, de a magam részéről nem tudok olyan, nem extrém belenyúlást, rákötést vagy javítást elképzelni, ahol ne tudnék egy korrekt forrasztást kivitelezni és levédeni, ha amúgy helye van a forrasztásnak azon a helyen. Akár panel, akár csati, akár madzag. A baj inkább ott és akkor van, ha valaki igazából nem tud forrasztani, csak azt hiszi  - nem rád célzok! -, de az ne forrasszon.
És szerintem pl. egy rendesebb autóipari csati rászerelését sokkal könnyebb elszúrni, észrevétlenül.


A műholdat félreérted. Arra céloztam, hogy ez csak egy autó, szóval ha mégis elcsesződik egy kötés, akkor sincs semmi katasztrófa. Leáll a klíma, elmegy a rádió, beíródik pár hibakód, leáll az autó, anyázik a tulaj, de ennyi. Nem kell túlragozni, csak amennyire szükséges.

 

pl.:
ez egy nem teljes copy-paste egy VAG doksiból (ti. minden elektronikai jav. utasításukban ugyanez van az általános részben)
https://www.my-gti.com/991/performing-repairs-on-can-bus-wiring

ezt meg egy e-doksiból vágták ki, vagyis lenyúlták:
https://sites.google.com/site/diagnosticated/can-bus-wire-repairs

 

Az utólagos cuccoknál végül kiderült, hogy mi volt a baj? (A CAN hálón azért normális átviteli hibák előfordulása, szépen kezeli is, egy határon belül nincs különösebb jelentősége.)

Előzmény: Dúrmoller2 (36302)
Jahno Creative Commons License 2018.11.03 0 0 36304

Van ezer féle műhold, ez is tág fogalom de forrasztanak is és beletervezik a tágulást, akármit.

Előzmény: Dúrmoller2 (36302)
Dúrmoller2 Creative Commons License 2018.11.03 0 0 36303

Mára BMW-nél is sok mérnök van. De az elektronikákat nem is ők, hanem mindenféle beszállítók csinálják.

Ha jól emléxem pont a Boschnak van valahol Pesten egy intézete, ahol technológiával, megbízhatósággal foglalkoznak.

 

Természetesen akárhányszor, akárhogyan ellenőriznek, tesztelnek, marad benne hiba. Gondolj csak a szoftverre! Nincs hibátlan szoftver, akármilyen technológiákat is vetnek be. Ma már az autó is jórészt szoftver, de maga a "hardver" is iszonyatosan bonyolult. Marad benne tervezési hiba. Mert mindenki téved, Te is, én is, a BMW főmérnöke, a Toyota fővalidátora is. De ez nem jelenti azt, hogy akármennyit hibázhatunk, akármeddig egyszerűsítsük az eljárásokat. Addig kell javítani, amíg elviselhető a szint.

Nyilván nem fog egy autógyár minden első tengelycsonkot megröntgenezni. Belekalkulálják, hogy 100000-ből egy hibás és eltörik. (Nekem tört el tengelycsonk és esett ki a kerék!) De a forrasztásokat ellenőrzik. Optikailag mindet, de akár röntgenezik is.

Előzmény: www.octinfo.com (36300)
Dúrmoller2 Creative Commons License 2018.11.03 0 0 36302

A CAN határeset a maga 500kbps-ével. De Flexray, vagy ethernet esetében már figyelembe kell venni a hullámimpedanciát is.
Persze a CAN-t is el lehet rontani. Nekem a Budapestmotors, az ACM és a kijelzős kormány beszerelésekor beillesztett a CAN-be két új ECU-t. Attól kezdve a "CON" (az iDrive kezelőszerve) és a "CAS" (Car Access System, az autóhoz valóhozzáférésért felelős modul) között adatátviteli hibákat mutatott a teszt. Pedig nem forrasztottak. :-)

Nem tudom melyik autónál láttál olyan javítási utasítást, amiben azt ajánlják, hogy úgy javítsd meg az elszakadt kábelt, hogy beiktatsz 10cm új drótot és megforrasztod. Nekem nem lenne bizalmam hozzá.

A forrasztott kötés az egyik legmegbízhatatlanabb kötés, ezért nem szeretik.

 

Autók, nem műholdak. Nem tudom a műholdnál milyen hőmérsékleti, légnyomás és egyéb követelmények vannak. (Egyszer próbáltunk meg -55cfokig működő elektronikát csinálni. Nem jött össze. De -30cfokig működőt sikerült csinálni. (Felfelé +70cfok külső, +100cfok belső a maximum.))

 

Előzmény: Syracusa (36297)
Dúrmoller2 Creative Commons License 2018.11.03 0 0 36301

:-) Jó szórakozást!

Előzmény: Garfield007 (36295)
www.octinfo.com Creative Commons License 2018.11.03 -1 0 36300

Hát ilyen mérnök nem biztos hogy sok van, a BMW-nél meg mondjuk biztos nincs, mert akkor nem gyulladnának ki százszámra út közben a dízelek szerte a világon...

VW-nél sem sok van, mert kb. nem tudok egy olyan motor mondani tőlük, aminek ne lenne gyárilag betervezett hibája, vagy ha sikerül elsőre jól kitalálni, akkor pár éven belül biztosan elcsesznek valamit (most nem sorolok fel példákat, akit érdekel, keresse meg a vonatkozó hozzászólásomat amiben felsorolom, ott van az Octavia topic-ban).

Sőt, van néhány gyárilag elb.szott váltója is a VW-nek.

Ezeket milyen mérnökök tervezték?

 

Nem, a japánok se jobbak...

Előzmény: Dúrmoller2 (36293)
Jahno Creative Commons License 2018.11.03 0 0 36299

De most mi a kérdés? Egy előukkant tápban kondit/miazmást cserélni, vagy egy valamilyen vezérlést rendesen megforrasztok a Teszkó parkolójában. Ha valamit krimpelni és saruzni kell akkor saruzom. Iparban sokszor az ára és a moduláris felépítések miatt nem szeretik. Meg minek.

Előzmény: Dúrmoller2 (36294)
Syracusa Creative Commons License 2018.11.03 0 0 36298

Stevie szerintem csak arra célzott, hogy egy rántottához nem készítünk kivitelezési ütemtervet, sem látványgrafikát. ;)

Előzmény: Dúrmoller2 (36293)
Syracusa Creative Commons License 2018.11.03 0 0 36297

Ezek autók, nem műholdak.
Szerintem nézz bele egy gyári javítástechnológiai kézikönyvbe. Nem azt fogod látni, hogy hány fokos pákával milyen forraszanyaggal kell egy szakadt CAN madzagpárt javítani vagy toldani, csak annyit, hogyan kell megtekerni saját maga körül és hány cm-en lehet egyenes. A többit a villanyász tudja magától is. (Csatit itt ugye nem szabad használni.)
Mert az alapvető, hogy normális eszközzel és jól kell forrasztani - nem csak az autóiparban, hanem bárhol -, de őszintén szólva ez egy tízéves gyereknek egy hét alatt megtanítható.

Előzmény: Dúrmoller2 (36294)
Garfield007 Creative Commons License 2018.11.03 0 1 36296

sem az iparban nem szeretik

 

Előzmény: Dúrmoller2 (36294)
Garfield007 Creative Commons License 2018.11.03 0 0 36295

Mérnök vagyok, igényes vagyok.

 

:-))))

Mérnök vagyok, nagyon röhögök rajtad.

Előzmény: Dúrmoller2 (36293)
Dúrmoller2 Creative Commons License 2018.11.03 0 0 36294

"Műhelykörülmények között lehetetlen megbízhatóan forrasztani." Mármint mit? Egyszerűbb dolgot még elektromossal vagy gázzal is a Teszkó parkolóban félhomálynál."

Persze, én is csináltam ilyet. Az autómban mindig van 12V-os páka. Ha nagyon kellett. És furdalt a lelkiismeret, hogy gányolok.

De ólmos anyaggal és az egyáltalán nem volt profi. Annak az időtállósága, megbízhatósága nagyságrendekkel marad el egy "igazi" forrasztástól. De még az igazi forrasztás sem sokat ér védelem, lakkozás nélkül.

Akkor én már megbízhatóbbnak tartom a mindenféle krimpelhető csatlakozásokat. Autóban "gastight" kivitelben, hogy korrózióvédett legyen. Ha én csinálnék ilyet, akkor a kábelekre autóban használatos gastight csatlakozót krimpelnék s akkor ráadásként még bontható is a rendszer.
Nézd meg, egy autóban gyárilag hol vannak forrasztások! Az ECU-k belsejében, rendkívül szigorú minőségben (egy autóipari beszállítónál a forrasztási technológiakülön tudomány), gondosan lelakkozva. Máshol látsz forrasztást? Nem nagyon. a forrasztás az elég megbízhatatlan kötés. Sem az autóban, sem az iparban nem szeretik. Nem véletlenül. De még javításra sem. Ha elszakad, eltörik egy vezeték, akkor arra is van "rányomós" technológia gyárilag.

 

 

Előzmény: Jahno (36289)
Dúrmoller2 Creative Commons License 2018.11.03 0 0 36293

Szerintem egy picit túlspilázod :-)

Lehet. De én láttam már karón varjút. Mérnök vagyok, igényes vagyok.
Ha már ilyen szuper vállalkozást indítasz, javaslom, hogy ne csak mérnököket vegyél fel, hanem olyanokat is akik dolgoznak. A mérnök kitalálja, a techniks végrehajtja a mérnök utasítását.

Mérnök dolgozik? Ki hallot márilyet!

 

Előzmény: stevie-13 (36292)
stevie-13 Creative Commons License 2018.11.03 0 0 36292

Te honnan tudtad, hogy melyik vezeték micsoda? Honnan tudtad, hogy hol az AC pumpa és hol az AC pumpa vezérlőegysége? Hogyan tudtad egyáltalán szétszerelni az autót, ha nincs szervizutasításod hozz? Pl. mekkora nyomatékkal kell meghúzni a csavarokat? honnan tudtad, hogy mekkora áramot vesz fel az AC pumpa?

 

 

Szerintem egy picit túlspilázod :-)

 

 

A magyar kisvállalkozás nem dokumentált, verifikált tervek alapján dolgozik, nincsenek teszttervek, tesztjegyzőkönyvek, stb. nincsenek kidolgozott karbantartási utasítások, programozott hibakeresés.

 

 

Én most indítok egy autóvédelmi céget, mi mindent dokumentálunk, verifikálunk, tesztelünk, jegyzőkönyvezünk, egyedi karbantartási és hibakeresési utasításokat írunk.

 

Ehhez a legkiválóbb mérnököket vesszük fel, akiket egyetemi docensek felügyelnek.

 

Úgy tervezem, az alap META riasztó beépítése kb 6 munkanap lesz, és 720 ezer forint.

 

Topiktagoknak 10% kedvezmény!

 

:-)

 

 

Előzmény: Dúrmoller2 (36286)
GTI100 Creative Commons License 2018.11.03 0 0 36291

Ezt benéztem. Nem ide akartam beírni. Sorry

Előzmény: GTI100 (36290)
GTI100 Creative Commons License 2018.11.03 0 0 36290

Városban egyszer csak nem húz az autó. Hármasból visszakapcsolva se akar menni csak nagyon lassan. Kettesben is csak nehezen. Gyanús égett szag. Félreállok, égett szag, sugárzó meleg és a büdös szag az első kerék felől jön. Mindkét keréktárcsa tűzforró és még a gumik is nagyon melegek. Fékpedált lábbal többször erőteljesen megnyomkodom és kis várakozás után elindulok. Autó szépen megy, húz, semmi gond. Gondolom, hogy fék beragadt, aztán meg kiengedett. Mi okozhatta ezt? Mit kell javítani vagy cserélni? Főleg, hogy alig egy hónapja új féktárcsák és betétek lettek berakva.

Jahno Creative Commons License 2018.11.03 0 0 36289

"Műhelykörülmények között lehetetlen megbízhatóan forrasztani." Mármint mit? Egyszerűbb dolgot még elektromossal vagy gázzal is a Teszkó parkolóban félhomálynál.

Előzmény: Dúrmoller2 (36287)
Garfield007 Creative Commons License 2018.11.02 0 0 36288

Króm gégecső? :-))))

 

Ezért utálnak mostanában a szakmámban, mert az ilyen okostojásokat elzavarom és megfordítom a dolgot, csinálja meg és én fikázom.

Előzmény: Dúrmoller2 (36286)
Dúrmoller2 Creative Commons License 2018.11.02 0 0 36287

Forrasztás!

Aki még nem röntgenezett forrasztást, aki még nem tesztelt hőciklusra forrasztást,az el nem tudja képzelni, mekkora probléma. Ha meg ólommentes forrasztóónt használ, akkor szinte megoldhatatlan probléma.

Műhelykörülmények között lehetetlen megbízhatóan forrasztani. 1cfok pontossággal kell tartani a hőmérsékletet. Nagyon sok alkatrész esetén meg az időt is másodpercre pontosan.

Nem véletlen, hogy igyekszenek kerülni a forrasztást műhelykörülmények között. Nem hiszem, hogy van olyan egy autó javítási leírásában, hogy "Forrasszuk össze!"

 

Előzmény: drMinit (36282)
Dúrmoller2 Creative Commons License 2018.11.02 0 0 36286

Jól emlékszel!

 

Igen, betettél egy szerintem felesleges relét.

Ha már tapasztalat:

  • Ahogyan beépítetted, a skybreak a lemez alatt, úgy sokszor előfordult, hogy menet közben elkezdett csipogni. Ami egy autópályaalagútban nem épp kellemes élmény. Gyorsan kikapcsolni minden BT készüléket a "titkot" a jobb hátsóülés közelében mozgatni. Ezért átrendeztem, azóta egyszer sem csipogott be, ha az autóban volt a "titkok". A relét is kidobtam, azóta is tökéletesen működik. Mert a benzinszivattyú hosszú ideig nem vesz fel nagy áramot, termikusan nem kell méretezni a vezetéket.
  • Indítástiltásod mai napig tökéletesen muxik.
  • Sebváltózárat egyre nehezebb bekattintani, valami a záron belül lehet, mert a lukba beletalálna a csap.
  • Az OBD mexakításodat kivettem, mert adatátviteli hibákat okozott. A molex csatlakozó a motortérben nem éppen nagy frekvenciára való... Másrészt a föld megszakítása nekem isten ellen való vétek.
  • A reed relés motortérzár egyre gyengébben muzsikált, elárulom, hogy évek óta ki van kapcsolva.

Kérlek Téged is, meg a többieknek is mondom, hogy ez az én szememben pozitív élmény, mert szakmámból kifolyólag nagyon kritikus vagyok. A BMW márkaszerviz hibáit sokkal hosszabban tudnám sorolni....

 

Én még XX. századi ember vagyok, én még az ITT tévémhez is kaptam kapcsolási rajzot, én még akármelyik gyártótól kértem kapcsolási rajzot, kaptam. :-)

 

A BMW a kapcsolási rajzokat EU-s rendelkezés értelmében nem titkolhatja. Hogy mennyiért adja, az persze az ő dolga. Hogy én hivatalosan veszem-e, vagy nem hivatalosan, az meg az enyém. :-) Sőt volt, amikor én sem tudtam, hogy mennyire legálisat veszek. De akár közvetlenül a BMW-től is lehet időre és egyéb korlátokkal venni BMW szervizprogramot, amiben benne van a kapcsolási rajz is. Különben hogy máshogy lehetne szervizelni? Ha egy nem márkaszervizbe beállít egy BMW, akkor honnan tudna akármit is a szerelő? A BMW-nél ezernyi módon támogatja a szervizeket vevőket. Pl. az ASAP portál elérhető a neten. Az alkatrészkatalógus ingyen és bérmentve elérhető. (Nem csak a realoem.com, mert az nem hivatalos!)

Ha nálam nem is, de *minden* BMW szervizben megvannak a kapcsolási rajzok, szerelési utasítások, eljárások. Abban bízhatok, hogy ha Klangenfurt alsón 4321-es hibát jelez az autóm, akkor az ottani első szervizben tudni fogják mit kell csinálni, megtalálják, hogy megszakad a lile drót a csomagtartófedélbe menő kábelben. De nem hiszem, hogy a Pajzs dokumentációját elérik egy bilbaói BMW márkaszervizben.

 

De akkor már visszakérdezek!
Te honnan tudtad, hogy melyik vezeték micsoda? Honnan tudtad, hogy hol az AC pumpa és hol az AC pumpa vezérlőegysége? Hogyan tudtad egyáltalán szétszerelni az autót, ha nincs szervizutasításod hozz? Pl. mekkora nyomatékkal kell meghúzni a csavarokat? honnan tudtad, hogy mekkora áramot vesz fel az AC pumpa? Az ugyanabban a programban van benne! (ISTA/D, illetve Rheingold.) Ráadásul én a (lopott vagy nem lopott) információt magáncélra, játékra használtam, Te meg hivatásosan, pénzszerzésre.
Másrészt egy magyar kisvállalkozást ne hasonlítsuk a világ egyik legjobban szervezett gyárához! A magyar kisvállalkozás nem dokumentált, verifikált tervek alapján dolgozik, nincsenek teszttervek, tesztjegyzőkönyvek, stb. nincsenek kidolgozott karbantartási utasítások, programozott hibakeresés. Ti "észből", IQ-ból dolgoztok. Ami meg a mai egyre bonyolultabb autókon egyre nehezebb. Mert ha steer by wire, breake by wire van, 400 volt van, 1000A van, többmillió sornyi program van, akkor egy beavatkozás kiszámíthatatlan.

 

Megismétlem, elégedett voltam a szolgáltatásoddal, tényleg  megbeszéltünk mindent, tényleg megmutattad a beszerelési képeket. De áramútterveket, kapcsolási rajzot, hibakeresési utasítást, műbizonylatot, stb. szerintem magadnak sem készítettél, nem hogy odaadd nekem. Ezért választottalak téged a beszerelésre, mert értelmes, hozzáértő, rendes, lelkiismertes ember voltál (vagy). És az ember vagy bízzon egy nagy céq szervezettségében, QM-jében, vagy egy értelmes rendes emberben.

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: drMinit (36281)
airwent Creative Commons License 2018.10.30 0 0 36285

Ez az, csak keményen. :))))

Előzmény: drMinit (36284)
drMinit Creative Commons License 2018.10.29 0 0 36284

De azt elismered hogy két vagy három nap után úgy telefonáltam rád a válasz miatt

 

 

 

Megnéztem:

 

feladó: xxxxx@gmail.com

címzett:info@kovialarm.hu
dátum:2018. aug. 16. 22:37

tárgy:Érdeklődés

hitelesítő:gmail.com.

biztonság: Normál titkosítás (TLS)

További információ:A Google orákuluma szerint fontos.

 

 

  tehát csütörtök este.

  másnap péntek, utána hétvége.

  Hétfő...  hétfő augusztus20...

 

  szóval?

  Nálunk nem lehet hétvége vagy pihenőidő?

 

Üdv: Minit

 

Előzmény: Qukucs (36283)
Qukucs Creative Commons License 2018.10.29 0 0 36283

De azt elismered hogy két vagy három nap után úgy telefonáltam rád a válasz miatt, és hogy pár évvel ezelőtt másnapra  már ott volt a válasz.

Előzmény: drMinit (36282)
drMinit Creative Commons License 2018.10.29 0 0 36282

Az hogy 2 literrel többet fogyaszt, egy f...ság. Pontosan nem tudom, miket szereltek a kocsiba (alá), de maga a központi egység nem egy túl nagy doboz. Fogyasztás nekem nem változott.

 

 

Logikus hogy a hozzászólás kicsit el van túlozva, annak ellenére hogy valahol érthető az alapja.
És sajnos igaz,  mikor dolgozunk, akkor nem a gép mellett ülünk naphosszat hanem két kézzel az autót és a védelmi rendszert építjük be Maglódon

És igaz, nem a belvárosban vagyunk, hanem kicsit kijjebb, de az M0-ás korgyűrűtől csak 4 percre.

De nem hiszem hogy ez akkora távolság lenne, főőleg ha belegondolok hogy Győrből, Miskolcról, Pécsről, is szép számmal jönnek hozzánk védelmet építtetni.  :)

 

Az meg hogy két literrel többet fogyasztana kezeljük fenntartással.  :)

de látod, pont magad írtad hogy : 

" A kártya leolvasasa néha tényleg kabareba illő""      

        illetve 

""Amit a rossz típusú autóról írtál, ezt kb.nekem is előadták."" 

 

 -  tehát van benne valami!  ;)

 

És sajnos nagyon sok helyen ugyanez a helyzet a forrasztásokkal is mert számtalanszor tapasztaljuk hogy nem nagyon, vagy csak felületesen forrasztják össze a vezetékeket ,

és szerintem a Bluetooth is inkább kihangosításra való :)

 

 

Előzmény: bigwinnie (36275)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!