Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek! Párommal kinéztünk egy csodaszép 2008as 1.6 benzin,101 le C-maxot. De nem mertük még foglalózni mert felmerült egy kis probléma. A kereskedő szerint ez normális. Napi használatban ez megszűnik! Kétszer voltunk viziten. A hiba jelenség az volt, hogy elinditás után rögtön dadogott/mintha leakarna fulladni/ de aztán összeszedte magát és utána szépen járt! Második nap szintén indítok beindul rögtön dadog és leáll, majd újra indítást követően szépen jár! Érdekelne, hogy mi ennek az oka? Esetleg ha megvesszük költséges-e a javítás? Köszönöm a válaszokat!
Melyik méret a gyári?Mert ha a gyárinál nagyobbat teszel fel,akkor szerintem nem reklamál hiszen nem észlel defektre utaló jelet.Csak ha kisebbet,mert akkor azt érzékeli a fordulatból hogy lapos a gumi.
Felraktam a téli kerekeket, ezek kisebbek(215/55-205/55)ezért állandóan jelen vannak a kijelzön a sárga ikonok.Hogyan tudom (ABS figyeli, nincs kerék senzor )eltüntetni?
Utána néztem,sajnos kompresszió méréssel nem lehet.Viszont ezt érdemes volna kipróbálni,hátha..A leírás alján van a gyűrűkezelési rész.
Tisztítók : MaxiFlush - Xadoxado.hu/webshop/tisztitok/maxiflush-detailA beragadt dugattyúgyűrűk kezelésére elengedhetetlen. Eltávolítja a filmszerű lakkréteget az injektorról, a szepelekről, az égéstérből és a dugattyúgyűrűk ...
Talán egy kompresszió méréssel lehetne tesztelni a gyűrűket, de ez sem ad tiszta képet, mert az olaj lehúzó gyűrű letapadásától a kompresszió gyűrű még lehet, hogy jól "működik".
Azért még konzultálok a szerelőmmel, hogy neki van-e ötlete.
Azért valamivel előrébb vagyunk. Nem tudom van-e módszer rá bontás nélkül,hogy vajon a gyűrűk vannak-e letapadva.Ha le van tapadva,akkor esetleg valamilyen adalékanyag ami kilazítaná? Ha viszont gyűrűk rendbe,akkor már csak a szelepszár szimering lehet.
Az biztos, hogy nem, mert nekem 10000-ben se fogyaszt egy cseppet sem, pedig óra szerint 155 e km van benne, de ennél több is lehet, mert Hollandiából volt hozva.
Sajnos nem lettem okosabb, nagyon megoszlanak a vélemények. Sokan írták, hogy a szelepszár szimering csere segített, de volt akinek gyűrűsort kellett cserélni, mert le volt tapadva.
Az biztos, hogy nem normális 800-1000km-enként 1l olaj fogyása.
Anti vagyok és egy ford C-max 1,8 benzines autóm van, mellyel kapcsolatos kérdésem lenne. Egy éve vettem az autót használtan egy ismerőstől, aki mint kiderült egy gerinctelen féreg. Lassacskán kiderült, hogy egy csomó baj van az autóval, de a legnagyobb az, hogy zabálja az olajat. Az autó amúgy 2004-es évjárat és 180E km van benne (óra szerint). A szerelőm azt mondja, hogy ez ford "betegség". A gyűrűk szoktak letapadni, azt kell cserélni. A kérdésem az lenne, hogy volt-e már valakinek hasonló problémája és mennyiből tudta megúszni, illetve milyen lett az autó a beavatkozás után?
A válaszokat előre is köszönöm! Szép napot mindenkinek!
Tapasztalatokra lennék kíváncsi, és melyik ajánlotok városi, és esetleg néha autópályás, vagy túrázós ingázásra is? 1.0 ecoboost / 1.5 ecoboost benzines vagy az 1.6os sima benzinest néztük..
Mennyire vált be ez, vagy az a motor a c-maxnál?
Hosszú távon mennyire jól fogyaszt pl.városi ingázásra?
Milyen gyakran kell szervizelni, mennyire jönnek-e elő hibák?
Mennyiben különbözik az ecoboost motor a sima benzines 1,6osmotortól?
Látom, hogy ecoboost és sima benzinesnél ugyanannyi lóerő van..
Nem kel semmit,csak abban az esetben ha kijelzőn megjelenik"Service oil"üzenet.Ez lehet,hogy most nincs,de később megjelenhet mert km átfutást néz és nem a cserét.Az olajcserére figyelmeztető szervizintervallumot(ha megjelenik)úgy tudod resetelni,hogy álló motornál féket,és gázpedált egyszerre benyomni és úgy tartva ráadni a gyújtást,és így várni 15 másodpercet.
A Service oil üzenet resetelése:fék+gázpedál + gyújtás + 15 másodperc + kétszer OK a computeren
Érdemes az olajcserét sk elvégezni(negyed annyi mint szervizbe)így lesz egy kis siker élmény is.Amúgy ha van rá idő,én leeresztés után(szervizbe nem várnak semmit,még bőven vastagon csepeg)hagyom még több órát kicsepegni.Van még egy módszer(ez a gyors)ha van sűrített levegő,azzal megfújatni olajbeöntőnél,szinte még folyni fog ki az olaj.
Szia. Nagyon szépen köszönöm a tartalmas választ. Még esetleg annyit had kérdezzek, olaj csere után nem kell semmit se -ugymond, kiütni az agyából- vagy bármi szervizintervallumot...
lassan fél éve használjuk a Nürnbergből hozatott 2004-es C-Max-unkat, eddig hál istennek semmilyen nem tervezett költsége nincs az autónak. Viszont a mai napon észrevettem egy érdekes dolgot, még pedig, hogy miután kiszálltam és bezártam az autót a kulcson található gombbal, a rádió és a fedélzeti kijelző még mindig zölden világít. Utána olvasgattam (sajnos csak külföldi fórumokat, honlapokat találtam) a problémával más is szembesült, de megoldást nem találtak rá sehol.
Lehet tudni, hogy miért van ez? Kissé aggódom, hogy huzamosabb idő után megöli az akksit és nem szeretnék ezzel szembesülni.
Családunkban szintén van egy 2013 évjáratú C Max 1.6 TDCI 115le, én szokom szervizelni.Motorolaj gyárilag 3,8lit(a 4-lit belemehet) Ford Formula F 5W30( nálam ezt kapja mindig)szűrőből Purflux L 343C is jó bele.Ezeket jó áron Netten a kovács Autónál tudod megrendelni.Én nem vinném szervizbe,magad is ki tudod cserélni(az a biztos) YouTubon van fent róla több oktató videó is.Olajat nem szokta csipegetni,kivéve a durva hajszolás és a rendszeres nagy sebesség 150-fölött és nem időbe cserélt ólaj.Cserével nem szabad megvárni a 20 ez km,hanem 10-12 ezrenként akkor sokáig fog még megbízhatóan üzemelni.Szerintem esetedben igen csak hajszolták azt a motort,és talán még 20-nál sem volt olajcsere!Remélem nálad kímélve lesz,és sok kellemes vezetési élményben lesz részed.