A smart egy nagyon jopofa kis auto. Szeretheto es nem is annyira elromlos fajta. A legnagyobb ellensege a nem hozza erto vasarloreteg aki megvette. Azt hittek (es ma is sokan vannak ezzel igy) hogy nem kell olajat cserelni, nem kell karbantartani. Mert legyunk oszintek, kik vasaroltak/vasaroljak a nök es a trendi ferfiak akik nem ertenek hozza. Tisztelet a kivetelnek. Ha egy jo allapotu smartban cserelnek olajat es nem tapossak ki a belet eleg megbizhato!
Javaslom csinaltasd meg. 200 korul megjavitjak es utana vigyazz ra es meghalalja. Nem a levegobe beszelek en magam kicsit tobb mint 100 ezer kilometert raktam a sajat dizelembe. Ha kell segitseg keress meg.
Egyébként ha ez vígasztal, az enyém 4 hónapig bírta, cirka 2000 km-t, és kimúlt... normál városi használat közben. Bár számítottam is rá miután utána olvastam a vétel előtt. Ez van
Most erre azt mondom, hogy nekem is volt olyan időszakom, amikor napról napra éltem, és vagyok annyira pesszimista hogy lesz is, sőt, most se vagyok Rochild :)
Én csak keresem a mai magyar vásárlónál a MIÉRT -et. Például vagyük a Te esetedet. Miért pont olyan kocsit veszel, amiről egy kis utána olvasással csak azt olvasni,
hogy már elnézést, úgy sz@r ahogy van...most persze mondhatnád, hogy akkor én miért vettem?
Mert én beteg vagyok :) azért. Amikor robogóztam, mindenki azzal jött nehogy injektoros 2 üteműt vegyek, mert 2-3 ember foglalkozik vele pesten, szinte horror a javítása,
mert nem lehet normálisan diagnosztizálni a hibát, ha meg kiderül, akkor százezres nagyságrendű a javítás. Szerinted mit néztem elsőnek? Injektoros 2 üteműt :)
Utána mindenki le akart beszélni a Peugeot Jetforce-ról, ha már mindneképpen injektorost, akkor CSAK azt ne :) Szerinted mit vettem? Persze hogy azt.
Tetszett a fazonja, mert az tény, hogy külsőre az egyik legszebb 50-es moci. Úgy voltam vele, majd én leszek az aki széllel szemben pis...
Hát nem lettem az :) Egerből jöttem fel vele, már pesten megadta magát a vétel napján. Mire kiderült a hiba, heteket töltöttem különböző szerelőknél. Vissza sírtam a Piaggiót. De majd én ugye :)
Úgyhogy végül győzött a józan ész, és működőképesen eladtam. Az új tulaj ( sajnos családtag ) se élvezte sokat, mert 3 hónap múlva behalt. Már neki sincs meg.
Szóval, van olyan hogy hobby. Én azért vettem harmad autónak smartot, mert nem iszok, nem cigizek, nem drogozok, és jobb mint a bélyeg gyűjtés. Ennyi.
Viszont, bocsi, de gondolom a 67 arra utal hogy 67-es vagy, azért egy 47 éves férfi ne vegyen már úgy kocsit, hogy nem jár utánna, hogy egy tizenéves smart 99%-ban szívás.
Ezer olyan autó van a piacon, ami "elnyűhetetlen" ebben az árban. Mást ne mondjak, én a suzuki névtől már rosszul vagyok, de ha ez legyőzhető, akkor a smart árán biztos vagyok benne
hogy találtál volna magadnak egy wagont vagy egy swift-et, ami korban ugyan úgy matuzsálem, de a szerelők 99%-a ért hozzá, az alkatrész meg fillérekbe van.
És még el is fértek benne 5-en, nem ketten, vagy be lehet tennia csomagtartóba a kabáton kívül mást is.
Készülök majd írni a totalcar-ra egy smartos cikket, melyben leírom a tapasztalataimat, a vásárlástól kezdődően, ( szervízek, alkatrész ellátás stb ) csak még rá kell gyúrnom :) főleg a helyes írásra :)
viszont abban is első helyen fog szerepelni, hogy csak az vegyen ilyen kocsit, akinek egyrészt másod, vagy harmad kocsinak kell, és csak az egyedüli kocsinak aki nagyon "mazó" :)
Remélem egyébként nem bántottalak meg, tudom, hogy most így szívás közben nem esnek jól ezek a szavak, de sajnos ez az igazság :( Kívánom amúgy hogy oldódjon meg a problémád mint márka társnak :)
Figy, kár ezen az egy dolgon lovagolni, a használati utasítást idéztem, olvass utána, nem én találtam ki, de szerintem mellékes ez a vonal ahhoz képest amit írtam.
Ha ez valakinek zavarja a lelkét, akkor így fogalmazok: "feltuningolják minden csoda nyállal ami az első tankoláskor kifogy..." így megfelel?
A mondandóm többi része érdekes, nem a kerozin/nem kerozin
persze, igazad van csak nem gondoltam, hogy 2 hónap alatt bekrepál. most eléggé szomorú vagyok miatta. azért csak valahogy rendeződnek a dolgok. az a rossz, hogy ha csóró vagy akkor sajnos csak régi autót tudsz megvenni. ezzel meg így jársz. mondjuk ha belegondolsz, 2x annyiba kerülő autó is pont tönkre tud menni ilyen hamar. szóval nem tudom mi a megoldás. a tömegközlekedés meg oltári drága és 5x annyi idő alatt jutsz el bárhova, mint autóval. :(
Csak úgy mellékesen: ( olvass utána ha nem hiszed )
STP Injektor tisztító adalékanyag. A minta 250 ml-es, a kiskereskedelmi forgalom számára kiszerelt, fekete színű csavaros műanyag tetővel záródó, fekete színű műanyag flakonban érkezett a laboratóriumba vizsgálatra. Veszélyes anyag tartalom a biztonsági adatlap alapján: kerozin: 70-90 m/m %, 1,2,4 trimetilbenzol: < 2 m/m %. Összetétel (m/m %) pótlólagosan megküldött dokumentum alapján: kerozin: >90 m/m %, Hitec 6422 (Regisztrált benzin adalék): <10 m/m %. A flakon oldalán található papírcímkén az alábbiak olvashatók: "STP Fuel Injector Cleaner - STP injektor tisztító. Erős koncentrált tisztítószer, amely eltávolítja a teljesítménycsökkentő lerakódásokat az üzemanyag befecskendező rendszerből. Használat: Töltse a flakon tartalmát egy teli tank benzinhez. Egy flakon (250ml) 50-60 liter üzemanyaghoz elegendő. A legjobb hatás érdekében használja 5000km-enként. Más STP adalékokkal biztonságosan használható."
Észrevettem sajnos hogy az a baj, hogy sokan 4-500 ért vesznek egy smartot, aztán azt hiszik hogy számukra ezzel befejeződött az autóra költés :(
De mondjuk ez nem csak smart, hanem úgy látom minden kocsi vásárlásra érvényes a magyar emberek 80%-át érintve...
"annyiért akarják megcsinálni, amennyiért az autót vettem"
Ez mondjuk valóban túlzás, de szerintem ha valaki ésszel vásárol autót, főleg legyen az egy 10 éven felüli kocsi, akkor kapásból áll a kettes szorzó.
Vegyük csak azt, hogy egy 10 éves kocsitba már mindenki belerúgott szerencsétlenbe aki csak tudott, legjobban az első tulaj azzal a címszóval
hogy "majd veszek másikat ha 3 éves lesz", utána ha a másod/harmad tulaj még ilyen, akkor mégszebb lesz a kicsike állapota sajnos.
Ha megyek a városba és megnézem a smartokat, főleg az első generációsok közül 10-ből 8 már külsőre le van pusztítva, ha azt az állapotot nézem,
nyilván a motorikus rész is kampó. A másik, ha megnézi az ember a 6-700e körül kapható smartokat, azokban mit tesz Isten, pont 130, diesel esetén 180e
körüli km van, és még össze lehet tenni a kezét az embernek, ha nem jócskán vissza állított számról beszélünk, bár a legtöbbnél még az is áll.
Azt meg ugye tudjuk sajnos, hogy a kicsikék 130 ( diesel 180e ) km környékén már lassan a végüket járják motorikusan.
Ilyenkor persze eladás előtt bele kerülnek a csodaszerek, prolong az olajba, kerozin a benzinbe aztán "húde jól megy" viszi is a balek.
Aztán az első tankoláskor már nem is húz annyira, utána meg jééé 1L olaj fogy 500 km-alatt, meg olajcsere után behal az egész.
Ez van, 12 éves 600cm3 kocsitól x tulaj után szerintem az ember ne várjon csodát.
És ez csak a motor, hol van még a gumigarnitúra, meg egyéb költségek. Szerintem a kettes szorzó simán áll egy ilyen kaliberű vásárlásnál.
Ezen kéd dolog segít, az egyik, hogy TUDATOSAN megveszi az ember ezt a kocsit, és kicserél rajta horror áron mindent, és motort generáloztat ha kimúlik,
de akkor tudja hogy mit cserélt ki, aztán egy ideig feltehetőleg azokkal nincs gond, vagy b/ verzió, viszi a bontóba, és vesz egy 3-4 évest.
Szerintem nem érdemes megvenni mondjuk egy erősen túlárazott kocsit sem, amire az eladó azt mondja azért ennyi, mert tipikusan most volt felújítva
a fél autó, amiket számlákkal tud igazolni. Igen ám, csak akkor feltevődik bennem a kérdés, ha bele lapátolt egy zsák pénzt, mi a fenének adja el?
Ezeknek a hirdetéseknek a közös pontja hogy a "friss nagyszervíz, meg friss nagy generál stb " után eladó. Vicc.
Számlát én is tudok csináltatni bármiről, vagy ha a munka el is lett végezve, ha szándékosan eladásra ment, akkor 95%-ban tárgya munkával.
Jó, vannak kivételek is, de vettem már 93 óta úgy 20 használt autót, ezeken már túl vagyok, és nem igazán láttam csodákat.
Új autó is szívás, ha már a témánál vagyunk, azokhoz is volt szerencsém nem egyhez, ott meg a kötelező gar miatti márkazservíz húz le nem kevés zsugával,
és amilyen a mostani anyag minőség, meg amennyi extra van egy új kocsiba, sajnos ott is sokat jár az ember a szervízbe, főleg ha üti rúgja a vasat.
Ez van, tanulság annyi, hogy láttam én már nem egy embert a körúton semsonite táskával Hugo Boss öltönyben, omega órával várni a villamost...
Ő a kocsira költött pénzét erre költötte, aztán használja a villamost, vagy esetleg a taxit. Ennek is, annak is megvannak az előnyei.
De most már huzamosabb ideje, több autós fórumon olvasom a panaszokat, hogy ennyit meg annyit költöttem meg költeni kellene még a kocsira,
és egyszerűen nem értem, mégis mit vár egy ilyen vásárló, amikor 500e ért vesz egy tizenéves kocsit? Fel nem foghatom?!
Nagyon nagyon jó lenne ha meg tudnád mondani, hogy hová forduljak, hogy megcsinálják olcsóbban. már az összes autóbontónak, hogy adjanak árajánlatot. Igaz, hogy még nem kaptam választ. most nagyon el vagyok keseredve, mert 2 hónapja vettem az autót és most itt állok a semmivel. annyiért akarják megcsinálni, amennyiért az autót vettem. minden segítség nagyon jól jönne. kérlek, hogy segíts ha tudsz valamit, hogy induljak el.
tökéletesen működik, majd dec. 20-a körül aksi ki, az autó kint áll a szabad ég alatt. Jan 10-én aksi be, első indításnál bepüccen, de nehezen jár nyikorog, 10-20 másodperc után befullad. Azóta bikázva sem indul, csak lassan vontatottan indítózik (teker), vagy ha elkapja ritkán akkor amíg a kulcsot tartom próbál indulni olyan mintha elkapná és elindulna, de nem röffen be.
Köszönöm a válaszod. Akkor ha veszek egy komplett fortwo cdi 800 as motort, akokr az beépíthető a másikba simán? bocsi, hogy ilyen sokat kérdezek, de tönkrement a motorom és használt motort akarnak eladni nekem 500000 forintért. ennyiért már vadiújat veszek ausztriában. Köszi ha válaszolsz még. :D
Esetleg üzemanyag szűrő lehet benne, mert legelőször beröffent nyekeregve nyikorgva mint ami pihent és nem akar újra menni, de hamar leállt azóta semmi. Tökéletesen működött pihenő előtt, mi az ami nem szereti a hosszabb pár hetes pihenőt kint. (hideg sem volt túzottan)
Novemberben koplett főfékhengeres fék felújításon esett át, utána működött rendesen. Mivel megszoktam, hogy hiába a fiatal aksi hidegben a rövidd távok miatt egy időután nem indul (szerelők kimérés után azt mondták nincs villamos gond), ünnepek előtt leparkoltam kint, aksi ki. Most teszem vissza az aksit (3-4 hét pihi), de nem indul. Gyujtás van műszerek felvillannak, az ACpumpa teker, ráindítok, de csak komótos vontatott tekerés, vagy nagyritkán mintha elkapná (nyekergő hangokkal), de hiába tartom a kulcsot hosszab ideig nem indul. Ma bikázva is próbáltam, így többször eljutott a majdnem elindulig, de semmi.
Merre keresgéljek? A fékpedálnál van valami adó ami nem engedheti indulni, üzemanyag van.....
Természetesen szerintem a fék is beragadt, mert meg sem tudom mozdítani kiengedett kézifékkel.