Keresés

Részletes keresés

John Howard Creative Commons License 2000.02.02 0 0 114
Egyébként én is úgy tudom, hogy ez az óbudai vonal teljesen nyomtalanul eltűnt. Talán a külső végállomásán, a vasúti átjáró előtt úgy 300 méterrel (szürke épület az úttól egy kicsit messzebb) még lehet valami nyom. Például megállótábla-oszlopa, vagy a házfalon a tartója, nem tudom. A vezeték - azt hiszem - mindenhol oszlopokon volt, de lehet, hogy valahol van falihorog még. Meg kellene nézni...

Előzmény: névtelen (109)
John Howard Creative Commons License 2000.02.02 0 0 113
Óbudai trolibusz:

Hirtelenjében ennyit leltem fel tegnap este.

Üdv:
John Howard

Előzmény: Albertus (108)
cyber.greg Creative Commons License 2000.02.02 0 0 112
Webes programmerek, figyelem! Azt meg lehet csinálni, hogy egy weboldalon van egy bekéröablak, és ha azt leokézzuk, elküldi ide hozzászólásnak egy bizonyos júzernéven?
Albertus Creative Commons License 2000.02.01 0 0 110
Arra járok suliba. Még semmit se vettem észre. Szerintem azóta a Bécsi útnak az a része ki is lett bővítve. Azt el se tudom képzelni, hogy a temetőnél hol volt hely megfordulni. Persze lehet, hogy akkor még nem ért minden telek az útig.
Előzmény: névtelen (109)
névtelen Creative Commons License 2000.02.01 0 0 109
Van még valami nyoma ennek a vonalnak? legalább egy felsővezetéktartó kampó vagy hasonló...?
/Pécsen, 5 éve még mutatták az egykori villamos egyik felsővezetéktartó-kampóját../

Előzmény: John Howard (107)
Albertus Creative Commons License 2000.02.01 0 0 108
Próbáltam már képeket keresni róluk én is. Nem találtam. Vagy lehet, hogy _az_ az volt, de nem volt odaírva, és a környéket se ismertem fel. Neked van róluk fotód? És még nincsenek fent az Interneten? :-)
Előzmény: John Howard (107)
John Howard Creative Commons License 2000.02.01 0 0 107
1933 decemberében nyílt meg Óbudán a Temető és a Bécsi út-Vörösvári út sarok között ez a trolivonal. Forgalmi telepe az óbudai villamos kocsisínben volt, leválasztva. Próbavonal volt, először - az autóbuszok viszonylatszámozásába illeszkedve - a 7-es számot kapta, majd miután a 7-est a Rákóczi úti autóbuszok részére tartották fenn eredetileg, T lett a jele. 1944 végéig közlekedett - közben persze átépítve jobboldali közlekedésre. A kocsik még a hatvanas évek elejéig megvoltak a Damjanich kocsiszínben, a '49-ben induló trolihoz még oktatókocsiként is használták ezeket. Talán lép is fellelhető valahol a Neten róluk, de igény esetén szívesen szkennelek...
Előzmény: illesf (106)
illesf Creative Commons License 2000.02.01 0 0 106
Egy trolivonal épült Budán még az 1930-as években:)) Szerintem vagy lppen nem volt pénz, vagy pedig a közlekedéspolitikai háttér miatt hiúsult meg a trolik budai kiépítése, de ez csak tipp.
Előzmény: DAttis (105)
DAttis Creative Commons License 2000.02.01 0 0 105
Én is megdöbbenéssel hallottam, hogy a BKV fontolgatja, a trolibuszok megszüntetését, bár engem nem érint, mert budai lakos vagyok, és ott az elmúlt 28 évben nem láttam trolibuszt.
Azért az eléggé nagy ki..ás lenne az ott lakókkal, hogy a troli helyett busz fog odafüstölni. Én nem értek a pénzügyi számolgatáshoz, de csak azt hallani, hogy a busz gazdaságosabb mint a troli. Ezt nem tudom.

Apropó Buda, itt miért nincs egyetlen trolivonal, azt gondolná az ember, hogy a hegyvidék miatt, de épp olvasom, a troli is képes lenne hegymenetben elmenni.
Nem azt mondom, hogy a 21-es busz vonalát trolival kéne helyettesíteni, de például el tudom képzelni, hogy a 86-os busz vonalán trolibusz járna. :))

Tényleg valaki tudja miért nem épült, illetve miért nincs egyetlen trolivonal sem Budán ?

Előzmény: SzigDani (86)
Fecóka Creative Commons License 2000.02.01 0 0 104
Van összkerék hajtásos troli? A hegyvidék-havas ut miatt kérdezem?
Fecó
Előzmény: SzigDani (103)
SzigDani Creative Commons License 2000.02.01 0 0 103
Nemcsak a Fekete tengernel van Ott a romanok csinaltak meg. A lengyeleknel Gnask es Gnynia kozott van troli. Vagy legalabbis volt...

SzigDani

Előzmény: illesf (96)
illesf Creative Commons License 2000.01.31 0 0 102
Én sem találtam semmi kivetnivalót a cikkben. Azért merészség lenne egy ilyen topicban, a nagyközönség számára ismeretlen személyek szájából elhangzó dolgokat hivatalos álláspontként leírni, még akkor is, ha ezek teljesen logikus, reális, hasznos dolgok.

Illés

Előzmény: névtelen (101)
névtelen Creative Commons License 2000.01.31 0 0 101
nem bántsd!
végre valaki "+" dolgokat ír a troliról!
A stílusa könnyed, a mélyenszántó gazdaságiszámításos cikket az átlagember úgyse olvassa végig...
division by zero Creative Commons License 2000.01.31 0 0 99
olajár: érdekes dolgot hallattom reggel a tvben a tőzsdei hírekben: az olajárát idén 18$-ra várták, de felment 27$-ra, és még most is olyan 25$-os szinten tart...
illesf Creative Commons License 2000.01.31 0 0 98
KRETÉN rulez:))) Abban az újságban MINDIG van trolibusz:))
Előzmény: Főgedra (91)
division by zero Creative Commons License 2000.01.31 0 0 97
én is! :-)
Előzmény: illesf (96)
illesf Creative Commons License 2000.01.31 0 0 96
Jut eszembe, ukran barlangaszok meseltek, hogy a Fekete-tenger mellett valahol (nem emlekszem mar, hogy pontosan hol) van egy kb. 80 km hosszu helykozi trolivonal, ami tengerszintrol indul, es felmaszik 700 meter magasra a hegyekbe. Mindez gondolom ZIU-kal:)) Azert ezt megneznem egyszer:))
Előzmény: Törölt nick (79)
illesf Creative Commons License 2000.01.31 0 0 95
TomAce: a ketnyelvu osztalyba jartal? Oda jart nekem is ket ismerosom:)

Szegeden hany Skoda van? Azok gyari beszerzesuek, vagy hasznaltan vettek oket?

Előzmény: TomAce (67)
Albertus Creative Commons License 2000.01.31 0 0 94
Na bele ne kössünk már ebbe is! :-)
Előzmény: Carpy (93)
Carpy Creative Commons License 2000.01.30 0 0 93
Az szep, hogy foglalkozik velunk a sajto, de azert megkerdeznem, hogy hogy is van ez a szerzoi jogokkal?
Előzmény: John Howard (89)
Carpy Creative Commons License 2000.01.29 0 0 92
Az szep, hogy foglalkozik velunk a sajto, de azert megkerdeznem, hogy hogy is van ez a szerzoi jogokkal?
Előzmény: John Howard (89)
Főgedra Creative Commons License 2000.01.29 0 0 91
Filológiai beállítottságú asztaltársak és másmilyenek:

A Kretén - másfélkegyelmű humormagazin, főleg annak régebbi számai, sokat tett a trolibuszok szélesebb körű megkedveltetéséért.
Én például kifejezetten azért kedvelem a trolibuszokat, mert ott, Köszönet W.Á. pékmesternek és trolibusz-mániásnak, annyiszor előfordultak, és annyi, baromságba csomagolt szeretet övezte őket.
A beszűkült tudat így hát minden bizonnyal tágítható, nem föltétlenül csak olyan extrém eszközökkel, mint a Kretén magazintól megszokott, de azért tá.
Van más olyan orgánum is, amelyik szívén viseli a trolibuszok sorsát?

Üdvözlettel:

F.
Trolibusz-neophyta

dzsodzso Creative Commons License 2000.01.29 0 0 90
Köszi Zoli!
John Howard Creative Commons License 2000.01.29 0 0 89
klapperes Creative Commons License 2000.01.27 0 0 88
Most fog majd kiderülni, hogy mennyire vagyunk olajfüggők!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A Ziu-nak akkor is megvan a maga varázsa /- mikor esik már szét vajon?- gondolkodom amikor
néha felszállok rá/. Meddig emelik még az üzemanyagárakat????
Előzmény: névtelen (87)
névtelen Creative Commons License 2000.01.27 0 0 87
Épp most olvasom a mai Népszavában:

"Borulhat az inflációs prognózis

Általános drágulást okozhat az olajár növekedése

Az olajárak szárnyalása miatt még e héten drágul az üzemanyag. Szakmai körök szerint a kormány által idénre prognosztizált, s az inflációs elôrejelzések alapjául is szolgáló 17-18 dolláros olajátlagár aligha alakul a tervek szerint."

És épp most akarja az ország vezetése mégjobban olajalapúra helyezni a gazdaságát/közlekedését......annyira dühítően rövidlátók!!!!!!!!!!!:(

SzigDani Creative Commons License 2000.01.27 0 0 86
Bonyolítsuk még egy kicsit azokat a költségeket, meg előnyöket és hátrányokat! A troli által termelt trutyit erőműben állítják elő és jóval kevesebb, mint a diesel-motor füstölgése. Amúgy az Euro-II tudtommal jó kis méretű kormot termel, amely tovább marad a levegőben és mélyebbre jut a tüdőben...
Aztán ugye jön a szöveg a dehát a busz olcsóbba kerülről. Igen, a troli kb. 1,7..2 x annyi. Csakhogy a villanyberendezése két kasznit is kibír, és amúgy is tovább él. A visszatáplálással különösen a hegyen nincs gond, mindig jön valaki fölfelé... A hegyre többek között azért is jobb a troli, mert ugye a diesel-motornak nincs indítónyomatéka és csúsztatni kell a tengelykapcsolót, míg az egyenáramú motornak nagy az indítónyomatéka, a sokal korszerűbb aszinkronnak is nagy, ráadásul nincs kefe, egyszerűbb, és ha jó az elektronika, megbízhatóbb. Tehát hosszú távon melyik is az olcsóbb?!!

SzigDani

Fecóka Creative Commons License 2000.01.27 0 0 85
uhi:
"Ha már OFF: Szerintem Zugligetbe nem fér el hurok. "
Legfeljebb lebontjuk az amerikai nagykövet házát, vagy mi van ott. :-) Nagyjából ugyanannyi az esély arra is, meg arra, hogy legyen ismét villamosközlekedés ott.
On: http://index.szeged.hu/friss/troligaz/szkt.html
Érdekes tanulmány. Az 1.34 és a 3. pont a legérdekesebb! (szerintem)
Fecó
Előzmény: uhi (84)
uhi Creative Commons License 2000.01.26 0 0 84
Ha már OFF: Szerintem Zugligetbe nem fér el hurok.
ON

De a troli még mindig jobb lenne, mint a busz.

Előzmény: Fecóka (83)
Fecóka Creative Commons License 2000.01.26 0 0 83
"Tehát hosszú szakaszok kellenek és/vagy sűrű közlekedtetés. A 21-es busz helyén ez meglehet, de például a 158-asnál már nem biztos... "
Megmondom őszintén a 158-ast nem is "troliasítanám". Na nem mintha szó lenne a 21-es troliasításásról. :-((
Off: Én szívem szerint a 158-ast visszaállítanám villamossá, hurokvégállomással -a Moszkva tér átépítésekor (ha még mindíg az szerepel a tervekben a kétszintü közlekedés) az 56-os villamos végállomását felhasználva/elkerülve -főleg ha gyorsvasúttá fejlesztik az 56-ost, hétköznap - hétvégén reggel, este szoló T5-C5-tel, hétvégén nappal meg nosztalgiavillamost járatnék arra. És ilyenkor valaki mindíg belerakja a kezem a bilibe! Megyek kezet mosni. :-)
On:
Fecó :-))
Előzmény: John Howard (82)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!