Keresés

Részletes keresés

csecsaba2 Creative Commons License 2016.08.01 0 1 120859

Nem fért át a híd alatt, ezt nevezik a túrázok átemelésnek :-)

Előzmény: gumidani (120853)
Enzo Creative Commons License 2016.08.01 0 0 120858

Ó, igen...

Nincs mentségem.

Előzmény: * BLERIOT * (120857)
* BLERIOT * Creative Commons License 2016.08.01 0 0 120857

Üdv.

Ha megengeded, akkor egy kicsit kiegészíteném a ROŽMBERK infót. 

Az, hogy "csak" ennyi a károsodás, a 3 tagú személyzetnek köszönhető, akik a hivatásos és önkéntes tűzoltók kiérkezéséig maguk küzdöttek a lángokkal a tűz észlelése után. Mindhárman égési sérüléseket szenvedtek, legkomolyabbakat a hajóvezető. A tűz a géptérben keletkezett és ezidáig nem állapították meg egyértelműen a szándékosságot, holott a vizsgálódó szervek nem is zárták ki, akárcsak a műszaki hibát. A legénység egyetlen tagja sem dohányzik.

 

Kedves Enzo, van még egy Csepel motoros vízibusz Csehországban. A VRANOV exSZÁRSZÓ a vranovi víztározón. :)

Előzmény: lobe97 (120851)
* BLERIOT * Creative Commons License 2016.08.01 0 0 120856

Köszönöm szépen !!!

Előzmény: riversea (120854)
KZX003 Creative Commons License 2016.07.31 -1 0 120855

Bulihajós frissítés. Fotók és videó.

riversea Creative Commons License 2016.07.31 0 1 120854

Van egy képeslapom a 40-es évek elejéről, ennél többet sajnos én sem tudok az egykori kompról:

 

Előzmény: * BLERIOT * (120850)
gumidani Creative Commons License 2016.07.31 0 0 120853

????

Enzo Creative Commons License 2016.07.29 0 0 120852

Köszi a beszámolót!

Hátsó ponyvából létezik ennél normálisabban kinéző is, nem csak ilyen. Egyébként csak pénz kérdése minden, vékony alumíniumlemezekből és profilokból lehet hajtogatni oda passzoló tetőlemezt.

5 éve jártunk Hracholusky-n, a PLZEN egy csoda volt. A festői táj, ahol megállt az idő. Örülők hogy még mindig az. Az egyetlen működő Csepel motoros vízibusz. Remélem, Svamberk bácsi is jól van.

Szegény ROZMBERK felépítményéből pont a legkevésbé eredeti rész maradt viszonylag sértetlen. Nem derült ki, hogy mi okozta a gépháztüzet?

Előzmény: lobe97 (120851)
lobe97 Creative Commons License 2016.07.29 0 2 120851

Cseh vizeken:

 

Doksy: RACEK vizibusz:

 

A motortéren kívül a hajó szinte teljesen eredeti állapotába van. Olyan tiszta, hogy enni lehetne az eredeti váci padlóról...

A tulajdonos legnagyobb problémája az, hogy a hajót anno 66-ban rövid hátsó tetővel rendelték és az ő esetükben mindenképpen szükséges volna a hátsó utastér fedettsége. Ezt ők a képen is látható ponyvával oldották meg, de a tulajdonos úr szidta mint a szemetet, hogy: ronda, undorító, nem eredeti, nem Váci... Mutattam neki pár képet más váci hajókról. A BKV vizibuszok fényképénél örömujjongásba tört ki, hogy IGEN, neki ilyen kell. Ígéretet tettem neki, hogy szólok neki ha találok használaton kívüli 3011-es hosszú tetőt szabadon illetve, hogy megpróbálok valahonnan eredeti tervet szerezni neki, ami alapján eredeti módon legyárthatja a tetőhosszabbítást. Ha valaki innen tud szerezni eredeti terveket, azt szívesen továbbítom Doksyra. 

 

Bár nincs magyar vonatkozása, de ezen a "nagy" tavon a RACEK-en és egy másik "nagyhajón" kívül van még két kisebb hajó is a 20-as évekből melyeknek külön cölöpökön álló hajógarázsuk van szintén a 20-as évekből. Erről is beteszek még egy képet.

 

Plzen: PLZEN vizibusz:

 

Nos ez az a hely ahol ha lehetne, szerintem így 2016-ban is ugyan ilyen hajót vennének erre a célra akár csak 66-ban.

Napi két járat a víztározón, sok kikötés, kb. átlagosan 100 utas (ülőhelyekért folyik a harc).

A hajó továbbra is eredeti állapotban: Csepel motor, Ikarus lámpák, eredeti belső burkolat. Egyedül a farosokban alkalmazott csomagtartó háló foszlott le 50 év alatt, valamint egy pár üléshuzatot már cseréltek rajta. A Csepeleket a végállomáson még a Cseh nyaralók is megcsodálják amikor kinyitják a gépházat.

 

 

 

 

És végezetül Podolskoi sólya: exROZMBERK

 

Sajnos utolsó látogatásom óta sokat romlott az állapota, mivel júniusba a géptere és a kormányállása teljesen kiégett. A helyiek azt mondták, hogy még nincs eldöntve a sorsa, így még reménykedhetünk valamiféle rekonstrukcióba. Egyetlen szerencse hogy a legkevésbé eredeti állapotú Orlik-i hajó égett ki... A test a FÖLDVÁR-ral ellentétben hibátlanul megúszta az olvadás veszélyét. Az első és hátsó felépítmény is elég jól megmaradt. Ha mégis szétbontanák, akkor viszont lehet hogy egy pár "eredeti" alkatrész még felhasználható lesz a RACEK ponyvája helyett.

 

 

* BLERIOT * Creative Commons License 2016.07.29 0 0 120850

Üdv! 

 

Tudna valaki esetleg valamit a hajdanán Medve és Vámosszabadi között közlekedő dunai kompról ? 

szőrmók Creative Commons License 2016.07.28 0 1 120849

És ott vajon a Hajózási Felügyelet ,vagy a városi épitész méri az anyagvastagságot? (:-)))

Előzmény: HG. (120848)
HG. Creative Commons License 2016.07.28 0 0 120848
KZX003 Creative Commons License 2016.07.27 0 0 120847

Új fotókkal frissült a Balatoni Hajók Képtára!

 

zjakabfi Creative Commons License 2016.07.26 0 1 120846

Gyakorlatilag csak nyáron járt.

 

Idén nem indult el, megszűnés szó nem értelmezhető, mert egy-egy év volt többször már, hogy nem járt pl. 2009-ben.

 

Reméljük jövőre lesz.

 

Az a baj, hogy Pócsmegyer semmilyen támogatást nem ad, még a saját kompjának sem, míg Szigetmonostor mind a 4! kompját támogatja.

 

Sajnos Surányban nem volt elég utas, nem volt igazán jól hirdetve, népszerűsítve...

 

Pedig a bicikliszállítás itt és Pócsmegyeren díjmentes!

 

 

 

 

Előzmény: siófoki35 (120845)
siófoki35 Creative Commons License 2016.07.26 0 0 120845

a Felsőgöd-Surány révhajócska mikor és miért szűnt meg? A pontonok sincsenek már a helyükön :(

HG. Creative Commons License 2016.07.24 0 0 120844
Előzmény: HG. (120843)
HG. Creative Commons License 2016.07.24 0 2 120843

 

Neszmély

koling Creative Commons License 2016.07.22 0 2 120842

koling Creative Commons License 2016.07.22 0 2 120841

* BLERIOT * Creative Commons License 2016.07.22 0 1 120840

Üdv! 2009-ben nekem is volt módom vele találkozni a hajózási szezonnyitón Keszthelyen a parton várta, hogy érkezzünk a HELKA fedélzetén. Sok - sok csodás kép fűződik nevéhez, melyeket itt a topicon osztott meg velünk. Tisztelet emlékének, nyugodjék békében !

Előzmény: zjakabfi (120836)
etomcat Creative Commons License 2016.07.22 -2 0 120839

Ma 9:15-kor a budapesti Lánchídnál két hadihajó, egy rohamcsónak (?) és egy tűzoltóhajó állt a Duna közepén.

Una Vestrum Creative Commons License 2016.07.22 0 2 120838

Kérésedre és Schiba társunk emlékezetére.

2009-ből.

 

Előzmény: zjakabfi (120836)
v_peti Creative Commons License 2016.07.21 -1 0 120837

A hülye színkódokkal aminek a magyarázata kissé összevissza van elrejtve.

Előzmény: vonalzoo (120833)
zjakabfi Creative Commons License 2016.07.21 0 3 120836

Kedves Fórumozók!

 

Schiba topiktársunk a napokban váratlanul távozott közülünk.

 

Nagyon sok képet tett be ide egy időben, és a keszthelyi partoknál sokszor személyesen is lehetett vele találkozni!

 

Schiba, nyugodj békében!

 

Kérem a tisztelt topiktársakat, hogy rá emlékezve - aki rendelkezik ilyennel - tegyen be egy-egy képet az elmúlt években Keszthelyen megfordult hajókról. (Csobánc, Csongor, Helka, vízibuszok, 303-asok)

 

Schiba biztos örülne neki, és a nehéz helyzetben lévő családja is biztos örül(ne) e csendes megemlékezésnek.

 

 

Előzmény: schiba (79819)
smith Creative Commons License 2016.07.21 0 0 120835

Ráadásul a lebutított kereső eltitkolja az amúgy lehetséges utak egy részét.

Például a Keszthely-Révfülöp utazás a pdf szerint simán működő dolog, a kereső ilyenről nem tud.

Előzmény: smith (120834)
smith Creative Commons License 2016.07.21 0 1 120834

Rápróbáltam a pdf-re mobilról, gyakorlatilag áttekinthetetlen.

Amíg ugyanezt az információt az állomásnevekkel, betűjelekkel, számokkal és színekkel kódolt egyetlen táblázatban, jpg-ben lehetett elérni, addig érdekes módon működött...

Előzmény: vonalzoo (120833)
vonalzoo Creative Commons License 2016.07.21 0 0 120833

Az a kereső valóban pocsék, de a menetrend fent van az oldal alján (csatolmányok címszó alatt, pdf-ben)

Előzmény: Zoltika (120831)
smith Creative Commons License 2016.07.21 0 1 120832

Felháborító.

Előzmény: zjakabfi (120828)
Zoltika Creative Commons License 2016.07.20 0 1 120831

Kipróbáltam.

Az a program "ha egy kicsit okosabb lenne, akkor volna nagyon buta."

Hogy a szokásos Balatonfüred-Akali kirándulásunkat mikor tudjuk lebonyolítani, nem sikerült kiszednem belőle.

Mondjuk direkt nem a péntekkel kezdtem; random napokat beírva meg semmilyen utalást nem tett a helyes megfejtésre.

Mindez nyilván nagyon meg fogja dobni a járat utasszámát.

De legalább gyerekcsoport nem lesz. El nem tudom képzelni, hogy ha a tábor szervezésekor a tanerő nem ismeri a menetrendet, beleszervezzen a programba egy tihanyi hajós kirándulást. Nyomtatott menetrendje meg honnan volna, mondjuk Budapesten? Mindezt mondom ismerve XVIII. kerületi igazgató néni ismerősömet, akivel és Akaliban táborozó csoportjával az elmúlt években többször találkoztunk a Tihany-Akali távon.

Előzmény: zjakabfi (120828)
zlaTibor Creative Commons License 2016.07.19 0 1 120830

Sziasztok! Tudnátok nekem segíteni?

"A matróz képesítés a Dunán és mellékvizein olyan hajókon teszi lehetővé a matróz munkakör betöltését, amely nem tartozik a Rajna jogrendje alá. Ezek között van néhány szállodahajó is, de többségük a Rajna jogrendjét alkalmazza."

Aki jártas szállodahajózásban, le tudná nekem írni, melyek azok, amelyek nem tartoznak a rajnai jogrend alá, illetve hogy ki üzemelteti őket?
Köszi előre is!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!