Keresés

Részletes keresés

edesviz Creative Commons License 2020.07.16 0 0 132130

A jegykiadást, pénzbeszedést is a személyzet végzi a hajón.

Előzmény: tehtube (132129)
tehtube Creative Commons License 2020.07.16 0 1 132129

Gugli fordítóval is értelmezhető cikk. 

https://www.nzz.ch/amp/zuerich/maschinist-im-dampfschiff-heissester-job-auf-dem-zuerichsee-ld.1566113

Meglepő, hogy a nagy gőzös a Zürichi tavon mindössze 6 főnyi legénységgel üzemel. Kapitány, kormányos, 2 matróz, 2 gépész. Plusz a konyha, de az más tészta. Meg gazdaságosabb 180 fokon tartani a bojlert és onnan 300-ra felfűteni, mint kihűlni hagyni. És sok egyéb infó.

zjakabfi Creative Commons License 2020.07.15 0 1 132128

A helyzet nyugaton fokozódik.☺

Hétvégén beáll a nagyhajó.

Előzmény: General Specific (132108)
Kurdeejay Creative Commons License 2020.07.15 0 17 132127

Kitűzőhajók akcióban :)

jakyg Creative Commons License 2020.07.15 0 0 132126

Én azt halottam, hogy megkezdik az elbocsátásokat a Vikingnél, de csak úgy részlegesen, finoman. A Viking állítólag 2022-es indulásban gondolkodik. Talán azért van így, mert náluk a nagyon előre foglalás a jellemző, és idén nem foglal senki 2021-re. És mert ők főleg amerikaiakat visznek. A Croisi most szeptembertől szeretne menni, de nagyon megfogytak az utasok, így ez is kétséges.

Előzmény: riversea (132125)
riversea Creative Commons License 2020.07.15 0 0 132125

Szerintetek mi lesz a sorsuk? Megvárják, hogy jöjjön a fellendülés, vagy elkezdik eladogatni őket, mint ahogy a thetube által linkelt cikkben is írják? Nem tudom, mennyire lenne kereslet most ilyen hajókra? Mi van most a személyzetekkel? Rengeteg embert jelent. Elküldték vagy tartják őket? Ti mit hallottatok?

Előzmény: Kurdeejay (132124)
Kurdeejay Creative Commons License 2020.07.15 0 0 132124

A maradék cirka 40 db Viking pedig Kölnben áll.

Előzmény: riversea (132122)
jakyg Creative Commons License 2020.07.15 0 0 132123

Kölnben meg kb. 25 Viking áll, meg még egy rakás egyéb.

Utasokkal most 6 (!) van Budapesten.

Előzmény: riversea (132122)
riversea Creative Commons License 2020.07.15 0 0 132122

Bécsben a freudenaui kikötőben pl. 22 Viking kabinos áll, de a linzi kikötőkben is van jó néhány.

Előzmény: tehtube (132120)
jakyg Creative Commons License 2020.07.15 0 0 132121

A Felső-Dunán és a Rajnán. De pár hete Csepelen is van négy. Az éjjel meg öt jött konvojban utasokkal.

Előzmény: tehtube (132120)
tehtube Creative Commons License 2020.07.15 0 0 132120

Érdekes. Gyakorlatilag leállíthatatlanok ezek az úszó plázák. 

https://g7.hu/elet/20200713/a-turistahajok-egy-resze-nem-fogja-tulelni-a-mostani-idoszakot/?utm_source=Facebook&utm_medium=referral&utm_campaign=G7o&fbclid=IwAR3uLPo8KvDHD-8F6-mnCV0JTJ1YndUwKrBV5WM3eiKSzx0sWyUEFtWimQk

Az édesvízi hajók pici előnyben vannak. Hol állhatnak most? Al Duna, felső Duna?

trizs77 Creative Commons License 2020.07.14 -5 1 132119

Szívesen.

Ezért írtam, hogy nem vetem el ab ovo az ötletedet.

 

De azt tudjad, hogy a 29-es vasútvonal, szezonon kívüli időszakban, vonatonként ritkán szállít 40 főnél többet egy vonaton.

Sőőőt.

 

Ebből a 40-ből vond le azokat, akik NEM jönnek tovább Akarattyánál, tehát őket nem hajóztathatjuk át a Balatonon, mert céljuk valamelyik északi parti település.

 

Áthozhatjuk bármelyik vonat vonat utasait a tavon hajóval, de ez - valószínűleg - 10-20 utast jelentene hajónként, szezonon kívül.

 

Kurrens időpontban, naponta egyszer vagy kétszer (mondjuk vasárnap délután) lehet, hogy 50-70 főt is.

 

 

Előzmény: zjakabfi (132118)
zjakabfi Creative Commons License 2020.07.14 0 1 132118

Igen, de kiszamolhatnád ugyanezt Boglár-Revfülöp és Fonyód Badacsony esetében is.

Előzmény: trizs77 (132117)
trizs77 Creative Commons License 2020.07.14 -8 1 132117

Én a 29-es vasútvonal, őszi téli leállítása alatt közlekedtetnék átkelőket déli parti vonatokhoz csatlakozva.

 

--------------------------------------------

 

Meggondolandó ötlet.

 

Balatonfüred vasútállomás - Balatonfüred hajóállomás kb. 1100 méter gyalog.

Csomaggal is.

Gyerekkel is.

 

Meglehet azt is csinálni, hogy a Tapolca felől Balatonfüredre beérkező vonatról nem a vonatpótló buszra száll át az utas hanem először egy olyan pótló buszra mely leviszi a hajó állomásra.

 

Onnan áthajózik Siófokra.

Siófokon már csak kb. 850 méter séta a hajótól a vasút.

Előzmény: zjakabfi (132112)
General Specific Creative Commons License 2020.07.14 0 3 132116

Elképzelni nagyon is el tudok, csak éppen a realitása limes->0.

Pedig rá kell nézni a térképre, és a fél óra menetidő alatti átkelő járatok nagyon kelletik magukat.

Füred-Tihany, Boglár-Réfülöp, Fonyód-Badacsony (esetleg Badacsony - Szigliget), Györök-Mária.

 

Előzmény: smith (132110)
General Specific Creative Commons License 2020.07.13 0 2 132115

Arányosan nem az, csak éppen az átlagjúzer 5 óra alatt hülyét kap a hajón.

Az 500 Ft egy dotált ár, nyilván. De egyáltalán nem baj...

Előzmény: jakyg (132113)
smith Creative Commons License 2020.07.13 -1 1 132114

Menyhárt-Homonyik: Álmodj királylány...

Előzmény: zjakabfi (132112)
jakyg Creative Commons License 2020.07.13 -2 0 132113

Szerintem a Budapest-Esztergom 5 órás útra nem kopasztás a 3820 Ft.

Előzmény: zjakabfi (132111)
zjakabfi Creative Commons License 2020.07.13 0 1 132112

Én a 29es őszi téli leállítása alatt közlekedtetnék átkelőket déli parti vonatokhoz csatlakozva.

Előzmény: smith (132110)
zjakabfi Creative Commons License 2020.07.13 -2 0 132111

Mint az tudvalévő a menetrendi hajózás veszteséges.

 

Mi a kopasztás?

 

https://www.szemelyhajozas.hu/hu/menetrend-2/dunakanyari-kirandulohajok/budapest-szentendre-visegrad/

 

Lásd lent a tarifát.

Előzmény: jakyg (132109)
smith Creative Commons License 2020.07.13 -1 0 132110

El tudsz hasonlót képzelni a legnagyobb állóvízben? :-/

Előzmény: General Specific (132108)
jakyg Creative Commons License 2020.07.13 -2 1 132109

Nem tudom, mi minősül kopasztásnak, de az 500 Ft-os ár csak állami kiegészítéssel lehet gazdaságos. Vagy ez egy politikai döntés, és a veszteséget másból fedezik (idén fedeznék). Ilyen árral egy Moszkvát képtelenség menetrendi üzemben tartani.

Előzmény: General Specific (132108)
General Specific Creative Commons License 2020.07.13 0 2 132108

https://index.hu/belfold/2020/07/13/ket_uj_hajojarat_is_indul_a_dunakanyarban_500_forintos_jegyarral/

 

Nagyon örülök neki, hogy egyrészt rájöttek arra, hogy a séta és a menetrendi hajózás nem két egymásnak tökéletesen ellentmondó dolog, másrészt azon állami cégeknél, hogy elvileg a cél a magyar utasok számára minőségi program nyújtása, (és nem a külföldi csoportok kopasztása), ott vékonyabb ceruzát kell használni.

 

gigabursch Creative Commons License 2020.07.12 0 1 132107
smith Creative Commons License 2020.07.11 0 0 132106

Jó eséllyel a vasúti híd felújításán fog dolgozni.

Előzmény: csecsaba2 (132104)
KZX003 Creative Commons License 2020.07.10 0 0 132105

Új fotókkal frissült a Balatoni Hajók Képtára!

csecsaba2 Creative Commons License 2020.07.10 0 0 132104

Miért áll darus ponton, számomra idegen tolóval a Nemzeti Szinhaznal?

paca664 Creative Commons License 2020.07.10 -1 0 132103

Ahol ennek Budapesten egyértelműen jelentősége van az leginkább a belvárosi szakasz. Ott pedig ég óvjon a P+R-től. A Ferenciek tere metrónál sincs, mert minek?

Ha forgalmilag, műszakilag ki lehet húzni a ritkábban lakott elővárosokba, ahol az autós ráhordásnak helye van, ott akár parkolóház is lehet.

Előzmény: riversea (132101)
elsava Creative Commons License 2020.07.10 0 3 132102

https://www.youtube.com/watch?v=Dj18M3ksboo

Par napos MOL vidio, ez az epitkezes mai allasa,

Köszönöm mindenkinek a dunai + tiszai kiserö éber szemeket, fotokat, vidiokat…! 

Kellemes nyarat !

 

üdv

Elsava

riversea Creative Commons License 2020.07.10 -1 0 132101

Sok igazsága van a hölgynek. Lenne benne fantázia, de ahhoz, hogy egy hasonló koncepció alternatíva lehessen Budapesten, sok minden kellene: pl. megfelelő hajók, parti és kikötő infrastruktúra, P+R, ki-beszállítás logisztikája, de legelőbb is egy reális üzleti terv, amiből kiderül, hogy a megvalósítás és a működtetés mennyibe kerülne. Szvsz. üzleti alapon nemigen menne, de állam bácsi, a főváros, vagy tömegközlekedési vállalat megvalósíthatná, mert náluk talán a társadalmi hasznosság is számít, és tudnának egy ilyen projektre forrást biztosítani/szerezni. Pár évvel ezelőtt alakult nálunk is egy klaszter a belvárosi és az agglomerációs vízi tömegközlekedés hajóparkjának fejlesztésére. Az elképzelésük, beleértve a hajó tervet is, talán nem volt elég kidolgozott. Nem tudom, végül hova futott ki a dolog, de van egy sejtésem….

Előzmény: edesviz (132099)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!