Ha biztosra akarsz menni akkor vidd be egy itthoni szakszervízbe átvizsgálásra. 150.000 után gari nem lesz rá, de megtudod mi a szitu. Ha szervízkönyves és német akkor nagy baja nem lehet.
Sziasztok. Az egyik álmom valóra válik a napokban ,egy benzines seed 1.6-os kombi képében.Nagyon örülök neki.Annak kevésbé,hogy sajna nem Magyar ,hanem Német tulaja volt.Kereskedésben vettem ,"szervízkönyves",megvannak a németországi papírjai a műszaki vizsgákról stb.Szerintetek mellé lehet nyúlni vele,vagy mire figyeljek,lehet valami susmus a dologban?Nagyon szép ,megkímélt ,2009 decemberi gyártás 150000-km. Üdv.Zsolti.
Gyorsan hozzáteszem, vannak esetek amikor nem kell lekapcsolnia, funkcionálhat helyzetjelzőként is (mint a ceed-nél is) de meghatározott (esetünkben csökkentett) fényerősséggel.
Igen. Motor indulásakor a nappali menetfénynek fel kell kapcsolódnia. Helyzetjelző felkapcsolásakor (értelemszerűen továbá a tompított kapcsolásakor is) le kell kapcsolnia. Ha nem kapcsol le akkor műszakin is bukik. A nappali menetfény nem egyenlő a helyzetjelzővel, vagyis a hátsó helyzetjelzők nem világíthatnak a nappali fénnyel. Előző autómban nem volt gyárilag, Philips szettet tetettem bele. Akkor kiműveltem magam belőle, mire is kell figyelni, milyen felel meg az előírásoknak. Az sem mindegy, milyen E-szám van a búrában, ill. minek kell rajta lenni, hogy elfogadják műszakin. Amikor ez bejött, hasonló, csak kisebb mizéria volt, mint anno a pótféklámpáknál. Pár évre rá meg nem lehetett új autót nélküle forgalomba helyezni. :-) Nálunk minden (hasznos dolgok főleg) engedélyeztetés nagyon nehezen megy át a gépezeten.
2011.03 hótól a nappali menetfény is elfogadott,azaz a LED az unióban. Ennek csak elől kell lennie,hátul nem fontos a világitás országúton sem.
Auto módban este nekem van ilyen hazakisérő fény is,mikor lezárom a kocsit,elől hátul még 1 percig minden világit.. Ez jól jön,amig behajtom a kaput,vagy mig beérek a házba..
Nkem a Rionál a helyzetjelző esetén a hátsó is világit,mivel LED-es..elől meg halványabban világit. Szerintem akiknek nem ledes a hátsó,ott nem kapcsol fel,csak a topmitott esetén.
Auto módban csak elől világit a LED max erősséggel,ha sötétedik,felkapcsol minden elől hátul..
Van erre egy jó bonyolult szabályzás, hogy minek mikor szabad vagy épp nem szabad világítania, meg minek mivel nem szabad együtt, de szerintem senki sem ismeri, és nem is foglalkoznak vele.
Abból baj nem lehet, ha valaki jól ki van világítva :-)
Auto módban csak a nappali fénynek kell világítani, ha elég fény van kint. Ha nincs akkor felkapcsol a tompított. Helyzetjelző módban viszont el kell halványzlnia a nappali menetfénynek (ha led-es) és hátul is fel kell kapcsolnia a helyzetjelzőnek!
A hivatalos neve 'nappali menetfény' azaz akkor is világít ha megyek. Bónusz akkor is ha állok. De ha megyek akkor elvárnám hogy a hátsó is világítson. Led, úgyhogy nem zabálná le az akksit akkor se ha állnék egyhelyben, akár csak gyújtáson.
Amikor csak a nappali menetfény világít - auto állás és világos van - akkor jogos, hogy nem ég a hátsó helyzetjelző, mert az első sem. Ez a fény független a helyzetjelzőktől.
Azt nem tudom, hogy ha csak a helyzetjelzőt kapcsolja, akkor miért nem világít a hátsó, kellene.
Annak van valami logikus oka, hogy nem világít a hátsó helyzetjelző amikor "Auto" módban vagy helyzetjelző állásban van a lámpakapcsoló, csak ha a tompítottat is rákapcsolja az ember?
Volt benne 50 km amikor M43-M5 Bp-ig max 95, vissza 110. 3500 körül ugyanez a kanyar felfele 120-130, vissza 130 és egy picit talán több is. De csak 50 km-re van csak az első 2 számjegyű főút.
A Vitara amúgy mutatja az egyes kerekek pontos guminyomását, úgyhogy valszeg a kiolvasó megmondja, csak a KIA fedélzeti computer nem írja ki (az oka rejtély).
Mi 10km-re járunk vele dolgozni minden nap, városon belül lámpától lámpáig, be se melegedne míg odaérünk. Kvázi hidegen menne 100km-eket. Hétvégente megyünk vele pályán 80-110 km-t vidékre, úgyhogy nekúnk a GDI lett a nyerő(bb) választás.
Melegben M5-ös bevezetőn befelé indulva olyan 6-8 km (nem a mutatót nézve, mert az már rég "üzemmeleget" mutat, hanem alkalmazást), télen volt már 15 km is, de nem országúton.