1.6 crdi UEFA fogyasztási átlaga a kezdetektől. Az " A" mindig kiiktatva, légkondi mindig bekapcsolva. Ebben összesen kb.800lm pálya van. Használat közben csak arra figyelve, hogy a fordulat 1500 vagy felette legyen. A felkapcsolási jelzés nem érdekelt.
Aki az "érzés" miatt akar autót venni az vegyen Ford Rangert, abban van nyomaték, tekintélyt parancsoló kinézet és hang, rohadtnagy csomagtartó, és a sárból is úgy jön ki mint semelyik KIA Cee'd :D De ez nem a Ranger topik, a KIA-val valszeg soha nem lesz meg az a 2,5 TDI "életérzés". Életérzés és életérzés között is van különbség. Mi meg csak elkarcolgatunk a magunk autójával, bőszen hisszük hogy a statisztikákon múlik minden, holott az csak egy átlag, a lényeg a szélsőértékekben lakozik. Lehet 400 Nm-es kocsi, ha balfék ül a volán mögött. Múltkor egy szakadt 3-as BMW-vel driftelt előttem egy kiscsávó a szentendrein, hát nem kisodródott és telibeverte a szalagkorlátot? Még mosolyogtam is neki mikor nézte ahogy folyik el szép lassan a hűtővize a romá vert elejéből miközben a mellette megálló kisteherautós már hívta a yardot.
Persze, írhattam volna Nm-t is, kicsit más szorzókkal, csak azt kevesebben értik.
Automata váltós autót kell venni, akkor nem kell még pakolni sem ugyanahhoz az érzéshez (ha amúgy benne van az érzés az autóban :-))
Vezettem felváltva 170 lovas benzines Alfát és 110 lovas dízel C4-et. Kb ugyanúgy mozogtak az úton, csak az "érzés" volt más, szóval értem én akit most bántottam meg, miről beszél.
Az Alfa nagy gázra felszabadult, mintha örömmel engedné szaladni a lovait, a C4 meg olyan volt, mintha egy ..nem is tudom...medve kezdte volna tolni az autót. Gyorsulásban, rugalmasságban egészen hasonlóak voltak.
Számomra nem volt lényeges a különbség. Padlógázt igen ritkán nyomtam, és akkor általában a forgalomra kellett figyelni, a cél a helyzet megoldása volt, nem az autó hangulata :-)
Hello.kia ceed 1.6 crdi se 2008 az alany.hidegen a váltó nehézkes,valaki tudja mi a gyári váltóolaj neve es viszkozitása?ha jól tudom 75w85 és 2l de inkább biutosra mennék.köszi előre is a választ
Az "érzés"-t nem a lóerő, hanem a nyomaték adja meg. Kigyorsításnál vagy előzésnél számít, a benzinesek meg visszapakolnak egy sebességet aztán majdnem ugyanott vannak :) Kinek a pap, kinek a pap nagykorú lánya.
Persze, nyilván aki az esetek többségében fullosra pakolva, kihasználva a kombi lehetőségeit használja jobb megoldás az erősebb változat.
De meggyőződésem, hogy sokan - köztük én is - nem azért választják bármely márka kombi változatát, hogy állandóan kiterhelve közlekedjenek vele, öt felnőttel, több mázsa cuccal,stb...
Mi amikor vettük épp a babakocsis, kisbiciklis, mindenféle gyerekcuccos korszakot éltük 2 gyerekkel, és élveztük, hogy frankón elférünk, hogy a "fél gyerekszobát" vittük a nyaraláshoz.
Igen valószinűleg az általad említett felhasználásra meggondolnám a dízelt, vagy a nagyobb benyást, de ilyen átlag júzernek, átlagos alkalmazásra elmegy. ;-)
Tégy bele 3-400 kg súlyt (mint nálunk 3 személy + 100-120kg csomag) és előzgess, közlekedj rugalmasan vele forgalmas főúton. A lényeges különbséget dinamikában nem egy személlyel fogod megérezni, hanem ha állandóan megpakolva kell közlekedni. Addig nekem is tökéletesen megfelelt a kis 1.4-es benzines amíg egyedül jártam vele otthon városban, környékén dolgozni, futkározni. Akor kezdődött a gond amikor kiköltöztünk és az országok közötti havi-kéthavi ingázásnál mindig meg volt pakolva.:-)
Ne téged akartalak megbántani, hanem arról írni, hogy X lóerős autó tulajdonosa ha "érzés" ről ír, ami szerinte nincs meg a 0.8X lóerős autóban, az azért fura, mert más szerint, akinek 1.2X lóerős autója van, csak abban van meg az "érzés". Azt főleg nem feltételeztem, hogy egy 1.6-os Cee'd-del vezetsz az "érzés" miatt közveszélyesen :-)
(Bár ennél jóval kisebb, gyengébb autóval is lehet pórul járni az "érzés" miatt :-) )
Nekem 1,4-es van, de még a 109 lóerős, 2008 márciusi.
Nyilván nem egy versenyautó, de én (tudom ez szubjektív dolog) nem érzem olyan jaj de nagyon kevésnek,mint ahogy már sok helyen olvastam már.
Lehet vele takarékosan is közlekedni, 6,5 körül elmegy, a minap mértem meg egy kb.700 km belföldön országúti menet után -le sem merem írni olyan hihetetlen, de nem a számítógép mérte hanem én - 5,9-re jött ki.
Elnézésedet kell kérnem, de felhívnám a figyelmed, hogy (részemről) szó sem volt kielégülésről, más veszélyeztetéséről annyira sem. Mindezek ellenére köszi a lényeget megradó hozzászólásodat. Ismét sokat tanultam.
Fontos az átlag is - napi közlekedésre a nejem használja az autót, azt hiszem, átlagos igénybevétellel, ezt megerősíti a fogyasztás is, amit ő hoz ki az autóból. De az is érdekes, hogy ha nyaralni megyünk, ráérősen, de a forgalmat nem feltartva közlekedve, akkor mire számíthatok. Ez is stimmel a táblázattal.
Abból már rég kinőttem, hogy az "érzés" miatt autózzak :-). Lássuk azért be, az eléggé szánalmas, ha egy 1.6-os autó, legyen akár egy modern dízel, által adott "érzés" jelent megfelelő kielégülést.
Ahhoz azért szerintem más autó, más teljesítmény kell, s nem utolsósorban más vezetői képességek, mint ami az átlagnak megvan. Arról nem is szólva, hogy azt az "érzést" nagyon nem illik közúton, másokat veszélyeztetve megélni. Persze az egy másfajta érzés, ha az autó a csekély teljesítmény miatt nem alkalmas a közlekedési helyzetek ésszerű megoldására :-)
Világos, semmi gond. De nem az az átlag akkor sem. Én is le tudnám vinni a fogyasztást, tudom mit kellene hozzá tennem, de akkor nem lenne meg az "érzés", ami az 1.6 crdi-ben megvan. Akkor elég lenne az 1.4-es bármelyik.
Az, hogy az 1.4 halványan többet eszik átlagban mint az 1.6? Kicsi ehhez a kasztnihoz az 1.4?
valahol azt olvastam hogy - a hyundai i30-ban már jó ideje utcán lévő - 1.4 tgdi (turbós kis benzines) év vége felé vagy jövő év elején várható a ceed-ben is esetleg guglizd ki hogy pontosan mikor is, meg hogy az jó lehet-e neked, időben és képességekben
Szia ! Nagyon jókat írsz az tény és jól is esik . Csak röviden le írom nekem mi is a nagyobb gondom csak ,hogy megéts engem is. Államilag támogatott kocsi vásárlásom lesz . Ami azt mondja ki vagy új kocsi De csak Suzuki vagy használt 4.5 évesnél nem idősebb . Na most én nem akarok Suzukit . Használt meg ami nekem számításba jön az idáig Kia seed combi . De nem is az a baj ,hogy benzin vagy dizel hanem az idő . Ezt a pénzt el kell költeni 3 hónap alatt ami igen kevés ,hogy megfelelő benzines és még fiatal kocsit találjak. Ez az én nagy gondom. Ha nem lenne kötött az idő várnék én egy 1.6 -os benzinesre . Kerestem a piacon hát nem találtam csak dizel a legtöbb meg ez az 1.4 benzines . Itt meg is vagyok fogva kicsit :-( :-( .
Látom neked is 1.6- os benzinesed van . Na az lehet jobban húzza ezt a kasznit mint az 1.4- es . És sajnos ezzel tudtam menni egy kört de tudom ,vagy sejtem kicsit több kell(ne).
Na csak hogy megszólaljon a másik oldal is, ne csak az olajkályhás.
Én is engedtem a kísértésnek, és annak, hogy használtan már a legtöbb típusból olcsóbb a gázolajos modell, az autó 6-7 éves korára.
Ennek két oka is van, az egyik az, hogy a dízelek az esetek 99%-ban jóval többet futnak, mint a benzines modellek. A másik, pedig hogy a használt dízelek valahol 200, és 300 ezer kilóméter környékén bekérnek jellemzően egy nagyobb összeget javítás gyanánt, ami az adott autó vételára is lehet, ha mondjuk egy kb. 4-5 éves periódusra vetítjük. Új autó esetén változik a matek, bár ott viszont az szól bele, hogy a dízellel szerelt változatoknak a többletalkatrészek miatt jóval magasabb az áruk.
Nyugodtan kimatekozhatod, én is próbáltam, nem jött be. Ne felejtsd el, ami elromolhat az előbb utóbb el is romlik! És használt autó esetén gyakorlatilag meg kell bíznod az előző tulajban is, hogy nem spórolt például a gázolajszűrőn, és megvette bele a gyárit, vagy esetleg a gyárival megeggyező minőségűt. Meg hogy nincs széttekerve az óra. (hahaha.) Akkor ott van az a tényező is, hogy sajnos a magyar kutakon elég kotvány üzemanyagot árulnak, és bizony a modern dízelek erre is érzékenyek ám... Nem úgy megy ez, mint régen hogy belepisilt az ember az 1.9 tdi-be, meg beleborította a vasárnapról megmaradt fáradt olajat, oszt jólvan az abba, ezek bizony már megérzik mivel eteted őket. A gázolaj ára se olcsóbb. Én nem is eszik sokkal kevesebbet egy modern dízel a részecskeszűrő tisztítási ciklusok, illetve a súlytöbblet stb. miatt.
Az meg hogy valakinek a nyomaték jön be, és megbólint 2000 környékén csak egy dolog. 3500 felett, meg lekonyul, mint a concorde orra, oszt csak bőg, mint a tehén. Szidták itt előttem a 16 szelepeket. Nyugodtam odaállok bármeik dízel ceed mellé, az 1.6 gdi-m el. A számok nem hazudnak 9,5 alatt futja a 0-100 at. 6,5-7 liter között fogyaszt főként városon kívül használom Miskolc elkerülőjén. Biztos hogy tud ettől többet is enni aláírom, de inkább egye meg, minthogy a szerelőhöz hordjam a különbözetet, ugyanis még a kútra tankolni a kocsival megyek, a szerelőhöz esetleg trélerrel. És bizony a mai vilábgan sok ember nem teheti meg, hogy nem megy be dolgozni, mert bocsi lerobbantam... Persze megeshet ezzel is, de itt is az a fránya statisztika..... Ja és még egy dolgot elfelejtettem mifelénk a szakember is hiányzik a modern dízelekhez. Amikor a 160 000km -nél előjött az első problémám a mazdámmal, akkor a szakszervíz megkecsegtetett egy 800 000-es javítási számlával, egy 5 perces diagnózis után. Kb 5 helyen voltam még ez után mert látszódott mindenhol a totális hozzá nem értés. Végül kiderült, hogy csak a részecskeszűrőben rakoncátlankodott egy szenzor. Persze mire ez kiderült a motor remegései megölték a kettőstömegűt... Sorolhatnám még a jobbnál jobb tapasztalatokat. Tény, hogy Miskolc környékén nagyítóval kell keresni olyan szakembert, aki ért a modern dízelekhez. Én úgy döntöttem jobban szeretem a nyugalmat. Igen ebben is van közvetlen befecskendezés, de szemben a dízel társaival ezen 1-200 bar-on üzemel csak, és nem 2000-en. Nincs turbó nincs ketőstömegű, nincs intercooler, nincs állófűtés, mert bizony már ez is van egy modern dízelben, mert másképp kimész Makóra, mire megmelegszik... Ennél nem lesz bűntudatom, ha meghajtom kicsit, hogy "jajj biztos eleget vártam, mielőtt leállítottam". Csak városba mindenképpen felejtsd el, mert többet lesz szerelőnél az autó, mint nállad.
Hirtelen ennyi. Gondold át. Matekozd ki. Mennyi idejig akarod megtartani, mi van, ha ezeket ki kell cserélni benne, és ez mennyibe kerül a kötelező karbantartáson felül. Add össze, meglátod hogy merre felé billen a mérleg nyelve. De segítek. Kb. évi 25-30 000 kilóméter futásnál billene az olajkályha felé. De még ez se igaz, minden esetben!!!
Már kezdek megnyugodni ,hogy nem csak nekem olyan furcsán gyenge ez a motor hanem az is .:-( . De ennek a 16 szelep a gond . A mostani kicsi kocsim 1.2 benzin óra szerint 320000 km uttán is még elég jól megy ,még 8 szelep :-D . Végül is adtál egy nagyon jó támpontot . Köszönöm .
Én is idegenkedtem a dízeltől és a km/év sem indokolta volna, de az előző 10 év benzines "16v" motorkarakterisztikás múltból elég lett. Amikor még a 8 szelepes hengerenkénti fecskendezős BX-em volt, azzal meg voltam békülve. Nem kellett kettőt visszatenni előzés előtt, akárhonnan húzott, alacsonytól, üveghangig, nem kellett szarakodni EGR lezárással, kipufogószelep kormozódással, stb. Ezek a mai korszerű benzinmotorok nem tetszenek. Takarékosnak hírdetik, cserébe nincs erő és nem is anniyra megbízhatóak mint azt sugallják. Eddig nem bántam meg. Remélem a 7 év gari a jelentős váratlan költségektől megvéd, 10 éves kora körül meg úgyis csereérett lesz.
az 1.6 crdi teljesen saját fejlesztés és saját gyártás a 2.0 crdi az bonyolultabb, a úgy kezdődött hogy a hyundai vett húsz évvel ezelőtt fejlesztést a vm motori-tól, és állitólag ez a mai 2.0 crdi még visszavezethető valamilyen részleteiben oda..
Szia ! Köszönöm a kielégítő és sok infot . A te álltalad leírt fogyasztás nálam simán marad 5 l környékén . Nekem java részt országút 90 km/h és tuti nem megyek 110 csak akkor ha kicsit sietek . Bár látom ,hogy nagyon nem lesz szerencsém 1.6- os benzineshez.:-( . De maga a kocsi nagyon tetszik és nagyon tudok tágítani . Talán most az egyszer engedek és veszek egy Dizelt .