Pelda volt, hogy bar a vilag 2 oldalan van gyara, megis az egyik modellt itt gyartja, a masikat ott, es viszi at a vilagon.
A gumigyarto ugyanezt csinalja. Ezert vehetsz itthon koreai, kinai hankookot is. Mikor honnan erte meg jobban. Ennyi.
Amugy ha a jozan eszeddel belegondolsz, akkor a vilagon eladott gumik kevesebb, joval kevesebb, mint a fele teli gumi, ebbol kovetkezik, hogy nyaron is gyartanak nyari gumit. Es az ellatasi lanc sajatossagai miatt barmikor kaphatsz barmelyik gyarban gyarott darabot.
Szoval felfogod vegre, hogy az az allitasod, hogy minden gumi az ellenkezo szezonban keszul, nem igaz?
Ja, és az éves, gyártott darabszámnak megfelelő autó mennyiséget két hét alatt értékesítik a német piacon. Micsoda felvevő lehet Ausztrália, mint itthon a 295/30r18 téli gumi kereslet.
Pedig elég egyértelmű voltam, de ott megint beláttam hibám, amikor egy all season SUV gumira rácsodálkozol, hogy rajta van az M+S, pedig szerinted nem olyan a mintája :-)
Én meg bemegyek a gumishoz, szeptemberben lesz nagy választék téliből, februárban meg nem mindig válogathatok a népszerű mintákból és nem is hitegetnek, mert a nagykerek is üresek. Innentől, hogy mi történik Dél-Afrikában, nekem teljesen mindegy.
Ez egy endjuzer forum (meg ha sok allitas szelsoseges is benne, es csak vegletekben gondolkodnak sokan).
A "csak ellenkezo szezont gyartanak" ugyanolyan szelsoseges, mint a "mindent gyartanak mindenkor".
Ahogy az se 100%-ban igaz, hogy a legyartott termeket nem raktarozza senki 6honapig - a justintime beszallitas nem a gyartosorrol indul, hanem a gyar raktarabol, es van ra sok eset hogy az autogyar visszakuld mert benezte a sajat folyamatait.
Egy gyar se engedheti meg maganak, hogy evi 6 honapban csak olyat gyartson, amit csak a vilag 15%-a igenyel.
De jellemzoen nalunk az endjuzer ezzel a felallassal talalkozik.
Nincs kisegitve azzal, hogy majusban USA exportra terepabroncsokat vagy Mercedes mereteket gyartanak Kecskemeti beszallitasra, mert az nem az o igenye. Ami az o igenyet fedi le, az jellemzoen (80-85%-ban) valoban ellenkezo szezonban keszul, raadasul nem itt, hanem a vilag masik felen. Es pls ne hozd fel hogy az allseasonnak mi az ellentetes szezonja :)
Egy nem jellemzo pelda:
Gyarlatogatas, egy komplett ter elzarva, szalag mogott dedikalt szemelyzet egyesevel csomagolja majus kozepen a frissen (valoban, elozo hetvegen) legyartott treler gumikat, aranyszinu csomagolasba, szines szalagokkal atkotve. Mert 2ora mulva erkezik erte a dedikalt konteneres kamion. Ha a megrendelo kifizeti, minden lehetseges.
A gumit a gumiabroncsfáról tépik le, és másnapra az ügyfélnél van...
Az óceánokon mászkáló konténerhajók nem terméket szállítanak 2-3 hónapig, csak szeretik a tengeri levegőt.
Ha most leírnám, hogy április közepén már a téli előrendeléseken kell agyalnom, hogy októberre friss gyártású (~2824, wait, az kb július) termék legyen a kezemben, feltételezem, nem fogod elhinni.
Természetes, hogy vannak legendás "két hete készült Rácalmáson" kivételek, de azok nagyon justintime-ra betervezett / lemondott autógyártói igények (mert ők kiköthetik a max 3-6 hónapos dotot) / egyéb okosságok.
A jellemzőbb az, hogy március-április beszállításra januárra el kell készülnie a terméknek. Októberi-novemberi beszállításra pedig már augusztusban pakolni kell. Vagy B opció, reménykedni abban, hogy beindítanak pont abban a hónapban egy pótgyártást EU-n belül (ld autógyártói kikötés), amiből leeshet néhány darab aftermarketre.
(És megsúgom, szoktak felbukkanni ajánlatok 12-24hónapos autógyártótól visszavett tételekre - addig a gumigyár raktározta, hogy hátha mégis átveszik tőle. Csak azokat nem négyesével adják el olyankor)
Eleg szuklatokorusegre vall abbol kiindulni, hogy ha itt tel van, akkor az egesz vilagon tel van. Szoval globalis szemmel nezve ertelmetlen arrol beszelni, hogy milyen evszak van. Mindig van olyan resze a foldnek, ahova nyari gumi kell. Szoval nyaron is kell nyari gumit gyartani.
Az autogyarak jellemzoen kizarolag nyari abroncsokat szerelnek egesz evben. Szerinted ki fog ucsorogni fel evnyi keszleten? Az autogyar, vagy a gumigyar? (megsugom, senki). Szoval nyaron is kell nyarigumit gyartani.
A teli szerintem inkabb europai divat, az amerikai havas videokon csak a balfaszkodast latjuk mindig, bar az is igaz, hogy ott minden gumi M+S, ugy vannak vele, joaz (errol jut eszembe, most lattam Japan gyartasu Bridgestone Ecopia gumit kozelrol 235/55R18 meretben, es ott volt rajta az M+S). Hat nem egy telies minta :)
Ausztraliaban eleg keves a ho, Uj Zelandon is csak egy apro kissebbseget erint, Afrikaban es Del Amerikaban meg kisebb gondjuk is nagyobb annal, mint hogy teli gumit vegyenek :)
Tapasztalat az van, de ajánlani nem tudok. Kettő garnitúra téli gumit is kezeltem kimondottan erre való gumiápoló szerrel, a nevére nem emlékszem (kidobtam). Mindkettő betonkemény lett a következő szezonra, érdekes módon pont a kezelést követően, pedig az egyik alig 5 éves, a másik már 10+éves volt, és a kezelés előtt semmi furcsát nem éreztem, az öreg gumin sem (az olyan autón volt, ami pl. rossz időben nem is ment). Mindkettő annyira durván lett kemény, hogy olyan érzés volt menni az autókkal, mint ha fakerék lenne alattuk, cserélni kellett. Az összefüggés ugyan nem nyert bizonyítást, de a gumis azt mondta, hogy azonnal dobjam ki a gumiápolót (meg is tettem) és sima szilikonnal fújjam be a gumi oldalfalát. Érdekesség, hogy ugyanezt a szert használtam egy nyári garnitúrán is még ugyanakkor (kb. 3 éve), annak viszont semmi baja, nem kemény, nem repedezik, pedig lassan kiöregszik (7-8 éves), most is az van az autón.
Nem nagyon van mit átgondolni, az összes szezonális gyártó így dolgozik, nem hiszem, hogy meg tudnál lepni.
Arról nem beszélve, hogy a magyar DOT mágusoknak az antikrisztust jelenti, hogy vannak méretek, amikből egy évben lehet, hogy egyet sem gyártanak és mégis van raktáron...
Időnként ápolnám az autónk gumiját és ehhez keresek gumiápoló hab sprayt vagy pumpás sprayt. Nézegettem a neten, de nagyon sok van ezekből és nehéz dönteni. Ha van tapasztalat akkor melyik az ajánlott?
Tudod, vannak gumigyarak Magyarorszagon. Akik kiszolgaljak a vasarlokat. Attol meg, hogy te ezt nem tudod elkepzelni, meg igy van. Tovabbra sem tudsz nagyobb leptekben gondolkodni.
Egyebkent kosz az érdeklődésedet, 0424 DOT. Meg meleg volt, mikor megjott.
Azt azért meg tudják mondani, hogy a gyárból kérik-e le, és akkor az biztosan friss gyártás.
Az öreg DOT-ot saját érdekében tünteti fel, mert ha nem tenné, a csalódott vásárlók elállnának a vételtől, ezzel rengeteg plusz munkát okozva a webshopnak. Ráadásul menne a sok negatív értékelés. Nem éri meg sunnyogni.
Általában nem jellemző webshopokban az aktuális DOT számok feltüntetése, még kérdésre is azt szokták válaszolni, külső raktárból jönnek a gumik így nincs rálátásuk a gumabroncsok gyártási idejére.
Azt viszont becsülöm, hogy az a webshop amelyik valóban öreg DOT-os gumit árul az azt fel is tünteti így nem is árul zsákbamacskát, és így nincs átverés sem, a vevő azt kapja ( látja mit rendel) amit megrendelt.
Szerintem a vevők viselkedése értelemszerően függ az éves futásteljesítményüktől. A futár vagy taxis aki megy évente minimum 50 ezret, az nyugodt szívvel megveszi a 7-8 éves DOT-os gumit is, csak minél olcsóbb legyen, mert egy év alatt úgyis elkoptatja. A flottás cégautókra a flottakezelő nagy tételben veszi a gumikat, nem is nagyon nézegeti a DOT-okat mert úgyis elkopnak 3-4 év alatt. Az úrvezető, aki megy évente 10-20 ezer km között, az már inkább nézi és max 2-3 éveset vesz. Aki meg 10 ezernél is kevesebbet megy évente, az vegye az azévi DOT-s négyévszakost, és jó eséllyel sikerül elkoptatnia mielőtt elöregszik.
Más: Szerintetek 100 emberből hány tudja, mi az a DOT szám?
Vagy méregeti a gumi minta mélységét? :-)
Amikor sokan motorolajat vesznek, akkor is csak azt nézi, hogy 10W-40 legyen (vagy akármi) oszt jónapot.
Szerelők se értenek hozzá, számos alkalommal bebizonyosodott. Elképesztő középkor van ebben is. Persze hetente pancsizni viszik az autót, meg kisuvickolják a motortér takaró rácsait, de a lényeges dolgokat pont leszarják.
"A maximum három éve gyártott abroncsok "frissen gyártott"-nak nevezhetők, míg a 3-5 éve gyártottaknál használható az "új" megnevezés. Jelenleg nincs olyan jogszabály, ami szabályozná, hogy mikor kell a gumiabroncsokat véglegesen lecserélni, de a szakemberek véleménye szerint 10 évnél idősebb – akár még nem használt – abroncsokat semmilyen körülmények között ne vásároljunk meg, és ne is használjunk már!"
Mindig is változóak voltak ebben a témában (is) a szakértői vélemények, de az biztos a múló éveket figyelembe kell venni.
A frissen gyártott, és használatba fogott gumik már néhány éves korukra elöregednek akkor ugyan mit várhat el az ember egy 7-8-9 évig tárolt "új" gumiabroncstól, még mennyi élettartamot, az hogyan fog viselkedni mondjuk 10-11 évesen 2-3 év használat után?
Kollégám Vitrára keresett Michelin PremiumContact2 vagy 3? gumit a neten. Talált is 54e körül/db. Aztán jobban körülnézett, és 48ért is talált. Azonnal megrendelte a 4 db-ot.
söt: finomabban fogalmazva: nem is "a motor forgatónyomatéka is az élettartamot befolyásoló tényező", hanem ebböl mennyit es hogyan hasznal a soför (lehet durvan es finoman is hasznalni a motor nyomatekat)
Szerintem nem csak a súly számít, hanem a motor forgatónyomatéka is az élettartamot befolyásoló tényező. Régen egy Skoda-Zsiguli örült, ha megközelítette a 100Nm forgatónyomatékot, ma meg már nem nagyon van autó 200Nm alatt. A mai turbósok olyanok mint az űrhajó, ha rálépünk a gázpedálra - kapja a gumiabroncs rendesen a terhelést. A stabilitásal nőt a kanyarsebesség is, ott megint fokozódik a kopás. Vitték a múltkor egy chipp-chipp csókával, 90nél 4.be kereste az utat, milyen kopás lehet ott ilyenkor? Tötyörögni meg nem nagyon lehet, mert letol az útról még a kamion is.
Szerintem vegyél egyet, 5e km-nél még minimális a kopás, nincs jelentősége ha találsz ugyanolyat. A hajtásnak nincs köze hozzá, RX 450h elsőkerekes, hátul csak egy gyenge kis elektromos rásegítőhajtás van pár tíz kw-os. Laufenn elég szar gumi egy premiumhoz képest. Gyerek model3-asán az van télinek és csúszik mint a franc, meg el is kopik hamar.
gyors kérdés: lexus rx450h 2010 (nem klasszikus 4x4). Egyik abroncsban sajna csavar, nem javithato, mert futofelulettol kijjebb van. Szerviz szerint 4x4-nel mind a 4 egyutt cseres. Ez igaz?
kb 2 evesek a gumik, szinte ujak, 5 ekm van bennuk (vredestein 235/55 r19 xl).
masik kerdes: evi 5ekm-et hasznalom az autot, 90% varos es elovaros. Volt mar mindenfajta markaju az auton azbelmult 14 evben (bridgestone, prielli, conti, hankook, nokian, stb). A laufenn mennyire jo gumi ha lehet ilyet kerdezni? Mert nem vennek mar premiumot, nem eri meg, nem nyujt tobbet,
A korábbi Hankook gumikkal, jónéhány téli-nyári garnitúrával, nem volt ilyen gondom sosem, megfelelő profilmélység újonnan, jó menettulajdonságok, és főleg a tartósság volt a fő erényük amiért sokáig mellettük döntöttem.
Aztán jöttek az utolsó szettek, a 2020-as gyártású nyáriak már nem képviselik azt a minőséget amit megszoktam a Hankooktól, ezért többet nem veszek ilyen márkájú gumiabroncsot, majd átállok vmi másra.
A biztonság a lényeg, ha nem érzed biztonságosnak az öreg gumival történő közlekedést akkor cserélj ne várj még 2 évet.
Ne a következő tulajnak tervezzél a gumival hanem magadnak, kopottal is lehet autót eladni.
Tudom nem vigasztal, de DOT 2020-as Hankook nyárival már tavaly csúszkáltam vagyis vizes aszfalton induláskor ki/kipörgött a kerék pedig az akkor alig 3 éves volt.
DOT 2021-es téli Hankook még ezidáig jó volt.
Ventus Prime-al nem volt gondom, igaz 3 szezont használtam, jó volt.
Ezek egyre rosszabbak lesznek vagyis inkább egyre rövidebb az élettartamuk.
De én tettem fel rosszul a kérdést. Azon dilemmáztam, hogy már idén, vagy jövőre vegyek újat.
Mivel nem tudni, hogy mennyire szakszerűen tárolták az első két évben a gumit, a javasolt maximum 10 év élettartamot figyelembe véve 2 év múlva mindenképpen cserélni kellene, ha kopott, ha nem.
De ha 5-6 év múlva le szeretném cserélni az autót, akkor így én még 2 évig egy öreg gumival járnék, és a köv. tulajnak egy viszonylag frissel adnám el az autót.
Szóval emiatt lehet, hogy érdemesebb lenne most cserélni és már mostantól biztonságosabb gumival járni. (Ami majd 5-6 évesen hasonló állapotú lesz, mint ez most).
Az új Hankook gumikkal nem lesz gondod 5 év múlva, már korábban elöregednek, felkeményednek.
8 éves gumiktól nem lehet csodát elvárni, minden öregszik így az abroncs is.
Ha esetleg vigasztal 6 éves Michelin Energy Saver alig futott, ennél sokkal rosszabbul nézett ki, pedig az "prémium" ( árú ) gumi volt.
Manapság általában már nem lehet hosszú távra tervezni gumiabronccsal ( talán még lehet kivétel ), erről gondoskodik a gyártó, csökkentették a profilmélységet, és az élettartamot.
Mindenkinek adott a lehetőség, hogy tárolja valahol.
Amúgy igen, a szervizek a fékkel szeretnék atverni.
Nekem is mondták a múltkor, hogy van egy kis válla a tárcsanak. 120e km van bennük, a fék etet is félidős. Szóval bőven jó, de már javasolnak a cserét. Élmény meg 80-100e km-t simán.
Az előző kocsimon nekem is négyévszakos volt (GoodYear Vector), tavaszi, őszi, téli körülmények között jó volt. Nyáron is el lehetett vele közlekedni, de kánikulában érezhetően gyengült a tapadás, nem volt érdemes forszírozott tempóval kanyarogni vele.
Én általában tartom magamat az osztrák téli/nyári szezon meghatározásához, tudom nálunk nem "kötelező" a szezonális gumihasználat, de hát valamihez igazodni kell.:)
Ezért valamikor áprilisban rakom fel a nyáriakat, mert még vannak, az idén még biztosan.
"...De a Tátárában akadtunk már el Hűsvétkor. Igaz, szovjet "bakelit" volt a Ladán."
Augusztus közepén anno Süd-Tirolban kora reggel kapartam a jeget a szélvédőről, ruházatom az itthoni 32 fokból odautazva rövidnadrág, póló volt.
Mondjuk mínuszokban, de legyen csak 0-4 fok, a nyári gumi merevvé válik, így elveszíti a tapadását, hiszen nem erre az időjárási viszonyokra tervezték.
A téli meg nyáron odaég a forró aszfaltra, mert azt sem arra tervezték.
Minden évben ez jön ha ( mikor cseréljek ) kitavaszodik, és kezd jobb idő lenni, szerintem azon a néhány héten nem múlik semmi sem, ha eddig kibírta a téli garnitúra akkor még néhány hétig sem lesz vele probléma azért mert süt a nap, de még nem ragad az aszfalthoz.:)
Én is erre az életmódra készültem, most, hogy kocsit cseréltünk.
De végül nem tudtam ellenállni a kocsihoz 200-ért ajánlott 4 téli guminak alufelnin.
Így továbbra is öregedés miatt kell cserélnem, nem a kopás miatt.
Előző kocsin már nem cseréltem le a 2012-es téli gumikat (majd az új tulaj), és az volt a tapasztalatom a téli latyakban (2 x volt), hogy még mindig jobb, mint az 1 éves olcsó nyári.
A mostani Winter I*Cept evo 3 (W330) garnitúra az Made in Korea, az előző Winter I*Cept evo 2 (W320 ) pedig Made in Hungary gyártású.
Nincs különbség, nekem teljesen jól teljesítenek, a téliekkel sosem volt gond, ezek még a "békebeli" profilmélységgel jöttek ki, ami manapság már csodaszámba menne, 8.5mm, az előzőeknél is ennyi volt.
A nyáriak, Ventus V12 Evo 2 ( Made in Korea ) csak 7.5-7.7 mm-es profilmélységűek voltak.Ezek sajnos már idő előtt felkeményednek, de csak a nyáriak, ezért megválok a Hankooktól, de ezt már írtam korábban.
A Contikhoz képest ( 6.2 mm) azért volt bőven különbség.
Nekem 3 magyar 1 kínai Hankook Icept téli van még pillanatnyilag a G-Astrámon. Semmi különbség(érzésre) de megnézem holnap amikor visszarakom a nyári szettet.
Misi Primacy 3 volt gyárilag a 2015 Skoda Octávia Scouton. Ez a feleségemé, most 128e km a futása.
Nagyon sokat tartott, talán 2021-ben vettünk rá újat, az is Misi- a mérete 225-50-17. Én nem mértem a profilmélységet az újnál, nagyon jól tapad, de a kocsi 4x4-es és nyomatékos dízel.
Arra vigyázz, hogy a futómű rendben legyen a kocsin, ha prémiumot vettél.
While the fuel efficiency and grip on wet roads are mastered to perfection, the durability seems to be caught somewhat behind. The Eco Contact 6 started as a tyre for small and mid-size vehicles, which are not usually that bad for wearing tyres quickly. But since the range expanded to the big SUV’s and large saloons, it led to some unpleasant reviews relating to the short lifespans (more on this in the last section).
This tyre is manufactured and sold with 6.5mm of tyre tread, which is a bit below when compared to an industry average of 6.9-7.5mm (depending on the brand). Explaining this, Continental is quoting the new “Green Chili 2.0” compound, allowing them to slow the tyre wear, allowing the use of less tread depth on a new tyre.
BAZ Technology
Michelin® BAZ Technology™ uses spiral-wrapped nylon strips applied in the tread area atop the steel belts at zero degrees. BAZ Technology™ opposes centripetal forces that can cause tire distortion at high speeds1. BAZ Technology™ optimizes high-speed handling and durability.
min. 3mm profilmélységet ajánl a nyári gumiknál, de a Michelin szerint a Primacy 4, 1.6mm-ig megörzi a tapadását.
Vagyis azt állítják, hogy ugyanazt a minőséget kapot az újonnan kifejleszetett abroncsoknál, mind a mélyebb profiloknál.
Nekem az a tapasztatom, hogy ha az esőkivezető kanálisok teljesen eltünnek az nyári abroncsról, azt ki kell cserélni, mindegy mennyi az abroncs közepén a profil mélysége.
Ez szerintem olyasmi, mint a gumik 5 év életkora, amit a gumisok kezdtek terjesztteni, aztán saját csapdájukba estek, mert már nehezebb nekik eladni a 2 évest is.
Torott lampaval forgalomban nem vehet reszt. Ha nem vehet reszt forgalomban, akkor uzemkeptelen. Uzemkeptelen autot pedig nem tarolhatsz kozteruleten engedely nelkul korlatlan ideig.
Mondjuk a koztereseket is csak az erdekli, ha olyan helyen parkolsz, ahol megbuntethet, vagy hoztak 2 m3 sodert, es leboritottak a hazad ele, amig be nem hordod.
Vagy két éve, mikor itt a Camarós hülyegyerek letarolt néhány parkoló autót, aztán rámentek ilyen dolgokra...
Nem tudok konkrétumot, csak a gumis cimbi mesélte, hogy tuti összeírtak pár rendszámot és rájukálltak, mert az ismerettségi köréből néhány forgalmi ugrott, pluszban néhány pánikszerűen felvásárolta a használtgumi készletüket.
" 1 eve meg volt valamennyi minta rajta, de mar akkor is kopasjelzo alatt volt..."
Kopásjelző alatt.....akkor még volt legalább "tapadás"...:)
Most néztem....nem 4mm-esek voltak tavaly ősszel vizes útszakaszon már csúszkáló abroncsaim hanem 5 mm-esek, az meg kopásjelző allattival, sőt most már tükörradiállal közlekedik.
Én meg azon agyalok, hogy ha már elkezdett csúszkálni nedves úton a még bőven megfelelő profillal rendelkező gumiabroncsom, hogy lecseréljem-e.
Az ővé biztos sokkal jobb minőségű gumi ha tükörsimán is lehet vele biztonságosan közlekedni, én meg csúszkálok vizen az 5mm-esekkel...:(
"....es mar eleg folyamatosan romlik az allapota..."
A guminak vagy annak aki az autót vezeti?
Ha belegondolok.....tavaly ősszel még a nyári volt fennt ( kb. 4mm-es profillal ) esőben lámpánál nem padlógázas induláskor simán kipörögtek a kerekek, a képen látható tükörradiál ugyan hogyan viselkedhet vizes úton, igaz szárazon sincs sok tapadása.
Nem írtad milyen távra tervezel a gumival, ha aránylag rövid idő alatt elhasználod akkor jó a Hankook ( az öregedésen kívül semmi gond vele, sőt ) ha viszont hosszabb távú használat a cél akkor máshol kell inkább keresgélni.
Egyébként nem csak a Hankooknál van ez a fajta újhullámos jelenség, mások is írtak hasonló tapasztalatokat más gyártó gumijaival, ergo egyik kutya másik eb.
Sziasztok, 215/55 R16-os méretben keresném a jelenlegi hankook ventus 3 gumim utódját. A ventus 3 -al semmi gondom nem votl, de mostanség írtatok arról, hogy elérte ezt a gyártót is a keményedés. Hezitálok a ventus 4 és a kumho hs52 között, ki mit ajánlana ebben a kategóriában?
Elég nagy a kísértés nálam a 4 évszakosra mert 3 autót használok és nagyon eloszlik a futott km. Tök fölösleges mindenre téli nyári. A W124-re nincs is, azt hóban esőben latyakban elő se veszem. Az X5-öt 3 garnitúra felnisgumival vettem, melyikre vegyem a 4 évszakost? Árulgassam a többit? Gondoltam tavaly tél elején egyet és eladom a 20-as felniket, 1 idényt használt gumikkal, marha jól néz ki de nem kényelmes ha nem vasalódeszkán gurul az autó. Hittem én! Marketplace, mindjárt jelentkezik radzsputana pándzsábköri, hogy Szlovéniában van és küldené a futárt érte, adjam az emilt, banszámlát, anyámvalagát! Na persze. Gazsi barcikáról mennyit engedek a feléből? Na jó ez felejtős. Maradnak a malomkövek. Majd ha azok is elfogynak megszülöm a méretet. A sokat használt ugribugri autón úgy gondolom megtartom az évszakos cserét amíg az autó nálam van.
Mennek az évek rendesen, tavalyelőtt volt 6,5 mm tavaly meg 6,1. 1 télen 4mm. kopása volt a 2tonna fölötti kocsin. Szinte biztos, hogy az idén október-novembertől folytatólagosan közlekedésbiztonsági kockázat leszek az utakon. Vészmadarak nagyon vigyázzanak!
Pont ilyen ez a Scorpion szett is. 6,1 mm és tapad ahogy kell. Persze hangosabb mint a nyári de ennyi. A kocsihoz kaptam őket adtam neki egy esélyt, tavaly októberben meg már a másodikat.
Hagyd! Ne foglalkozz velük! Már vártam a vészmadarakat! Csodálom, hogy ilyen sokáig elmaradtak. 33 éve kamionozok balesetmentesen és nekem mondja a nagyokos, hogy hol mire vigyázzak. Azok az öreg Scorpionok olyanok mint a radír de hadd legyek közlekedésbiztonsági kockázat!
Annó amikor még volt hó és kijártunk éjszaka autózni volt 1 szett 15 éves Michelin téligumim 7mm mintával, körömmel puha volt, sehol repedés, jól tárolhatták. tök jól ment hóban, jégen is. Aztán felraktuk az akkor új Kumho télit , épp csak be volt koptatva kb 500 km-t ment aszfalton. Na azzal se lassítani, kanyarodni meg sehogy nem akart a Michelinhez képest. Nem telt el 30 perc, tehát a körülmények azonosak voltak. Ment vissza a Michelin :)
Természetesen mostani autón nem hagyok 5 évnél öregebbet, bár 3 szezon után úgyis repedezik minden az elmúlt 10 év tapasztalata alapján.
Nekem van öreg a javából. A 2013-as Ventus az semmi. Az X-5 ön 2007-es Pirelli Scorpion van. 6,5 mm volt a profil amikor felraktam tavaly novemberben. Mondjuk az elődöm vette és 1 idényt használta. Utána úgy döntött nem kell téli gumi az X5-re és garázsban volt amíg hozzám nem került. Egy télen 4X 5X megjárom Schladmingot amikor viszem, hozom a fiamat, mert decembertől húsvétig ott szakácskodik. Nincs gond komoly hidegben, hóban sem a 17 éves gumikkal. Ha lekopik úgy tervezem már 4 évszakosat veszek csak találjam ki, hogy 18, 19, vagy 20-as legyen! Van lehetőségem bőven.
Elolvastam. Az igazolt nálam is, hogy a régi nem öregszik látványosan, érezhetően. A Mercedes 3. autó. 4713 DOT. a Ventus prime. Kb. 25 ezret futott a 10 év alatt és tényleg hibátlan ránézésre. Idén még nem gurult. Az Astra munkás autó, 2020 DOT. az i Cept Winter gumiból 3 magyar 1 kínai! Szintén kb. 25 ezret futott a 3 és fél tél alatt de még semmi gondot nem érzek. Csendes mint újan és jól tapad, persze az 1,7 CDTI nem egy erőgyár.(59KW) Nyáron természetesen a garázsban pihen. Áprilisban leszedem, kíváncsi leszek mit mutat!
A Hankook nem jó hosszú távon? Én 10. éve használom egy 300E W124-es Mercedesen a Ventus Prime Hankook gumit. Öreg már de idénykezdetkor mindig letesztelem gyors kőrforgalomban, hogy tapad e rendesen. Eddig tökéletes. 225/45-17. Télibe is vettem Hankookot, a 3. telet viszi gondtalanul G. Astrán. 195/65-15 méretben. Csendes, jól tapad esőben, latyakban, hóban, sárban, száraz hidegben.
Akkor vegyél egy új gumit a középmezőnyből, 100 euró alatt (a gumi mérete egy ritka- azért nem tömegtermék és valamivel drágább is), csak nézd meg a profilt, hogy legyenek megfelelő vízelvezető sáncai. Meg kell nézni a gumit fizikailag, mielőtt megveszed. Amikor elkezd nyikorogni egy élesebb kanyarba, cseréld le, a kocsinak a telesítmént/tömeg aránya elég nagy.
Az újabb kocsinak van egy EDL nevű rendszere (kormányszög és az oldalgyorsulásí szenzor vezérli- valójában egy falcs diffizár), fékezi belső kerekeket kanyaba, hogy nagyobb nyomaték kerüljön a külső íven futókra, ha a kocsi fara könnyű és a gumi nem tapad, könnyen kifaról nagy tempónál.
Köszi, megnèztem. Mondjuk most máshol találtam, talán nem egy nagyon neves márkát,de hátha nem lövök mellè. Árban szállìtással együtt 30.000 körül van/db. GT Radial Sportactive 2 225/40 R18.
Nem írtad, hogy mekkora a kocsi, hány lovas, ha van 4x4-e, stb.
Erős kocsival is lehet közlekedni bármilyen gumival, ha új, de nem szabad vele kiautózni azt, amit tud és ezt mindig be kell tartani.
Nekem úgyis csak max. 2 szenont tart a nyári, így megveszem a 3 éves DOT gumikat és Demot is, a GoodyearEagle F1 Asymmetric-ból.
Fele áron. De kell egy kis kapcsolat egy nagy gumis áruházba, ahol felveszik a telefont is és szerusszal köszönnek.
Ezzel az abroncsal 290e km futásnél 5 év alatt (3 szett), még nem láttam az ESP villogni. Igaz, hogy torsenes 4x4 és az sokat segít a tapadáson. De pl. motorféke nincs egyáltalán, csak lejtmenetbe tartja egy ideig a sebességfokozatot, de ha felgyorsul , felvált.
Toyo, Falken, KUmho, Yokohama, tökéletesek. Mondanám a Hankookot is, csak nem tudom melyik modellje jön ki 6 millis profilmélységgel, amire itt panaszkodtak korábban.
Előre nem tudhatod mennyi idő alatt fog elöregedni egy adott gumiabroncs.
Tapadni azért tapad mindegyik, van aki linglongot használ, és azzal is lehet közlekedni.
Te Laufennt használtál, és gondolom azzal sem volt rémálom az autózás, vmit vmiért. :)
Én speciel prémiumra nem áldoznék, nem tudnak annyival többet ( csak hinni kell benne ), mint mondjuk egy jó középkategóriás gumi.
Én ebből a kategóriából választanék, nagy a szórás, többféle szempont alapján lehet válogatni, nekem első amit nézek ( etiketten ) a vizes úton besorolás aztán milyen hangos az adott abroncs, ezek alapján lehet szűrni a választékból.
Volt már Conti, Bridgestone ès Pirelli is használatban nálam.
A Bridgestone teljesen új tèli volt, azt hiszem LM001 Evo. Egèszen addig jó vèlemènyem volt róla, amìg egy tèli napon +10° fokos hőfok körüli szakadó esőben majdnem rácsúsztam egy lovasszekèrre. A szerencse csak az volt hogy időben fèkeztem. Azelőtt egy règi DOT-os Conti volt fent sokkal jobban tapadt, mint az új Bridgestone. A Pirelli nyári volt, nem lett volna vele baj ha a futófelület 5-6 èvesen nem repedezik be durván.
Most legutóbb Laufenn volt fent, ez kb. Ár/ èrtèkben jó volt, csodát nem vártam,de ha már váltok, szeretnèk olyan gumit ami legalább 3-4 èvet kibìr átlagtól sportosabb használat melett.
2 évvel ezelőttig én is így gondolkodtam. Aztán adtam esélyt Rotalla nyárinak 315/35-20 hátul, 285/40-20 elől X5-ön és 195/60-15 méretben G-Astrán. Nem bántam meg.
Nem ismerem. Személyes tapasztalatból nekem újként Goodyear, Yokohama, Pirelli, Nokian, Kumho van/volt. Kínai guminak az sem hiszem el, amit kérdez, európai és japó hozza, ami várható. Én vizes fékezhetőséget, fogyasztást-tapadást, zajt szoktam nézni.
Misikkel eddig sosem volt gondom, igaz azokat még abban az időben használtam mikor még ismeretlen fogalom volt a korai elöregedés.
Igaz éppen misikről váltottam Hankookra anno, akkor azok nagyon jók voltak nem prémium áron.
Ha keveset mész akkor bizony számít az idő előtti öregedés amiről itt a topikban rajtam kívül mások is tettek említést más gyártóval kapcsolatban.
Sajnos egyre több gyár csatlakozik ahhoz a csapathoz akikre jellemző a kihagyokakeverékbőlvmitlhogyidőelőtt cserélni kelljen az adott garnitúrát, és így több új abroncsot tudjanak rásózni az autósokra.
Néhány éve természetes volt, hogy az ember addig használja az adott garnitúráját amíg az el nem kopik ( nálam 4mm-ig ), és utána lecseréli.
Manapság ( nem mind ) néhány éves gumi elkezd csúszkálni főleg nedves úton, megváltozik a viselkedése mert felkeményedett, profilmélység még o.k. lenne, de a csúszkálás miatt megnő a bizonytalanság érzése, és mehet a levesbe a gumigarnitúra.
A Hankook már nem az a Hankook amelyiket anno a kiváló ár/érték arány miatt megkedveltünk.
Én annak idején prémiumról váltottam Hankook téli ill. nyári garnitúrákra, azóta is vagyis jelenleg is téli/nyárit használok Hankookból, de már nem veszek többé ebből a márkából.
Ahogy manapság megszokott, és más gumigyártónál is tapasztalható a Hankook is belépett ebbe a körbe ahol jellemzővé vált a korai "elöregedés", az idő idő előtti felkeményedés, és emiatt a korábban, akár néhány évesen, kevés km-t futott gumi lecserélése.
Télinél, és a nyárinál is ezt tapasztaltam, a régebbi garnitúrákkal nem volt ilyen problémám, de ca. 2020-tól sajnos mindkét évszakossal ugyanazt tapasztaltam, és voltam kénytelen cserélni a felkeményedett főleg nedves aszfalton csúszkáló ( még megfelelő profilmélységgel rendelkező ), álló helyzetből indulva kipörgő abroncsokat.
Levontam a konzekvenciát, ha ezek elkopnak már nem lesz újra Hankook gumiabroncsom, de csak a korai elöregedés miatt.
Persze ezt csupán saját tapasztalatom alapján állítom, én így jártam a néhány éves garnitúrákkal.
Milyen nyári gumikat ajánlanátok 225/40 R18 mèretben?
Legutóbbi 2 szezont Laufenn Z fit gumikkal tettem meg.
Nem volt rossz, de azèrt kanyarban èrezni lehetett nèmi sodródást, ha forszìrozva volt, illetve intenzìv gyorsìtásnál is volt nèmi tapadásvesztès. Fèkezès, fèktáv egèsz jó volt szárazon ès vizes úton egyaránt.
Mondjuk olyat csinál a kocsi, hogy ha kanyarodsz vele, álló helyzetből asszem jobbra kifordulsz, akkor miután már visszatekerted egyenesbe a kormányt, akkor bal lentről elől a kerék felől hallatszik valami furcsa dörzsölő hang egy pár pillanatra, mintha megdörzsölné valami a kocsi alját.
A kerék nem ér bele semmibe természetesen, szóval a futóműből jön.
Nagyon lelkiismeretes volt a gumis, felrakta előttem is a gépre, megnézegettük egyesével a felniket és a gumikat is, a monitoron is mutatta a gép, hogy nem kell rá további súly.
A tehermentesítő furatban sem volt kosz, festék, semmi befolyva, szóval amit lehetett, meg tettünk.
Viszont a másik(szintén gyári bmw) felniszettel semmit nem ráz.
Azt mondta a gumis, talán futóműprobléma lehet, ami már "összekopott" a nem rázós kerék-felniszettel, ennél a másiknál meg kijön.
Lehet igazad van, csak simán már nem tudok mire gondolni.
A felni hozzá való "gyári", lehetett kapni pont ezt a style-t gyárilag az 1-es bmw-n. Megmértem a középfuratot is, az is stimmel, a szokásos bmw méret.
Már csak annyi mentsváram van, hogy ha találnék egy gumist, akinek van Hunter lézeres centrirozója, olyan, ami megnyomja a kereket egy görgővel, hátha az kiadja a hibát.
BMW-k elég érzékenyek a jó illeszkedésre középfuratnál plusz nem üthet a kerék semennyire sem, ez ilyen. Egy e38-nál kaptam agyfaszt 90-105 között (amennyivel járok országúton), hol rázott a kormány, hol nem, persze pályatempónál és 90 alatt nem csinálta.
Többféle szett gyári felnivel is csinálta, már lengéscsillapítót is cseréltettem. Poénból kapott egy 20+ éves lomis Breyton 18" szettet, ami nem is gyári 72.56 mm, hanem 74.1 mm furatú (E39 méret), + 1600 Ft/szett közp. gyűrű plasztikból, és voilá, úgy fut mint az álom, szimpla mázli.
A gyári 16"-os felnik zsír új Falken gumikkal úgy látszik javításra szorulnak, még nem volt idegrendszerem kínlódni velük. Én előre mindenképpen vennék új felniket (ha tudsz szerezni ugyanolyat). A régi kerék mindig lutri. Ja, és többet Falkent nem veszek, szerintem nem volt valami oké velük, bár lehet csak pechemre összejátszottak a felnivel.
Futóműtől csak akkor ráz, ha a kocsi nagyon meg volt csapva.
Vegyél négy új gyári felnit, lemezt.
Most egy 280ekm futású kocsival járok, amit újan vettem, 5 éves és nyári -téli kereket kereket cseréltem 10x. Sose rázott, 200-ba se. A felni gyári és gumis (akihez 12 éve járok) azt állítja, hogy a jó gumik helyreteszik a felnit.
Még futóművet se állítottak rajta. Igaz, hogy egy nagy batár és a gumik nalonosak, de én mindenen átmegyek vele és padkázok is, szinte naponta.
Ez ki lett centrirozva negyedjére is. Valamivel jobb lett, direkt ki lettek a legjobb felnik és gumik választva előre, gép és látszódó futás szerint is. Így csak 85-90nél kezd el rázni.
Ezen kívül már senki nem tudott semmit mondani, már tényleg csak a futóműben lehet valami.
Nálam akkor volt rázás 90 felett (legalább 5x volt centrírozva, átforgatva, stb ), amikor a megvett felni tehermentesítője 1 mm-rel nagyobb volt mint a kocsié.. senki sem vette észre. Én kértem mérjék meg, akkor derült ki.
Levették mind a négy kereket, leellenőrizték az egyensúlyát, mind jó volt, az egyikre tettek talán 5g-ot, de szerintem az inkább már mérési hiba.
Direkt hátulra rakták fel azt a párt, ami eddig elől volt.
Nem lett jobb, mondhatjuk hogy semmivel.
Visszacseréltem a 4 négyévszakos(nyári) kereket, azzal meg semmi hiba, szóval csak a téligumis kerekekkel lesz a gond.
Lehetséges, hogy a négyből legalább kettő úgy szálszakadt, hogy semmilyen hiba, pukli nincs érezhető rajta, és még a szőrök se koptak le róla, el lehetne adni újnak gyakorlatilag? Most néztük, éppen 13 hónapja vásároltuk az egyik országos, M betűvel kezdődő gumis hálózattól a bhp-n keresztül, a garancia meg nyilván 12 hónap.
Az az érdekes még, hogy 2db felnire kellett a nagy mennyiségű (30-50g) súly, hogy esetleg pont azokban lehet valami szakadásos hiba? Sajnos pont egy oldali a két kerék, szóval nem tudom a kétoldalra hátra tenni, hogy kizárjuk a hibát. Van vajon bármi méltányos csereajánlat erre az esetre, vagy ezt magyarul mondva besz*ptuk?
Hankook Winter i-cept rs3 gumik, 205/55 R16-os méretben, eddig körülbelül 2000km-t ha futottak, tavaly(2022) tél előtt lettek vásárolva egy ismert hivatalos kereskedőtől, új gyártásúak, még a szőrök se koptak le róla.
A felnin sérülést, hegesztésnyomot látni nem láttam, vagy legalábbis jól eltüntették, ha volt ilyen mert kívülről újra van festve. Inkább csak azt, hogy mintha kopottas lenne belül a pereme, mint amin sokat mocorgott a gumi. Ki van fényesedve, amik vannak rajta apró karcok, azok is be vannak csiszolódva. Nehéz megmagyarázni, illetve van már rajta gumi, így fotózni sem tudom, de aki látott már kopott, becsiszolódott puhafém felületet, annak biztos megvan.
Azért gondolnék a középfuratra, mert van a négyből egy vagy kettő, aminek a középfurata nincs elkorhadva, de már nem az a szép esztergált fémfelület, hanem ilyen sós korróziós szemcsés kinézetű.
Várok most egykét hetet, hogy ereszt-e ismét, és ha más nem, leszerelem, és felteszem előre a két legjobb illesztőpereműt, vagy kihézagolom hézagoló lemezzel, és meglátjuk jobb-e, mert én aztán nem hittem, mikor vettem kéz alól a felniket, hogy ez ennyire bonyolult, hogy jó is legyen....
Felni-felni, nincs összeütve, nem hegesztett, nem porlik róla a vakolat, kész.
Vagy az jutott még eszembe, hogy legközelebb visszaviszem, és megkérem, hogy centrirozás után vegyék már le a gépről, aztán tegyék fel újra, elforgatva. Ha a gépen mindkét esetben jó, akkor az illesztéssel lesz probléma szerintem.
A központosítás alapvetően fontos, nem kotyoghat. Ha kopott a tehermentesítő/központosító gyűrű, ki kell cserélni. Régen sok autónál nem volt, de más volt a sebesség és az autók precizitása is, pl. egy Trabanton senkit sem zavar, hogy csak a csavarok „központosítják” a felnit.
Az viszont elképzelhető, hogy a felnit korábban megütötték, és ezért ráz. Egy jó szerelő egy jó műszerrel a féltéglát is kicentrírozza, de ha tojás alakú a kerék vagy kileng oldalra, akkor rázni fog, főleg 100-110 fölött. Ha az ütés deformálta a peremet is, ott szökhet lassan a levegő is. Ha a felni sérült, javítani, görgőzni kell.
A pereme belül fényes mindenhol körben, ezért gondoltam a kopásra, korrózió nincs rajta.
A másik meg, hogy már harmadjára nem sikerül kicentrírozni, hiába úgy hozom el minden alkalommal a gumistól, hogy rendben van, ki lett egyensúlyozva. Aztán a másik műhely meg rátesz 20-30-40grammot, és még mindig ráz a kormány.
Amikor először felszerelte ezt a 4 új gumit egy országos műhely-hálózat, nem volt gond az ütéssel, de ugye ekkor eresztett a legjobban. El lett téve nyárra; négyből 3 csak a szezon alatt ment le 2.7-ről 1.3-1.1 környékére, a negyedik teljesen leeresztett, el is vált a peremtől. Igyekeztem megszappanozni, volt, amelyik a szelepnél eresztett, de olyan is, ahol nem találtam meg.
Azóta "át lett nézve" mind a négy, szelepek cserélve, újra kiegyensúlyozva. Na ekkor ütött 80 fölött, mint a veszedelem, ez volt 2 hete. Tegnapelőtt elvittem a harmadik helyre, levakarták a súlyokat, ráraktak 30-50grammot minden kerékre, és már fújtatni is kellett...
Most már alig üt, de azért 90 környékén már lehet egy egész kicsi rázást érezni a kormányon, ha éppen középen áll, kanyarodásnál eltűnik.
Létezik olyan esetleg, hogy, a centrírozó gépre nem központosan kerül fel a felni, és félresúlyozzák?
Vagy pont, hogy a kocsin nem jól áll? Mi okozhat még ilyet? A tárcsa szinte új, minőségi(TRW) rajta, és a nyári felniszettel sincs semmi gond.
A középfuratnak(BMW) mennyi az átmérőtűrése? Ha van 2-3 tized mm kottyanása a felninek a központosító peremen, az okozhat ilyet?
Egyre több autóhoz nem adnak pótkereket, én a "virsligumit" tartom a legnormálisabb pótlásnak, de érdekelne, van-e ezzel a defektjavítóval tapasztalat.
Azt gondolom, hogy egy padkázott oldalfal kihasadásnál semmit nem ér, de pl. nem tudom, hogy a javítás után a gumi kuka-e? Állítólag van, ami habot nyom bele, és pumpálni sem kell, de kuka az abroncs, meg van ami belüről "beragasztja", de ott tán a komresszor is kell (ami a készletban van.
Szóval várom a véleményeket, mert autóváltásra készülök.
Nem is kell víz alá nyomni, ha lefektetve ráöntöd a vizet, pont annyi megáll a felni, és a gumi között, hogy megmutatja. ( ha ott erszt) esetleg mosogatószeres víz.
A korrózió csak nagyon öreg, vagy elhanyagolt autónál jáccik, nekem már 15 éves az autóm, mégse.
Igaz nem cserélgetegumit szezononként, felni garnitúrám van.
Van egy felniszettünk, (bmw, de az igazán mindegy), amit nem sikerül új Hankook téligumikkal úgy felszereltetni, hogy ne kelljen pár hetente rápumpálni.
Eddig 2szer volt újraszerelve, szelepek cserélve, legutóbb épp tegnap, én már nem tudom mire számítsak. A felni nem repedt, de mintha nem tömítene a pereme jól.
Ez a gumi, SUV méretben (235-65-R18) a legjobb, ami gyártanak. KB. 180e km vezettem ilyen gumival. Soha nem csúsztam meg, az élete végén nyikorog a kanyarba, de még elmegy vizes úton is és asszem egy defektem se volt. 2018-tól a harmadik szett használom (közbe változtattak is valamit rajta), általában 2 szeszont kibír. Mindig megkapom jóval olcsóbban, mind egy misit. Az utolsó szett egy szalonautóról származott. A télibe a misi a legjobb.
Ez sokkal jobb mint az enyém. Az is a bajom hogy nem széles az árok .. 6mm-el már tényleg elmennek a piba. Direkt újat vettem most meg itt bohóckodom.. igen, régen minden jobb volt. :-(
"...Középen a legmélyebb profilban 7-7,5mm között.."
Az nem rossz érték, kicsit kispóroltak ebből is, de mégis több, mint mondjuk nálam egyszer a 6.2 mm.
A 4 évszakosom meg ennyi volt:
Itt is V-mintázat van ami jellemző a 4 évszakosokra, persze van klasszikus hosszanti árkos futófelületű is, de az meg nem olyan jó hóban, legalábbis saját tapasztalat alapján.
Volt Vredestein Qutrac 5 gumi 1140 kg-os elsőkereses kisautón, ház előtt sík úton porhóban csak kapart a kerék, kereszteződésnél álló helyzetből indulva ugyanez.
Esőben jó volt, de ha esik a hó maradtam volna vele otthon?
Megmértem a gumi profilt tolómérővel. Középen a legmélyebb profilban 7-7,5mm között. Egy M+S és egy hópihe van rajta. A minta továbbra sem tetszik de most már mindegy. Elegem van az egészből.
az én új /2019/buzukimon 15ös vasfelnik vannak. gyárilag nekem is nyárival jött, egy szett vasfelni+barum téli valami 120ból kijött. mondjuk a +TPSM szelep tényleg szopó az +25e volt a 4 db
Én csak 4 téli gumit vettem, szezononként átszereltetem. Plusz négy felni és 4 db. nyomásmérős szelep árát megspóroltam, gumishoz meg amúgy is el kell zarándokolnom évi 2x, mert náluk tároltatom a szezonon kívüli abroncsokat.
Ne viccelj, cimbora meséli, hogy új autót vett, persze csak nyárigumival adták. 20 collos.
Beköszöntött a tél eleje, ideje valami télit nézni. Persze felni sincs, az is kell. Az ajánlott méret 18 collos, azt vett, meg hozzá egy garnitúra téligumit.
860 ezer pénz volt szereléssel meg a nyomás érzékelőkkel. Abszurd.
Én megszoktam mérni az új gumik profilmélységét, felírom, így legalább tudja az ember, hogy miként csökken évről évre a különböző gyártók abroncsainak profilmélysége.
Van amelyik újként 8.5 mm volt, és volt amelyik csak 6.2 mm, az utóbbi jelenti a "haladást" a környezetbarátabb kivitelt a vevő rovására.
Ez inkább nyárigumi a mintázata alapján, mint 4 évszakos, pláne nem téli-havas/zúzmarás/deres útra.
----
Nem látom a finom kapaszkadó-kiterpesztő 3D lamella mintázatot a téli-havas/zúzmarás/deres útra, elinduláshoz, kormáynzáshoz, fékezéshez. A megnövelt méretű hó/latyak elvezető árkokat sem.
Ez csak egy megérzés. Nyilván nem állok neki tolómérővel méregetni. Meg volt rendelve, visszaút nincs. Mentem vele pályán mindjárt egy jó 40 km-t ,elmegy...új. az a lényeg.
Felrakattam tegnap a Debica Navigator 3 szettet. Amit furcsállottam mikor kihozták hogy úgy érzem "nem elég mély" a profilmélység.. de azt mondták jó ez. Mentem vele pályatempót 1-2 fokban , meglátjuk
Az egyik alufelnim üt, nem tudtok valahol BP-en egy felnigörgöst? Ha lement a diliház el kell mennem hozzá.
Hát nem egyszerű ám egy gumiszervizben az élet. Megjön az ügyfél 15 éves téligumikkal,megy a morgás a szerelőktől.. megjön a prémium verda a pompafelnikkel spéci méret csak prémium gumi van rá, darabja 44e. .. akkor ez igy 200lesz.. hát akkor inkább ne.. hát igen..
Na meg van a SUV, nem SUV-ra a válasz. Megvettem a nem SUV-ot, kicsit olcsóbb volt. Gumi oldalába bele van írva hogy SUV. Magyarul egy paraméterrel egy kereket gyártanak, két névvel árulják.
Véletlenül nem csúsztam meg, szándékosan igen. :-)
Az elmúlt időszakban volt havas, latyakos, jeges és vizes útban is bőven részem, ezek alapján nekem nem fölösleges a téli gumi. Keskenyebb utakon is nekem kellett rendszeresen lehúzódni, mert a szemből jövők inkább megálltak középen, mintsem bemenjenek a padkára összetolt hóba.
(4x10eFt)/5év=8 eFt/év >> ~700 Ft/hó a különbség az ára miatt.
Ami nincs 1 liter benzin/dízel... havonta >> 15-20 km
Nem a biztonságot adó gumin sporolnék ennyit az tuti !!!
--------------
A nyári használat miatt a 195/50 R15 méretet választanám. hogy Ne legyen nyúlósabb a kanyarban az úttartás, mint az a mostani gumival már megszokott.
- Névlegesen 195x0,50=97,5 mm magas a gumi oldalfala 175x0,65=113,75 mm magas a gumi oldalfala
Száraz úton. A szélesebb 195-ös tapadása-stabilitása jobb, mint a keskenyebb 175-ösé.
Az alacsonyabb oldalfallal jobb az úttartás, a kormányzás/fékezés, de kicsit rázósabb. A magasabb oldalfal kevésbé rázós, de rosszabb az úttartás, a kormányzás/fékezés.
Nem száraz úton. Friss hóban jobb lenne egy kicsivel a 175-os magas-keskeny gumi, de friss hóban nem igazán használod. Nagy sebességnél a nyomvályús, vastagon vízes úton is jobb lenne egy kicsivel a 175 magas-keskeny gumi, de nem kell ilyen helyen száguldozni.
- Mivel javarészt nem télies időben és városban lesz használva. Eredőben inkább a szélesebb-alacsonyabb 195-öst választanám magamnak. Pláne, ha már ahhoz is szoktam hozzá az úton...
Eléggé kopott is ... A téli üzemhez szükséges kis kapaszkodó 3D lamellák már eléggé elfogytak a mintában. Azoknak 4 mm fölött illik lenniük a téli gumin.
Ehhez a négyévszakos Liglong gumikhoz mit szóltok? Városi autóra, síelni nem járunk. Van ennek értelme? Most jó 2023as nyári Laufenn gumik vannak a kocsin. A mostani gumik amúgy 195/50 R15.
Mintája rendben van, nem repedezett. Viszont 6 éves, kérdés, hogy a Yokohama milyen keveréket használ.. Az öreg téligumik hajlamosak ennyi idősen megkeményedni. (mint apám 5 éves Vredestein-je, hibátlan futófelülettel)
Kérdés még , hogy mire használnád.. Csak a sarki fűszereshez, vagy autópályatempó?
Ha ott állnék mellette, és megtapogathatnám, lehet adnék neki egy esélyt, de nyomott áron. Aztán lehet, hogy egy szezon után kőkemény lesz.
Van még benne a kopás alapján szemre úgy 15000 km szerintem. Akkora lesz ~5 éves ami miatt egyébként is cserére éretté teszi már a téli tapadás (havas/deres/jeges) leromlása az öregedés=felkeményedés miatt.
---- Amikor már a közepes emelkedőn se, szívesen indul el felfelé elsőre a deres-zúzmarás-porhavas reggelen. Hanem kicsit kiprögve indul el felfelé... Az már a biztos jele az elégtelenné vált téli tapadásnak >> jöhet az új gumi. ---- Eddig teljesen OKÉ-s nekem ez a 4. évszakos. Tapad, nem nyúlik el a kanyarban, nem hangos, nem kopik gyorsan. Nagy hó még nem volt errefelé mióta fent van. Az idei télen esélyes, hogy lesz hó is és kiderül mit tud immár 3,5 évesen egy igazi télben.
Ami biztos, hogy mivel nem járok a havas magas hegyekbe és meredek utcákon sem télen. Nekem nem hiányzik a 2 garnitúra gumi, megfelel ez a jobb fajta 4 évszakos is.
A cirka 5 év >> 4 tél használat és a ~60000 km élettartam okésnak tűnik, ha összejön neki.
Megj: tavasztól-őszig még okés az is ami télies deres-zúzmarás-porhavas időben már nem az igazi. Ezért előnyösebb lehet tavasszal-nyáron venni 4 évszakost >> 5 évre és 4 télre
Sajnos minden másban a középmezőny alján kullog.. Ennek ellenére az évi 4000 km-ért az 1.1-es 206-osomra is ilyet vettem.
Az elektromosomra, ha lekopik a két garnitúra, valószínű 4 évszakosat veszek, de biztos, hogy a felső kategória környékén. És így is jobban jövök ki, mint téli-nyárit venni..
Mindkettőnek egyforma a súlyindexe is? És mindkettő XL-es?
Mert akkor passz.
Amúgy nekem ebből a SUV-változat volt az előző kocsimon, és meg voltam vele elégedve.
Télen megfelelően tapadt, nyári forróságban lehetett érezni, hogy azt nem annyira komálja. Kopása visszafogott volt, kb. 50e km után még jó állapotban volt a garnitúra.
Mivel ezek hideg égövre vannak optimalizálva, nem jó ötlet ilyet magyarországon használni. Jogszabály nem tiltja (ha kiveszed a szögeket), de száraz és vizes úton is jó hosszú fékútra számíthatsz.
Milyen típusúak? Ahol engedélyezett a szöges gumi, ott nálunk hidegebb tél van, ezért az oda gyártott téligumik anyaga is puhább, mint a nálunk kapható, tudtommal.
Michelin Energy Saver gumim volt anno, milliónyi hajszálrepedés mindenhol néhány éves ( van fotóm is ha akarod előkeresem) guminál, voltam vele gumisnál, azt mondta no para ez csak "esztétikai" hiba nyugodtan használjam.:(
Azért az nem 2012-es, még jó , hogy használható állapotban van.
Szerettem mindig is a Dunlop-ot, néhány SP 01-es garnitúrát elhasználtam sosem volt semmi gondom velük.
Én a múlt héten raktam fel a télieket, Hankook Winter I*cept Evo 2 vagy mi így fejből ( DOT21 ) még egy darabig jók lesznek, 7mm-es profilmélység egységesen.
"...én a jó mintázatú 2012-es gumin vívódom most."
Az testvérek között is már 11 éves...... igaz a régebbi ( keverékű ) gumiabroncsok nem öregedtek el olyan hamar, mint ami észrevehető az utóbbi évekből származó gumiknál.
Keresek Ford Fiestához acélfelnit 1 db-ot ami újszerű állapotban van, nem rozsdás,nem üt. Az ovális lyukú a megfelelő. Méretek: 5,5 x 14" osztókör:4 x 108 ET 47,5 KF 63,4 mm. Sok helyen néztem és lenne is eladó, de sajnos csak szettben azaz 4 db-ot adnának. Nekem 1 db kellene csak. Ha valakinek van baráti áron, akkor jelezze itt és a továbbiakat megbeszéljük. Köszi előre is.
Kerékcsavar meghúzási nyomatékot keresek - felhasználói kézikönyvben nem találtam.
Feltúrva a netet 95-130 nm közötti értékeket találtam (Peugeot 3008 II 1.6 HDI 120 LE, 17"-es alufelni.) Mig az előző Focusnál egymáshoz közeli értékek (95-100 nm) találtam itt egy kicsit sokalom az intervallumot.
Igen, az reális próbának tűnik! Az igazság az, hogy szerintem elég papásan hajtok, 32 év kamionozás hagy azért nyomot, nem száguldozok ahol lehetne sem. Szóval nem kerültem krízishelyzetbe a szettel. De a havat, olvadékot száraz hideget bírja.
Engem is meglepett, hogy mennyire rendben van. Pedig többször jártam Schladmingban a télen, most is fogok mert a síszezonban a fiam ott szakácskodik egy hüttében.
Olyan azért lehet, hogy vízen, körforgalomban jónak tűnik egy guma, aztán pár centi havon-latyakon meg kaparsz vele csak...és ez összkeréken is lehet tréfás dolog.
2006-os Pirelli Scorpiont én is használtam anno még 2012-ben a CR-V-men, és tényleg teljesen jók voltak. Ezek szerint még 17 évesen is szuperek ezek a gumik, jó tudni. :)
Én a körmözéses próba után adtam esélyt a 2006-os Pirelli Scorpion téli gumiknak mert 6,3 mm volt a profilmélységük. 2300kg. súlyú autón használtam a múlt télen(X5) és nem csalódtam. A hétvégén megint felrakom.
A már "régóta" használt gumiabroncsod egyszercsak elkezd nedves aszfalton csúszkálni, sima normál elindulásnál, ahogy eddig is tetted, szintén nedves aszfalton kipörög a kerék, és ha már említetted körforgalomban a szokott sebességnél már csúszol kifelé akkor már felkeményedtek az abroncsok.
A régi gumi kifejezés sem a megfelelő meghatározás erre a jelenségre hiszen manapság már 2-3-4 éves, keveset futott gumik is felkeményednek (saját tapasztalat, írtam erről nemrégen).
Nem kell ide mérőműszer......hiszen ugyanazon az autón évek óta használt gumiabroncsok viselkedése egyszercsak megváltozik negatív irányba.
Most ne menjünk bele a négyévszakos vitába (lassan már több kerék van a pincében mint egy gumisnál, szóval nem szeretnék még egy 17"-es garnitúrát a pincében tárolni... :) )
"Ez rohadt jó. Pár hete mértem 2,5 év és 40 ezer km után a Taurus all seasonjaim, és elöl 3,9, hátul 5,5 mm körül állnak, igaz, a 40 ezerből 20 ezer km autópálya volt nyugis tempóban."
Van akinek jobban kopik a Nexen N Blue 4 szezonos, 12500 km után elől 6.5 mm, hátul 7.1 mm maradt ( újonnan 7.87 mm volt ).
"Közben a Nexen N Blue 4seasonok meg csak mennek & kopnak: 3év és 44eKm után az elsőkön ma mértem 5,9mm, a hátsókon 6,2mm profilmélységet - 45ezernél meg úgyis rotálva lesznek."
Ez rohadt jó. Pár hete mértem 2,5 év és 40 ezer km után a Taurus all seasonjaim, és elöl 3,9, hátul 5,5 mm körül állnak, igaz, a 40 ezerből 20 ezer km autópálya volt nyugis tempóban.
Közben a Nexen N Blue 4seasonok meg csak mennek & kopnak: 3év és 44eKm után az elsőkön ma mértem 5,9mm, a hátsókon 6,2mm profilmélységet - 45ezernél meg úgyis rotálva lesznek. Nyomás mindegyikben 2,4bar, Az ablakmosóba maradt még nyári, ezért öntöttem hozzá -60fokosat, ami most van a Müllerben. Jöhet a tél. Milyen furcsa, gyermekkori emlékek között a mindenszenteki temetőlátogatások majdnem mindegyikén fagyott, és sokszor esett a hó, még a krizanténok is elfagytak - most meg lassan be kell kapcsolni a klímát, ha kisüt a nap. Nagyot változott az időjárás 40év alatt.
Így persze minden szezonváltáskor adódik 1 másodperc amikor nem az évszaknak megfelelő abroncs van a biztosított járművemen, de talán jobb korábban felrakni mint később. Pontosan eltalálni a 00:00:00-t még sohasem sikerült, pedig 5 évvel ezelőtt pont ezért vettem egy atomórával szinkronizált karórát, nade a gumisom ilyedtében mindig előbb felrakja, nehogy késsen a gumi-szezonváltás, inkább siessen!
ezt a bekezdest neked irta a totalcar. itt tenyleg befejeztem, mert minden jel azt bizonyitja, hogy keptelen vagy hasznalni az eszedet. de a gumisok es a gumigyartok alomugyfele vagy, ok majd mindig jol hatba fognak veregetni, hogy mindenki hulye, bezzeg te milyen gondos es alapos vagy :DD
Én is ennek megfelelően szervezem a napom: este felteszem a téli kerekeket, hogy a reggeli kört a hideg időnek legmegfelelőbb abroncsokkal toljam le. 10 óra magasságában felpattintom a 4 évszakosokat, de csak délig, mert akkor már a nyári jön, egészen délutánig. Az 5 órai tea után megy vissza a négy évszakos, este meg újra felkerül a téli. Hetente hatszor ez simán belefér, ne ezen múljon már a biztonságom!
Reggel 6-kor szoktam indulni, bármibe' lefogadom hogy nem lesz 20 C°fok reggelente amikor indulok. Szóval talán nem is akkora baromság ha a szerződésemnek megfelelő határidőre felrakatom a téliket.
(Minden évben van egy időszak amikor reggel már talajmenti fagyok is vannak, délután 2-kor meg simán 10-15C° fölé is benéz a hőmérséklet. Mekkora csoda lenne, ha neadjisten kiderülne, hogy pontosan ezért nem a csillagászati tél, hanem nov. 1. a határidő...)
Ha a szerződésem nem kötne, akkor is novemberben rakatnám föl a téliket, csak nem ügyelnék szigorúan a határidőre, hanem lehet hogy pl. 16.-án rakatnám fel "amikor sikerül", nem egy nagy kabinetkérdés ez a bő 2 hét.
az a legdurvabb, hogy szentul hiszed, igazad van. csak az eszedet nem hasznalod kozben, mikozben mantrazod ugyanazt es ugyanazt ujra. es raadasul kgfb-rol beszelsz, amit igen komoly jogszabalyok szabalyoznak, nem pedig biztositoi szerzodesi feltetelek. magyarul te tenyleg azt gondolod, hogy ha novemberben nyari gumival okozol balesetet (marmint kizarolag a te hibad egy baleset), akkor a masik fel karat te fogod sajat zsebbol fizetni, mert az allianz be fogja hajtani rajtad? ez mindennel viccesebb amugy, es latszik, hogy fogalmad sincs, hogyan mukodik ez a rendszer. jobb is lesz neked, ha november elsejen szolgalelkuen teli gumival jarsz, bar konnyen lehet, ezzel sajat magad kockaztatod, hogy a valojaban nem az evszaknak/idojarasi korulmenyeknek megfelelo gumival tenyleg balesetet okozol. bizonyara jo uzlet, a tovabbiakban kivanom neked, hogy gondolkodj el egy kicsit a dolgok eletszerusegen. jot fog tenni
Saválló a 110443. hsz-ben feltett egy jó kérdést, én pedig válaszoltam, később screenshottal/linkekkel bővebben megmutattam hogy pl az én biztosítomnál mi a téma. Tzutzutzu a 110473. hsz-ben nálam jobban el is magyarázta, hogy miért tévedsz. Nincs ebben semmi szemetelés, ez most a téma a topicban.
"...a kutya nem fog kotekedni azon, ha te huszfokos novemberben nyari gumival vagy baleset reszese, mert ha a biztosito megis megprobalna, a rendes jogszabalyok miatt ugy esne pofara a birosagon, hogy csak nyekken"
Ebben ne legyél annyira biztos. A szerződés szerint már téli vagy 4évszakos kell nov.1-től, innentől kezdve hiába van 20 fokos november, nem a műszaki szempontok számítanak, hanem az ami kerek perec le van írva a kgfb szerződésben. Ott meg az volt a vállalás, hogy nov.1-től téli/4évszakos.
Jogi vita esetén azért finoman szólva neccesnek tűnik, hogy xy-nak még olcsóbb is volt a biztosítása amiatt mert vállalta hogy évszaknak megfelelő abroncsokat használ, aztán egy baleset esetén kiderül hogy kamuzott a biztosítónak.... háááát.....
sajnos van, ami neked bonyolult. ez pedig az, hogy keptelen vagy felfogni, ilyen a hazai jogszabalyoknak nem megfelelo kitetel egyszeruen olyan, mintha oda se lenne irva. nem tudom, mit kell meg tennunk, hogy felfogd, a kutya nem fog kotekedni azon, ha te huszfokos novemberben nyari gumival vagy baleset reszese, mert ha a biztosito megis megprobalna, a rendes jogszabalyok miatt ugy esne pofara a birosagon, hogy csak nyekken
meg egyszer: a sajat hulyesegeiddel ne farassz mar masokat, folytasd magadban. es vegyel sok teli gumit!
A biztosító "hablatyolása" egy közte és köztem létrejött szerződés, aminek a feltételeit nem teljesítem ha nov. 2.-án még nyári gumi van az autómon.
Ha ennél a biztosítónál bepipálod az évszaknak megfelelő abroncshasználatot, akkor rád is ez vonatkozik, akár jogszabálynak hívod, akár zongoraláb-alátétnek.
Ezért hívtam fel a figyelmet arra a tényre, hogy tökmindegy milyen hőmérséklet van, mert biztosítási szempontból a dátum számít.
(Neked ez túl bonyolult volt, de ez egy másik kérdés.)
amugy nagyon gratulalok, ha huszfokos novemberben te felrakod a teli gumit a biztositod semmit nem ero, jogi vita eseten (a rendes jogszabalyok miatt) garantalt buktat jelento blablaja miatt. de kellenek vegul is ilyen emberek is, kulonben kinek adnak el a magyarorszagon lassan teljesen felesleges teli szarokat. rakd csak fel, aztan veregesd meg a vallalad, mennyire okos es elorelato vagy :)
Működik itt is ez a lesarkított párhuzam,hogy ha kockázati életbiztosítást kötsz ahol beírod hogy nem űzöl semmilyen extrém sportot, akkor NEM FOG FIZETNI a biztosító, ha vadvízi evezés közben balesetet szenvedsz.
Itt is az van amit pár nappal ezelőtt írtam: nagyon gáz ha november 2.-án nyári gumival baleset résztvevője vagy, mert a gumiabroncs használatra vonatkozó vállalásaidat nem teljesítetted------> tehát erősen ott van a lapok között hogy nem fizet a biztosítód.
Ezért nekem totálba kötelező nov. 1-től felrakatnom a téli gumiszettemet, akárhány fok a jellemző hőmérséklet.
te mirol beszelsz? egy biztosito hablatyolasa miota jogszabaly? ne keverd mar a szezont a fazonnal, vagy ha kevered, csinald mar magadban lecci, es ne nyilvanosan. koszike!
Szerinted még ősz, az óvodás gyerekek szerint is, szerintem is, de a biztosító szerint meg már tél. Negyedszerre nem csatolom be a képet, olvasd el szépen.
SENKI nem a "biológiai" tél kezdetéről beszélt, hanem arról, hogy biztosítási szempontból mikor kezdődik a téli időszak. Az pedig az én biztosítómnál november 1., függetlenül attól, hogy egyébként az óvodások is tudják hogy a tél valójában decemberben kezdődik.
Innen mindenki csak rabolt. Aha. Minden bajunk csak azért van, itt felelőse nincs semminek, hiszen csak úgy történnek velünk a dolgok, semmi beleszólásunk, döntésünk nincs.
Mint a nők, akikkel csak úgy megtörténik, hogy megcsalják a férjüket. Mit tehet szegény róla...
****** A szerződésket be kell tartani. Aki nem teszi viseli a következményeket!
******
pl. Nem fizet a biztosító, ha vállalta az ügyfél és mégsem úgy volt. A bíró pedig igazat fog adni a biztósítónak. Mivel hátugye szerződés szegés történt... az ügyfél részéről.
----------
Avagy,
Ne vállalj olyasmit, amit nem tartasz be. Illetve tudd, hogy gond lehet belóle, ha nem tartod be!
Valóbanm, itt pl. csak te szaladsz feljelenteni másokat, hol a modinál, hol a rendőrségen. A többség itt szerencsére nem ilyen és nem a svájci-osztrák-német feljelengetős-besúgos típus. De akad példa a magadfajtákra is ...
A totalcar autójogásza szerint hiába szerepel az évszaknak megfelelő kitétel a biztosítóknál, ennek semmilyen következménye nincs. A magyar jogszabályok ennyit írnak elő:
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
Gépjárművön (...) az azonos tengelyen lévő kerekekre csak olyan gumiabroncsok szerelhetők, amelyeknek mérete, szerkezete, teherbírása, mintázati jellege (nyári, téli, illetőleg országúti, terep) azonos.
A járműveken csak olyan gumiabroncsot szabad használni, amelyen a futófelület mintázatának magassága a teljes felületen eléri az 1,6 mm-t.
Ne kárhoztasd a magyar mentalitást, ez tartott életben minket sokezer éven keresztül! Minket nem tömött pénzzel senki, mint Svájcot, innen mindenki csak rabolt félezer éve! :(
Ja' hogy ne legyek OFF!
Második éve nyári gumin járok, Budakalászról a XV. kerületbe, ott dolgozom, fölösleges felvágás lenne gumit csere-berélni! :)
Mikor még mosógépeztem, akkor vettem téli gumit, mert Budára nem jutottam fel másképp télen!
Hogy érted, hogy idegenbe szakadt? Nem élek Romániában?
Ha jártál valaha Svájcban, akkor tudod, hogy eszükbe se jutna téli gumi nélkül elindulni novembertől és csak májusban vetetik le. HA szomszéd nem így tesz fel is jelentik.
Ez itt a mi kis Keletünkön elképzelhetetlen lenne, ami nincs pontosan beszabályozva, az nekünk szabad és ne szóljon bele senki, amint lenn is láthatod.
Értem, hogy megpróbáltál beszólni, de maradjon mindenki a körfűrésznél inkább.
Folyamatosan beszólsz, mindenben okoskodsz és véleményeket kritizálsz, egy rettenetesen frusztrált és csalódott idegenbe szakadt embert látok benned, aki az index próbálja meg levezetni a feszültségét.
Ezt ne csináld, azt ne csináld, stb. - neked mondták ezt folyamatosan valakik életedben.
Igen én is kipipáltam az évszaknak megfelelő gumihasználatot, de mivel ez nálunk nincs törvényileg meghatározva így + 15-20 fokban nem indokolt a téligumi használata.
Ettől függetlenül még fel lehet szerelni önkéntes alapon hiszen szabályozás hiányában nem kötelező.
Avagy másik irányból közelítve, ha pikkpakk jön valami hidegfront, takonyidővel, esetleg hóval, akkor még lehet sorban állni a többi kapkodó hasonszőrűvel. Ha van, fel kell tenni, itt az ideje.
A kötelező biztinél egyes biztosítók kérdezik, hogy az évszaknak megfelelő abroncsokat használsz-e. Ha jól emlékszem nov 1.-től kezdődik a téli időszak. Nekem be van pipálva a biztosítómnál, hogy az évszaknak megfelelő abroncsokkal közlekedek, olcsóbb is lett a biztim emiatt, viszont szerintem innentől kezdve elég necces ha november 2.-án nyári gumival van valami káresemény. Ezért én személy szerint kiemelten figyelek arra hogy nov 1.-től téli legyen az autón, kizárólag a dátumot figyelem, akkor is télit teszek fel ha még 20 fok van.
Tehát november 2.-án "jogilag" már tél van, hőmérséklettől függetlenül, legalábbis ez az én véleményem erről az egyébként fontos és érdekes kérdésről!
Nyakunkon az ősz ( ma lesz akár 26 fok is ) lassan "eljön"a szezonális gumicsere ideje, persze még meggondolandó, hogy valóban fel kell-e tenni a téli garnitúrát ilyen időjárási viszonyok mellett.
November 1-től néhol már "kötelező" a téli gumi használata, vagy úgyis lehet értelmezni, hogy az időjárási viszonyoknak megfelelő gumiabroncs használat.
Az meg ( pl. nov.1 körül nézzük) még 10-15 foknál még igazából nem indokolt.
Lehet még várok a téligarnitúra felszerelésével mert azt az aktuális hőmérséklet nem indokolja.
Köszi! Kivettem és megnéztem alaposabban. 509 a szám és nincs nyíl utána. Ezek szerint 50.hét 1989? Ez érdekes mert az autó 1991-es. Continental Super Contact TS740. Jövő húsvétkor lesz 9 éve, hogy nálam van a verda de most néztem rá először a pótkerékre. Tükörfényes a szilikonszpré bevonattól és simán belemegy a körmöm a futófelületbe. Az oldala üvegkemény. Levegő rendben van benne, nem semmi!
Mit jelent a 3 jegyű dot szám? Azt jelenti, hogy a gumiabroncsot az 1980-as években gyártották az első két szám jelöli a gyártás hetét, a harmadik szám a gyártás éve 198x (1. ábra). Amennyiben a három számjegy után egy nyíl is található, az azt jelenti, hogy a gumiabroncsot az 1990-es években gyártották.
Tisztelt topiktársak! A 3 számból álló DOT számot hogy is kell értelmezni? Öreg W124-es Mercedesemen a pótkerék a szemem elé került és 309 van az oválba ami ugye 4 jegyű szám szokott lenni!
A GY Perfi 2 tapad meg jó meg minden, de az oldalfala vékony, szóval a nyomásérték spec tetején kell használni különben laposnak tűnik. Ezt leszámítva én elégedett vagyok vele. Mk3.5 Focus kombin használom
Egy felni szelepes kérdésem lenne a tisztelt szakikhoz, autóstársaimhoz, fórumozókhoz!
Adott egy acélfelni garnitúra R14 es téligumival. A felniben lévő gumi szelepet szeretném helyettesíteni fém szelepre. Ez megoldható, kivitelezhető? Elbírja az acélfelni a fém szelepet? Használ valaki fém szelepet acélfelniben? Mennyira tartós a fém szelep? Köszönöm szépen a tanácsokat tapasztalatokat! Tisztelettel!
Persze, nyilvánvaló, hogy 1 éves nyári mellé nem vesz az ember 4 évszakost hanem, ahogy te is említetted, inkább egy nem túl drága, de téli garnitúrát.
Az is egyértelmű szvsz az évszaknak megfelelő garnitúra mindig is jobb lesz, mint egy akármilyen 4 évszakos.
Nálam már nem újak ( DOT 21-20)a téli/nyári garnitúrák, igaz papíron nem is öregek, ráadásul keveset futottak, de már öregedés jelei érezhetőek, ahogy néhány hsz-al ezelőtt már írtam.
A következő garnitúra biztosan 4 évszakos lesz a felkeményedő, előregedő téli/nyári szettek helyett.
Nem látom értelmét két garnitúra szezonális gumiabroncsra beruházni még akkor sem ha nagyon jó állapotú alugarnitúráim vannak mindkét szezonra.
Egylbként lehet, hogy igazad van, de már tavaly megvettem a nyárit, így most nem fogok 4 évszakost. Különben is abban hiszek, hogy a gyengébb (vagy csak olcsóbb, ki tudja?) évszaknak megfelelő mindig jobb, mint egy márkás 4 évszakos.
(attól most tekintsünk el, hogy májusban is fagyhat, és decemberben is előfordul 15 °C)
Két ( külön-külön ) garnitúrát fenntartani, főleg ha az éves futás kevés, teljesen fölösleges pénzkidobás mert nem elkopni fognak hanem elöregednek így akár 2-3 éves korban mehet a "kukába" 1-1 garnitúra.
A 4 evszakost csak azert vetettem fel, hogy aki azt hasznal, annak se kell fizetni. Azert evente 30-40e ft-ot kiadni csak a szezonvaltasokra sok, plusz a vele jaro szivas sem igazan hianyzik.
Ezen már én is vívódtam, de megvan a téli alufelnim is, meg az egy éves nyári gumim (ócsó), inkább vennék egy garnitúra ócsóbb télit, mint egy közepes 4 évszakost. (drágát, meg nem veszek, elvből)
Rövid Espace 4 2.0dCi- re keresek jó ár/érték arányú téligumit. Lehetőleg olyat, amivel nincsenek szerkezeti gondok, erős oldalfalú stb. 225/55R17 101 V. Tud esetleg valaki valahol egy jó ajánlatot vagy tippet? Max 45 ezerig mennék el árban szállítással együtt.
Ugyanitt kérdezném, hogy előfordulhat-e olyan, hogy egy ugyanilyen méretű nyári gumit 1-2-3 havonta újra és újra centriroztatni kell, mert ráz országúti sebességnél és afölött?
Hankook, Vredestein a középkategóriában ajánlott. Kicsit lejjebb Kumho, Nexen. A Bridgestone elég magasra van árazva és annyira nem jó. (ebben a méretben)
Két garnitúra gumi/felni (teli/nyari) ugyan mikor hozza be az árát ha idő előtt elöregszik, felkeményedik, és 3-4 ėvesen kukaérett lesz még akár 5-6 mm profillal?
Nem sok értelmét látom saját példámból kiindulva, eddig én is a külön külön garnitúra híve voltam.
2-3 évente garnitúrákat cserélni elöregedés miatt nem hinném, hogy bárkinek is anyagilag megérné.
nálunk az i10-esen még a gen2 van. most már közeledik a 4 mm-hez, szóval hamarosan cserés lesz, de simán megveszem újra (mármint a gen3-at). teljesen jó volt arra, amire kitalálták, vagyis mindennapos városi közlekedésre. a kompromisszumok olyan jelentéktelenek, hogy beszélni sem érdemes róluk
mondom ezt úgy, hogy sokáig nagy híve voltam a két külön gumiszettnek, merthogy a "négy évszakos semmire se jó". hát, lehet, hogy régen volt ebben igazság, de már nem nagyon. ennek megfelelően az arteonra is megvettem a hankook 19-es négy évszakosat, és tényleg nem azért, mert nem lenne keret még egy szett felnire és gumira. de úgy érzem, teljesen felesleges macera lenne (összkerékhajtás mellé meg pláne, de ez már a döntés egyedi része)
G Y Vector 4seasons gen3-at használok, nálam mondhatni, hogy bevált.
Kánikulában kissé gyengül a tapadása, de azért használható, tavaszi, őszi időszakban jó, kemény telet nem látott, de mentem vele latyakban hóban, ott is megfelelő volt.
Kopásállósága is jó, kb. 50 ekm-t tettem beléjük, szemre még bőven van rajtuk minta.
Egyik ismerős az Nokian 4 évszakossal szívta meg: bőven volt még rajta minta, de elkezdett foszladozni, darabok szakadtak ki a futófelületekből.
Csak a cége haszonjárműveire veszek 4 évszakost, és minden télen előtt cserélem őket- kb. 45-50e km futás után, 25km után egyszer át vannak forgatva.
Családi kocsikra nem merek 4s venni.
Nekem az a véleményem, hogy vehetsz bármit, ami nem a legolcsóbb kategória.
Ha biztonság a lényeg és a kocsi könnyű, a sofőr be kell tartsa a következőt:
1. Nagyon melegben nem szabad gyorsan hajtani velük, mert a fékút megnő.
2. Ónos eső, tükörjég, frissen leesett hó egy lefagyott burkolatra: nincs mit keresni az úton, városba se. Az utóbbi pár évben ez egyre gyakoribb.
Ilyenkor Touareget a friss téli kerekkel beteszem 4x4-be, ami összekapcsolja a két tengelyt és M2-be tolóm a váltót. Nem nyomom a gázt, max. 10-12 km/h órával haladok.
Minden évben legalább 4-5 esetben olyan helyzetbe kerül, hogy az benyomásom- hogy most biztos megütöm a kocsit, pedig 2 millió felett járok már baleset nélkül és úgy ismerek minden már utat, mind egy a robotpilota.
Nem újkeletű a probléma, már sok helyen olvastam panaszokat arra nézve, hogy fiatal, keveset futott gumiabroncsok néhány évesen már csúszkálnak nedves vizes aszfalton, mert kopás híján inkább felkeményednek néhány éves korukra.
Gyártáskor a hozzáadott összetevők már nem tartalmaznak kaucsukot, inkább műanyagot adnak hozzá?:(
Én is jártam már az utóbbi években hasonlóan különböző márkájú gumikkal, legyen az akár nyári vagy akár téli garnitúra.
A minap esett az eső,szinte egész nap, és úton voltam, aztán vizes aszfalton városban lámpától indulva kipörögtek a kerekek, nem is 1x, pedig nem szoktam fullgázon lámpától kilőni.
No gondoltam, elkoptak talán a gumik?
Eddig nem vettem észre hasonló viselkedést, no ma megnéztem az abroncsokat.
3920/4020-as DOT-os gumiabroncsok, 5.5 5.8 mm profillal, tehát éppen 3 éves gumik alig 15 ezret futottakról van szó.
A futásteljesítmény, és a DOT alapján nem lehet mondani, hogy öregek/lefutottak az abroncsok, de már vizes aszfalton csúszkálnak.
Jártam már így Nokian néhány éves télivel, és Hankook 4 éves nyárival ill télivel is, de a mostani nyáriak ( szintén Hankook ) éppen 3 évesek, agyrém.
Van téli garnitúrám ( Hankook DOT 1721) is még nincsenek 3 évesek, feltételez azok is majd csúsznak, mint a t.kony vizes aszfalton.
Ezek helyett, mivel már nem megyek sokat, 4 évszakost?
De hát azokból nincs kispórolva az ami régen még benne volt, és nem keményedtek fel a néhány éves gumik hanem simán addig tudta az ember biztonsággal használni még el nem koptak, használódtak.
Manapság már nem elkopnak a gumik hanem elkezdenek csúszálni mert felkeményednek néhány éves használat után, km-től függtelenül.
Van aki használ mondjuk 3-4-5 éve egy 4 évszakos garnitúrát, és még nem keményedett fel?
Most is van Nexen 4 évszakos futkosó autón, de az csak 1 éves múlt 12 ezer km-el.
Előtte volt Vredestein Quatrac 5, kalap f.s volt friss hóban, úgy csúszált az autó vele, mint most a felkeményedett nyári vizes úton.
Az ember nem tudja mit vegyen/tegyen, lassan oda jutunk, hogy már kétévente garnitúrát kell cserélni km-től függetlenül, ha szeretne az ember biztonságosan közlekedni?
Az M4-esen ott vannak ilyenek, ahol kanyar elején vagy végén változik a pálya keresztlejtés iránya, a csíkosan felmart felületen jobban lefolyik a víz, annak ellenére, hogy a lejtésirány váltása miatt nincs meg a szükséges lejtési szög.
Zalaegerszeg, Gévahegyi út. A 74-s út, MOL finomító közti szakasz. Kb 10 éves, jelentős teher forgalommal. Nyomvályúnak nyoma sincs, sima, jó felületű, és elég tartós is.