Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Akit nemcsak a legnagyobb nagy britanniai célállomás érdekel, annak ajánlom az alábbi táblázatot, mely nem olyan rég (néhány hete) a Frankfurter Allgemeine Zeitungban jelent meg a low cost légitársaságokról:
AIR BERLIN:
Németországi indulások: Berlin Tegel, Dortmund, Münster/Osnabrück, Paderborn és 14 kisebb reptérről
Célállomások: London, Milánó, Bécs, és 45 mediterrán desztináció
Legalacsonyabb ár: 39 € (díjakkal és adókkal egy útra)
Call center: 01801-737800 24 órás
www.airberlin.de
BUZZ:
Németországi indulások: Frankfurt, Düsseldorf, Berlin
Célállomás: London
Legalacsonyabb ár: 39 € (díjakkal és adókkal egy útra)
Call center: 01803-102040, H-P 8-20, Szo 8-14, V 10-16
www.buzz.de
DEUTSCHE BA (dba):
Németországi indulások: Berlin Tegel, Düsseldorf, Hamburg, Köln/Bonn, München, Stuttgart
Célállomások: regionális kapcsolatok ezen városok között, és Münchenből Malagára
Legalacsonyabb ár: 25 € + változó díjak és adók, melyek online kalkulálódnak egy útra
Call center: 01805-359322, H-P 6-22, Szo-V 8-21
www.flydba.com vagy www.deutsche-ba.de
GERMANIA:
Németországi indulások: Berlin, Köln, Frankfurt
Céllálomások: Berlinből Kölnbe és Frankfurtba, illetve Kölnből Tiflisbe
Legalacsonyabb ár: 77 € (díjakkal és adókkal egy útra)
Call center: 01805-107207, H-P 7-22, Szo-V 10-18
www.germania-flug.de
GERMANWINGS:
Németországi indulás: Köln/Bonn
Célállomások: Berlin, Bécs, Milánó, Róma, Nizza, Barcelona, Madrid, Párizs, Zürich, London
Legalacsonyabb ár: 29 € (díjakkal és adókkal egy útra)
Call center: 01805-955855, 24 órás
www.germanwings.de
GO-FLY:
Münchenből Londonba
Legalacsonyabb ár: 43 € (díjakkal és adókkal egy útra)
Call center: 01803-654321, mindennap 8-23
www.go-fly.net
Megneztem meg egyszer. Stansted-bol nem mennek, de Gatwick-bol is, meg Lutonbol is lehet talalni 15.90-ert darabjat. Az meg mindig csak 32 font oda vissza, ha egy kicsit flexibilis vagy! Azert ez nem rossz!
En a Gatwick-Zurichnel csak ugy talalomra beirtam egy datumot es 25 fontert is volt. Ha nem muszaj adott napon menni erdemes egy kicsit jobban korulnezni!
Múlt héten Ryanair London - Strasbourg viszonlyatban teljesen ingyen repült, csak a taxot kellett megfizetni, így a foglalási rendzser szerint egy út 15,78 fontra jött ki.
Jol tetted! Legalabb nem zavarjuk az igazi tudomany muveloit!
Emlekszem egy par evvel ezelott nagy port vert fel amikor a Ryanair fonoke azt talalta nyilatkozni, hogy hamarosan a gepein fennmarado, el nem adott helyeket ingyen fogjak kinalni, merthogy a kapcsolodo szolgaltatasokon meg igy is kereshetnek valamennyit. Ugy tunik mar el is jott ez az ido: egy kollegam lelt ra az alabbi ajanlatra: Charleroi - Liverpool 1 eurocent(!!!), Liverpool - Charleroi (ez mar azert huzosabb, 1 euro!). Illetekekkel egyutt kb 20 euro, oda vissza. Jo, jo tudom nincs rendes fedelzeti ellatmany, meg csak penzert adjak a kolat...
De nagy a mozgas a nemet jaratok koreben is: elindult a Germawings, Koln-bol, es az Air Berlin is tamadasba lendult, pont a Ryanair bazis Stansted-re inditottak jaratokat oktoberben, vagy fel tucat nemet repterrol, B733, B738-asokkal. Bar ok azt mondjak hogy nem klasszikus fapadrol van szo, mert van fedelzeti ellatmany, meg helyfoglalas. (Kerdem en: kit erdekel?) Jellemzo arak 30 euro korul, csak odautra.
Bár a "rendes" légitársaságok eredményei is javulnak, de az olcsó, kiegészítő szolgáltatásokat nem kínáló, úgynevezett fapados társaságok egyenest rekordokat döntenek a tavaly szeptemberi amerikai terrortámadások okozta sokkból felépülő légi piacon.
Az ír Ryanair, Európában nagyságra a második olcsó légitársaság a brit Easyjet mögött, hétfőn 151 millió eurós adó utáni profitot jelentett a szeptemberrel zárult első üzleti félévéről, 73 százalékkal nagyobbat az egy évvel korábbinál. Ez volt a társaság valaha elért legjobb félévi eredménye. A társaság egész évre 15 százalékkal javította a korábbi előrejelzését az adó utáni profitra. A Ryanair bevétele 35 százalékkal 464,6 millió euróra nőtt.
Az ír társaságnál az átlagos jegyár 2 százalékkal csökkent a félév alatt, de közben a működési költséget 11 százalékkal lefaragták, így a működési haszonrés 6 százalékponttal 32 százalékra bővült. Az első üzleti félévben 7,84 millió utast szállítottak, 37 százalékkal többet, mint egy évvel azelőtt, és a repülőgépeik foglaltsága 6 százalékponttal 88 százalékra emelkedett. A második üzleti negyedévben a Ryanair adó utáni nyeresége 112 millió euró volt, az egy évvel korábbi 65 millió helyett.
Új gépeket állítanak forgalomba
A cég rövidesen új járatokkal toldja meg az eddigi 86-ot. Hat hónapon belül 13 új Boeing 737-800-as repülőgépet állít forgalomba, és néhány éven belül több mint száz új géppel tervezi növelni a flottáját.
A Ryanair Holdings hétfő délelőtt 4,505 font volt a londoni értéktőzsdén, 31 pennyvel, azaz 7,39 százalékkal drágább a pénteki zárónál. Hétfőn 4,30 fonton nyitott. Ötvenkét héten belül a csúcsa 5,72 font volt, júliusban, a mélypontja 2,6381 font, múlt hét csütörtökön.
Az utóbbi időben annyi hozzászólás született ezen témakörben szana-szét több topicban, hogy úgy gondoltam gyüjtsük őket itt egy helyen!
Természetesen nem csak Ryanair, Easyjet, stb légitársaságokról irjatok, hanem például a nagyon is olcsó budapesti CSA jegyárakról. Ha esetleg már valaki repült valamelyik légitársasággal feltétlenül irja meg tapasztalait!
Kezdésnek egy friss hír miszerint a Ryanair harmadik európai bázisa-London-Stansted és Frankfurt-Hahn-után Miláno-Bergamo lesz, ahonnan jővő februártől 4 géppel 6 desztinációra (London, Párizs, Brüsszel, Barcelona, Hamburg,Frankfurt)napi 30 járattal 12 hónap alatt 2 millió utast tervez kiszolgálni!!