a Clionak mi a gyari merete? (A Papamnak az van, de persze fogalma sincs a gumimeretrol...) Mert ha a gyari meret a 175/65R14, aminek utananeztel, akkor esetleg celszeru egy merettel keskenyebb teli gumit hasznalni (165/70R14, ha letezik). Ugy nagyobb nyomas nehezedik egz kerekre >>> hoban konnyebb elindulni es manoverezni, szaguldani meg ugysem akarsz.
Az en automon Semperit Top Grip van telen, es _nagyon_ elegedett vagyok.
En evek ota hasznalok telen teli gumit, esetenkent holancot is. De a holanc nem helyettesiti a teli gumit. Egyreszt, ha jobbat veszel, az nem olcso, tehat jobb ha nem futkarozol vele aszfalton, mert tonkremegy. Azaz le kell szedni, es fel kell tenni. Masreszt baromira hangos. Harmadreszt meg nem nagyon lehet vele gyorsan menni, ha eppen olyan az ut. A teli gumi alkalmas korultekinto vezetes eseten a kisebb meglepetesek elkerulesere(ertem itt a keresztbefordulas, megpordules esetet. Kisebb honal is lehet vele gyorsitani es lassitani, osszehasonlithatatlanul jobban, mint a nyarival, a jobbakkal pedig kanyarodni is egesz jol lehet. Az olcsobbak hatranyait a kanyarban tanusitott viselkedesukben veltem leginkabb felfedezni. Ja, a lancnak akkor latom igazan ertelmet, amikor nagy az emelkedo/lejto, vagy nagyon magas a ho.
En a tavalyi telet (bp es kornyeke) nyari gumival es holanccal veszeltem at, de az iden beruhazok egy garnitura telire, mar csak a nyari garnitura kimelese erdekeben is. Ahogy hul az ido, a nyari gumi dermed, es jobban kopik.....
Köszi, aggodalmamcsak annyi, hogy én szinte kizárólag a városban használom az autót, valaki azt mondta, hogy feleslegesen nyírnám vele a téli gumit... Viszont nekem is fontos a biztonság meg ilyenek, most akkor kire hallgassak?:( További jó tanácsokat szívesen vennék...P
Hi! Tényleg jó lehet a téli gumi télen ha van hó és kellően hideg van- de mi erre a biztositék? Persze általában hideg van és hó is lehetséges.(mert ugyebár egy hét alat is lehet elég nagy hőmérséklet különbség)
Azt azért ne felejtsük el hogy a téli gumival sem lehet száguldozni ( T, Q jelüekre gondolok), mert lehet hogy fagyásmentes az ut előtted 25Km-en keresztül és utána jön egy 10 méteres deres szakasz esetleg egy kisebb ivel??????
Ne felejcsük el a téli gumit is "kordában" kell tartani. Aki nem akar sokat költeni az vegyen hóláncot!
Nekem is ez a véleményem róluk. Tavasztól öszig azonban kis teljesítményü autókon (föleg, hogy alapban ez van rajtuk) elmegy. Nem érdemes külön nyárit venni. Télit viszont mindenképpen ajánlott helyettük felrakni
stimmel, acélfelni included. Ami nagyon lényeges: 4 darab!!! Felni is, gumi is.
Aránylag jó a Barum Polaris, és olcsó. Eggyel feljebb találod a Semperit Top Gripet, aztán gyön a Vredestein Snowtrac, a csúcs talán a Goodyear Ultra Grip.
Cliora vagy a Semperitet, vagy a Vredesteint lyavallom, nagyjából azok illenek az autóhoz. De bármilyen téli gumit veszel, meg fogod tapasztalni mi a különbség a német brikett meg a komlói barnaszén között. (ég és föld... :)
Ha megvárod az első hót, akkor kb. 15 ezer emberrel fox sorbaállni a gumisnál. :)
Lassan közeledik megint a tél, ideje fetámasztani a topicot.
Egy hónap múlva veszünk egy új Cliot, amin alapban nyári gumi van, tehát kell a téli.
Elég egyszerű a kérdésem: Ár/minőség viszonylatban melyik márkát érdemes választani? Nem akarok gagyit venni, de 100 ropit sem akarok kidobni érte.
Azt már a fenti beírásokból leszűrtem, hogy nem célszerű télen az alufelni (meg az állandó gumicsere), tehát kell egy +fémfelni-garnitúra is.
Ez a mai locspocs, meg nem tudja elvenni a kedvemet. 25%-al nagyobb kanyarsebesség! Útálom a téli gumikat! Egy szükséges rossz. Azért, hogy azon a pár havas napon el tudjak indulni és meg tudjak állni, három hónap szenvedés. És akkor a dísztárcsákról még nem is beszéltem. Remélem már mindenki lecserélte.
Termeszetesen egy szintig igazad van. De hat pl. az Athlonok tulhajtasatol is a hidegfrasz kornyekezne meg barmelyik szakembert, akitol tanacsot kersz, megis csinaljuk, es van is ertelme.
Frászt.
Birom remélni, hogy nem vagyok Piri néni és ha már ezzel foglalkozom, tralán értek is hozzá.
Októberben Ausztriában volt pl. egy kétnapos okosítás _hivatásosoknak_ a téli üzemeltetésről.
A főfaszi gumis előadáson vagy fél órát pépte a száját azon, hogy miért ne próbálkozzunk eltérő gumikkal.
A lényeg az, hogy különböző speciális körülmények között tényleg jól lehet a nagyon alaposan belőtt első-hátsó gumi, de általános használatra életveszélyes lehet. A négy egyforma viszont stabil jó teljesítményt ad.
Egy szoval sem allitottam, hogy a mintazata nem mas, csak annyit irtam, hogy az igazi extra az anyag. Persze a mintazat ettol meg igen fontos.
Kevin :
Teligumid volt, ez mar onmagaban hatalmas for a nyarigumihoz kepest, es biztositott elegendo tapadast a kiporgesgatlo megfelelo mukodesehez.
Amirol en beszeltem az nyari gumival tortent. Az auto tokeletesen mozgaskeptelenne valt az alant leirt modon olyan szituban, amikor egy gatlo nelkuli autoval meg lehetett volna kezdeni valamit.
Neken némiképpen mások a tapasztalataim a kipörgésgátlóval: A nyárival megegyező méretű (235/45x17) téli gumival, kipörgésgátlóval (ami egyébként kikapcsolható, de még sohasem kellett kikapcsolni) ráadásul hátsókerék hajtással a havas-jeges úton a lámpánál mindenkit legyorsultam úgy, hogy még a gázzal sem kellett ésszel bánni, elintézte az elektronika helyettem.
Azert azt ne felejtsd el, hogy az ilyen musorok altalaban Piri neninek adnak fokepp tanacsot.
Te mit mondanal egy teljesen dilettansnak ? Naná ! Tegyen fol 4 egyformat, abbol nem lehet nagy baj....a kiserletezessel el lehet cseszni a dolgot, de jobbat is lehet csinalni...
Az autoknak nem kozepen van a sulypontjuk, tehat eleve hulyeseg a 4 egyforma...
Izles, tapasztalat, es penzkerdes.
Akkor bizony az ezzel foglalkozó szakemberek is tévhitben élnek!
1000+1x ismételték már el a legkülönbözőbb fórumokon -- TV, rádió, újságok, köztük olyanok, mint az Auto, Motor und Sport -- hogy lehetőleg négy egyforma gumin fusson az autó, KÜLÖNÖSEN TÉLEN.
Elvben ugyan ki lehet optimalizálni, hogy milyen legyen az első és hátsó tengelyen a gumi, de ehhez professzionális kalkuláció kell, és az így kialakított egyensúly olyan érzékeny, hogy már akkor felborul, ha eggyel több ember ül a kocsiban. Ráadásul az így elérhető előny az átlagautós számára érezhetetlen!
Az pedig, hogy Te otthon különböző gyártmányokból össze tudd állítani a legjobb párosítást, szinte lehetetlen.
A 4 egyforma a legjobb.
A meghajtas milyensegetol is fugg, hogy mi az, ami feltetlenul szukseges, es mi az amivel ki lehet egyezni.
Ha elsokerekhajtasu a jarganyod, 4 teligumi kell. Ha hatra raksz, attol meg nem fog elindulni az autod, viszont ha csak elore, akkor fekezeskor lehagy a segge. Ezert mind a 4re muszaj tenni.
Hatsokerekhajtasu autonal, ha nincs eleg penzed egy komplett garniturara, eleg, ha hatra veszel, az auto menni fog, egyetlen hibaja, hogy fekezeskor az eleje joval hamarabb csuszik meg, valamint kanyarodasnal az elol levo kisebb tapadas miatt az eleje hajlamos az egyenesen torteno tovabbhaladasra. Azonban ez szerintem elviselheto, es kis ovatossaggal kezelheto...de mindenkeppen iranyithato.
A teli gumiban nem a mintazata az extra, hanem az anyaga. Nem vetemedik meg a hidegben, es valosaggal ragad hozza a ho. Melegben kevesbe tapad mint a nyari gumi, es hamar kopik, celszeru csak telen hasznalni. Hasznalata mindenkeppen javallott.
En egy hatsokerekes Ladara vettem kettot hatra. Az eredmeny minden varakozast felulmult.
Ures csomagtartoval tokeletesen tudtam menni vele mindenhol, Budan, fol a hegyaljan, stbstb.
Ott allt mindenki felre, meg porogtak kifele, en meg csak mentem a ladaval tok lazan. Dugo volt, megalltam, elindult, elindultam. Lejton folfele tudtam vele tolatni.
Elotte en is nyari gumikkal kavartam minden telen, mert nem hittem el, hogy ennyit szamit.
Elsore hihetetlen tenyleg.. :)
tacika : Hulyesegeket beszelsz. Az ABS es a kiporgesgatlo kalap szart sem er telen, ki kene kapcsolni mindet. :)
Latyakos uton nem tudod kontrollalni, mikor kapcsoljon a masineria, ha pedig beragadtal, pl. igazan jeges az ut, a kiporgesgatlo frankon meghiusithatja az egesz indulast.
Haver az Accordjaval megmozdulnni is keptelen volt, amig fol nem tette ra a holancot.
A kiporgesgatol nem hagyta, hogy kicsit csuszva-porogjenek az kerekei, amint elindult volna, leallitotta...aztan megint egy kis loket, leallas, stbstb. Szoval szar az egesz.
A Barum egyedüli problémája csak annyi, hogy 150 felett kissé instabil, libeg rajta az autó :-))))))
Egyébként király, még nem volt szükségem hóláncra, mióta használom, ha nem ül fel a kocsi hasa, elmegy bármilyen hóban. Száraz úton gyengébben fékezhető, mint a nyári, de ez természetes.
Nekem BARUM Polaris van fent (4db) és igen jó.
Nagy tévedés, hogy a tök új nyári elmegy télen !!!
A barum 11eFt volt, 2,5szer olcsóbb a nagy neveknél, de nem annyiszor roszabb ! SŐT ! Ha nem vadul hajtod a kocsidat, elég a barum hidd el.
(Csomó tesztet végigolvastam és jó ill. ajánlottakat kapott, egyedül szárazon pontozták le, de ilyeneket megvert: debica, matador, egyes nokia.)
Nekem VR6-os Golfom van télen-nyáron 205/50/15 gumikkal. Télen Bridgestone WT 21, nyáron Bridgedstone S0-1 Potenza Pole Position. Ennél az autónál széria a négy tárcsafék, az ABS és a kipörgésgátló, így gyakorlatilag, csak akkor áll meg, ha úgy felült az "hasa" a hóra, hogy a kerekek a levegőben forognak. Egyébként szerintem mindig négy egyforma gumit kell feltenni. Lehet, hogy a tél azon 30%-ban amikor hó/jég áll az utakon jobb a hajtott keréken véknyabb stb. konfiguráció, azonban artra is gondolni kell, hogy a maradék 70%-nyi száraz téli időben is közlekedni kell az autóval, mikoris nagyon nem árt ha az autónk négy kereke egformán viselkedik. Off: Van 4 db. 40%-os 205/50/15 szilika adalékos téli TOYO-m eladó, ha valakit érdekel írjon. On.
Nos itt sok ember tévhitben él. Akik azt mondják, hogy a legjobb a 4 egyforma téli gumi.
Én sokat kisérleteztem, a hátsó kerekes mercimen és az alábbi felálás a legjobb:
elöl: Goodyear Eagle UG
hátul: Continental TS780
És most jön a lényeg: Az első gumik 1cm-rel szélesebbeka hátsóknál. Így a hátsó, hajtott kerekek, jó keskeny gumikon futnak, és ezáltal nagy nyomással nyomja bele a kocsi a gumit a hóba, tehát könnyen indul el. Az első gumik pedig jól kormányozhatóak a kicsit szélesebb gumiknak köszönhetően.
És az is nagyon fontos hogy az első gumik széles nyomában a hátsó keskenyebb gumik, vidáman mennek. Még kanyarban is, amikor nem teljesen ugyanazon az íven futnak a gumik.
"hegyi" utcában lakom, de még sosem volt gondom. Javaslom mindenkinek a kisérletezést, és összegezve a lényeg, hátsókerekes autóra, hátra keskenyebb gumit kell tenni, mint előre.