Mindenkinek megvan a maga kis gondja. EU-nak a fosszilis, az oroszoknak a repülőgépek és autók...
"Igen, ott van a Superjet, amelyet nagyon szépen indítottak el, egy menő nemzetközi projektként pozicionálták. Sok külföldi résztvevő volt, például a repülőgép motorja Oroszország és Franciaország közös gyártmánya volt. Aztán amikor a politikai hangnem megváltozott, a Superjet nemzetközi jellege előnyből hátrányba fordult. Ráadásul még ha úgy döntenek is, hogy valamit a Superjet-tel pótolnak, attól tartok, hogy a komszomolszki üzem nem lesz képes nagy számban gyártani ezeket a gépeket, mert a külföldi alkatrészek egy részét már lecserélték, némi import helyettesítés történt, de valószínűleg nem egy részét.
A legnagyobb problémát, úgy tűnik, a motorok jelentik. Tudomásom szerint a Superjethez még nem fejlesztettek ki 100%-ban orosz hajtóművet. Azt is fontos megérteni, hogy ez egy regionális repülőgép, azaz rövid távolságokat repül. Ha például egy Boeing 737-es Moszkvából Irkutszkba repül, a Superjet nem lesz képes non-stop repülni ebbe az irányba. Rövidebb távolságokra repül.
Létezik az MS-21-es is, ez a Boeing-737-es és az Airbus-320-as keskenytörzsű repülőgépekkel azonos méretű. Mivel az MS-21-et korábban, már a szankciós időszak alatt [2014 után] piacra dobták, már most is sok importhelyettesítéssel rendelkezik. Ez az előnye. A repülőgép azonban a tesztelési és engedélyezési szakaszban van, ami hosszú folyamat. Ha tehát mégis piacra kerül, az nem holnap, hanem néhány év múlva lesz."
Tehát most igazságtalan a gázelosztás.:) Mikor minden ország annyit szokott venni, amennyi neki szükséges, és ezt most kezdjük el szétosztani, mert Manfrédnak támadt egy ötlete. (Ez már túl sok ötlet.:) Szerintem már a szerződés sem engedi ezt.
„Németország jóléti paradigmája megkérdőjeleződött” – jelentette ki Peer Steinbrück egykori német pénzügyminiszter egy beszélgetős műsorban. A volt tárcavezető szerint arra kell készülni, hogy éveken keresztül nem javulnak majd a gazdasági mutatók. Steinbrück szerint valószínűleg a munkanélküliség is növekedni fog. A 75 éves politikus hangsúlyozta, hogy a németek annyira tehetetlenek, hogy még nem sikerült felfogniuk a helyzet drámaiságát.
> Igazad van, Frankfurt a legrosszabb a nagyvárosok közt.
1992-ben jartam eloszor Frankfurtban. Az egyik legelso dolog, amit lattam az utcan az volt, hogy egy olajoskepu odament egy parkolo autohoz, es letorte az antennajat. Fenyes nappal.
"A dolgok nagyon rosszul néznek ki Németországban, és ez nem is javul. Nagyon pesszimista vagyok Németország hosszabb távú kilátásait illetően, úgy gondolom, hogy ez az ország haldoklik. Elég pesszimista álláspont, tudom, de a barátnőmnek és nekem nincs jövőnk itt."
Még régebben ezt írta a hölgy:
"10-20 évvel ezelőtt még igen biztonságos volt Németország, de most már a nagyobb városok sajnos nem biztosnágosak. München, ahol mi lakunk valószínúleg a legbiztonságosabb. Igazad van, Frankfurt a legrosszabb a nagyvárosok közt."
Korábban írta, hogy sokszor nem bánja, ha a barátja elmegy érte, különösen sötétedés után.
Jó, azért nem annyira rossz a biztonsági helyzet, ahogy látszik, de összességében mégis a költözés mellett döntöttek.
Azt nem tudom, hogy milyen a szitu biztonság ügyében arra, de voltak kint már hosszabb időre, szóval biztos tudják, hogy mit csinálnak. Nem csak egy szempont miatt döntöttek a költözés mellett.
Azért lássuk be, az időjárás is kellemesebb Cipruson, erről beszélgettünk többször is. És a megéhetési költségek is alacsonyabbak, és ha mondjuk egy globális területre dolgozol, akkor jobban kijött egy olcsóbb helyen.
Münchentől 50 km-re.... kisvárosban. Nem tudom miért szereztek ilyen tapasztalatokat, de eléggé sok emberrel
(közöttük természetesen külföldiekkel is) dolgozom együtt. Többen is költöznek máshová megélhetési okokból, vagy a melegebb klíma miatt, vagy mert húzza őket a hon/kalandvágy, de "közbiztonság miatti" költözésről most
hallok először...
...őszintén szólva csodálkoznék, ha egy kínai és egy román állampolgár Cipruson nagyobb biztonságban érezné
magát, mint Münchenben... de ugye ízlések és pofonok :)