Turbó is? Az igen. Akkor lehet tényleg rendben van a kocsi-legtöbb kocsinak pont turbó vagy kuplung baja van.
Legalább pár évig kuss lesz a turbóval. Főleg ha gyári eredeti.
Akkor sokáig elmehet egy okos tuningal is.
Akár hol is fogjátok íratni a programot figyeljetek oda a nyomásra---lényeg, hogy most a kért érték valahol 1900milibár körül alakul. 0,3bárnál többet nem kell neki adni és teli gázas gyorsításoknál pl. 2.ban ne szaladjon túl a nyomás. Sok tuningnak ez a baja, hogy pl. 2200 a kért érték vagyis 1,2bár a turbónyomás aztán mikor hirtelen padlót nyom az ember akkor elszalad 1,35ig is a nyomás vagy feljebb. Ez az ami nem teszi a turbót tartóssá. Elvileg kibírja-sokat kibírnak de ha nagyon jóra törekedtek akkor úgy csináljátok, hogy minél kevesebbet szaladjon túl a nyomás.
pl. kért nyomás 2200 és túlszalad 2250re majd szabályozza vissza 2200ra az már jónak mondható. Sokat kell vele játszani de meg lehet csinálni. Így elég tartós maradhat a turbó. Gondolom ha most vette az illető a kocsit akkor szeretné pár évig turbó gond nélkül használni.
T15 1,25báron sokáig elmegy ha nem szalad el a nyomás.
VNT15 1,3báron
GT1749V 1,4báron. Valamelyik ezek közül lesz a kocsin.
Szerintem ez így ebben a formában (helyben szabályozzuk fel a tárcsákat az autón) nem fog tartós eredményt hozni, mert ugyanúgy csak a tünet van __jobban__ kezelve mint az esztergapadon. Nálunk, ha nem nem sikerült a szabályzással megoldani a problémát, akkor felszabályozzák az agyat is.
Egyébként akárki akármit mond, egy csomó utángyártott tárcsa hajlamos a vetemedésre. Ezt egyébként sok esetben sofőrhiba is fokozza (380-ról 0-ra fékezés, majd a kocsi álló helyzetében a féken állás kifejezetten hasznos) Ilyenkor egyébként célszerű a végén meggurítani a kocsit, vagy ha nem lehet akkor az utolsó 5-10 métert kézifékkel megállni, és a kocsit úgy rögzíteni.
Én most azzal küzdök, hogy nagy tempónál lassítva dobál a kormány, de ha picit jobban rálépek akkor elmúlik. Erősen fékezve semmi jele rázásnak. A futóműben nem lóg semmi, gumik jó állapotúak.
Most vette különben,egybe van egész normálisan a motor,és le lett minden cserélve rajta majdnem,nem csak a vezérlés,mivel kitudja mikor volt cserélve az óra,és a vezérlö egység által mutatott kilóméter különbség miatt,söt a turbó is egy gyári újra lett cserélve kompletten!
Meg lehet csinálni egy szoftverrel, hogy kevesebbet fogyasztjon de mégis erősebb legyen.
Azzal tisztába kell lenni, hogy mindenképpen jobban ki vannak használva az alkatrészek.
Persze 1 normális tuningnál ez nem számít anynira mert nincs agyonfeszegetve egyik alkatrséz sem. Mindig szinte tulaj függő, hogy mi az ami elég neki.
90lóból 110-120kivitelezhető.
20-30lovat mindegyik kocsi tud még a régi 90lovasok is-amennyiben rendben vannak az alkatrlszek ugye.
Öreg T15el szerelt A4esek is tudnak elég jól menni-csak rendszerint 1000sebből véreznek már ezek a mocik.
Ha rendben van a motor akkor 20lóerő +tól nem lesz gondja.
Vannak olyan szoftverek ahol csak %os arányban növelnek mindent-sok OCT-s tuning ilyen. Nincs velük nagyon gond csak épp gyengék és sokkal jobb programokat lehet írni amik kevesebbet is fogyasztanak.
Szóval hosszú távra én 110max 120lovat mondanék de hát ugye ez motor függő-kitudja milyen állapotú-nem e nyerít szegénynek a turbója mert akkor azt nem feszegtném feljebb.
Nem feltétlenül lóerő függő, hogy valakinek tetszen 1 program a kocsin. Inkább a nyomaték építése az ami sokaknak megtetszik-vagyis ha kicsit rúgósabb máris azt hiszik, hogy jóval erősebb pedig dehogy.
Én igykszem mindenkinek elmagyarázni, hogy nem rúgós program kell hanem folyamatosan erősödőt kell csinálni akkor nem bántja az autót még ha racingolni is akar vele az utcán. Így nem bántja annyira a hajtást és a gumik sem kopnak úgy. Mindig a kaparás határán jó lenni-akkor gyorsul az autó a legjobban.
ECM-ben szarul látni a tengelyeket mert egyik tengelyen fordulatot látsz míg a másikon terhelést mutogatna %ban kifelyezve de azért ez nem fedi a valóságot, de azért lehet vele dolgozni így is.
Az egy egész tábla-természetesen max terhelésen van a 43-45mgr és mondjuk 2200as fordulattól 3500ig. Ezért volna jó ha volna 1 110es tartalmad és abba bele tudnál nézni-így látnád, hogy mi a különbség a főbb táblákban.
De azt vag commal nem tudod.
1x kell 1 programozó amivel a kiforrasztás után ki tudod olvasni a tartalmat.
Ezt a tartalmat meg kell tudni nyitni-ehhez vannak a neten különböző szoftverek ingyegn is.
Ezután meg kell tanulni használni azt a programot és összehasonlítani a táblákat. De ehhez meg tudni kell majd hogy melyiktábla hol helyezkedik el vagy hogy is néz ki--ehhez nyújthat segítséget 1-2angol fórum.
Ha van kedved vele foglalkozni és tanulni akkor neki lehet állni csinálni, de időbe fog teli. Gyorsan hamar hamar nem lesz meg.
Akkor inkább el kell vinni valakihez aki megcsinálja.
pl. itt van 1 tábla a légtömegmérő alapján történő mennyiségről ez egy 90lovasé
Ezen kívül még meg kell írni a gázpedál alapján történő menyiséget és a nyomatékhatárolót legalább. ez csak a kaja--de van még pár tábla ami a befecskendezett menyniségre vonatkozik de ha azokat nem bántod akkor is összejön 20lóerő nyugodtan.
Ugye ehhez még jó lenne a turbónyomás és az előtöltés is, hogy normálisan el bírjon égni az az üzemynag.
Szóval időbe telik majd mire megcsinálod de meg lehet tanulni mert elég sok segítség fent van neten.
Ez esetben módosítani sem. A kettő együtt jár. Vag-Com nem erre való, más szoftverek/hardverek kellenek hozzá, és még az is megeshet, hogy az OBD csatlakozón keresztül nem is lehet megcsinálni.
Egy barátomat érdekelné ez a chip tuning dolog,mit lehet kihozni belöle hosszú távra motor károsodás és sok zabálás nélkül!!
VW Golf 2000.12 havi 1898ccm 90 lovas ALH motorkód,már EDC 15-ös mert a kilométert kitudtam olvasni belöle vezérlöböl is:)) Nem sok volt a diferencia csak 90 ezerel volt több mint az órába most van a vezérlöszerint 250 000km!
befecskendezett mennyiség legyen 43mgr körül és a turbónyomás 1,2bár körül.
Nagyvonalakban ez elegendő lehet a +20lóerőhöz.
vagyis másolj le egy 110es tartalmat.
Előtöltést ha kicsit rendbeszedi az ember az is jó--ne legyen mínuszos előtötlés a táblában sehol.
1,5fok alá ne menjen az előtöltés. kicsit javítasz vele a fogyasztáson.
vag commal nem tudom hogyan fogsz tudni adni több kaját.--Valamit lehet az illesztéseknél de az nem sok.
Turbónyomást meg megint csak nehéz lesz a tartalom átírása nélkül.
Ha van rá lehetőség akkor a tartalmat módosítsátok. Ha nincs akkor jön a powerbox-olcsó és olyan amilyen. Honlapomon van fent 1 elég olcsó verzió ingyen. Turbónyomást ha hozzá tudod igazítani akár 25lóerő is összejöhet. Mapot kicsit elcsalva tiltani sem fog--de összességében több vele a munka mint 1 program megíratásában. És azért a program erősebb és spórolósabb lesz üzemanyagfogyasztásban.
Van eladó 312es fékem esetleg ha valakit érdekel. ATE nyereggel. 5*100 as a tárcsa ami teljesen új dobozozs, persze a betét is. Sajnos megváltam az autótól, így nem lesz rá többé szükségem. Nekem elég sokba van a szett mire összeállt de most 60e-ért eladnám ha valakit érdekel!