Visszatérő kontra előremenő állítás. Természetesen a visszatérő torlókat érdemes állítani.
Eleve azért mert a beállításokat csak egyszer kell elvégezni jól, és utána (talán) nem kell többet hozzányúlni.
Viszont az előremenőnél, ha ott a kisgyerek/unoka, az biztos hogy besegít a szabályozásba. Ezt ráadásul nyáron, azután télen a tulaj kezdheti újra vakarni a fejét, hogy tavaly minden jó volt, most meg miért nem.
Ezt magyarázd el mert nem értem, hogy egy zárt rendszerben azonos nyomáson folyamatos áramlás közben hol és hogyan tud tolongani bármi (a levegőbuborékon kívül)?
Ugye egy zárt rendszerről van szó amiben több kör is van, ha jól szabályoztuk be a rendszert akkor mindenhol azonos nyomással akar áramolni a víz ezt igazából mindegy hogy az elején vagy a végén lévő szeleppel éred el, de az eredménynek azonosnak kell lennie, nem lesz "tolongás" sehol. Az áramlásmérős osztón könnyebb tekergetni a visszatérőt, de emlékezni fogsz 1-2 nap múlva hogy melyiken mennyit tekertél? Az előremenő ágon látszik melyik mennyire van ki/be tekerve...
Miért jó az, ha a meleg víz a szivattyú és az előremenő szabályzó közötti csőrészben "tolong", és nem végig a padlóban a csőrendszerben, a szivattyú és a visszatérő szabályozója között?
Sziasztok! A helyzet a következő: padlófűtés van minden helyiségben, a termosztát 22 °-ra van beállítva. A fürdőszobában mégis 2-3 °-kal hidegebb a hőmérséklet. nem akarok fúrni faragni semmit . Kérdésem a következő: A Padlófűtés elosztó visszatérő szabályozásával tudom e növelni a hőmérsékletet a fürdőszobában azzal, ha nincs teljesen kinyitva a visszatérő csapja, mert jelenleg teljesen ki van nyitva minden visszatérő csapja?
Az Izo-Floor Thermo olyan extrudált polisztirolból (XPS) készült, amely speciális kialakításának köszönhetően padlófűtéssel ellátott helységekben is alkalmazható.
Véleményem szerint ha olyan hőfokot ér el a Vinyl, hogy káros anyag szabadul fel belőle akkor nem jól használjuk a padlófűtést. A ragasztó amivel rögzíted az aljzatbetonhoz még abból is hamarabb fog káros anyag kiválni, a stresszhez pedig még Polivinil clorid sem kell hidd el az hamarabb öl.
Aki figyelt a középiskolában az tisztában vannak vele, hogy a műanyag jó hőszigetelő anyag. A gyártók persze, hogy ráírják a laminált padlóra is, hogy használhatod padlófűtéshez nem ezzel van a gond hanem az alátéttel.
Egyébként mégegyszer mondom teljesen mindegy, hogy a Vinyl szigetel olyan vékony, hogy jóformán semmit nem veszít a hatásfokából. Volt laminált, laminált iszappapírral és Vinyl tapasztalatból írtam, mérésekkel, hőkamerával. Az, hogy a Vinyl egészségtelen az hatalmas nagy baromság.
Hiába nagy sűrűségű, ettől biztosan jobb a hővezetése. A kérdés csak az, hogy ez a hővezetés mennyit számít a teljes rétegrendben? Elenyésző, de a laikusok majd ragaszkodnak hozzá... mert ezt olvasták a neten.... ( Bocs, senkit nem akarok megbántani, de jó lenne, ha az építkezők használnák a szürkeállományukat és nem dőlnének be a reklámoknak. )
Nem kell mindent a netről elhinni. Van a laminált padlónak, a vinilnek és a kerámiának is hővezetési tényezője. Vagyis ki lehet számolni, hogy melyik mennyit ér. ( Ha 1:2-ben eltérnek, az még nem jelenti azt, hogy a rosszabban benne marad a meleg... )
Ahogy többen is írták minimum 15cm homlokzati szigeteléssel számolj B30 eseténen.
Azt gondolom, hogy fontos lenne ismerni az épület hőveszteségét és ehhez építeni a rendszert.
Indokolatlannak tartom sűrűbben fektetni a csöveket ezekben a kis méretű szobákban a Vinyl padló miatt függetlenül attól, hogy az anyag önmagában szigetel. A hatásfoka rendkívül jó mivel 2-3 mm-es vastagsága nem befojásolja jelentősen a hatásfokot.
Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy nem a burkolat tartja a hőt hanem az a több m3 aljzatbeton alatta és ha egy házban a padló meleg az már régen baj akkor az rosszul van tervezve.
Valami ilyesmit tettem be, de az nem volt hullámos. Azért ennek az ára az iszappapírhoz képest is csak kb a harmada, a plasztikhoz képest meg a hatoda. Nagyon nem mindegy...
Amikor én építettem, akkor még nem volt iszappapír. ( Hála Istennek ) Vagy 2, vagy 3 mm-es szivacsot tettem le, pontosan nem emlékszem. A későbbiekben tapasztaltam, hogy ez az anyag olyan jó, hogy a vizet sem ereszti át, nemhogy a párát. Ami a szivacsnak árt, az a nap. Megeszi egy év alatt. De nem a napon használjuk.
Párazárásra az alsó szinttől a hungarocell alá helyezett nylon fóliát használtam Aztán vasháló, rá a csövek, beton. Azóta is megy.