Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2003.05.23 0 0 82
Amúgy a legjobb kipróbálni egy ilyen kocsit, mert elmondani nem nagyon lehet pontosan, hogy hogyan viselkedik. Mindenki máshogy érzi a dolgot. Én soha nem vennék úgy kocsit, hogy nem tesztvezethetem néhány tíz kilométeren keresztül.
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.23 0 0 81
De, kúszik ez is, csak érezhető, ahogy az elektronika nem tudja olyan finoman kiemelni/ráengedni/kiemelni... a kuplunot, mint az emberek (a jobbak...). A hagyományos automatánál meg olaj viszi át a nyomatékot, azért nincs rángatás. Amúgy a dolog nem vészes, kezelhető, csak a gáz/fékpedállal kell egy kicsit játszani. Ha pl. dombon akarsz egészen lassan, lépésben haladni, akkor adni kell egy kis gázt. Ilyenkor a fordulat egy kicsit megnövekszik, és már nem is rángat a kocsi.
Én Opel Corsa Easytronik-kal tudom összehasonlítani: az is pont így viselkedik.
Előzmény: derogal (79)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.23 0 0 80
Előzmény: derogal (79)
derogal Creative Commons License 2003.05.23 0 0 79
koszi.. a gyors valaszt...
en kulonben a felhasznaloi tapasztalatokra vagyok inkabb kivancsi.. az sokkal tobbet er...
szoval akkor ez nem kuszik ugy mint a hagyomanyos automatak??? az eleg baj ha rangat, hasonloan mint a citroen sensodrive...
jo lenne mar vlmi ujsag osszehasonlitana ezeket a robot valtokat (ford,opel,citroen,fiat,toyota vs. egy hagyomanyossal mondjuk a mazda2)

Előzmény: Törölt nick (78)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.23 0 0 78
Üdv!
Az elektronika elég hamar összezárja a kuplungot, tehát ki lehet vele lőni, ha kell.
Gond az araszolásnál lehet, amikor nem zárja össze a kuplungot, hanem csúsztatja (mint a sofőr egy kéziváltós kocsiban, pl. lépésben haladásnál, parkolásnál), ekkor előfordulhat, hogy egy kicsit rángat.
Motorfék: pont olyan erős, mint a hagyományos kéziváltós kocsikon, tehát erősebb, mint a hagyományos automatákon.
A Durashift tulajdonképpen egy hagyományos kéziváltó elektromos kuplung és váltó vezérléssel. Ugyanúgy van tengelykapcsoló, és váltó (fogaskerekekkel), amelyeket nem Te, hanem elektromos szervomotorok mozgatnak.
A kocsi aut. üzemmódban is vissza szokott váltogatni lejtőn, ha fékezel, de kézzel bármilyen fokozatba vissza lehet pakolni (persze a motor túlpörgetését nem engedi az elektronika), csak egy billentés a váltókaron a - irányába.
Amúgy a váltó felára 300 e Ft, de ezzel "jár" egy ABS is.
További technikai részletekkel a (váltóval kapcsolatban) nem tudok szolgálni, mert én laikus vagyok, csak az egyelőre kevés felhasználói tapasztalatomat tudom leírni.
Üdv.: PRAETOR
Előzmény: derogal (77)
derogal Creative Commons License 2003.05.22 0 0 77
PRAETOR: gratula a kocsihoz...
lenne egy par kerdesem a durashift valtohoz..
ha kb 10km-el gurulsz es hirtelen ralepsz a gazra, automata uzemmodban mennyit gondolkodik???
mennyire eros a motorfek, erosebb mint a hagyomanyos automataknal???
Előzmény: Törölt nick (75)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.22 0 0 76
Süllyedünk...
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.22 0 0 75
Üdv!

Megvan a kocsi (már május 7 óta), de rengeteg dolgom van és nincs időm írni. Szóval: 1.4 trend (80 le) + Durashift váltó + ABS + vonóhorog. Első benyomások: jók. A váltója tetszik: nem kell folyton kuplungolni és váltani. De van kézi üzemmódja is: ilyenkor a váltó billegtetésével lehet fel/le váltogatni. Automata üzemmódban a legkényelmesebb. Ami eltér a hagyományos, bolygóműves automatáktól: váltásoknál érezhetően megtorpan a kocsi, ilyenkor a bent ülők bólogatnak. Lehet segíteni a dolgon gázelvétellel (váltásnál). A kickdown funkció is működik: padlóig taposva a gázt, jól visszavált. egyelőre ennyi, jó utat mindenkinek.
Ui.: 1. fogysztás: 7.6 :-(
2. fogysztás: 6.6 , ez már jobb.
(50 % autópálya, 30% városon kívül, 10% város 10% földes út, sebességhatárok betartásával).

Jó utat mindenkinek!

Ndipaq Creative Commons License 2003.05.09 0 0 74
üdv,

csatlakoznék a csapathoz... remélem egy-két héten belül én is Fusion tulaj leszek
a rendelést már februárban leadtuk, de csak nem akar megjönni az autó
azért az már biztató hogy van alvázszáma

Pukimuki Creative Commons License 2003.04.28 0 0 73
Skacok......a hétvégén majdnem lehidaltam..... a kicsikém 80-90 km/h tempónál nem evet 5 litert 100 km-en!!!! /igaz most nem a Jet-nél tankoltam hanem az Ömv-nál/ Azt hiszem a továbiakban is ott fogok tankolni :-)))
derogal Creative Commons License 2003.04.25 0 0 72
PRAETOR: hat ez szomoru :((((... remelem most mar nem sokara meglesz.. szerintem azert vlmi kartertitest kerjel..
mennyi volt az automata felar 300e?
azert kerdezem mert a nemeteknel 700euro a durashift felar...
elotte sikerult vlhol kiprobalni ezt a durashift valtot, vagy latatlanban rendelted?????
Zak Creative Commons License 2003.04.25 0 0 71
a dízelmotor milyenségérôl még többet tudhatsz meg, ha a felkeresed a Citroen C3 topicot, ott van pár ilyen motoros autó - ugyanis Ford & PSA 1.4 dízel ugyanaz
Előzmény: Szépmező Szárnya (70)
Szépmező Szárnya Creative Commons License 2003.04.25 0 0 70
Kedves boldog(?) Fusion-tulajdonosok!

Munkahelyem költségcsökkentési célzattal egy 1.4-es diesel Fusiont kíván alám adni. Kérdésem a következő: alkalmas-e ez az aranyos kis jószág 200-300 km-es vidéki utakra, és ha igen, mennyit fogyaszt 120-130-as utazósebességen sztrádán?

Válaszotokat előre is köszönöm! A Fusion legyen veletek!

Törölt nick Creative Commons License 2003.04.25 0 0 69
derogal: az autó még mindig nincs meg, amúgy durashift lesz. Sajnos a bürokrácia útvesztőjében keringünk még a kereskedéssel karöltve. Lehet, hogy jövő héten lesz kocsi, de az is előfordulhat, hogy csak május 1. után.:-(
Előzmény: derogal (62)
Aewyn Creative Commons License 2003.04.25 0 0 68
Nekünk Focusunk van, és olyan rettenetes kockakövön használjuk, hogy néha belesajdul a szívem is, mégsem zörög az ajtó, tehát ez nem lehet default.

Megemlíteni lehet ugyan, talán létezik rá gyári gyógyír. Bár én félnék, hogy az ajtóburkolat szerelése közben megkaristolnak ezt-azt, nem pattintanak vissza - cserélnek ki letört fülecseket és csak jobban fog zörögni.

Szóval meggondolandó.

Előzmény: Pukimuki (66)
kibicz Creative Commons License 2003.04.25 0 0 67
Én szóvá tenném, de valószinűleg nem tudnak rajta változtatni...:-((
Előzmény: Pukimuki (66)
Pukimuki Creative Commons License 2003.04.25 0 0 66
Ugytünik a nyöszörgö hang áterjed minden ajtóra..... vajon garanciális javitásba belefér ha szóváteszem?

Azért mégis csak egy uj autó.....

Pukimuki Creative Commons License 2003.04.24 0 0 65
Nekem az 1,4-es benzines, 70-80 km/h döcögésnél elment majd 5-5,5 lityoval, pontos adatot nem tudok mondani, de az üzemanyagmérö beosztása 1 kocka= kb 5literel, és ezt a hétvégén sikerült is elérni. Az egy másik dolog hogy az autopályán meguntam a döcögést azt adtam neki....... 160-165 ig gyorsult is, azt annyi.
Előzmény: kibicz (64)
kibicz Creative Commons License 2003.04.23 0 0 64
Az enyém még csendben van azóta, hogy rájöttem a zörgés okára.
Jól bírta a mátrai szerpentineket is, meglepően stabil volt a kanyarokban. Óvatosan kipróbáltam a max. sebességet is. Ötödikben 160-nál még gyorsult, de nem volt szívem padlógázzal sokáig autózni. A fogyasztás azonban még egy kicsit magas: 7,3 l/100 km, persze pályán tartós 120-szal, illetve hegyi menet volt.
Előzmény: Pukimuki (63)
Pukimuki Creative Commons License 2003.04.23 0 0 63
Megszületett az első negatív élményem......

Rázos uton nyöszörög a vezető oldali ajtó "kárpit", magyarul a müanyag. 2700 km után ezt is meg kellet élnem.

derogal Creative Commons License 2003.04.21 0 0 62
PRAETOR: ugy lattam hogy automata fusion-t rendeltel, ez sima automata .v durashift-es????
mik a tapasztalatok vele megosztanad, kivancsi lennek????
Frosty Creative Commons License 2003.04.21 0 0 61
Na mivan uraim, megy a szekér? :-)
Pukimuki Creative Commons License 2003.04.16 0 0 60
Kedves vagy de elmondanám hogy a majdnem friss fejlesztésü aleko 2141 s -ünk 1,6-os lada motorral is elketyeget szebb napokon országuton 6,5 lityóval, ugyszintén 165-ös gumikkal. Mikor is fejlesztették ki 30 éve? vagy egy kicsit tőbb?

Visszakérdezek hol itt a fejlödés? /mellesleg 4 éves corollárol beszéltem, bár tudom ez nem nagyon tünik ki, de most se fogyasztanak kevesebbet az autok mint 4-5 éve, ráadásul pont azért hoztam fel az agyonmajmolt toyotát hogy legyen némi összehasonlitási alap. Mindegy

Előzmény: HITMAN (59)
HITMAN Creative Commons License 2003.04.15 0 0 59
Pukimuki,

az 1.3-as corolla már nem a legfrissebb fejlesztésű motor...
Ennyi erővel a 2107-hez is hasonlíthattad volna az említett fogyasztást, az is 1.3l + 165-ös gumit hord, és milyen sokat fogyaszt... :))

Előzmény: Pukimuki (47)
Pukimuki Creative Commons License 2003.04.15 0 0 58
Én is a Fortnál vettem a fruzsit.... igaz már február elején, akkor még nem volt ekkora konkurenciaharc. A horváth Attiát tudom ajánlani /majdnem ö az egyetlen kereskedő ott a könyveskálmánon/ Rendes srác, bár az ügyintézés elég döcögös, az anyagiakban lehet alkudozni. Én momentán egy rádiosmagnot és +1 év garancát kaptam ajándékba, illetve elengetek 10 eft az üzembehelyezésből. Megjegyzem a rádiót csak azért kaptam ajándékba mert nme tudták hogy benne van :-))
Előzmény: Zak (53)
kibicz Creative Commons License 2003.04.15 0 0 57
Halihó mindenkinek!
Ez a Fruzsi nagyon tetszik, lehet, hogy átveszem. :-)) Egyébként én nem találok benne semmi nőiest...
Egyébként jelentem, rájöttem a zörgés okára. A hátsó ülés nem lehetett rendesen a helyén, mert lehajtott üléssel csendben volt, és amikor visszacsuktam (jó alaposan), akkor is néma maradt. Érdekes, mert a piros jel a fogantyúnál először sem látszott. Mindenesetre visszaszívom az összeszerelés minőségére tett kijelentésemet.
A hétvégén egy autókiállításon majdnem minden autóba beültem, amelyek ebbe a kategóriába esett. Egyedül a Honda Jazz tetszett csak jobban a Fruzsinál... :-))
Előzmény: Pukimuki (46)
Frosty Creative Commons License 2003.04.15 0 0 56
A gyárlag előírt olaj van benne. Mi a Mobil-1-et preferáljuk vagy a Motorcraftot, de szerintem nincs nagy különbség egyik márka közt sem. Nem is igazán az olaj minősége a gond, hanem az icicpici fémforgácsok amik benne vannak. Ez a motor összekopásakor keletkezik, elsősorban ezek eltávolítása a cél.
Előzmény: Zak (55)
Zak Creative Commons License 2003.04.15 0 0 55
gyári olajat kicseréljük jobb minőségűre

Konkrétan mit jelent a "jobb minôség"? Mi van benne gyárilag? Milyen API-szint van elôírva? Esetleg valami tapasztalat pro vagy kontra olajmárkákkal? 1.4 16v-re gondolok.

Több kérdésem most nincs. :-))))

Előzmény: Frosty (54)
Frosty Creative Commons License 2003.04.15 0 0 54
Üdv újra! :-)

Igen, ajánlatos...bármennyire nem kell az új autókat bejáratni, azért kis odafigyelést az elején meghálálják. Mi 1500 után ajánljuk az olajcserét ami ugye nem kötelező, de legalább a gyári olajat kicseréljük jobb minőségűre, illetve olyanra amilyet a vevő szeretne, illetve preferál.

Ha egy éveben sokat mész akkor valóban egy oljcserével többet kell fizetned ami sajnos nem kevés pénz. De ha nem mész évi 30 000km-t akkor tulajdonképpen mindegy, egy évben egyszer úgyis cserélni kell. :-)

Ha bármi kédés van még szivesen segítek.

Előzmény: Pukimuki (52)
Zak Creative Commons License 2003.04.15 0 0 53
Hát hogy is volt...? Könyves Kálmán körúton, ott a Lurdy Háznál, asszem Auto Fort...? Ugye kerek 3M a kocsi, .26M a klíma, .08M a metál és valami .04M(?) a CD-s rádió. Ez 3.38M, amire én szemöldökráncolással és két "hajjajj" megeresztésével válaszoltam, erre ô megkérdezte hogy közalkalmazott vagy köztisztviselô vagyok,? Mondom jah, az; erre ô: na jó, akkor 3.2M, de pszt. :-)

A Kerepesi úton a Petrányis fazon a "hajjaj, ez bizony drága így..." mondatra, csak a 80e metálfelárat engedte el, meg amúgy se volt szimpi.

Ha sikerül elpasszolni valahol a Mitsumat, akkor megyek ide vissza, célom az ár 3.1M-re leszorítása :-) vagy az üzembehelyezési költség elengedése - ideális esetben mindkettô. :-))))

A szervizciklus szvsz nem szignifikáns, a garancia a legfontosabb. Mondjuk én most nem fogok tudni plusz garanciát venni, kénytelen leszek megvárni a gyári garancia lejártát a hosszabbítással.

Előzmény: Pukimuki (49)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!