Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

no_holy_shit Creative Commons License 2012.07.08 0 0 126830

kuldtem egy e-mailt

Előzmény: Neo515 (126829)
Neo515 Creative Commons License 2012.07.08 0 0 126829

Turbó is? Az igen. Akkor lehet tényleg rendben van a kocsi-legtöbb kocsinak pont turbó vagy kuplung baja van.

Legalább pár évig kuss lesz a turbóval. Főleg ha gyári eredeti.

Akkor sokáig elmehet egy okos tuningal is.

 

Akár hol is fogjátok íratni a programot figyeljetek oda a nyomásra---lényeg, hogy most a kért érték valahol 1900milibár körül alakul. 0,3bárnál többet nem kell neki adni és teli gázas gyorsításoknál pl. 2.ban ne szaladjon túl a nyomás. Sok tuningnak ez a baja, hogy pl. 2200 a kért érték vagyis 1,2bár a turbónyomás aztán mikor hirtelen padlót nyom az ember akkor elszalad 1,35ig is a nyomás vagy feljebb. Ez az ami nem teszi a turbót tartóssá. Elvileg kibírja-sokat kibírnak de ha nagyon jóra törekedtek akkor úgy csináljátok, hogy minél kevesebbet szaladjon túl a nyomás.

 

pl. kért nyomás 2200 és túlszalad 2250re majd szabályozza vissza 2200ra az már jónak mondható. Sokat kell vele játszani de meg lehet csinálni. Így elég tartós maradhat a turbó. Gondolom ha most vette az illető a kocsit akkor szeretné pár évig turbó gond nélkül használni.

 

T15 1,25báron sokáig elmegy ha nem szalad el a nyomás.

VNT15 1,3báron

GT1749V 1,4báron.  Valamelyik ezek közül lesz a kocsin.

Előzmény: kolcsar (126826)
bimo Creative Commons License 2012.07.08 0 0 126828

Sziasztok!

 

Egy olyanban kéne nekem segitség hogy honnan tudom leszedni a vag-vom 409.1-et magyarul? e

joey_audiklub Creative Commons License 2012.07.08 0 0 126827

Szia,

 

Szerintem ez így ebben a formában (helyben szabályozzuk fel a tárcsákat az autón) nem fog tartós eredményt hozni, mert ugyanúgy csak a tünet van __jobban__ kezelve mint az esztergapadon. Nálunk, ha nem nem sikerült a szabályzással megoldani a problémát, akkor felszabályozzák az agyat is.

Egyébként akárki akármit mond, egy csomó utángyártott tárcsa hajlamos a vetemedésre. Ezt egyébként sok esetben sofőrhiba is fokozza (380-ról 0-ra fékezés, majd a kocsi álló helyzetében a féken állás kifejezetten hasznos) Ilyenkor egyébként célszerű a végén meggurítani a kocsit, vagy ha nem lehet akkor az utolsó 5-10 métert kézifékkel megállni, és a kocsit úgy rögzíteni.

 

Én most azzal küzdök, hogy nagy tempónál lassítva dobál a kormány, de ha picit jobban rálépek akkor elmúlik. Erősen fékezve semmi jele rázásnak. A futóműben nem lóg semmi, gumik jó állapotúak. 

Előzmény: Ibiszkusz (126742)
kolcsar Creative Commons License 2012.07.08 0 0 126826

Kösz a választ!

 

Ezt továbitom neki,aztán majd dönt,hogy mit akar!

Most vette különben,egybe van egész normálisan a motor,és le lett minden cserélve rajta majdnem,nem csak a vezérlés,mivel kitudja mikor volt cserélve az óra,és a vezérlö egység által mutatott kilóméter különbség miatt,söt a turbó is egy gyári újra lett cserélve kompletten!

 

Üdv:Kolcsár

Előzmény: Neo515 (126822)
w t Creative Commons License 2012.07.08 0 0 126825

Oké,nekem így is jó,azért találkozhatnánk már régen beszéltünk lenne pár kérdésem majd alfa156 tuningal kapcsolatban.

Előzmény: Neo515 (126824)
Neo515 Creative Commons License 2012.07.08 0 0 126824

Asszem még van 1 db. Megyek vagyis készülök, de csak Szombat este felé-haverok már ott lesznek hamarabb ha kell velük elküldetem.

Előzmény: w t (126819)
Neo515 Creative Commons License 2012.07.08 0 0 126823

Milyen kell? Gyári EGT mérő szenzor vagy olyat akarsz amit csak a mérés idejére használnál míg beállítod a kocsit aztán kivennéd?

 

 

Előzmény: Potter t3 (126817)
Neo515 Creative Commons License 2012.07.08 0 0 126822

Attól függ, hogy mik az elvárások.

Meg lehet csinálni egy szoftverrel, hogy kevesebbet fogyasztjon de mégis erősebb legyen.

Azzal tisztába kell lenni, hogy mindenképpen jobban ki vannak használva az alkatrészek.

Persze 1 normális tuningnál ez nem számít anynira mert nincs agyonfeszegetve egyik alkatrséz sem. Mindig szinte tulaj függő, hogy mi az ami elég neki.

90lóból 110-120kivitelezhető.

20-30lovat mindegyik kocsi tud még a régi 90lovasok is-amennyiben rendben vannak az alkatrlszek ugye.

Öreg T15el szerelt A4esek is tudnak elég jól menni-csak rendszerint 1000sebből véreznek már ezek a mocik.

Ha rendben van a motor akkor 20lóerő +tól nem lesz gondja.

Vannak olyan szoftverek ahol csak %os arányban növelnek mindent-sok OCT-s tuning ilyen. Nincs velük nagyon gond csak épp gyengék és sokkal jobb programokat lehet írni amik kevesebbet is fogyasztanak.

 

Szóval hosszú távra én 110max 120lovat mondanék de hát ugye ez motor függő-kitudja milyen állapotú-nem e nyerít szegénynek a turbója mert akkor azt nem feszegtném feljebb.

Nem feltétlenül lóerő függő, hogy valakinek tetszen 1 program a kocsin. Inkább a nyomaték építése az ami sokaknak megtetszik-vagyis ha kicsit rúgósabb máris azt hiszik, hogy jóval erősebb pedig dehogy.

Én igykszem mindenkinek elmagyarázni, hogy nem rúgós program kell hanem folyamatosan erősödőt kell csinálni akkor nem bántja az autót még ha racingolni is akar vele az utcán. Így nem bántja annyira a hajtást és a gumik sem kopnak úgy. Mindig a kaparás határán jó lenni-akkor gyorsul az autó a legjobban.

Remélem sikerült kelégítő választ adni :-)))

Előzmény: kolcsar (126816)
Neo515 Creative Commons License 2012.07.08 0 0 126821

Ez meg 1 110lovasé

 

ECM-ben szarul látni a tengelyeket mert egyik tengelyen fordulatot látsz míg a másikon terhelést mutogatna %ban kifelyezve de azért ez nem fedi a valóságot, de azért lehet vele dolgozni így is.

Neo515 Creative Commons License 2012.07.08 0 0 126820

Az egy egész tábla-természetesen max terhelésen van a 43-45mgr és mondjuk 2200as fordulattól 3500ig. Ezért volna jó ha volna 1 110es tartalmad és abba bele tudnál nézni-így látnád, hogy mi a különbség a főbb táblákban.

De azt vag commal nem tudod.

 

1x kell 1 programozó amivel a kiforrasztás után ki tudod olvasni a tartalmat.

Ezt a tartalmat meg kell tudni nyitni-ehhez vannak a neten különböző szoftverek ingyegn is.

Ezután meg kell tanulni használni azt a programot és összehasonlítani a táblákat. De ehhez meg tudni kell majd hogy melyiktábla hol helyezkedik el vagy hogy is néz ki--ehhez nyújthat segítséget 1-2angol fórum.

 

Ha van kedved vele foglalkozni és tanulni akkor neki lehet állni csinálni, de időbe fog teli. Gyorsan hamar hamar nem lesz meg.

Akkor inkább el kell vinni valakihez aki megcsinálja.

 

pl. itt van 1 tábla a légtömegmérő alapján történő mennyiségről ez egy 90lovasé

 

Ezen kívül még meg kell írni a gázpedál alapján történő menyiséget és a nyomatékhatárolót legalább. ez csak a kaja--de van még pár tábla ami a befecskendezett menyniségre vonatkozik de ha azokat nem bántod akkor is összejön 20lóerő nyugodtan.

Ugye ehhez még jó lenne a turbónyomás és az előtöltés is, hogy normálisan el bírjon égni az az üzemynag.

Szóval időbe telik majd mire megcsinálod de meg lehet tanulni mert elég sok segítség fent van neten.

Előzmény: cam aro (126815)
w t Creative Commons License 2012.07.08 0 0 126819

Heló neo,écsre nem jössz,mert én szombaton megyek a haverommal?A közdarabot is hozhatnád,ha megvan még.

 

409 Creative Commons License 2012.07.08 0 0 126818

"..es atrakni sem tudnam.. :/ "

 

 Ez esetben módosítani sem. A kettő együtt jár. Vag-Com nem erre való, más szoftverek/hardverek kellenek hozzá, és még az is megeshet, hogy az OBD csatlakozón keresztül nem is lehet megcsinálni.

Előzmény: cam aro (126815)
Potter t3 Creative Commons License 2012.07.08 0 0 126817
Sziasztok!

Keresek megbizhato kipuffhőmerseklet egt szenzort. Tud valaki segiteni hol vehetek?
Elore is kosznom. Udv

kolcsar Creative Commons License 2012.07.07 0 0 126816

Üdv!

Egy barátomat érdekelné ez a chip tuning dolog,mit lehet kihozni belöle hosszú távra motor károsodás és sok zabálás nélkül!!

 

VW Golf 2000.12 havi 1898ccm 90 lovas ALH motorkód,már EDC 15-ös mert a kilométert kitudtam olvasni belöle vezérlöböl is:)) Nem sok volt a diferencia csak 90 ezerel volt több mint az órába most van a vezérlöszerint 250 000km!

Elöre is kösz a választ!

Előzmény: Neo515 (126814)
cam aro Creative Commons License 2012.07.07 0 0 126815

befecskendezett mennyiség legyen 43mgr körül és a turbónyomás 1,2bár körül."" 

Azert ehez tudnom kellene valami fordulat/terhelest is.. 

 

mas autobol valo tartalom nincs.. es atrakni sem tudnam.. :/ 

Tartalom modositasra gondoltam en is.. de csak ugy, hogy par erteket atirunk az vezerloben.. es nem az egesz tartalmat csereljuk.. 

ez igy, nekem magas. 

 

Koszi.

 

Előzmény: Neo515 (126814)
Neo515 Creative Commons License 2012.07.07 0 0 126814

befecskendezett mennyiség legyen 43mgr körül és a turbónyomás 1,2bár körül.

Nagyvonalakban ez elegendő lehet a +20lóerőhöz.

 

vagyis másolj le egy 110es tartalmat.

Előtöltést ha kicsit rendbeszedi az ember az is jó--ne legyen mínuszos előtötlés a táblában sehol.

1,5fok alá ne menjen az előtöltés. kicsit javítasz vele a fogyasztáson.

 

vag commal nem tudom hogyan fogsz tudni adni több kaját.--Valamit lehet az illesztéseknél de az nem sok.

Turbónyomást meg megint csak nehéz lesz a tartalom átírása nélkül.

 

Ha van rá lehetőség akkor a tartalmat módosítsátok. Ha nincs akkor jön a powerbox-olcsó és olyan amilyen. Honlapomon van fent 1 elég olcsó verzió ingyen. Turbónyomást ha hozzá tudod igazítani akár 25lóerő is összejöhet. Mapot kicsit elcsalva tiltani sem fog--de összességében több vele a munka mint 1 program megíratásában. És azért a program erősebb és spórolósabb lesz üzemanyagfogyasztásban.

Előzmény: cam aro (126813)
cam aro Creative Commons License 2012.07.07 0 0 126813

Udv az Uraknak. 

lenne egy szereny kerdesem. 

 

Van egy ugyfelem, aki kicsit tobb pacit szeretne az A4-esebe.  ( AGR a mocckod .1.9TDI ) 

max + 15-20 lora gondolt, tehat nem a vilagvege. 

 

a kerdes az, hogy szoftveresen lehet-e ennyit huzni az auton, es ha igen,  akkor hogyan. 

VCDS van, mult is autoiparban.. csak epp nem tuningban. 

tehat turbot ratudom neki huzni.. uzat is tudok adni, de kiserletezni hogy most jo, most jobb, most szarabb.. azt elkerulnem. 

 

ezert... - ha lehet - akkor egy nemileg pontos, es bavalt beallitast megkoszonnek. 

 

Koszi. 

 

Neo515 Creative Commons License 2012.07.07 0 0 126812

Torsen vs gyári difi

Neo515 Creative Commons License 2012.07.07 0 0 126811

184.5--lehet volt jobb is nem tudom.

12.2es idejénél volt ennyi.

Előzmény: ocsotdi (126810)
ocsotdi Creative Commons License 2012.07.07 0 0 126810

A g1 nek mennyi volt a célvonalija?

 

Előzmény: Neo515 (126809)
Neo515 Creative Commons License 2012.07.07 0 0 126809

1helyen Farkas falka névre halgató csapat Polskival

3.helyen Német Ádám a narancs G1el.

Mindkettő TDI.

 

Ádám legjobb ideje asszem 12.2 lett ami nagyon szép eredmény látva mennyit kapar vagyis lehetne jóal jobb ideje ha 1x vesz valami jobb gumit.

Motor ereje meg van mert megy szépen végig csak az elindulásnál veszít Ő is elég sokat.

Előzmény: ocsotdi (126808)
ocsotdi Creative Commons License 2012.07.07 0 0 126808

Mik voltak azok?

Előzmény: Neo515 (126807)
Neo515 Creative Commons License 2012.07.07 0 0 126807

A nem gyenge mezőnyben 2 dízel nyerte a csütörtöki Sk ringet a profi kategóriában.

Gratula nekik.

cuba.71 Creative Commons License 2012.07.07 0 0 126806

PAZARO ITALIANO...........

Ez az a piros bogrács amit reszelgettek?

Egyenes szakaszon már egész jóóó:))

Előzmény: Törölt nick (126805)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.07 0 0 126805
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.07 0 0 126804

Publikus a mailom.

Előzmény: Kacsa2101 (126798)
Szaszatdi Creative Commons License 2012.07.05 0 0 126803

Petya288 Creative Commons License 2012.07.04 0 0 126802

Hello Minenkinek!

Van eladó 312es fékem esetleg ha valakit érdekel. ATE nyereggel.  5*100 as a tárcsa ami teljesen új dobozozs, persze a betét is.
Sajnos megváltam az autótól, így nem lesz rá többé szükségem.  Nekem elég sokba van a szett mire összeállt de most 60e-ért eladnám ha valakit érdekel!

 http://hirdetotabla.duen.hu/alkatre_z/futm/akciegezzettolcnelad119736

w t Creative Commons License 2012.07.04 0 0 126801

Hol is van ez a ring?

Előzmény: Neo515 (126800)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!