Keresés

Részletes keresés

Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.06.26 -2 0 129210

Köszönöm a korrekciót.

Előzmény: zjakabfi (129209)
zjakabfi Creative Commons License 2019.06.26 0 0 129209

1952

Előzmény: Mlle. Grenelle (129203)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.06.26 -4 1 129208

Az illető úriember tevőlegesen részt vett önkényuralmi rendszer kiépítésében. Beloiannisz nem. 

Előzmény: kanizsella (129206)
* BLERIOT * Creative Commons License 2019.06.26 0 1 129207

Tippem sajnos nincs, de nekem ez egy látogatást megér Bősön. Ha lesz eredmény ilyen, vagy olyan - küldöm.

Előzmény: Enzo (129205)
kanizsella Creative Commons License 2019.06.26 -1 4 129206

Sőt! A Gheorgiu Dej Hajógyár is megtarthatta volna a nevét. Száz emberből hasonló számú tudhatja, hogy ki volt. És a magyar-román barátságot se becsüljük le!

Előzmény: Mlle. Grenelle (129200)
Enzo Creative Commons License 2019.06.26 0 0 129205

Arra nincs valami tipped, hogy melyik hajó melyik magyar kitűző lehetett korábban?

Előzmény: * BLERIOT * (129199)
Enzo Creative Commons License 2019.06.26 0 1 129204

Ez itt a felborult PAJTÁS és (!) a BELOIANNISZ.

Nem tudok róla, hogy a Belónak lett volna komoly balesete a pályafutása alatt.

 

Előzmény: HA5UZ (129201)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.06.26 -2 1 129203

Szia.

Nem, a Pajtás és a Beloiannisz  nem ugyanazok a hajók. De ezt nagyon sokan így, tévesen tudják.

 

Pajtás (eredetileg II., később Siófok, majd Dömsöd) 1917-ben épült hajó volt, ami eredetileg a Dunán járt átkelőhajóként, a II. világháború idején aknára futott és elsüllyedt, onnan kiemelték, és a háború után a Balatonon meginduló hajózás egyik első járműve lett.

1954-es balesete után helyreállították, majd visszakerült a Dunára. Később magántulajdonba került, majd motorjachttá alakították. Jelenleg a pilismaróti hajótemetőben koszlik.

 

Beloiannisz (később Balaton) 1954-es építésű személyszállító motorhajó. Nem volt túl kalandos élete. A forgalomból 2003-ban vontak ki, jelenleg szintén magántulajdonban, Neszmélyen található meg, nem valami dicső állapotban...

Előzmény: HA5UZ (129201)
uni-cum-laude Creative Commons License 2019.06.26 0 1 129202

(Elnézést, nem én vagyok a megszólított, de) 1954-ben 2 hajó saját néven létezett: Beloiannisz és Pajtás.

Előzmény: HA5UZ (129201)
HA5UZ Creative Commons License 2019.06.26 -1 0 129201

Szervusz!

Jól emlékszem a Beloianniszra. Azt is jól tudom, hogy a baleset idején Pajtás volt a neve?

Előzmény: Mlle. Grenelle (129200)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.06.26 -2 1 129200

Szerinted száz emberből hány tudja ma, hogy ki/mi volt Beloiannisz?

 

A hajó -szerintem- megtarthatta volna a nevét, akár, mint a görög-magyar barátság jelképe, akár a település után elnevezve.

Előzmény: Una Vestrum (129197)
* BLERIOT * Creative Commons License 2019.06.26 0 0 129199

Igazad van, 2 van Bősön és egy Pozsonyban. Ez így szám szerint ülne is, bár lehet, hogy a vadonatúj KATKA kitűző valamelyiküket majd nyugdíjba küldi.

Előzmény: Enzo (129176)
zjakabfi Creative Commons License 2019.06.26 0 0 129198

Hunnia a KisDunában.

Una Vestrum Creative Commons License 2019.06.26 -1 1 129197

Érzek némi különbséget.

A településen a (letelepítéskor legalábbis) meghatározóan kommunista görögök éltek.

A hajó az igen változatos ideológiai alapon álló balatoni nyaralóközönséget szolgálta.

Előzmény: Mlle. Grenelle (129178)
smith Creative Commons License 2019.06.26 0 0 129196

Miből gondolod, hogy vágni vitték őket? A LESVÁR is lehomokolva, alapozva, motor, váltó felújítva. Aligha vágni vették...

Előzmény: HG. (129195)
HG. Creative Commons License 2019.06.26 -1 0 129195

Akkor tévedtem, és ezek szerint évek óta ott állnak...

Vajon miért nem vágják szét őket? Annyi a munka, hogy mindig van előbb rakodni való...?

Előzmény: paca664 (129191)
HG. Creative Commons License 2019.06.26 0 0 129194

Nem, a képen a Szamos van szerintem.

http://hajoregiszter.hu/hajoadatlap/m-10_exszamos_/336

Előzmény: gumidani (129186)
viking star Creative Commons License 2019.06.25 0 0 129193

Erről sajnos semmit nem találtam. :(

Viszont pár érdekesség mára is akadt: a KISALFÖLD már 1962-ben megépült, 1964-ben pedig részletes cikk jelent meg róla. Ugyanitt említi a JÉGTÖRŐ-VI-ot, ami szintén már megvolt 1962-ben. Utóbbit én is nehezebben hiszem el az átlagosnál, előbbiben viszont lehet valami: fotóval, részletes riporttal jelentkeztek '64-ből, tehát az 1968-as építés fizikailag sem lehetséges.

A sajtóhír 1962. aug. 4-én kelt az Esti hírlapban, rákeresés kulcsszava: "Kisalföld motoros"

 

Előzmény: jakyg (129170)
napocza Creative Commons License 2019.06.25 -1 0 129192

Ha helyszínt is tudnátok mondani a fortepan képeknél, sokat segítene. (és esetleg a fortepan fórumban megosztva... de azt nem muszáj , ha fáradtság, én szívesen átvezetem)

Előzmény: gumidani (129167)
paca664 Creative Commons License 2019.06.25 0 0 129191

Itt már szóba hoztam egyszer, pedrofon volt kedves felvilágosítani: https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=138549082&t=9011160

Előzmény: HG. (129183)
gumidani Creative Commons License 2019.06.25 0 2 129190

Egyetértünk. A görög neve a ma élő magyaroknak már szinte semmit sem mond. A településnév viszont egy történelmi epizódra emlékeztet egyre kevesebb embert.

Előzmény: Enzo (129187)
trizs77 Creative Commons License 2019.06.25 -3 0 129189
Előzmény: edesviz (129169)
smith Creative Commons License 2019.06.25 0 0 129188

A szürke a LESVÁR.

Előzmény: HG. (129183)
Enzo Creative Commons License 2019.06.25 0 1 129187

Kellő történelmi távlatból lehet kockázatmentes nevet adni: Hunyadi, Széchenyi, Kossuth, Petőfi...stb, az aktuális kurzusok "hőseit" a következő kurzusok rendszerint leváltják, ebben tökéletesen igazad van.

Lehet róla beszélni, hogy Beloiannisz méltó/méltatlan-e arra hogy a hajót átnevezzék, számomra teljesen érthető ha valakinek ez elfogadhatatlan, csak egy ilyen diskurzusban egy komplett szakmát (vagy annak a nagyon nagy hányadát) lediszlexiásozni szerintem kicsit erős.

 

Bármi távolabb álljon tőlem minthogy kommunistákat védjek bármilyen formában, de megjegyezném, hogy a vonatkozó törvény és az ahhoz kapcsolódó akadémiai állásfoglalás szerint a Beloiannisz név közterület elnevezésére használható, mert nem vett részt önkényuralmi rendszer kiépítésében (nem, ez nem az én véleményem!), illetve szerintük ez inkább a görög-magyar barátságra utaló név. A település gondolom ezért lehet még most is az.

Előzmény: Sevket Iyidere (129177)
gumidani Creative Commons License 2019.06.25 0 0 129186

Köszönöm.

Netán ez lenne az?

Előzmény: HG. (129185)
HG. Creative Commons License 2019.06.25 0 0 129185

 

(szemből nem jól fotózható, mert rá van kötve valami)

Előzmény: gumidani (129184)
gumidani Creative Commons License 2019.06.25 0 0 129184

"a Hableány típus második hazai darabjának teste továbbra is a Kvassay Híd alatt áll, csak a nyugati (sziget felé eső) oldalon."

Ráböknél a helyre?

Előzmény: HG. (129183)
HG. Creative Commons License 2019.06.25 0 1 129183

Csepel, Intermetal telephely sarka.

Ha jól láttam a kocsiból, 3 naszád is van, plusz az a szürke nemtudommi. (Gondolom a naszádok közül 1-2 a Dunayacht telepről jöhetett)

 

 

 

Ps: a Hableány típus második hazai darabjának teste továbbra is a Kvassay Híd alatt áll, csak a nyugati (sziget felé eső) oldalon.

HG. Creative Commons License 2019.06.25 0 0 129182

1. Ez egy reális opció.

Előzmény: Sevket Iyidere (129177)
HG. Creative Commons License 2019.06.25 0 1 129181

Nem "üzemképes" lett, hanem "működőképes", de az sem "üzembiztosan", tehát azért lenne vele e téren is tennivaló. De nagyon szépet futott a Dunán, hátborzongató volt ennyi év után...

Annyit tudunk, hogy a főgép nagyon jó, a segéd kuka, a parti szemle ez év végén jár le.

És hát a nagy kérdés az utasforgalmi részek, de ez a "feltámasztó" igénye szerint a csillagos ég lehet, viszont félek tőle, hogy a Hableány tragédia egy időre leköti az érintett cégcsoport erőforrásait, tehát bármi is a mostani terv, tolódik tovább...

 

 

Előzmény: Ep128 (129154)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!