Keresés

Részletes keresés

Puppi Antal Creative Commons License 2017.04.20 -1 0 123195

Azon gondukozom mi lett vona ha még magyar lobogo alatt usznának ezek a csurmák? Talán már nem is lennének meg igy dicsérjük az idegen használokat.

Una Vestrum Creative Commons License 2017.04.20 0 0 123194

Egy másik elnémetesedett toló(nk) a minap.

 

     

 

 

Előzmény: Frank22 (123192)
uni-cum-laude Creative Commons License 2017.04.20 0 0 123193
Frank22 Creative Commons License 2017.04.20 0 0 123192

Pesten már karavánt cserélt!!

 

 

                      

Előzmény: davosbácsi (123188)
il1321 Creative Commons License 2017.04.19 0 0 123191

Húsvétkor ment sétában Keszthelyen

Előzmény: Ádám Várkonyi (123181)
smith Creative Commons License 2017.04.19 0 0 123190
Ep128 Creative Commons License 2017.04.19 0 0 123189

Attól nagyon messze van már sajnos... Bár nem tudom, belül mi a helyzet, de külsőre siralmas állapotban van! :-( (Szerintem kisebb vagyont kellene költeni rá, hogy ebből még hajó legyen. Persze én is nagyon szeretném, de rengeteg pénz és munka kellene hozzá!)

Előzmény: Laminatkaa (123187)
davosbácsi Creative Commons License 2017.04.18 0 0 123188
Laminatkaa Creative Commons License 2017.04.18 0 0 123187

Csak járjon megint... ! :-)

Előzmény: Ep128 (123186)
Ep128 Creative Commons License 2017.04.18 0 1 123186

Az INOTA a legutolsó infók szerint már ismét Nullásé, visszaperelte! :-) (De hogy ebből mennyi az igazság, nem tudom.) Minden esetre a hajónak jobb volna, mint a NAV zárlat...

Előzmény: Mwin (123182)
konszt Creative Commons License 2017.04.17 0 1 123185

Pontos ismeretek hiányában kár vádaskodni.

Előzmény: gumidani (123179)
konszt Creative Commons License 2017.04.17 0 0 123184

Így már érthetőbb, köszönöm.

Nyilván a legbiztonságosabb megoldást választották azzal, hogy visszafordultak. Jól tették.

Előzmény: Ádám Várkonyi (123175)
HG. Creative Commons License 2017.04.17 0 0 123183

Mindkét hajó már jár(t)...

Lehet, hogy őszre gondolt..., meg lehet, hogy az a Helka éppenséggel Kelén lesz (mert utóbbihoz kell a köv. szezon előtt hozzányúlni), szóval ez így eléggé jereváni rádiós hír...

Előzmény: Ádám Várkonyi (123181)
Mwin Creative Commons License 2017.04.17 0 1 123182

Ez a "halászhajó" anno talpig fehérben sokáig dangobázott a bal parti kavicsrakodó felett Baján. Rossz nyelvek szerint éjszakánként üzemelt, és leginkább ukrán hajók mellett tűnt fel. Az INOTA- ha nem csalódom- NAV zárlat alatt van, mellé kötve valami hasonló lehet ez is. De az is lehet, hogy csalódom.

Előzmény: Törölt nick (123177)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2017.04.17 0 0 123181

http://www.balatonfured.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=4055:jön-az-első-hajó&Itemid=1

,,a Kossuth kompon kívül felújítják a Helka és a Szántód hajót, továbbá fejlesztik a kikötői biztonságtechnikai eszközparkot is."

A Helkát még értem,a zárt teret ,,Kelénesíthetik".Még nincs Keszthelyen?

A Szántódon mit akarnak újítani?Főleg hogy szombaton ment is.

KZX003 Creative Commons License 2017.04.17 0 0 123180

Elkészül.

Előzmény: Ádám Várkonyi (123176)
gumidani Creative Commons License 2017.04.17 -1 0 123179

"az akkumulátorokból vészesen fogyott az áram, ami veszélyeztette a kormányzást"

Az olyan rendszerek esetén, amikor a jármű irányítására szolgáló összes berendezést a segédáram közvetítésével működtették, történt már tömegszerencsétlenség. A segédáramú rendszer banális hibája lehetetlenné tette a jármű irányítását. Ez még szárazföldön sem elfogadható, hiszen a lendület sokáig elviheti a féktelenné vált járművet. Na, de vízen????

A PAJTÁS működési engedélyének kiállítói visszatértek a felügyeletre?

Előzmény: Ádám Várkonyi (123175)
HG. Creative Commons License 2017.04.17 0 0 123178

Nincs is vele optikailag semmi baj, sőt, minden toszteletem azon DOLGOZÓKÉ, akik az 1-2 hónapja még elég sansztalannak látszó hajóból egy kb működőképes valamit varázsoltak. Azt is elfogadom, hogy Mo-on hagyománya van a félkész dolgok átadásának.

 

Én csak egy dolgot nem értek:

 

valaki a bhrt vezetésében már 10+ éve a fejébe vette, hogy a balatoni utasok anaerob lények, irtóznak a fénytől és oxigéntől, attól meg különösen, hogy a vizes szellő az arcukba fújjon, tehát kizárólag füstüveg mögé bújva szeretik hermetikus környezetből bámulni a tájat.

 

Nyilván van olyan időszak illetve időjárás, amikor ez a kedvezőbb.

De a balatoni utasforgalom 95%-ában az időjárás nem ilyen.

Ezek a hajók ilyenkor úgy telnek meg, hogy feltódul 20 ember fentre, még 50 hátra lentre, majd a "maradék" 100 kénytelen bemenni a zárt részbe.

Tehát sajnos a döntéshozó vagy nem hajózik, vagy nem túlságosan érdekli az utasok preferenciája.

 

Pedig...

 

ad1. a 90-125 éve épült hajók márciustól novemberig jártak, fontos tömegközlekedési kapcsolatot láttak el, tehát nem csak 1-1,5 órát lébecoltak rajta az utasok, hanem akár órákat, ehhez képest azoknak a hajóknak az utasforgalmi tere 60-90%-ában nyitott volt. (Ennek a maradéka kb a mai nosztalgiaflotta is, csak azok 60-120 személyesek, tehát max, A-ból A-ba sétára jók (főszezonban))

 

 

ad2. Pár éve még a Balatonon is voltak kirándulóhajók, amik nagyrészt nyitottak voltak, itt egy élő példa, ez a kohószökevény márciustól októberig járja a Dunát, 100% nyitott térrel, általában rogyásig telve 200 utassal, és a sok hülye (külföldi!!) utas élvezi.

http://hajoregiszter.hu/hajokepek/5/22311.jpg?asd=1492426050

 

 

ad3. a most átadott típust a szovjetek ontották ezerrel, és láthatunk rengeteg példát a tengereken (!) (ahol kicsit nagyobb szél és hullám várható, ráadásul nem biztos, hogy 1,5 óra alatt véget ér az út), hogyan biztosítanak több teret az utasok számára.

Előzmény: trizs77 (123174)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.17 0 0 123177
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2017.04.17 0 0 123176

Kíváncsi leszek,hogy elkészül-e júliusra a Kossuth. Szerintem nem úgy néz ki...

Előzmény: KZX003 (123154)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2017.04.17 0 0 123175

Elnézést a ,,műszaki zagyvaságokért",igazából hazudnék ha azt írnám hogy pontosan tudom mi történt ott(pedig szerettem volna tudni)

3 dologra akarok rámutatni:

1. A 150 millából sikerült olyan kormányzást kihozni,aminek MINDENKÉPP kell áram(orrsugárnak,kormánylapátnak is)

2. Az említett sétajáraton vagy az előtt elromlott a kapitány által betáplálásnak hívott cucc,így nem lehetett sem a partról,sem a generátorról áramot vételezni.

3. Az 1. és 2. pont eggyüttes fennállása azt eredményezte, hogy az akkumlátorokból vészesen fogyott az áram,ami veszélyeztette a kormányzást.Ezért az orrsugárkormányt kikapcsolták,és valahogy kiszámolták,hogy a kormánylapátot még xx percig lehet használni.xx>mint tó közepe-Bfüred,de xx<mint Bfüred-Siófok.Így visszatértünk Füredre,ahol vagy megjavították,vagy visszavontatták Siófokra.

Előzmény: konszt (123166)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.17 0 0 123174

Mivel nem értek a hajókhoz, nekem tetszik ez az "új" vízi járgány...................:-)))

Előzmény: HG. (123171)
smith Creative Commons License 2017.04.17 0 0 123173

Lehet, hogy nem fogalmazott túl szakszerűen, de pl. a SZIGLIGET első menetrendi útjai alapján az elmondottak korántsem tűnnek rendkívülinek...

Előzmény: konszt (123166)
HG. Creative Commons License 2017.04.17 0 0 123172

Ez inkább reklám a hajózásnak (ami nagyon jó dolog):

 

"Ameddig a szem ellátott, csak hajókat lehetett látni."

...mert ez kb bármelyik szombat este így van, legfeljebb este nem lát olyan messze a szem :)

 

"Az adatok szerint az ittlévő turisták 80 százaléka hajózni is akar"

 

ez nyilván így is van, a nagyobbik baj, hogy az ittlévő magyar nemturisták 99%-a meg nem akar.

érdekes, hogy vajon miért...?

 

ha sétahajózom, akkor 100+ utas között rendszeresen én vagyok (mi vagyunk) csak magyarok (a személyzeten kívül)

 

 

 

 

Előzmény: trizs77 (123167)
HG. Creative Commons License 2017.04.17 0 0 123171

Főfedélzetig bontották, onnan minden új. (A testen kívül az alatt is.)

Az más kérdés, miért ilyenre építették, ha már tökújat építettek.

Előzmény: trizs77 (123169)
gumidani Creative Commons License 2017.04.17 0 0 123170

Igen. Jól tartja magát. Úgy 10-15 évet letagadhat.

De ez hajónál még nem kor. Plasztikátás után a 100 éves is menő lehet.

Előzmény: trizs77 (123169)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.16 0 0 123169

kösz.

Tehát 1977-es.

Ok.

 

Akkor a Balaton   "új"   hajója éppen 40 éves.

Nem gondoltam volna.

Olyan 25-30 évesnek gondoltam.

Előzmény: PJ69 (123161)
v_peti Creative Commons License 2017.04.16 -1 0 123168

Milyen baromság ez? Ki találta ki? :(

Előzmény: smith (123165)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.16 0 0 123167

Pesten is :

 

A fővárosban 15 hajó indult el egyszerre, fedélzetükön több mint kétezer emberrel. A dunai kirajzáson mindenki ingyenesen ülhetett fel egy-egy fővárosi hajóra és csodálhatta meg a vízről Budapest nevezetességeit. A Dunán egyébként évente csaknem tízezer járatot indítanak a társaságok és több millió utast szállítanak.

 

 

http://www.hirado.hu/2017/04/16/elstartolt-a-hajozasi-szezon-a-dunan/

 

 

konszt Creative Commons License 2017.04.16 0 0 123166

Ennyi műszaki zagyvaságot már régen olvastam.

Tulajdonképpen mit is akartál írni?

Előzmény: Ádám Várkonyi (123162)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!