Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Magyarorszagra talan majd az EU tagsaggal egy idoben fognak jaratot inditani, bar lehet, hogy elobb is.
Nem akarok senkinek sem otleteket adni, de azt hiszem, hogy eleg jo penzt lehetne csinalni most egy apro magyar tarsasaggal. Amire en itt gondolok:
egy Budapest kornyeki kissebb repterrol lehetne ATR-rel vagy meg akar l410-zel is jaratokat uzemeltetni Grazba vagy Becsbe, pontosan azokra a repterekre ahonnan az olcsok is jarnak a nagyobb europai varosokba. A csatlakozast remekul ossze lehetne hangolni pl. a RyanAir jarataival. Meg azt is el tudom kepzelni, hogy az o jegyeiket lehetne egyutt arulni a CsoroAir jegyekkel.
Köszi az infót, végül találtam nekem valót. Így sajna csak 1 napra tudok menni :(, de amiért megyek arra elég lessz ennyi is. Szóval 1 hónapon belül ízídzset tesztelve lesz...
Még egy kérdés, Zürichnek hány nemzetközi reptere van? Én csak egyről tudok.
Engem nem érdekel, hogy Frankfurtból az amúgy tehetős németek 14€ból eljutnak Osloba, álmaim egyik városába, mí én itthonról jó ha 90.000ért eljutok, hanem az érdekel:
Igen a London-Svájc útvonal teljesen az Easyjet területe. Érdekes megfigyelni, hogy az igazán nagyok azért ahol lehet itt is kerülik a közvetlen versenyt egymással, a párhuzamos járatokat.
Bár ahogyan elnézem egyértelmű, hogy a Ryanair lesz a legnagyobb cég ezen a piacon ha csak bele nem roppan ebbe az agressziv terjeszkedésbe. Azért engem még mindig érdekel, hogy hogyan szereznek mondjuk napi 180 utast pl. a Graz-London szakaszra? Eddig nem volt rá igény most meg van? Vagy az is repül aki nem is akart volna amúgy csak annyira olcsó, hogy "ezt nem lehet kihagyni"?
Állitólag a Virgin Express is nagy ugrásra készül a közeljövöben.
Kiváncsian várom, hogy mi lesz ezzel a hirtelen jött sok német olcsó céggel. Azért az a piac is véges!
Viszont a franciáknál csak az AirLib nevezhető olcsó cégnek. A spanyoloknál meg egy sincs! Ezek lesznek a jövő nagy piacai! Na meg Kelet-Közép-Európa!
Az olaszoknál nem igazán tudom mi a helyzet low-cost téren.
Repült már valaki olcsó társasággal?
Vinnen
Hogy írják helyesen angolul: low-cost vagy low cost? Kell a kőtőjel?
Akit nemcsak a legnagyobb nagy britanniai célállomás érdekel, annak ajánlom az alábbi táblázatot, mely nem olyan rég (néhány hete) a Frankfurter Allgemeine Zeitungban jelent meg a low cost légitársaságokról:
AIR BERLIN:
Németországi indulások: Berlin Tegel, Dortmund, Münster/Osnabrück, Paderborn és 14 kisebb reptérről
Célállomások: London, Milánó, Bécs, és 45 mediterrán desztináció
Legalacsonyabb ár: 39 € (díjakkal és adókkal egy útra)
Call center: 01801-737800 24 órás
www.airberlin.de
BUZZ:
Németországi indulások: Frankfurt, Düsseldorf, Berlin
Célállomás: London
Legalacsonyabb ár: 39 € (díjakkal és adókkal egy útra)
Call center: 01803-102040, H-P 8-20, Szo 8-14, V 10-16
www.buzz.de
DEUTSCHE BA (dba):
Németországi indulások: Berlin Tegel, Düsseldorf, Hamburg, Köln/Bonn, München, Stuttgart
Célállomások: regionális kapcsolatok ezen városok között, és Münchenből Malagára
Legalacsonyabb ár: 25 € + változó díjak és adók, melyek online kalkulálódnak egy útra
Call center: 01805-359322, H-P 6-22, Szo-V 8-21
www.flydba.com vagy www.deutsche-ba.de
GERMANIA:
Németországi indulások: Berlin, Köln, Frankfurt
Céllálomások: Berlinből Kölnbe és Frankfurtba, illetve Kölnből Tiflisbe
Legalacsonyabb ár: 77 € (díjakkal és adókkal egy útra)
Call center: 01805-107207, H-P 7-22, Szo-V 10-18
www.germania-flug.de
GERMANWINGS:
Németországi indulás: Köln/Bonn
Célállomások: Berlin, Bécs, Milánó, Róma, Nizza, Barcelona, Madrid, Párizs, Zürich, London
Legalacsonyabb ár: 29 € (díjakkal és adókkal egy útra)
Call center: 01805-955855, 24 órás
www.germanwings.de
GO-FLY:
Münchenből Londonba
Legalacsonyabb ár: 43 € (díjakkal és adókkal egy útra)
Call center: 01803-654321, mindennap 8-23
www.go-fly.net
Megneztem meg egyszer. Stansted-bol nem mennek, de Gatwick-bol is, meg Lutonbol is lehet talalni 15.90-ert darabjat. Az meg mindig csak 32 font oda vissza, ha egy kicsit flexibilis vagy! Azert ez nem rossz!
En a Gatwick-Zurichnel csak ugy talalomra beirtam egy datumot es 25 fontert is volt. Ha nem muszaj adott napon menni erdemes egy kicsit jobban korulnezni!
Múlt héten Ryanair London - Strasbourg viszonlyatban teljesen ingyen repült, csak a taxot kellett megfizetni, így a foglalási rendzser szerint egy út 15,78 fontra jött ki.
Jol tetted! Legalabb nem zavarjuk az igazi tudomany muveloit!
Emlekszem egy par evvel ezelott nagy port vert fel amikor a Ryanair fonoke azt talalta nyilatkozni, hogy hamarosan a gepein fennmarado, el nem adott helyeket ingyen fogjak kinalni, merthogy a kapcsolodo szolgaltatasokon meg igy is kereshetnek valamennyit. Ugy tunik mar el is jott ez az ido: egy kollegam lelt ra az alabbi ajanlatra: Charleroi - Liverpool 1 eurocent(!!!), Liverpool - Charleroi (ez mar azert huzosabb, 1 euro!). Illetekekkel egyutt kb 20 euro, oda vissza. Jo, jo tudom nincs rendes fedelzeti ellatmany, meg csak penzert adjak a kolat...
De nagy a mozgas a nemet jaratok koreben is: elindult a Germawings, Koln-bol, es az Air Berlin is tamadasba lendult, pont a Ryanair bazis Stansted-re inditottak jaratokat oktoberben, vagy fel tucat nemet repterrol, B733, B738-asokkal. Bar ok azt mondjak hogy nem klasszikus fapadrol van szo, mert van fedelzeti ellatmany, meg helyfoglalas. (Kerdem en: kit erdekel?) Jellemzo arak 30 euro korul, csak odautra.
Bár a "rendes" légitársaságok eredményei is javulnak, de az olcsó, kiegészítő szolgáltatásokat nem kínáló, úgynevezett fapados társaságok egyenest rekordokat döntenek a tavaly szeptemberi amerikai terrortámadások okozta sokkból felépülő légi piacon.
Az ír Ryanair, Európában nagyságra a második olcsó légitársaság a brit Easyjet mögött, hétfőn 151 millió eurós adó utáni profitot jelentett a szeptemberrel zárult első üzleti félévéről, 73 százalékkal nagyobbat az egy évvel korábbinál. Ez volt a társaság valaha elért legjobb félévi eredménye. A társaság egész évre 15 százalékkal javította a korábbi előrejelzését az adó utáni profitra. A Ryanair bevétele 35 százalékkal 464,6 millió euróra nőtt.
Az ír társaságnál az átlagos jegyár 2 százalékkal csökkent a félév alatt, de közben a működési költséget 11 százalékkal lefaragták, így a működési haszonrés 6 százalékponttal 32 százalékra bővült. Az első üzleti félévben 7,84 millió utast szállítottak, 37 százalékkal többet, mint egy évvel azelőtt, és a repülőgépeik foglaltsága 6 százalékponttal 88 százalékra emelkedett. A második üzleti negyedévben a Ryanair adó utáni nyeresége 112 millió euró volt, az egy évvel korábbi 65 millió helyett.
Új gépeket állítanak forgalomba
A cég rövidesen új járatokkal toldja meg az eddigi 86-ot. Hat hónapon belül 13 új Boeing 737-800-as repülőgépet állít forgalomba, és néhány éven belül több mint száz új géppel tervezi növelni a flottáját.
A Ryanair Holdings hétfő délelőtt 4,505 font volt a londoni értéktőzsdén, 31 pennyvel, azaz 7,39 százalékkal drágább a pénteki zárónál. Hétfőn 4,30 fonton nyitott. Ötvenkét héten belül a csúcsa 5,72 font volt, júliusban, a mélypontja 2,6381 font, múlt hét csütörtökön.
Az utóbbi időben annyi hozzászólás született ezen témakörben szana-szét több topicban, hogy úgy gondoltam gyüjtsük őket itt egy helyen!
Természetesen nem csak Ryanair, Easyjet, stb légitársaságokról irjatok, hanem például a nagyon is olcsó budapesti CSA jegyárakról. Ha esetleg már valaki repült valamelyik légitársasággal feltétlenül irja meg tapasztalait!
Kezdésnek egy friss hír miszerint a Ryanair harmadik európai bázisa-London-Stansted és Frankfurt-Hahn-után Miláno-Bergamo lesz, ahonnan jővő februártől 4 géppel 6 desztinációra (London, Párizs, Brüsszel, Barcelona, Hamburg,Frankfurt)napi 30 járattal 12 hónap alatt 2 millió utast tervez kiszolgálni!!