Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Lalu74 Creative Commons License 2021.12.14 0 0 1537

Urak a Hyundai i30 1.6 benzin 120 lovas motor érdekelne!Ha esetleg van itt aki ilyet hajt és megteszi nekem, akkor irhatna róla pár mondatot! Előre is köszönöm! Gondolom már lerágott csont, de ne kelljen vissza keresnem! 

misinator Creative Commons License 2021.12.13 0 0 1536
Előzmény: misinator (1535)
misinator Creative Commons License 2021.12.13 0 0 1535

Ááá, soha nem lehet az ember elég tájékozott.

Annyit tudtam eddig autós oldalakról, hogy start-stoppos autóknál AGS van, meg hogy ezeket nem elég szimplán cserélni, hanem az újhoz hozzá illik/kell? tanítani az autót. De ennyi.

 

Kérdésed előtt egy nappal, vagy aznap olvastam ezt a cikket:

https://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/

 

"...A letekerős záródugók kora már lejárt az akkumulátor-technológiában, a karbantartásmentes akkumulátorok már nem felbonthatók..."

 

Ez csak azt bizonyítja, hogy a témában tájékozatlan vagyok; ezek szerint bármi előfordulhat az új akkumulátoroknál, te írtad, hogy a tied nyitható...

Előzmény: janobá (1530)
misinator Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 1534

Okostojáskodás következik ;-)

 

Mivel fajlagos talajnyomásról beszélünk, igazából nem szimplán tömegfüggő a kapaszkodóképesség, hanem viszonylagos.

Erre szerintem jó példát nyújtanak a 45-60 tonnás lánctalpas harckocsik, de legyenek - bár valamivel könnyebb, de kerekes példák; az akár csak 4X4-es páncélozott gyalogsági szállító járművek, amelyek az alacsony talajnyomásnak köszönhetően vígan tudnak ott dagonyázni, vagy haladni a hóban, ahol egy - amúgy kiváló terepjáró képességű - Lada Niva, vagy Fiat Panda 4X4 is elkapar...

S itt most kapaszkodóképességről és nem terepszögekről meg hasmagasságról beszélünk.

Előzmény: Tyer86 (1528)
Tyer86 Creative Commons License 2021.12.13 0 0 1533

De azt azért nézd meg, hogy az egy elég durva peres gumi, én csak a 16 colosra láttam, hogy a legjobb.

Illetve egyedi hiba is lehet. Nekem elég, ha az enyém rendben lesz.

Előzmény: Tyer86 (1532)
Tyer86 Creative Commons License 2021.12.13 0 0 1532

Kösz a tippet. Figyelni fogom

Előzmény: www.octinfo.com (1531)
www.octinfo.com Creative Commons License 2021.12.13 0 0 1531

Én is arra jutottam, hogy az LM005 a legjobb választás. Aztán olvastam olyan tyrereview.com véleményt, hogy 4000 km után darabokban törik le a futófelülete a 2021. októberi vásárlású abroncsnak és hogy egy német fórumon fotó is van róla. Megnéztem, tényleg van. A kis cikk-cakk minta mentén volt letörve a blokkból egy darab. Ezért inkább Conti TS870 lett belőle.

Figyeld a gumikat.

 

https://www.motor-talk.de/bilder/hat-jemand-erfahrung-mit-bridgestone-blizzak-lm-005-in-245-45-r19-als-winterreifen-g85631245/mehrere-stellen-i210286061.html

 

janobá Creative Commons License 2021.12.12 0 0 1530

Bocsika! Már sikerült kiderítenem, hogy nincs benne kiönthető folyadék. Előbb kéne olvasnom s utána kérdezni.

janobá Creative Commons License 2021.12.12 0 0 1529

Szép napot mindenkinek.

Nos, jelenleg a kerék- gumi dolgok rendeződtek. Csináltam egy aku töltést. Kíváncsiságból kinyitottam két cellát, mivel csavaros.

Abban egy deka folyadék se látszik az ólom felett. Hogy ez igy van e rendjén ezeknél az aksiknál ezt szeretném megtudni tőletek. Hátha valaki már foglalkozott ezzel a

témával rajtam kívül.

 

Tipus: ROCKET Made in Kórea 70A 760A inditó áram

 

Valószinü ezekkel hozzák forgalomba az I30- sokat ( START-STOP rendszer)

 

Aki tud hozzászólni legyen szíves!

 

Tyer86 Creative Commons License 2021.12.10 -1 0 1528

Köszi a választ amugy!

Én csak azt nem értettem, hogy egy majd másfél Tonnás állatnál már sztem igazán mindegy, főleg hogy azt olvastam, hallottam, hogy nem is megy fel a 15-ös, ha a gyári 16os.
Az, hogy ballonosabb, abban lehet valami. 

Én inkább vettem egy lehető legjobb minőségű gumiszettet, egy teszt ki is mutatta, hogy kb a legjobb (Bridgestone L0005)

 

Előzmény: misinator (1527)
misinator Creative Commons License 2021.12.10 0 0 1527

Köszönöm a biztatást.

Sajnos nem feladás kérdése: E hónap tizenharmadika vagy tizennegyedike után már nincs számlázás (nyilván új autó vásárlásról beszélünk), szóval hiába is jönne meg akár pár nap alatt is az autó (nemrég mondtak erre konkrét példát a szalonban) a legyártás után, már ez éven nem kerülne hozzánk :-(

 

Téli kerék/nyári kerék: Szándékosan szélsőséges példákat említettem. Egy, szimplán a hétköznapi használathoz és kevésbé a divathoz méretezett gyári keréknél természetesen nem téma az eltérő méret.

 

Ez szerintem kitűnő cikk:

https://totalcar.hu/magazin/technika/peresgumi/

Előzmény: www.octinfo.com (1525)
janobá Creative Commons License 2021.12.10 0 0 1526

Köszönöm a válaszokat!

Előzmény: www.octinfo.com (1524)
www.octinfo.com Creative Commons License 2021.12.10 0 0 1525

Ne add fel, nekem 7-9 nappal a lehetséges gyártási időpont után (nézegetve a lámpákon lévő dátumos címkéket azért meg lehet saccolni, mert attól a dátumtól csak később szerelhették össze az autót, igaz max. 1-2 nappal, amilyen kicentizett a logisztika az autógyári beszállítóknál) már a magyar kereskedésben volt az autó.

Előzmény: misinator (1520)
www.octinfo.com Creative Commons License 2021.12.10 0 0 1524

Nekem is egyforma a téli-nyári gumi mérete, nincs külön garnitúrám. Nem jeladós már. A nyári gumikban 2,2 bar volt - de lehet a szerelés idején már kevesebb -, a télin 2,4 bar lett beállítva. 5-10 km-rel a csere után jelzett be, akkor nyugtáztam és ennyi.

Előzmény: janobá (1523)
janobá Creative Commons License 2021.12.09 0 0 1523

Köszönöm a választ. Ráolvastam az INDIRECT- rendszerrel működő kerék ellenőrző rendszerre is.  Valószínűbb hogy ez lehet a helyzet amiért nincs jelzés. Ráadásul a téli-nyári gumi méretem egyforma. De azért csinálok egy tesztet, egyik kerék nyomásából engedek egy kicsit :)

Előzmény: Benben (1522)
Benben Creative Commons License 2021.12.09 0 0 1522

Az enyém 2017 év végi volt, aktív szenzorral, aztán ha jól tudom változtattak, és már passzív a keréknyomás ellenörzés. Azaz az utóbbinál a számítógép, a blokkolásgátló kerékfordulatszám-jeladóján keresztül, az átmérőváltozását érzékeli, de a lapos kerék eltérő szöggyorsulásán is alapulhat egy-egy riasztás. Nincs a kerékben szenzor. 

Előzmény: janobá (1521)
janobá Creative Commons License 2021.12.09 0 0 1521

Szép estét mindenkinek!

Következő kérdéssel hozakodnék elő: Komplett télikerekeket vásároltam (felni-gumi) használtan. Kerék csere után a keréknyomás ellenőrző rendszer egy mukkot sem szól 30-40 km megtétele után sem. A tulaj nem tudta hogy van e a kerékben szenzor. (szerinte nincs) A kérdés, szerintetek ha nincs benne mindenképp jelezni kéne a gépnek? Vagy nem? 2019-es az i30. Mivel cserekor egyformára pumpáltam a kerekeket, majd csinálok egy kis csámpásságot hátha akkor reagál. Vagy van más módszer is? Előre is kösz a válaszokat.

misinator Creative Commons License 2021.12.09 0 1 1520

Tegnap útba esett az autószalon. Kapva az alkalmon, megérdeklődtem, hogy mi a helyzet a június 30-án megrendelt autómmal.

Elméleti határidő a szerződésen dec. 31, de ez a jelenlegi helyzetben csak irányadó adat. Ezzel együtt bizakodtunk, s az értékesítők is valószínűsítették, hogy a karácsonyfa alá valószínűleg meghozza a Jézuska.

De aminek még bele sem kezdtek a gyártásába, azt még ő sem tudja elhozni :-(

 

Úgyhogy jövőre, valamikor...

 

Mindenesetre, ha most rendelném meg, akkor 550000-rel drágábban tudnám csak megtenni.

Cyberlaci74 Creative Commons License 2021.12.05 0 0 1519

Miért? Sajnos ez volt, egyszerűen hírtelen kellett, teljesen azonos minden, csak 15-ös, 195/65 -ös gumikkal.... Semmilyen negatív jelenséget nem érzékelek... 

Jobban megérte alufelnivel megvenni a téli gumikat, mint ha külön gumi, felni, felszerelés stb...

 

Előzmény: Tyer86 (1517)
misinator Creative Commons License 2021.12.05 0 1 1518

 

Azért, amiért a rally autókon már ennyire szélsőséges eltérés volt és valamennyire ma is van a téli a és a nyári kerekek között.
Pedig itt - a hírhedt "B" csoportban - az 1800 köbcentis motor turbó mellett kompresszorral is volt lélegeztetve, s így adott le a virsli kerekekre is 500 lóerőt...

 

A keskenyebb guminak nagyobb a fajlagos talajnyomása, a kisebb átmérőjű felnin pedig ballonosabbak a gumik, amik jobban képesek deformálódni, mint a tökéletes aszfaltfelületen jogi ügybe bonyolódott ;-) (peres) széles gumihengerek, s jobban letudják követni a talajegyenetlenségeket, a puha havat.

 

A blokkolásgátló nélküli, mégis a 175/70 R14-es kerékkel szerelt Albea messze kiszámíthatóbban viselkedett télen a havas utakon, akár a Bükkben is (A nyári viszont 185/65 R14), mint a céges, blokkolásgátlós szintén 1.4-es Golf IV-el, amin a téli és a nyári gumi is - teljesen indokolatlanul, de jól meghülyítve a júzereket - gyárilag 205/60 R15-el volt szerelve.

Küzdött is mindig, mint disznó a jégen. Olyan helyzetekben, ahol az Albea stabilan fékez (Pl. havas keresztfugákon, javítgatott aszfalton), ott a Golf ABS-e bőszen ropogott, s persze messzebb állt meg, mint a "szarolasz".

itt pl. télen mindig jóval korábban kezdtem fékezni a Golffal, mint az Albával az eljegesedett havon, mégis rendre épphogy csak megállt a tábla vonalában...

https://www.google.com/maps/@48.1142617,20.6526014,3a,75y,90h,76.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfeQJCTVRHLGsnfGxMR25tg!2e0!7i16384!8i8192?hl=hu

Persze ebben felelős a futóművel eltérő hangolása is.

 

 

 

 

Előzmény: Tyer86 (1517)
Tyer86 Creative Commons License 2021.12.05 -2 0 1517

Miért vesz mindenki kisebb kereket télre???

Nekem csont ugyanazon méretű a teljes téli szettem, mint a nyári...

Számomra ez volt a logikus. A másik, hgoy a 16-os helyre nem igazán jo a 15ös. Más a kiosztás is elvileg.

Előzmény: Cyberlaci74 (1515)
Cyberlaci74 Creative Commons License 2021.12.05 0 0 1516

Sziasztok!

 

Olyan kérdésem lenne, hogy a hátsó ablaktörlő igen szakaszosan megy jobbra balra, meg megáll, hol középen, hol másik pozícióban..Esetleg erre valami ötlet, gyógyír létezik? Köszi szépen

Cyberlaci74 Creative Commons License 2021.12.05 0 0 1515

Sziasztok!

 

Én is gondban voltam, mert a 16-os alufelni van rajta nyári gumival, és kellett vennem télire valamit ... R15-et vettem végül, gyári hyundai alufelnit, viszont a féknyereg jó közel van, de nem ér hozzá...pár mm azért van...Nem is értem hogy ennyi féle fajta felni, fék-szett van ezeken.. Mondjuk az enyém 1.6-os 93Kw, lehet azért nagyobb a fék..na mindegy, reméljük nem darálódik le a felni..vagy valami.

warr Creative Commons License 2021.12.02 0 0 1514

195/65 R15 a gumi, 6Jx15 ET46 a felni. 

 

Előzmény: AIOI (1513)
AIOI Creative Commons License 2021.12.02 0 0 1513

Sziasztok! 

2013as I30. Téli gumit felnivel keresek. Méreteket tud valaki?

Köszönöm

janobá Creative Commons License 2021.11.30 0 0 1512

Köszi a választ. Ma voltam a gumisnál, de a 15" lemezfelni nem megy rá a nyereg miatt.

Előzmény: jeney.j (1511)
jeney.j Creative Commons License 2021.11.29 0 0 1511

Szia.

Néhány nagy felni webáruházban (pl oponeo) precízen ki lehet választani az autó típusát, ezt követően a rendszer kidobja a választható felniket.

Én is így vettem. Kiszállítás előtt telefonon rákérdeztek, hogy biztosan 15-el jött-e a gyárból az autó, mert csak ekkor szerelhető rá 15-ös felni. Ezt a típust vettem a 2021-es gyártású Hyundai i30 Life autómra: MAGNETTO 5X114.3 6.0X15 R1-2010 ET46

Előzmény: janobá (1510)
janobá Creative Commons License 2021.11.29 0 0 1510

Üdvözlet mindenkinek!

Sikerült vásárolni egy 1.4 i30-ast. (2019.03-as)

Alufelnikkel nyári gumikkal. 205/55 R16. Az első fékeknél a fékkengyel eléggé kitölti a felnit. Elég nagy fékeknek néznek ki.

Téli garnitúrát szeretnék vásárolni. Azt szeretném kérdezni hogy a lemez felniből a R15 -colos rámehet, elfér a fék benne? (195/65 R15 gumikkal ET- hányas ajánlott (46..)

Gondolom már egy páran vásároltatok hozzá igy tapasztalatból tudjátok.

Előre is köszönöm a segítségeteket.

 

misinator Creative Commons License 2021.11.22 0 0 1509

 

 

Én is csak tippelek:

 

"...gázadáskor 1700-as fordulat körül hallok valami rezonálást a motortérből, csattogás féle, még nem jöttem rá mi adhatja azt a hangot..."

 

Rá kéne nézni első körben a motor/váltótartó bakokra.

 

 

 

 

"...az 1-est majdnem mindig úgy veszi be hogy először 2esbe teszem, utána egyesbe..."

 

Szerintem:

 

Legolcsóbban:

Váltórudazat/bowden igényel beállítást.

 

Drágábban: Kuplung nem emel ki rendesen/kopott

 

Legdrágábban: Az egyes fokozat szinkronja kopott (pl. az előző okokból)

 

Szerencsére mennél olcsóbb az ok, annál nagyobb az esélye is, hogy az lesz a hiba.

Előzmény: Katyina (1508)
Katyina Creative Commons License 2021.11.22 0 0 1508

Sziasztok!

 

Lenne egy 2009-es Hyundai i30 1.6 crdi 66kw-os ferdehátú autóm.

 

Olyan gondom lenne, hogy az utastérbe a vezető ülésnél lévő szellőzőkből jön meleg levegő, de az anyúsülésnél lévő 2ből jooval hűvösebb jön, ez mitől lehet? 

Illetve gázadáskor 1700-as fordulat körül hallok valami rezonálást a motortérből, csattogás féle, még nem jöttem rá mi adhatja azt a hangot.

Illetve van még egy problémám, az 1-est masdnem mindig úgy veszi be hogy először 2esbe teszem, utána egyesbe. 

 

Valaki segiteni  valami ötelettel? Köszönöm! 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!