Keresés

Részletes keresés

48NVD Creative Commons License 2016.07.19 0 0 120829

Őszig Neszmélyen marad.

Előzmény: Laminatkaa (120818)
zjakabfi Creative Commons License 2016.07.19 0 2 120828

Hej, az új BHRT honlapon nemhogy menetrendi kódok nincsenek, de már menetrend sem, csak a buta keresőprogram...

 

 

trizs77 Creative Commons License 2016.07.18 -2 2 120827

Könnyű volt úgy "megvenni" a hajó és úszódaru gyártási kapacitásunkat, hogy nem fizettek érte :-))

 

------------------

 

Hamis.

Valótlan.

 

A velünk szemben fennálló adósságuk sokkal később, más forrásokból született.

Ennek elég széles irodalma van, csak el kell(ett) volna olvasni.

 

Az adósság leépítésél pedig nem ők, hanem mi döntöttünk mit kívánunk venni.

Pár forró tételt (pl.olaj) letiltottak azon túl mi választottunk.

Mi motorvonatot meg vadászgépeket és vörösfenyőt kértünk.

 

Az nem baj ha valakinek markáns, erőszakos véleménye van bármely politikai oldalról.

De ne keverje hitvilágát a valósággal.

 

 

manhattani Creative Commons License 2016.07.18 -2 1 120826

>A szovjetek, kicsi költői túlzással, megvették, előre, a kb. 10-15 éves hajó és úszódaru  kapacitásunkat.

 

Könnyű volt úgy "megvenni" a hajó és úszódaru gyártási kapacitásunkat, hogy nem fizettek érte :-)

A velük szemben felhalmozódott óriási külkereskedelmi többletünket végül Oroszország törlesztette, 50%-on, Mig repülőgépekkel :-)

Előzmény: trizs77 (120792)
HG. Creative Commons License 2016.07.18 0 1 120825

Az sajnos tény, hogy a hajózásban / hajógyártásban kevés olyan innováció adódott az elmúlt 25-30 évben, amibe való beruházáshoz jelentős plusz tőke kellett volna, a többlet tudást pedig a meglévő, jól képzett szakembergárda fel tudta volna csipegetni az évek alatt.

 

Tehát míg mondjuk a videoton hamar elvérzett volna (mint ahogy tkp a japánok is lassan elvéreznek Korea miatt), illetve a Május 1. ruhagyár sem gyártana tuti már semmit a kínaiak miatt; semmi olyan elháríthatatlan külső tényező nem volt, ami miatt a hajógyártás ne tudta volna túlélni a rendszerváltást.

Mint ahogy pl. a cukoripar is, meg  - kicsit neccesebben azért - az buszgyártás is. De ez itt tényleg OFF.

 

Mindegy, ez a hajó elment - a szó szoros értelmében :(

 

A visszacsinálhatatlan események után az nagyobb baj ma már, hogy az állam a hajózást mai napig hülye gyerekek olcsó* játékának, úri huncutságának tartja, és ennek megfelelően priorálja a közlekedés fejlesztésben - a bányászbéka segge alá.

(Ld. a Dunához nem nyúlunk, de majd mi speciális magyar hajókat tervezünk (hol is...?), ami fél métert merül, és egész évben tud közlekedni...

 

* ami drága

 

 

 

Előzmény: gepesz (120824)
gepesz Creative Commons License 2016.07.17 0 2 120824

A legdurvább a hajózás (DETERT, tudom már akkor ne az) és a cukorgyárak.

Túl van még a hazaáruláson is.

Mielőtt (jogosan ) rám szólnának, vége.

Előzmény: poor e (120821)
napocza Creative Commons License 2016.07.17 0 0 120823

542-001

trizs77 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 120822

http://faktor.hu/faktor-aurora-cirkalo-szentpetervar?source=hirkereso

 

a video szerint hajnalban is sokan kimentek megnézni

 

 

poor e Creative Commons License 2016.07.17 0 1 120821

Teljes mértékben igazad van, ez volt a nyugat érdeke,meg hülyitették az embereket,un. vezetőink meg árulók lettek.

Előzmény: kisszínes (120820)
kisszínes Creative Commons License 2016.07.16 0 1 120820

Szocializmus ide, szocializmus oda, 45 év alatt nem ártott annyit a teljesen más gazdasági berendezkedésével, mint a '90 utáni új rendszer.

Itt a fórumon is írta már valaki, hogy a régi cégek (pl. Ganz-Danubius) értékeit vitték tovább, abból az "elavult" technológiából éltek majd' fél évszázadig. És 1990-ben még megvolt minden!

Az új rendszernek 10-20 év elég volt, hogy szinte minden eltünjön. Vicces, de Trianon miatt maradt meg pl. a Komáromi hajógyár. Van egy olyan sejtésem, ha az is nálunk van, már hült helye lenne. Ugyan úgy be lenne szántva, mint Óbuda, Angyalföld, Füred.

Oroszok (és még sokan mások) használják azt a régi technológiát, mert jó. Nézem az új Holland gépeket, nem sok újítás van azóta. Ezért vitték minap az 1960-ban épült V-ös úszódarut délre. :)

Mint olyan sok minden, a Magyar hajógyártás is erős konkurencia lett volna nyugatnak. Volt pár kedves honfitársunk, aki szívesen segédkezett a leépítésben, egy kis jutalom fejében. "Vágd ki a termő gyümölcsfát, 2 évi termés árát adom cserébe."

Előzmény: HG. (120816)
linzibőrönd Creative Commons License 2016.07.16 0 1 120819

Neszmélyben maradt.

Előzmény: Laminatkaa (120818)
Laminatkaa Creative Commons License 2016.07.16 0 0 120818

Üdv! Nem tudja valaki, hogy a SOPRON visszajött-e Neszmélyből vagy sem? Pár napja ment oda JEGES I-el és a DEBRECEN ex KASSA-t vitték. Köszi az infót előre is.

napocza Creative Commons License 2016.07.16 -1 0 120817

jó, de ha jöhet még egy nehéz kérdés: azon belül?

Előzmény: HG. (120814)
HG. Creative Commons License 2016.07.16 0 1 120816

Azt sosem kérdezi senki sem: hogyan van ez?

 

megkérdezzelek? :))

 

 

én inkább valami mást kérdeznék:

 

hogyan van az, hogy a jóvátételi hajók jelentős %-át a hülye szovjetek / oroszok a mai napig használják (ha mást nem, erre akkor jöhettem rá, amikor pár éve a vonatkozó naptár készült?

míg szeretett hazánkban lassan mindent leselejteztek és / vagy szétvágtak, ami abból a korszakból való?

 

miközben levetett, bár általában pofássá varázsolt nyugati* (személy)hajók árasztottak el a Dunát?

*Kivéve a Balatont, mert oda inkább orosz meg török levetett szarok érkeztek (a magyar mérnöki munkát dicsérő hajók helyett)

 

Ja, és mindez a személyhajózásra igaz, mert teherhajózás ugye már nincs, az egyetlen működő (ill. en bloc létező...) classic vontatót (hosszú idő után) a napokban csodálhatta meg a műértő közönség. (bár ekkor is "saját" árut cipelt...)

 

 

Előzmény: jakyg (120804)
szőrmók Creative Commons License 2016.07.16 0 0 120815

Ennek fényében igazad van.

Előzmény: trizs77 (120792)
HG. Creative Commons License 2016.07.16 0 0 120814

Skócia?

Előzmény: napocza (120813)
napocza Creative Commons License 2016.07.15 0 1 120813

     A helyszín találós :)

guberavera Creative Commons License 2016.07.15 -1 0 120812

Hagyd Dani bátyó, úgysem érti!

Előzmény: gumidani (120809)
trizs77 Creative Commons License 2016.07.15 0 1 120811

Akkor sorolj fel 10 akkori gyárigazgatót, aki nem volt párttag! :-((

 

------------

 

Itt nem.

 

Térjünk vissza a hajózáshoz.

 

 

csecsaba2 Creative Commons License 2016.07.15 0 0 120810

a napokban hallottam: "az előrejelzésekkel egy hiba van, a változás biztos"

 

a nem elégséges kontrollálásba mindenki belebukik, csak sajnos nem elég hamar :-)

Előzmény: rezgaras (120808)
gumidani Creative Commons License 2016.07.15 -1 2 120809

Nem akarok itten politizálni, csak a magam véleményét írom ide. Más ne vitatkozzon velem!

rezgaras Creative Commons License 2016.07.15 -2 0 120808

Akkor sorolj fel 10 akkori gyárigazgatót, aki nem volt párttag! :-((

 

Sajnos a fiatalok, akik nem éltek akkor, még be is veszik ezt a dumát.

 

"Who controls the past, controls the present. Who controls the present, controls the future" Orwell, 1984

 

Előzmény: trizs77 (120807)
trizs77 Creative Commons License 2016.07.15 -3 0 120807

Azért ne vicceljünk már, hogy 1968 után "alig számított" a politikai megbízhatóság!

Még ha 1988-at írtál volna, akkor talán, itt-ott, esetenként igaz lenne.

 

------------------

 

Általános politikai vitába nem mennék bele, mert az 100%-ban OFF téma.

 

A magyar gazdaságról általános képem nincs.

Például közel 0% információval rendelkezem a vegyi ágazatról, vagy a híradástechnikáról.

A közlekedésről viszont elég pontos, hiteles információim vannak.

 

1968 után a közlekedésben, pár kivételtől*** eltekintve sokkal kevésbé figyelték a politikai hűséget, megbízhatóságot, mint ma.

Onnantól, a közlekedésben a szakmai hozzáértés mindent megelőzött.

Második helyen a vezetői képesség volt, és csak harmadik vagy sokadik, inkább sokadik  helyen jött a politikai megbízhatóság, vagy, hogy az illető párttag vagy sem.

 

 

*** = kivételek mindíg voltak, vannak, lesznek.

A közlekedésben is volt nyíltan politikai kinevezett felső vezető 1968 után is.

Elég ha a sikertelen Kádár elleni puccs után a KB-ból kiebrudált Pulaira gondolok aki menekülő útvonalként mindjárt Közlekedési miniszter lett.

De ez itt OFF.

Előzmény: jakyg (120803)
trizs77 Creative Commons License 2016.07.15 0 0 120806

Igen.

Ismerem a sztorit.

Előzmény: jakyg (120802)
HG. Creative Commons License 2016.07.14 0 1 120805

Koronáját ugyan elvesztette, de már magyar lobogós, és egész pofás

 

 

Emlékeztetőül, before:

 

jakyg Creative Commons License 2016.07.14 0 1 120804

Egyébként meg, ugyan nagyon OFF:

Az akkori, 1947-es - mai értéken - kb. 3 md dollár óriási teher volt.

Németh Miklós nevezetes 1989-es bejelentése a kb. 20 milliárd dollár (mai áron kb. 40 milliárd) adósságról szólt (ennek töredékét vettük fel, "éltük fel", a zöme a kamat volt már akkor is). Ma, az állami vagyon eladása után jóval 100 milliárd felett járunk (nem keresgélek utána, nagyságrendileg azt hiszem, nem tévedek).

Azt sosem kérdezi senki sem: hogyan van ez?

 

Előzmény: jakyg (120802)
jakyg Creative Commons License 2016.07.14 -2 1 120803

Azért ne vicceljünk már, hogy 1968 után "alig számított" a politikai megbízhatóság! Még ha 1988-at írtál volna, akkor talán, itt-ott, esetenként igaz lenne.

Előzmény: trizs77 (120797)
jakyg Creative Commons License 2016.07.14 0 3 120802

Nálam van valahol a rengeteg papír között ott van a jóvátételi egyezmény egyik aláírás előtti utolsó változata id. Antall József kézírásos megjegyzéseivel ellátott változata. Id. Antall volt ugyanis a tárgyalások egyik lefolytatója. Abban emlékeim szerint óriási darabszámok szerepeltek.

A jóvátételi témakört egyébként tudtommal professzionális módon dolgozta fel a később (az általam roppantul nem szívlelt) SZDSZ vezetőjévé vált Pető Iván.

Emlékeim szerint akkori értéken 200 millió dollár kártérítésre köteleztek minket a Szovjetunióval szemben. Ez mai áron közel 3 milliárd lehet. Ezt persze nem csak hajókkal kellett teljesítenünk, az egyezmény nagyon pontosan meghatároz mindent az utolsó esztergapadig.

Előzmény: trizs77 (120792)
gepesz Creative Commons License 2016.07.14 0 1 120801

viking star Creative Commons License 2016.07.14 0 3 120800

- Anya, ezt a hajót hogy hívják?

- Mastercardnak. Ez egy ilyen bankkártyás jacht.

 

A fenti párbeszéd volt hallható az alábbi látvány alatt. :)

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!