Köszi az infot, majd nyaron ha otthon leszek utanakerdezek a hazai szervizben.
A problema pontosabb leirasa:
Amikor szetszedtem a kocsi elejet, hogy kicsereljem az izzot, akkor vegeredmenykent ket dolgot tartottam a kezemben. Az egyik maga a lampatest, a masik az izzo es a hatan a kis fekete müanyag bigyo, amiböl a vezetekek futnak a taphoz. Az utobbinak van ket apro müanyag füle, amelyek közül az egyik hianyzik. Amikor az izzot betolod a helyere, akkor ez a kettö rögziti azt a megfelelö helyen.
Ami a lenyeg, hogy a lampatest teljesen ok.
Remelem jol irtam le a dolgot.
A vicc, hogy talan nem is en törtem le a cuccot, mert az elsö izzocserenel a szakik közel 2 orat szöszmötöltek vele, es volt ide oda szaladgalas valami potalkatresz miatt....ez ugy sem bizonyithato, meg nem is lenyeges. A fontos, hogy minden ok legyen a kocsin....persze nem minden aron.
Ugyanolyan a váltónk. Nekem is akadozott az elején, de hamar bejáratódott. Éppen ma gondoltam rá hazafelé, hogy így 85.000 km környékére milyen szuper lett a váltó. Könnyen kapcsolható, élvezet vele a váltás. Az igazsághoz azért hozzá tartozik, hogy nagyobb mínuszokban az 1. fokozatot a reggeli induláskor nehezen veszi be a motor bemelegedéséig. Érdekes, hogy hazafelé nincs vele gond, hiába van tartósan 0 alatt a hőmérséklet napközben.
Azt mondják a kereskedésben, hogy a németországi asssistance-ot (jól írom?) az ADAC látja el, tehát az adataik reálisak. Kb 1300 km után ( :)) ) az eleinte enyhén szólva is akadozó váltó bejáródott, remeknek nem mondanám (még?), de már nem gáz. Kezdem magaménak érezni a jószágot, pl sáros cipőben is bemászhatott a helyemre a kisfiam. (Ő is szereti, szerinte ez suzuki- renault modus. Ha ilyen aprítás megy tovább az autógyárak közt, még igaza is lehet.)
Nem tudom pontosan mit törtél le, de megnéztem mit lehet kapni a Modus lámpákhoz és a 7701208077-es cikkszámon találtam szettben burkolatokat, de nem tudom, hogy az segítene-e. A komplett lámpatest alaphangon olyan 30 e Ft körül van...
A szerviz még odébb van. 78 ezer km-nél volt a kétéves szerviz (kb. 1,5 hónapja), legközelebb 108 ezernél kell vinni. Vezérműszíjcsere 5 év vagy 120 ezer km után kell. Tudom, hogy ezt nem jó kivárni. Ha minden így menne tovább, akkor 3 éves kora előtt lenne 120 ezer km benne. Még számolgatok, de lehet, hogy ősszel autócsere lesz, így a vezérműszíjat majd kicseréli az új tulajdonosa.
Erős a gyanúm, hogy a problémádra a komplett lámpacsere a megoldás. Én a helyedben megnézném van-e lámpa a bontóban. Ott jóval olcsóbb.
A csereauto nem olcso, igy nyilvan az assistance-ot hivtam, bar ha en irnam a statisztikat, akkor belevenem ezt is. Valoszinüleg ez is olyan, mint egy vallalati merleg, ha akarom nyereseges, ha akarom nem....
Meg nem volt nemet markaju autom, de talan majd egyszer lesz, es elkepzelhetönek tartom, hogy ezek a cegek pl szerzödesben allnak az ADAC-vel, es mondjuk az uj kocsi vasarlashoz kapasbol kapsz par ev tagsagot....vagy ilyesmi, majd megkerdezem a kollegakat erröl, mindenesetre ertelmes huzas lenne a VW-töl, meg a többitöl.
Mas, a legutobbi izzocserenel sikerült letörnöm egy kis pöcköt arrol a fekete foglalatszerü müanyagrol, ami az izzo hatso reszen ül es beakadva tartana azt a megfelelö pozicioban. Nem vettem eszre a dolgot, amig a szembejövök buzgon el nem kezdtek villogtatni ram. Egy idö utan gondoltam, hogy ennyi blitzer nem lehet az ut szelen. Es valoban, az izzo logott egy picit, es ettöl elvakitottam a többieket. Szoval: lehet venni ilyen kis mütyürt külön? Mert nem kivanom lecsereltetni a kocsi fel elejet a szervizben emiatt, eltulozva mondvan, hogy "csak a komplett lampa cserelhetö" vagy ilyesmi, mert nyilvan ez lenne a valasz.
Örülök, hogy jelentkeztél és hogy minden OK a Modusszal. Egyébként én nem az ADAC-ot szidtam, hanem a totalcar megállapításait. Meggyőző, amit leírtál a szolgáltatásairól.
Te is az assistance-ot hívtad, amikor probléma volt a Modusszal, így nem is rontottad az ADAC-statisztikát :))
Én mostanában heti 900-1000 km-t megyek, így már 84.000 km felett járok.
Modus vidaman szedegeti a kilometereket, lassan 60.000 lesz benne.
Az ADAC egy-ket regebbi szemelyes elmenyemnek köszönhetöen kivaloan vizsgazott minden szempontbol. Meg kell vedjem öket minden negativ elöitelettöl, biralattol, mert meg soha nem tapasztaltam mashol ilyen szinvonalu szolgaltatast, korrektseget, gyorsasagot, szakertelmet, mint naluk.
Bar tovabbra is tagja vagyok, de az elmult egy evben nem vettem igenybe öket, mivel Modusl garancialis, igy a Renault sajat assistance szolgaltatasat kellett hivjam, mivel csereautot akartam a szereles idejere.
Korabban egy öreg (18 eves) R19-esem volt, aminek a motorja mar elegge elhasznalt volt. Par hetes idöközönkent, es összesen (ha emlekeim nem csalnak) 3-szor hivtam fel öket. Mindig keszsegesek voltak a telefonban, nyugodtan vegigkerdeztek a szamukra összeallitott checklistat es a szerelö mar felig-meddig tisztaban volt a ra varo feladattal, mire odaert. Az elsö alkalommal kb 40 km-re voltam a legközelebbi varostol, de igy sem kellett negyed oranal tovabb varjak rajuk.
Kb. 10 perc alatt eletre keltette a jarganyt, es javasolta, hogy vigyem el ezt-meg azt beallittatni rajta...kitöltötte a papirjait, alairtunk mindent, majd ment is a dolgara.
A masodik is hasonlokepp zajlott.
A harmadik esetben mar Pesten ert utol a vegzet. Mivel teljes europat lefedö tagsagom van, igy nyugodtan felhivtam öket a kis ADAC füzetecskeben megadott magyar telefonszamon....ami, mint utobb kiderült Nemetorszagban csörög (elözekenyek, hogy nem kell roaming dijat fizetni ilyenkor, felteve, ha a valodi nemetnek is van magyar telefonja :) ) Szoval, csak a cimet kellett megmondjam es fel oran belül ott volt a Magyar Autoklub sarga angyala. Meg sem kellett külön kerdeznem, hanem kapasbol felajanlottak a telefonban, hogy ha Nemetorszagban szeretnem javittatni a kocsit, akkor küldenek egy trailert, es elszallitjak oda, ahova mondom (ez nem vicc) benne van a szolgaltatasban. Nos erre nem került sor, beinditotta a magyar kollega a roncsot, es egy lendülettel elgurultam haza, ahol eladasra került. Jelkepes összegert egy autoszerelö baratnöjenek a jatekszere lett belöle.
Tovabbi hasznos szolgaltatasokat is nyujt az ADAC, mint pl. ha valahol megbetegszel, vagy baleset er, akkor keresedre visszaszallittatnak Nemetorszagba (barhonnan) egy altalad megjelölt korhazba, es sofört küldenek a kocsiert, meg a csaladrol is gondoskodnak, ha feleseg, gyerek kutya, macsak is uton van veled. Ilyenekre meg nem volt szüksegem, de jo tudni, hogy ha gondban vagy az uton, akkor barmikor barhonnan felhivhatod öket, es azonnal jön a segitseg.
Nos eleg az ömlengesböl, jok es kesz! Csak ajanlani tudom öket. Ugyan nem tudom, hogy a hasonlo kategorias autoklubtagsag mennyibe kerül, de biztosan versenykepes az evi (kb.) 88€-val.
Én személy szerint a Scenicben éreztem magam minden szempontból jobban. De a fék rettentett el a Corollától a legjobban. Számomra fontos, hogy átlagos tempóról fékezve kb 4 méterrel rövidebb úton álljak meg, ami pont egy autónyi hossz... A kényelem az másodlagos, de abban is messzemenően jobb.
Ez ám a véletlen. Én is egy napon vezettem Corolla Versot és Grand Scenicet. A Corolla fékje a frászt hozta rám, azt hittem, meg sem bírok állni. A sötét belső nagyon lehangoló volt a Scenic beige harmóniájához képest. Mindkettőben 2.0 dízel motor volt. A Scenicé nekem sokkal dinamikusabbnak tűnt. Persze lehet, hogy elfogult vagyok :))
Én úgy tudom, hogy a legtöbb márkának már vagy saját szolgáltatója van, vagy Europe Assistence szolgáltat. Egyébként a legjobb az lenne, ha minden márka garanciális eseteit összesítenék, csak az tuti, hogy kozmetikázva lenne... Meg ugye egy rádió probléma miatt nem fogod kihívni a segélyszolgálatot... A múlt héten vezettem egy Corolla Versot és egy Scenicet egymás után. Kényelemben össze sem lehet a kettőt hasonlítani, de a "minőségérzet" sem volt meggyőző számomra, pl a kormány tekerésekor valami beleért a műszerfalnál, olyan volt mintha ferdén lenne felrakva a kormánykerék. A fékről nem is beszélve, az valami botrányos volt, majdnem belementem az előttem haladóba, mert nem akart fogni...
Teljesen igazad van. Bevallom, a cikket el sem olvastam, csak a táblázattal foglalkoztam. Én az ADAC honlapjáról szoktam leszedni a táblázatot évek óta, de idén a totalcar megelőzött. Egyébként az assistance szolgáltatás miatt az ADAC statisztika megkérdőjelezhető, bár nem vagyok tisztában a német viszonyokkal. Nálunk a garancia ideje alatt az assistance-ot hívja az ember, ha baj van, nem pedig az Autóklubot. Persze néhány márkánál az assitance szolgáltatást az Autóklub nyújtja.
Annyi kiegészítést tennék azért, hogy a cikk tartalmaz bizonyos "csúsztatásokat"...
Idézet: "Továbbra is gyengék a franciák, különösen a Peugeot és a Renault." Abból, ,hogy a Clio, a Twingo és a Modus is gyakorlatilag a 2006-os évjárattól a legjobbak közt van én nem ezt vonnám le... Érdekesség még, hogy a Laguna III ból harmad annyi hibásodott meg mint az újabb Avensisekből... Vagy például a Scenic 2008-as évjárata a legjobb a kategóriában. De valahogy a teszteikből is lejön ez a fajta elfogultság, pl. amikor a Gr.Modust lehúzták a tologatós ülés miatt, mert a végállásban kicsi a lábtér. Ugyanakkor más autóban ezt variálhatóságnak nevezik. Ez olyan, mintha azt mondanánk egy autóról, hogy nem lehet elférni benne, mert ha teljesen előrehúzom az ülést, alig tudok beülni...
A hirtelen kormánymozdulatról nekem is van rossz tapasztalatom. Egyszer talán le is írtam itt az autópályás élményemet. Hátborzongató volt. Azóta óvatosabb vagyok.
Egyébként a széllökésekkel is vigyázni kell, azok is tudnak meglepetést okozni.
Megdöntöttem a fogyasztási rekordomat. :)) 780 km-en 70,7 km/h átlagsebesség mellett 5,38 l lett a tényleges fogyasztás. Az út kb. 2/3-án működött a légkondi.
A totalcaron olvasható a 2008-as ADAC meghibásodási statisztika. Tavaly 27, az idén már 32 autó szerepelt a Modus kategóriájából. Tavaly 5. lett, az idén már csak 21. a Modus (most ami hátul van a listában, az a jobb). A Clio maradt a 11. helyen. Van több modell, amit csak 3 éve gyártanak. Ezek könnyedén megelőzik azokat, amelyeket régebb óta forgalmaznak.
A Modusnál 3 fő hibát emelnek ki: akkumulátor, fényszóró és elektromos ablakemelő.
Messzemenő következtetéseket nem kell levonni a statisztikából, de érdekességnek jó.
Rég írtam már, de gondoltam a mai eseményt meg kell osztanom veletek. Piros lámpa, persze nekem a megszűnő sáv jutott... Aztán egy Focus meg a mögötte lévő Astra csikorgó kerekekkel rajtol sárgánál. Mivel nekem is be kellett sorolnom, így a padlógáz mellett döntöttem. Klímával, + egy kis hátránnyal is sikerült még a Focus elé kényelmesen besorolnom, pedig látszott rajta az erőlködés... Valószínűleg csak 1.6-os volt, de akkoris az enyém csak 1149 köbcenti:)
Szerintem pár éves távlatban az autóárak le fognak morzsolódni, de mivel ezt a bérek csökkentésével érik el, nem lesz benne sok köszönet, mivel a vásárlóerőhöz képest nem lesznek olcsóbbak. (A nyersanyag árak már csökkennek, a Dunaferr pl. nekiállt elbocsátani.).
A másik, hogy ritkulni fognak a modellváltások, frissítések (ez is a költségek csökkentése matt). Arra számítok, a mostani 1-2 éves kocsik jó darabig korszerűek és versenyképesek maradnak.
A negyedéves adatok szerint Mo- on a Honda minimális csökkenéssel zárt, a Renault 12% -os növekedéssel! (A piac 30 % felett csökkent, élen a Skoda, Suzuki.
Nekem mióta nyári gumival közlekedem, 0,1-0,2 literrel csökkent a fogyasztásom. A legutolsó 5,43 volt, az előtte levő kettő 5,50 (71-72 km/h-s átlagsebességgel).
Ma autópályán mentem megállás nélkül több mint 160 km-t 100-110-es tempóval és 5,6-on áll az átalgfogyi, ami a gyakorlatban kb. 5,45 lehet.
A Scenic azért ilyen olcsó, mert kifutó modell, mindjárt itt az új. Az új Megane-ból kiindulva, azt tuti nem fogják kedvezménnyel sem 4 milla alatt adni. Nagyon felmentek az autóárak.
800 km felett mentünk a Modussal, felénél többet városon kívül. Szerinte 6.9 a fogyasztás, szerintem 6.8. Egyenletes 90-nél valóban 5.5 körül mocorog. Midenki szereti, sikerült valóban az igényeinknek megfelelő kocsit választani, a kedvezménnyel csökkentett ára még nem is volt horribilis, most már én sem merném megvenni.
Feltűnő, hogy a legolcsóbb Scenic szinte egy árban van (hitel esetén: 2.840.000 és 2.990.000).
"Parasol! Nagyon nem érdemes GrandModust így venni! Az új Megane 4 m alatt kapható!"
Ezt kezdem én is egyre inkább belátni. Az igényeim felszereltség terén azonban nagyok, és a Megane Dynamique 1.6 metálfénnyel akcióval is legalább 4,2 milla, nem is beszélve a drágább fenntartási költségekről és fogyasztásról. Szóval most elkezdtem gondolkodni a Clión vagy Clio GT-n, hamarosan jön a frissített verzió. Kíváncsi vagyok az árakra és felszereltségekre. Én nagyon Renault párti vagyok, de ha a Cliót is így félreárazza az RH, akkor marad a Honda Jazz.