E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Először a mai Művészet Malomra gondoltam, de ott nem ilyenek a lábazatok - vagy nagyon átalakították a kép készülte óta. Vagy más a helyszín, de ilyen gyárszerű építmény nem nagyon volt, hacsak a papyírgyár vagy a cementgyár nem. De ott nem volt mit rajzolni. A hölgy bárki lehet, híres művész, vagy amatőr rajzoló, az adományozó rokona, vagy ismeretlen. Esetleg meg kellene kérdezni az adományozót, hátha van információja az általa adományozott képről. A hatvanas évek még nincsenek olyan messze. De azért kutakodom én is.
Lehetni éppen lehetne, de pontosan nehéz meghatározni. Annyi párhuzammű, keresztgát épült ott az évek folyamán, hogy a mai partvonal legfeljebb nyomokban emlékeztet a régire.
A 3423 a gönyüi partra emlékeztet, a Postakocsi fogadónál lévő partszakaszra, a fák, a távolabb lévő épített terasz a helyén van, ha megnézed a mai partot, és a folyó is kanyarulata is stimmel. A másik kép a környéken akárhol lehet, mai szemmel inkább Vének külterületére tippelnék.
Köszi! Az látszott, hogy ez a két kép összetartozik. Mit gondolsz pégés felvetéséről, a 3420-ról és 3423-ról, lehet ez is a környéken? A 3420 kisebb víz, talán a Mosoni Duna?
javaslat egyelőre 29796 Budaörs. http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/75590828.jpg Bár a hátoldal szerint ez a Tétényi fennsík, a domborzat alapján szerintem a kép inkább "lejjebb" készült, vhol Kamaraerdő és az M7-es között. Talán vhol a vasútvonal környékén.
A Beszédes József hídDunaföldvárnál köti össze a Dunántúlt az Alfölddel. A köznyelv hívja még dunaföldvári vagy egyszerűen földvári hídnak is. Az 1560,55 folyamkilométernél található, a hídnyílás magasága 8,85 méter, a hajózható hídnyílás szélessége 74 méter.
A híd 1928–1930 között épült. Tervezője a nyilvános pályázat nyertese, Kossalka János műegyetemi tanár, építésvezetője a helyszínen Kovács Alajos kir. mérnök volt. A hidat 1930. november 23-án avatták fel.[1] Az eredetileg csak közúti forgalomra tervezett acélrácsos híd a Dunaföldvár–Solt-vasútvonal megépítésével 1940-től vasúti forgalmat is lebonyolított.
Ugyanez a gond ezzel a Cholnoky képpel. A hátoldal alapján javaslat: 29821 Naszály-hegy, a a Magyar Turista Egyesület kilátójának megnyitása, középen Cholnoky Jenő. A jelenlegi kilátót itt is a 70-es évek táján építették, s a régiről nem találtam képet.
Talán segít a megfejtésben, ha a következő három képpel egy sorozat részeinek tekintjük. A 21313 tükrözött kép, megfordítva látszik a 21-es házszám. Ha ez ugyanaz az utca, ez a ház a második szomszéd lenne, de itt nincs ilyen. helyesen>>>>>
21310 21312
Pesterzsébet Mikszáth utcai környéki területe kissé sűrűbben beépített, kisebb telekméretekkel, mint ezeken a képeken.