Teljesen mindegy a két csatlakozó, semmi baja nem lesz tőle, olyan kicsi áram megy ott, hogyha nem is érintkezne rendesen, akkor se történne semmi. (ahogy a több milliárd autónál szintén nem történik semmi) Még benzinnél sem, gázolajnál meg különösen nem.
(majd önts ki egy megfelelő kis edénybe egy kis gázolajat és próbáld meggyújtani gyufával, vagy öngyújtóval !)
Rendeltem hozzá egy üzemanyag szivattyút (JP Group cikkszám: 4115200100). Amit észre vettem, hogy a régi szivattyú zárt csatlakozású az új nyitott. Ebből nem lehet probléma? Csak mert a csati bele merül a gázolajba. Új az alkatrész de gondoltam megkérdezek olyat aki már szerelt ilyet. Lehet ebből valami gikszer vagy mehet bele a tankba, összeszerelés és indítás? Képet mellékelek miről van szó.
Aki ért hozzá és van hozzá eszköze, át tudja írni. Mivel te kérdezed, valószínűleg neked nincsen, így a megoldás az lehet, hogy keresel valakit, aki megcsinálja neked.
Van egy 206-osom, 1999-es évjárat. Kicseréltem benne a km óracsoportot, de így az összes futott km is átállt természetesen az "új" adatokra.
Tehát 228.000 helyett 330.000 van most a kocsiban. Kérdésem, hogy a kicserélt óracsoportba át lehet valahogy konvertálni az eredeti alacsonyabb össz. kilométer számot?
Milyen futóműves az, aki leengedi a padról az autót úgy, hogy -a szerinte- beállított futóműnél nincs középen a kormány? Bőven benne van a történetben a rossz kerékbeállítás is.
Annyira megfogná a kocsit kitekert kormánynál? Mikor az egyik kerék pl. porosabb részre ér, rendesen megdobja oldalra a kocsit, tényleg mint a difizár.
ABS hiba..Mikor befordulok élesen pl egy kapubeállóba és közben lassítok, na akkor kezd dolgozni az ABS. Ha csak simán gurulok kanyarodva, akkor csak a " difizár" működik :)
Visszatérve a féltengelyre, nem tudom elképzelni, hogy anniyra megfogjon egy 1000 kilós kocsit.. Felemelve kézzel bírtam tekerni a kereket oda vissza, mint írtam.
Mikor kész lett a kocsi (ugye ez külföldi és "teljes" felújításon esett át) elvittem futóműveshez.. Próbaút során a kormány keresztben állt, visszavittem, ekkor már csak a kormányösszekötőn állítottak, így egyenesbe került a kormány.
Ott hibázhattak esetleg? De ehhez a hibához a kerekeknek nagyon máshogy kellene állniuk.
Nem is tudom...Felujításkor a féltengelyeket is kivettem. Igaz a leírt hibát nem kerestem, de nem rémlik, hogy "akadt" volna, biztosan megtekergettem..
Tettem fel két képet a difiről -ha nem lett volna meg- ebből látszik, hogy az egész difiben két csapágy van -2-es tételszám-, lényegében ezekben forog a difi. Ha itt van gond, azt nem csak kanyarban érzed. A bolygóműben nincsenek gördülő csapágyak. Azok lényegében siklócsapágyak, itt persze lehet berágódás, szorulás, de nem valószínű.
Én elsősorban a váltón kívűl keresném a megoldást, a következő sorrendben:
1. Fék
2. Kerékcsapágy (tudom, új)
3. Féltengely
Legvalószínűbbnek féltengely hibát gondolok, csatlakozom "xxmadden" fórumtársunkhoz (azzal a megjegyzéssel, hogy mindkét féltengelyben van rugó), így ha fék és kerékcsapágy rendben, venném ki a féltengelyt!
Ha itt is minden rendben akkor a gyanúsított az alkatrész listában 9-es tételszámú belső ház, amely a bolygómű fogaskerekeket összefogja. Ehhez viszont szét kell szedni a váltót!
Most kuplungoztam egy 206 ot. Belső oldali féltengely csillag?? Az szokott széthullani,ropogni.Bal oldaliba meg van egy belső előfeszítő rugó.Az is szét volt törve.Az nagy galibát okoz.Ide-oda kotyog a féltengely.
Húzd ki a 2 féltengelyt,sokkal többet látsz majd.Csillag tűgörgői széthullottak lehet.
Ma felbakoltam az autó elejét, egyesbe raktam és "elindultam" vele.
Forgott ugye mindkét kerék előre. Lefogtam a jobb oldalit, a bal forgott tovább. Viszont mikor elengedtem a kereket, kicsit rángatva próbált elindulni a kerék, de szinte nem is tudott elindulni. Valami szorul.. Aztán kézzel forgatva előre-hátra a jobb oldali kereket (miközben egyesben hajtotta a motor) , elég darálósan ment, vagyis olyan érzés, mintha be lenne rágódva egy csapágy.. (át-átfordul egy görgöre- az érzés) Kerékcsapágy új, itt jegyzem meg.
A bal kereket lefogva kicsivel jobb a helyzet, az a kerék elindult, de nagyon lassan vette fel a másik fordulatát..
Most kellene gumit vennem rá.. De így le fogja koptatni hamar, főleg ha sokat forgolódom.
Scenicemet felmeltem ugyanígy, nagyon simán gördültek a kerekek, lefogás után szépen elindult..
A generátorra menő gerjesztőköri kábelt (vagy kábeleket, ha kettő van) nézd át a blokk alatti/mögötti kábelvezetőben az elektronikákig. El szoktak reszelődni a rezonanciától.
Adott egy 2005-ös 1.6 16v benzines (NFU) 206-os. Lett cserélve generátor, mert jelzett hogy töltés hiba van. Elméletileg egy keveset használt felújított generátort sikerült megvásárolni. Akksi tálca alatt a test pontok ellenőrizve, jól csatlakoznak. Az autó össze lett rakva, és jelenleg is azt csinálja, hogy az egyik indításnál van töltés (14.3V alapjáraton), autó leállít, azonnal beindít, akkor pedig nincs. Közvetlen a generátornál mérve sincs. Esetleg lehet relé hiba? Merre fele találom a relét, van valakinek esetleg rajza róla?
A bal oldali index nem működött (ez volt a tünet) a szakszervíz (peugeot Bcs.) bevizsgálta és megállapította ,hogy BSI csere (105 ezer ft + munkadíj).A BSI-t kiszereltem és elvittük Gyulára a Pixelcomputer Szatmári Bélához , (06703856780). Be-megvizsgálta és megjavította (valami piti alkatrész ,ellenálás volt a hiba). Talán még pénzt sem akart elfogadni érte . Tehát a relé hiba (ezt is megvettem eBay) helyett hozzáértő tudta mi a hiba .Azóta is jól működik (1 év).