Urak a Hyundai i30 1.6 benzin 120 lovas motor érdekelne!Ha esetleg van itt aki ilyet hajt és megteszi nekem, akkor irhatna róla pár mondatot! Előre is köszönöm! Gondolom már lerágott csont, de ne kelljen vissza keresnem!
Annyit tudtam eddig autós oldalakról, hogy start-stoppos autóknál AGS van, meg hogy ezeket nem elég szimplán cserélni, hanem az újhoz hozzá illik/kell? tanítani az autót. De ennyi.
Kérdésed előtt egy nappal, vagy aznap olvastam ezt a cikket:
Mivel fajlagos talajnyomásról beszélünk, igazából nem szimplán tömegfüggő a kapaszkodóképesség, hanem viszonylagos.
Erre szerintem jó példát nyújtanak a 45-60 tonnás lánctalpas harckocsik, de legyenek - bár valamivel könnyebb, de kerekes példák; az akár csak 4X4-es páncélozott gyalogsági szállító járművek, amelyek az alacsony talajnyomásnak köszönhetően vígan tudnak ott dagonyázni, vagy haladni a hóban, ahol egy - amúgy kiváló terepjáró képességű - Lada Niva, vagy Fiat Panda 4X4 is elkapar...
S itt most kapaszkodóképességről és nem terepszögekről meg hasmagasságról beszélünk.
Én is arra jutottam, hogy az LM005 a legjobb választás. Aztán olvastam olyan tyrereview.com véleményt, hogy 4000 km után darabokban törik le a futófelülete a 2021. októberi vásárlású abroncsnak és hogy egy német fórumon fotó is van róla. Megnéztem, tényleg van. A kis cikk-cakk minta mentén volt letörve a blokkból egy darab. Ezért inkább Conti TS870 lett belőle.
Nos, jelenleg a kerék- gumi dolgok rendeződtek. Csináltam egy aku töltést. Kíváncsiságból kinyitottam két cellát, mivel csavaros.
Abban egy deka folyadék se látszik az ólom felett. Hogy ez igy van e rendjén ezeknél az aksiknál ezt szeretném megtudni tőletek. Hátha valaki már foglalkozott ezzel a
témával rajtam kívül.
Tipus: ROCKET Made in Kórea 70A 760A inditó áram
Valószinü ezekkel hozzák forgalomba az I30- sokat ( START-STOP rendszer)
Én csak azt nem értettem, hogy egy majd másfél Tonnás állatnál már sztem igazán mindegy, főleg hogy azt olvastam, hallottam, hogy nem is megy fel a 15-ös, ha a gyári 16os. Az, hogy ballonosabb, abban lehet valami.
Én inkább vettem egy lehető legjobb minőségű gumiszettet, egy teszt ki is mutatta, hogy kb a legjobb (Bridgestone L0005)
Sajnos nem feladás kérdése: E hónap tizenharmadika vagy tizennegyedike után már nincs számlázás (nyilván új autó vásárlásról beszélünk), szóval hiába is jönne meg akár pár nap alatt is az autó (nemrég mondtak erre konkrét példát a szalonban) a legyártás után, már ez éven nem kerülne hozzánk :-(
Téli kerék/nyári kerék: Szándékosan szélsőséges példákat említettem. Egy, szimplán a hétköznapi használathoz és kevésbé a divathoz méretezett gyári keréknél természetesen nem téma az eltérő méret.
Ne add fel, nekem 7-9 nappal a lehetséges gyártási időpont után (nézegetve a lámpákon lévő dátumos címkéket azért meg lehet saccolni, mert attól a dátumtól csak később szerelhették össze az autót, igaz max. 1-2 nappal, amilyen kicentizett a logisztika az autógyári beszállítóknál) már a magyar kereskedésben volt az autó.
Nekem is egyforma a téli-nyári gumi mérete, nincs külön garnitúrám. Nem jeladós már. A nyári gumikban 2,2 bar volt - de lehet a szerelés idején már kevesebb -, a télin 2,4 bar lett beállítva. 5-10 km-rel a csere után jelzett be, akkor nyugtáztam és ennyi.
Köszönöm a választ. Ráolvastam az INDIRECT- rendszerrel működő kerék ellenőrző rendszerre is. Valószínűbb hogy ez lehet a helyzet amiért nincs jelzés. Ráadásul a téli-nyári gumi méretem egyforma. De azért csinálok egy tesztet, egyik kerék nyomásából engedek egy kicsit :)
Az enyém 2017 év végi volt, aktív szenzorral, aztán ha jól tudom változtattak, és már passzív a keréknyomás ellenörzés. Azaz az utóbbinál a számítógép, a blokkolásgátló kerékfordulatszám-jeladóján keresztül, az átmérőváltozását érzékeli, de a lapos kerék eltérő szöggyorsulásán is alapulhat egy-egy riasztás. Nincs a kerékben szenzor.
Következő kérdéssel hozakodnék elő: Komplett télikerekeket vásároltam (felni-gumi) használtan. Kerék csere után a keréknyomás ellenőrző rendszer egy mukkot sem szól 30-40 km megtétele után sem. A tulaj nem tudta hogy van e a kerékben szenzor. (szerinte nincs) A kérdés, szerintetek ha nincs benne mindenképp jelezni kéne a gépnek? Vagy nem? 2019-es az i30. Mivel cserekor egyformára pumpáltam a kerekeket, majd csinálok egy kis csámpásságot hátha akkor reagál. Vagy van más módszer is? Előre is kösz a válaszokat.
Tegnap útba esett az autószalon. Kapva az alkalmon, megérdeklődtem, hogy mi a helyzet a június 30-án megrendelt autómmal.
Elméleti határidő a szerződésen dec. 31, de ez a jelenlegi helyzetben csak irányadó adat. Ezzel együtt bizakodtunk, s az értékesítők is valószínűsítették, hogy a karácsonyfa alá valószínűleg meghozza a Jézuska.
De aminek még bele sem kezdtek a gyártásába, azt még ő sem tudja elhozni :-(
Úgyhogy jövőre, valamikor...
Mindenesetre, ha most rendelném meg, akkor 550000-rel drágábban tudnám csak megtenni.
Miért? Sajnos ez volt, egyszerűen hírtelen kellett, teljesen azonos minden, csak 15-ös, 195/65 -ös gumikkal.... Semmilyen negatív jelenséget nem érzékelek...
Jobban megérte alufelnivel megvenni a téli gumikat, mint ha külön gumi, felni, felszerelés stb...
Azért, amiért a rally autókon már ennyire szélsőséges eltérés volt és valamennyire ma is van a téli a és a nyári kerekek között. Pedig itt - a hírhedt "B" csoportban - az 1800 köbcentis motor turbó mellett kompresszorral is volt lélegeztetve, s így adott le a virsli kerekekre is 500 lóerőt...
A keskenyebb guminak nagyobb a fajlagos talajnyomása, a kisebb átmérőjű felnin pedig ballonosabbak a gumik, amik jobban képesek deformálódni, mint a tökéletes aszfaltfelületen jogi ügybe bonyolódott ;-) (peres) széles gumihengerek, s jobban letudják követni a talajegyenetlenségeket, a puha havat.
A blokkolásgátló nélküli, mégis a 175/70 R14-es kerékkel szerelt Albea messze kiszámíthatóbban viselkedett télen a havas utakon, akár a Bükkben is (A nyári viszont 185/65 R14), mint a céges, blokkolásgátlós szintén 1.4-es Golf IV-el, amin a téli és a nyári gumi is - teljesen indokolatlanul, de jól meghülyítve a júzereket - gyárilag 205/60 R15-el volt szerelve.
Küzdött is mindig, mint disznó a jégen. Olyan helyzetekben, ahol az Albea stabilan fékez (Pl. havas keresztfugákon, javítgatott aszfalton), ott a Golf ABS-e bőszen ropogott, s persze messzebb állt meg, mint a "szarolasz".
itt pl. télen mindig jóval korábban kezdtem fékezni a Golffal, mint az Albával az eljegesedett havon, mégis rendre épphogy csak megállt a tábla vonalában...
Olyan kérdésem lenne, hogy a hátsó ablaktörlő igen szakaszosan megy jobbra balra, meg megáll, hol középen, hol másik pozícióban..Esetleg erre valami ötlet, gyógyír létezik? Köszi szépen
Én is gondban voltam, mert a 16-os alufelni van rajta nyári gumival, és kellett vennem télire valamit ... R15-et vettem végül, gyári hyundai alufelnit, viszont a féknyereg jó közel van, de nem ér hozzá...pár mm azért van...Nem is értem hogy ennyi féle fajta felni, fék-szett van ezeken.. Mondjuk az enyém 1.6-os 93Kw, lehet azért nagyobb a fék..na mindegy, reméljük nem darálódik le a felni..vagy valami.
Néhány nagy felni webáruházban (pl oponeo) precízen ki lehet választani az autó típusát, ezt követően a rendszer kidobja a választható felniket.
Én is így vettem. Kiszállítás előtt telefonon rákérdeztek, hogy biztosan 15-el jött-e a gyárból az autó, mert csak ekkor szerelhető rá 15-ös felni. Ezt a típust vettem a 2021-es gyártású Hyundai i30 Life autómra: MAGNETTO 5X114.3 6.0X15 R1-2010 ET46
Alufelnikkel nyári gumikkal. 205/55 R16. Az első fékeknél a fékkengyel eléggé kitölti a felnit. Elég nagy fékeknek néznek ki.
Téli garnitúrát szeretnék vásárolni. Azt szeretném kérdezni hogy a lemez felniből a R15 -colos rámehet, elfér a fék benne? (195/65 R15 gumikkal ET- hányas ajánlott (46..)
Gondolom már egy páran vásároltatok hozzá igy tapasztalatból tudjátok.
Lenne egy 2009-es Hyundai i30 1.6 crdi 66kw-os ferdehátú autóm.
Olyan gondom lenne, hogy az utastérbe a vezető ülésnél lévő szellőzőkből jön meleg levegő, de az anyúsülésnél lévő 2ből jooval hűvösebb jön, ez mitől lehet?
Illetve gázadáskor 1700-as fordulat körül hallok valami rezonálást a motortérből, csattogás féle, még nem jöttem rá mi adhatja azt a hangot.
Illetve van még egy problémám, az 1-est masdnem mindig úgy veszi be hogy először 2esbe teszem, utána egyesbe.