Keresés

Részletes keresés

csecsaba2 Creative Commons License 2017.04.11 -1 0 123135

Prbáltam a képet nagyítani, de nem sikerült.

 

Sztem ez nem is magyarország. A Balaron biztos nem. Ez egy hosszú, keskeny tó, mint egy holtág vagy víztározó. a hegyek az utóbira következtetnek.

Előzmény: guberavera (123128)
HG. Creative Commons License 2017.04.10 0 0 123134

A háttérben nem Tihany van.

Szerintem teljesen másfelé kell keresgélni, valahol a nyugati medencében.

 

 

 

Előzmény: Zoltika (123133)
Zoltika Creative Commons License 2017.04.10 -1 0 123133

Az elsőt erősen kétlem.

Az utóbbi 15 évben az örvényesi (egyetlen) strand egy eléggé ősi benyomást keltő nádasban lévő mély bevágásban van, kiépített kövezett partfallal.

Lehet, hogy 1992-ben még homokos beach volt ott, arra vonatkozóan nincsen emlékem. Az általános tendenciáknak azért eléggé ellentmond, hogy a homokos partot felszámolták volna, ellenben buja nádas nőtt volna a strand keleti oldalára.

A hegy alakja is furcsának tűnik.

Biztos a Balaton, biztos az 1992?

Előzmény: guberavera (123130)
rezgaras Creative Commons License 2017.04.10 0 1 123132

Előzmény: trizs77 (123131)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.10 -1 0 123131

Egy 1,7 kilométer hosszú alagutat akar építeni Norvégia a hajók számára a félsziget észak-nyugati részén, írja a Sciencealert.com.

Ez lenne a világ első ilyen építménye

 

--------------

 

tudtommal Angliában a XIX században több hajó alagút is épült.

Vagy két-három tucatnyi.

Előzmény: smith (123126)
guberavera Creative Commons License 2017.04.10 0 0 123130

Kösz :)

Előzmény: 424-zona (123129)
424-zona Creative Commons License 2017.04.10 0 1 123129

A második Alsóörsi kikötő Nyugati fele, az első az Örvényes-i strand, kilátással Sajkodra. De lehet , hogy Aszófő, de onnét nem látszik így Sajkod.

Előzmény: guberavera (123128)
guberavera Creative Commons License 2017.04.10 0 1 123128

Sziasztok, a képek 1992-ben készültek a Balatonon. Tudja vki hol?

Kösz

riversea Creative Commons License 2017.04.10 0 0 123127

Ez így van!

 

Talán emlékeztek Pedro 2003-as ikonikus fotójára, amikor elkapta a Szabadkikötőből induló első konténer szállítmányt. Addig nemigen láttunk konténereket utazni a Dunán. Akkor ez a fotó konkrét anyagi támogatást ért az éppen akkor alakult MHE-nek.

 

http://www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/budapest_exeger_/1008/3708

 

Akkor Contestant topiktárs elmagyarázta ugyanezt: a kikötőben gyűjtötték az üres dobozokat, s azokat hordta vissza a Mahart a nyugat európai gyűjtőpontokra meghatározott időközönként.

 

Később a Mahart tervbe vette Bp-Constanta vonaljárat beindítását rakott konténerekkel, de úgy emlékszem az nem indult el, a vasúttal nem tudott versenyezni, azóta pedig már Mahart sincs, s szerintem más dunai társaság sem csinálja. Rajnai viszonylatban működik, de az más kérdés. Itt csak üreseket hordanak, s ezek szerint beállították erre a Hanokat. Jó őket újra látni!

Előzmény: * BLERIOT * (123125)
smith Creative Commons License 2017.04.10 0 0 123126
* BLERIOT * Creative Commons License 2017.04.10 -1 0 123125

Üdv kedves Dani Bátyám!

 

Csak kiegészítésként az információdhoz:

 

Egy nagyon távoli, szállítmányozással foglalkozó rokonomtól tudom, hogy a megrakott konténerek 99%-ban jobban sietnek a vízi forgalom sebességénél, ezért, ha nem nyergesvontató továbbítja őket, akkor minimum a vasút. Amit egyre gyakrabban kezdünk látni pl. a Dunán is, azok az üresek, mivel azoknak viszont 99%-ban van idejük rendeltetési helyeikre érkezni.

Előzmény: gumidani (123124)
gumidani Creative Commons License 2017.04.10 -1 0 123124

Ezen a képen látszik az egész rakomány. Ha jól számoltam, akkor 39 x 2 = 78 db 40 lábas konténer van rajta. (A 2-2 db 20 lábasokat 1-1 db 40 lábasnak számítottam.) Gondolom, hogy a számlálásban sem tévetem túl nagyot.

 

A Ro-Ro hajózást a Ro-La vonatozáshoz hasonló zsákutcának tartom én is. Mi a francnak hurcibálja a hajó, vagy a vonat a nyergesvontatókat és a gépkocsivezetőket?

 

Ahogy írtad, a befuccsolt Ro-Ro hajózás helyett használják a hajót értelmesen. Amelyik árunak nem sürgős az útja, az elutazgat a dobozban szép lassan.  

 

Azon meg nem lehet segíteni, hogy az Isten a folyókat nem napjaink fő fuvarozási irányaiba teremtette. Ezért hiú ábrándnak vélem azt, hogy a Dunán valaha is a rajnaihoz hasonó méretű áruforgalom legyen.

Előzmény: smith (123123)
smith Creative Commons License 2017.04.10 0 1 123123

Ezer sebből vérzik...

 

A RoRo hajózás inkább csak dísz.

 

A képen látott hajózási mód nem Ro-Ro

 

Ebből a napi 12.000 kamionból talán 6000-7000  megy olyan irányba merre/merről a Duna folyik.

egy RoRo hajó mennyi kamiont visz el?

 

Ld. mint fent.

 

Ez itt 15 dobozt visz.

 

15 lenne, ha TS bárka lenne, aminek csak a fedélzetére lehet rakodni. De ezek rendes becsületes szárazárusok, amelyeknek a rakterében is van legalább egy sor.

 

Nyilván a módszer használhatatlansága miatt lehet ilyen képeket találni elsőre:

http://l7.alamy.com/zooms/d176a32332914587b0f3712bc0a2dadc/container-ship-river-rhine-cologne-germany-f4934f.jpg

Előzmény: trizs77 (123117)
csecsaba2 Creative Commons License 2017.04.10 0 1 123122

Sajnos, nem vagyok Szalma Botond, még csak meg sem közelítem az eszemmel, így gazdaságosságot nem tudok mondani.

 

A zöld tepsiken cc 90 konténer fér el (kamionból 37, félpótból 43, konténerből. A képeden a 3*5 konténer két szinten van, azaz bárkánként 30.

 

Sajnos, így vízút fejlesztés nélkül nem tudnak 6 bárkával 180 konténerrel pörögni. (lejjebb, Bulgáriától majd Poszonyig 9-el mehetnének, amibe beleszólt a Bp-i vacsoráztatás).

 

De! Ne felejtsük el, hogy ha nem lenne M5-M0-M1, akkor a római "makadám" út maradékán nem menne 12 ezer kamion naponta. Ha meg összeadjuk az M1-M0-M5 értékét, ami a kamion forgalom miatt került be a kiépítésbe (12 t tengelyterhelést kibiró szerkezet, a pihenők a 18 m-hez igazított pálya rendszere, akkor már más lenne a leányzó fekvése.  Az meg nem mindegy, h 100*al mész Bécsig, mert épen egy busz 100-al előzi a 80-as kamionsort, melybe még besorolni sincs ideje 30 km alatt, és végre, mikor kiáll, akkor ott a következő. 

Előzmény: trizs77 (123121)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.10 -1 0 123121

Nem indulat kell.

Az a kocsmába való.

 

 

Hanem számolás.

Mennyit visz azon a képen ?

 - 40 db-t ?

 - 50 db t ?

 - többet ?

 

Tőlem számolhatjuk 70 db/hajóval is.

 

-------------------------

 

Nem arról szól a történet, hogy a RoRo hasznos vagy sem?

A RoRo hasznos.

 

Arról szól, hogy ha felfejlesztjük a RoRo-t,

 - az mennyibe kerül ?

 - mennyit emel le a közútról naponta ?

 - egy évben hány napig használható?

 - mennyivel lassabb mint ma a közút ?

 - mennyivel kevesebb szennyező anyag kerül a levegőbe évente mint most ?

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.04.10 0 1 123120

A  123107.  hozzászólás  fotóin  mennyi  konténert  visz a  hajó?

Már  itt  bukott  a  teóriád. A  többihez  én  nem  szólok, mert  nem  értek  hozzá.

Előzmény: trizs77 (123117)
gigabursch Creative Commons License 2017.04.10 0 0 123119

Nem-nem!

 

Azokat az Olimpi Panovék vitték általában, meg néha lehetett látni valamelyik cselákkal.

Előzmény: gepesz (123111)
gigabursch Creative Commons License 2017.04.10 0 0 123118

Sose felejtem el, hogy valaki anno régen próbálta felidézni a négy Han nevét, de a negyedikre csak Han Solo jutott neki eszébe.

 

:-)))

Előzmény: gumidani (123114)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.10 -3 0 123117

Elkeserítő amikor értelmesnek gondolt ember, sötét sarokban ülő, rosszakarók gyülekezetét vízionálja, akik rosszat akarnak a társadalomnak mert így jutnak el a saját orgazmusukig.

 

A RoRo hajózás inkább csak dísz.

Olyan mintha az M3-as metro vonalán (napi 350.000 utas) indítanál - párhuzamosan - napi kettő Dotto járatot is.

 

Mindenki látná, tudna is róla de ha százalékban ki kellene fejezni a részesedést a napi forgalomból sokan bajban lennének a nullák számával.

 

-------------------------------

 

A RoRo hasznos.

A RoRo jó.

 

Évente Mo.-n kb. 3 millió kamion halad át tranzitban.

Naponta kb. 8200, munkanaponta kb. 12.000.

 

Ebből a napi 12.000 kamionból talán 6000-7000  megy olyan irányba merre/merről a Duna folyik.

egy RoRo hajó mennyi kamiont visz el?

 - 20-t ?

 - 30-t ?

 - többet ?

 

Ez itt 15 dobozt visz.

 

Ha a délkelet-északnyugat irány napi kb. 6000 kamionjából (irányonként kb. 3000) mondjuk 10%-t akarunk hajóra rakni, az 20 ilyen uszályos kombinációt feltételez, mint ami a képen látható.

 

ez a napi 24 órára elosztva nem sok, hisz óránként plusz egy úszó valami kezd felfelé menni a Dunán.

Ok.

 

Csak a példa kedvéért nem a valóságról szólva.

 

Hódunán (a Duna Mo.-i legdélibb pontja) kiépítjük a RoRo rakodót és Fischamend-nél,*** Bécs alatt tesszük újra aszfaltra a kamiont vagy a konténert.

ez mondjuk kb. 450 folyamkilométer.

Annyi ?

 

Hegymenetben mennyivel mennek ezek a hajók ?

 - 15 km/h ?

 - 20 km/h ?

 - több ?

 

Legyen a középérték 20 km/h.

Amúgy fogalmam sincs a valós értékről.

 

Akkor kb. 23 óra alatt átértek Magyarországon és Szlovákián, Bécs alatti kirakóhoz megérkeztek.

Kb. másik 20 óra alatt visszaérnek Hóduna községbe a magyarországi berakó pontra.

Ok.

 

Mindkét helyen kb. 3-3 óra rakodást és még 3 óra tökölési együtthatót beleszámítva, kb. 52-55 óra múlva ugyanaz a hajó ismét elindulhat Hódunáról Ausztria felé.

 

Tehát kell kb. 60 db ilyen úszó alkalmatosság.

Ok.

Mennyibe kerül most egy olyan tolóhajó meg a hozzátartozó uszályok melyek elvisznek:

 - vagy 15-20 kamiont,

 - vagy 15-20 konténert.

 

Ha mindezzel megvoltunk akkor a délkelet-északnyugati kamion forgalom kb. 10%-t levettük a közútról és ebben az irányban már nem napi kb. 6000 kamion fog közlekedni hanem kb. 5400.

 

A másik, napi kb. 6000 kamion továbbra is fog közlekedni mert ők nem a Duna folyásiránya felé/felöl jönnek.

 

De az ország munkanapi kamion forgalmát a mostani kb. 12.000-ről lecsökkentettük kb. 11.400-ra.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

 

*** = Hóduna község csak példa, mint a Duna legelső magyarországi falija ha délről érkezünk.

Természetesen nem ott lenne célszerű RoRo kikötőt építeni, hanem délebbre valahol Szerbiában.

Szerbiától Ausztria valamelyik alkalmas pontjáig vinni a kamionok egy kicsike részét, hajóval.

 

------------------------------------------

 

A RoRo-hoz hozzátartozik, hogy a RoRo kikőtőig és a RoRo kikötőtől továbbra is kamion vontatóval (traktorral) kell továbbítani a félpótkocsit, a faladótól a címzettiig.

De ez nem újdonság, hisz a tengeri konténer szállítás pont így működik.

 

-------------------------------------------

 

 

 

Előzmény: HG. (123110)
linzibörönd Creative Commons License 2017.04.10 0 1 123116
Előzmény: gumidani (123115)
gumidani Creative Commons License 2017.04.09 -1 0 123115

Előzmény: gumidani (123114)
gumidani Creative Commons License 2017.04.09 0 1 123114

Előzmény: svábler27 (123113)
svábler27 Creative Commons License 2017.04.09 0 0 123113

És a Haan Asparuhov

Előzmény: linzibörönd (123112)
linzibörönd Creative Commons License 2017.04.09 0 1 123112

Három: Kardam, Krum, Tervel. Már a '80-as években szállították a kamionokat  Vidin és Heining között.

Előzmény: gepesz (123111)
gepesz Creative Commons License 2017.04.09 0 1 123111

Ez nem a régi kamionszállító, ami a FOKA öbölben rakodott? Kettő volt(van) belőlük.

Nem emlékszem már a nevükre és öregek is lehetnek, ha azok.

Előzmény: gumidani (123107)
HG. Creative Commons License 2017.04.09 -1 0 123110

Szerintem egy ilyen tepsinél ez aztán huszadrangú szempont..., én annak örülök, hogy saccra 100 kamionnyi árut elvisz; pontosabban annak örülnék, ha  nem fehér (zöld) holló lenne, hanem ilyen tepsik sokasága járna még a Dunán, akár Jumbo, akár Jimbo, akár bármi néven.

Horribile dictu akár magyar lobogó alatt.., de ha nem, akkor sem tragédia, mert M5-M0-M1 vonalban hajónként 100 kamionnal lenne kevesebb.

De ugye ez a döntéshozóknak NEM szempont.

Előzmény: gumidani (123107)
gumidani Creative Commons License 2017.04.08 0 0 123109

Persze, meg ezek a HAN-ok nem voltak a jurópai demokrácia elkötelezett hívei. Leragadtak a feudalizmusnál.

Előzmény: Una Vestrum (123108)
Una Vestrum Creative Commons License 2017.04.08 0 1 123108

Szegény HAN TERVEL-nek ilyen gagyi nevet adni....

 

A történészek (brittudósok) most tudták korabeli oklevelekkel igazolni, hogy ez volt a gyerekkori beceneve.

Más magyarázatot nehezen tudnék elképzelni.

Előzmény: gumidani (123107)
gumidani Creative Commons License 2017.04.08 0 2 123107

De most sikerült javítani.Szegény HAN TERVEL-nek ilyen gagyi nevet adni....

Vagy Bulgáriában is ciki már a bolgár név használata?

 

gumidani Creative Commons License 2017.04.08 0 0 123106

Már megint a rossz oldalon voltam.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!