Igazából a külső hőmérséklet kijelzőjére gondoltam, bár tény h nem írtam :o)
Az átlagfogyid milyen komponensekből tevődik össze? Annak utána néztem h 1.4-es benzinesről van szó.
Majd még bizti lesz kérdésem, úgyhogy még írok! Sziasztok
hello!
A hűtővíz hőmérőjére gondolsz? Egy csinos digitális(LCD), analóg hatású kijelző mutatja a hőmérsékletet. Fedélzeti komp. egyenlőre nem rendelhető egyik változathoz sem.
A kijelzőkben az egy kicsit zavar, hogy csak az óra látszik, ha leveszem a gyújtást. Még az el. ablakot sem lehet feltekerni.
Egyébként túl vagyok a 3500 km-en, es nagyon kellemes autó benyomását keltette. Az átlagfogyasztást még nem sikerült levinnem 6,5 l alá, de egy kellően erős, rugalmas, kanyarokban meglepően stabil. Autópályán gond nélkül lehet tartani vele a 120-130 km/ó utazósebességet(sőt még inkább oda kell figyelni rá)
két hét múlva indulunk egy 3000-3500 km -es megerőltető túrára vele, de azt hiszem nem lesz gondom vele.
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. Jól sejtem, hogy a Fruzsikban nincs hőmérséklet- kijelző? Fed.compról lenne ugyanez a kérdésem, bár ebben nagyobb mértékben biztos vagyok. Mármint hogy nincs.
És mindenki írja csak tapasztalatait, nagyon szimpatikusak :o)
Sziasztok ! nagyon közel állok, hogy megrendeljem a fusiont-t :))) végre találtam néhány tapasztalt vásárlót-rajongót :))... plíz tapasztalatokat kérek, ki mit mikor hol hogyan és főképpen milyen ??? :))
Előre is thx mindenkinek !
Való igaz, utolag is bocsánatot kérek mindenkitől, a fusion nem teljesen ugan az mint a mazda2, vagy forditva, de a mazda 2 még csak nem is egy az egyben fiesta......... valami furcsa egyvelegnek köszönhetően a fiestánál picit nagyobb, viszont a fusionnál picit kisebb..... a fene sem érti :-)))
Én úgy tudom, hogy a Mazda 2 nem a Fusionnal, hanem a Fiestával azonos. Bár a Fusion meg a Fiestára épül. Szóval a fene tudja, nem vagyok egy nagy autóipari szakértő...
"Bólogatás" témához: igen, a Durashiftes kocsiban valóban bólogatnak az utasok váltásnál, kivéve, ha a sofőr elveszi a gázt. Ehhez képest egy bolygóműves automata sokkal kényelmesebb, viszont az nagyobb többletfogysztást okoz, mint ez...
Hali!
Azért nem teljesen uganaz a Mazda2 és a Fusion. A Mazda majd 10 centivel rövidebb, egy kicsit keskenyebb, és 6 centivel magasabb. Ebből következne, hogy a M2 valamivel kisebb autó. Szerintem az a 10 cm nagyon hiányzik a csomagtartóból...
Nem hallottátok, hogy lesz-e a Fordhoz erősebb diesel motor is? A Citroen ugyanebből a kis motorból 70, ill. 92 LE-t présel ki, pedig közös fejlesztés...
Egytárcsás száraz......azaz kuplungos és durasift, ráadásul az átételek ki is vannak hagyva www.mazda.hu
De a technikai adatoktol eltekintve mintha egy teljesen másik autorol olvasnék, és még az is furcsa hogy a fiesta és a fusion teljes motorpalettájával árulják, holott a fiestában nincs 1,6-os, a fusionban meg nincs 1,25-ös motoros változat. De ezen kivül mintha nem is egy azon gyártosoron készülnének :-))
H át ebben igazad van kedves Derogal4 az autóipar szégyene..... föleg az utobbi 100 év, alig változott valami, még mindig ugyan az az elavult technologiai elv mint 100 éve.
Már bocsika de kicsit kötözködnöm kell, mert nem tartom valószinünek hogy a mazda2-ben más váltó lenne, mivel ugyanazon ford duratec motorokkal szerelik öket mint a Fusionokat..igaz az autóiparban soha nem lehet tudni.
Egyébként meg sajnos mostanában a kiskategoriás autoknál az elektromotoros kuplung a trend / érthető is mivel sokkal olcsobban elöállitható mint a hagyományos autómata/.
Egyébként az automatátol elvonatkoztatva, ez lehet furcsán hangzik de a kis 1,4-es motor is elbirt volna már egy tempomatot..... csakhát az ilyen praktikus dolgokat mindig kihagyák a rendelhető dolgok közül, akárcsak a ledönthető anyosülést.
egy par dologban nem ertunk egyet..
a mazda2-ben hagyomanyos automata van, nem robotizalt, mint a durashift...
plusz en most is automatat hasznalok (saxo 1.4-ben) amit kifejezetten jonak tartok varosban...
mert viszonylag gyorsan reagal... nem bolintgat..
tehat vlmi hasonlot keresek ;)
azert kivancsiskodom, hatha talalok vlmi hasonlot..
manualist meg sosem vennek.. mert ez az autoipar szegyene... hogy 100 ev utan is meg mindig kell nyomni a kuplungot..
A Ford Fusion és a Mazda 2 egyés ugyan azon autó!!! Ugyhogy nincs különösebb értelme összehasonlitani, egyébként mind a kettő ugyanazon spanyol gyártosoron készül, csak más disájnal :-))
Az összehasonlitó ujságcikket meg ne nagyon várd, mert akkora baromságokat szoktak irni hogy csak na! Anyámnak van egy C3-a hát ne tud meg milyen baromságokat olvastam rola tesztként, a fele sem volt igaz.... bár az ujságiró mentségére legyen irva hogy összehasonlitó tesztben a konkorens autok nem fogytakk annyira igy le kellet huzni valahogy a kicsikét. /bár én ilyenhez azért nem adnám a nevemet/
Egyébként egy ilyen durashift, easytronic...stb váltó nem annyira tökéletes, de a feladat ellátására minden további nélkül megfelel. Egyébként ne várj tölle többet, mint amennyit egy átlagos soförtöl kell, a lejtön lefele gurulni szeretnél, hirtelen gyorsitással meg miegyébb akkor vegyél sima manuálisat :-))
Más, Ömv .... hát nem is tudom, nem minden kút egyforma, a 6-os uton budafoknál és a régi 70-en kápolnásnyéken nagyon jó benzin van, viszont aki Kisbér felé jár ott ne tankoljon mert nagyon szar.
Megvolt az első olajcsere, szerviz nagyon korekt volt, itt jegyzem meg hogy a ford ivanicsot senkinek sem ajánlom /kicsit gagyinak tünik, márcsak a személyzet modora miatt is/
Sajna a vezető oldali ajtó kárpit, vagy a B oszlop kárpit továbbra is nyöszörög, és egyre idegesitőbb is..... a szervizben azt mondták nem nyulnak hozzá mert akkor tuti hogy még szarabb lesz.
corsat mar probaltam.. nem volt eleg meggyozo.. illetve nyilvan az automatika programozasan rettento sok mulik, igy nyilvan abban a tipusban probalnam ki amelyiket megvennem (fiesta v. fusion).. de majd jol felhivom a fordhungariat 10* kulonbozo neveken aztan csak hoznak be tesztautot ;))) csinalok egy kis keresletet ;)
az a baj hogy Mo-n ma ez a tipikus hozza allas, mert most aprilisban az uj yarisnak csinaltak vlmi hetveget, ott is megjelent egy ilyen robot valto, s termeszetesen azt sem lehetett sehol megnezni, mert nem eri meg/mert nem keresik senki/ tehat a legtobb kereskedesbe en senki vagyok ;))) no comemnt...
Amúgy én a Fusion vásárlása előtt egy Corsát próbáltam ki Easytronic-kal (korábban írtam). Gyakorlatilag ugyanúgy működik/viselkedik,mint a Durashift. Csak ott 1.2-es motorhoz volt kapcsolva. Az Opel Interat-nál, Budakeszin volt egy ilyen tesztautó pár hónapja, szerintem érdemes lenne megkeresni őket, vagy más Opel kereskedőt. A váltó szempontjából nagyon hasonló a két kocsi. egyéb tulajdonságokban (méret, kényelem, dinamika) a Fusion jobb (magánvéleményem, természetesen).
Ui.: Az én családom is az Ivanincsnál kezdett érdeklődni, de ott rá akartak beszélni Focusra/Mondeora, és egy kicsit lekezelően viselkedtek velünk. Pedig másik Fordot oda hord(t)unk szervizelni.
ebben tok igazad van.. meg is probalnam, ha talalnek olyan ford kereskedot ahol van teszt auto.. az ivanicsban ilyen dumaval jottek hogy nem keresi senki ezert nem rendelnek, mert nem tudjak eladni, szomoru kereskedoi hozzaallas...
:((((.. de igy ki fog rendelni, ha ki sem lehet probalni .. no comment...
Amúgy a legjobb kipróbálni egy ilyen kocsit, mert elmondani nem nagyon lehet pontosan, hogy hogyan viselkedik. Mindenki máshogy érzi a dolgot. Én soha nem vennék úgy kocsit, hogy nem tesztvezethetem néhány tíz kilométeren keresztül.
De, kúszik ez is, csak érezhető, ahogy az elektronika nem tudja olyan finoman kiemelni/ráengedni/kiemelni... a kuplunot, mint az emberek (a jobbak...). A hagyományos automatánál meg olaj viszi át a nyomatékot, azért nincs rángatás. Amúgy a dolog nem vészes, kezelhető, csak a gáz/fékpedállal kell egy kicsit játszani. Ha pl. dombon akarsz egészen lassan, lépésben haladni, akkor adni kell egy kis gázt. Ilyenkor a fordulat egy kicsit megnövekszik, és már nem is rángat a kocsi.
Én Opel Corsa Easytronik-kal tudom összehasonlítani: az is pont így viselkedik.
koszi.. a gyors valaszt...
en kulonben a felhasznaloi tapasztalatokra vagyok inkabb kivancsi.. az sokkal tobbet er...
szoval akkor ez nem kuszik ugy mint a hagyomanyos automatak??? az eleg baj ha rangat, hasonloan mint a citroen sensodrive...
jo lenne mar vlmi ujsag osszehasonlitana ezeket a robot valtokat (ford,opel,citroen,fiat,toyota vs. egy hagyomanyossal mondjuk a mazda2)
Üdv!
Az elektronika elég hamar összezárja a kuplungot, tehát ki lehet vele lőni, ha kell.
Gond az araszolásnál lehet, amikor nem zárja össze a kuplungot, hanem csúsztatja (mint a sofőr egy kéziváltós kocsiban, pl. lépésben haladásnál, parkolásnál), ekkor előfordulhat, hogy egy kicsit rángat.
Motorfék: pont olyan erős, mint a hagyományos kéziváltós kocsikon, tehát erősebb, mint a hagyományos automatákon.
A Durashift tulajdonképpen egy hagyományos kéziváltó elektromos kuplung és váltó vezérléssel. Ugyanúgy van tengelykapcsoló, és váltó (fogaskerekekkel), amelyeket nem Te, hanem elektromos szervomotorok mozgatnak.
A kocsi aut. üzemmódban is vissza szokott váltogatni lejtőn, ha fékezel, de kézzel bármilyen fokozatba vissza lehet pakolni (persze a motor túlpörgetését nem engedi az elektronika), csak egy billentés a váltókaron a - irányába.
Amúgy a váltó felára 300 e Ft, de ezzel "jár" egy ABS is.
További technikai részletekkel a (váltóval kapcsolatban) nem tudok szolgálni, mert én laikus vagyok, csak az egyelőre kevés felhasználói tapasztalatomat tudom leírni.
Üdv.: PRAETOR
PRAETOR: gratula a kocsihoz...
lenne egy par kerdesem a durashift valtohoz..
ha kb 10km-el gurulsz es hirtelen ralepsz a gazra, automata uzemmodban mennyit gondolkodik???
mennyire eros a motorfek, erosebb mint a hagyomanyos automataknal???
Megvan a kocsi (már május 7 óta), de rengeteg dolgom van és nincs időm írni. Szóval: 1.4 trend (80 le) + Durashift váltó + ABS + vonóhorog. Első benyomások: jók. A váltója tetszik: nem kell folyton kuplungolni és váltani. De van kézi üzemmódja is: ilyenkor a váltó billegtetésével lehet fel/le váltogatni. Automata üzemmódban a legkényelmesebb. Ami eltér a hagyományos, bolygóműves automatáktól: váltásoknál érezhetően megtorpan a kocsi, ilyenkor a bent ülők bólogatnak. Lehet segíteni a dolgon gázelvétellel (váltásnál). A kickdown funkció is működik: padlóig taposva a gázt, jól visszavált. egyelőre ennyi, jó utat mindenkinek.
Ui.: 1. fogysztás: 7.6 :-(
2. fogysztás: 6.6 , ez már jobb.
(50 % autópálya, 30% városon kívül, 10% város 10% földes út, sebességhatárok betartásával).
csatlakoznék a csapathoz... remélem egy-két héten belül én is Fusion tulaj leszek
a rendelést már februárban leadtuk, de csak nem akar megjönni az autó
azért az már biztató hogy van alvázszáma
Skacok......a hétvégén majdnem lehidaltam..... a kicsikém 80-90 km/h tempónál nem evet 5 litert 100 km-en!!!! /igaz most nem a Jet-nél tankoltam hanem az Ömv-nál/ Azt hiszem a továbiakban is ott fogok tankolni :-)))