Te nekem nincs vele bajom, csak nem értettem. Nem rendelek határidőre sem. Egyidőben rendeltem Kínából és Hong-Kongból két fényképezőalkatrészt, egy vakucsatlakozó fedelet és egy pántot. A kínai 3 hét volt, a hong-kongo 7 hét.
A levél a tartalmától függetlenül átmegy a többszörös biztonsági ellenőrzéseken, mivel nem látszik kívülről, műanyag karika, fegyveralkatrész vagy kábszer van benne. Ez teljesen érthető, nem? Nem indítanak műanyag bigyók számára közvetlen repülőjáratot, csak Neked.
A kínai posta szervezettsége más, mint a hazai, már többször leírtam.
Ha minden jól összejön, akkor megérkezhet 2-3 hét alatt a rendelt áru, de ez az idő erősen nő, ha
- Kínában többnapos ünnep esik a megrendelés és a "külföldre továbbítás" közé (van sok ilyen ünnepük),
- itthon van többnapos ünnep a csomag megérkezése és postai kézbesítése közé,
- akár Kínában, akár itthon valamilyen okból - pl Karácsony - jelentősen megnövekszik a csomagok száma.
Határidőre nem lehet Kínából rendelni, meg úgy sem, hogy - ha nem ér ide xx nap alatt, "legfeljebb visszakérem a pénzt". A refund élő lehetőség, de ha nincs türelmed, ne rendelj, mert csak bonyolítja az életed, amikor pl. 2 nappal később ideér.
Busszal és vonattal, meg teherautóval hozzák? Vagy konténeres hajóval:)
A kicsit úgy értem, hogy egy műanyag karika egy borítékban nem igényel túl nagy ellenőrzész, holott azt írják az árósok kínából, hogy az erőteljes vám és biztonsági ellenőrzések miatt tart 5-8 hétig egy európai szállítás.
igazad van teljesen. Viszont, amíg a futár nem kér el személyit és nem azonosítja a cimzettet, addig bármiféle trükközés előfordulhat a cimzett részéről.
Elhinni elhiszem, de azert ez eleg "vicces" vevokent... elteszi a futar, rair valami fiktiv vagy gyakori nevet, allitja hogy ott vettek at tole (akar el is autozhat oda), es hiaba nem kaptam meg az arut, me'g csak az arat se kapom vissza? (Ugyanez pepitaban, ha a cimen barki azt mondja, hogy majd atadja, de esze agaban sincs, es akkor o is nyilvan fiktiv nevet ir be.) Nalunk ilyen szerencsere nincs, de napkozbenre en is csak a melohelyet tudnam megadni - igaz nalunk ilyenkor lehivnak, es szemelyesen adja a futar, ha nem postai kuldemenynek szamit hanem futarosnak (azaz ala kell irni darabonkent a csomagokat).
750 dollár alatt nem kell a címzett aláírása, elég ha a következők teljesülnek:
If a buyer contacts us about an item that hasn't been received, you can resolve the case by providing proof of delivery. We'll ask you to provide tracking information for your case that shows:
- The delivery status of the item as "delivered."
- The date of delivery (which shows you shipped the item within your stated handling time).
- The buyer's address, displaying at least the city/state or ZIP code (or the equivalent) of the address shown on either eBay's Order Details page or PayPal's Transaction Details page.
- For items $750 or more (or local currency equivalent), proof of recipient's signature.
azzal a kérdéssel fordulok hozzátok hogy egy fuccsba ment üzlet után a nyakamba maradt több darab jó minőségű robotgép (tudom eddig nagyon teleshopposan hangzik a dolog, de nem erről van szó) amit szeretnék meghírdetni, regisztrálva vagyok a német ebayen már több éve rendszeresen vásárolok is de az eladással még nem próbálkoztam.
Amit tudni szeretnék hogy magánszemélyként érdemes áruni vagy inkább nyissak egy új fiókot cégként?
Mire érdemes odafigyelni első eladásoknál?
Hogyan tudom előre kikalkulálni a járulékos költségeket?
1. A feladas modja olyan, hogy csak a cimre szallitast vallaljak, a szemelynek szallitast nem? Mert ha ez van, akkor szerintem tuti hogy ellened fognak itelni... neked mint eladonak a vevohoz eljuttatas a feladatod.
2. Ha viszont a szemelynek kellett volna atadja, akkor az stimmel hogy barki alairhatna aki azt allitja hogy o az (es akkor baromi vitatott lenne a helyzet); DE jelen esetben ha a futar beirt egy masik nevet mint atvevot, akkor tuti ove a felelosseg. (Me'g akkor is, ha valoban az vette at, aki a cimzett, de hogy letagadhassa, mas nevet irt be.)