1. Project finansziroszás (emlékeim szerint 100M körüli)
2. OTP-LTP hitelek (Itt gyakorlatilag az állami támogatás kamatát lehúzza)
3. Az OTP-LTP hitelekehez tartozó szerződési kötési díj, amit az önkormányzat fizet!!!! (Ezt amúgy évente október és január között köttött szerződéseknél az OTP rendszeresen elengedi)
Az út pedig borzalmas állapotba került, mind2 kocsin el kezdett zörögni csörögni minden, amióta a bulevardot lehet csak használni. az egyiknél most járok 50k-nál alkatrész cserénél. Mikor fog eltűnni az a kxxxxxx nagy gödör, mindjárt kezdődik a suli.
pl. az esetemben is, akinek kb. csináltak egy bő 100 rugós kárt, amit elismertek ugyan(többszörös papír, e-mailváltás van róla), de a mai napig nem orvosoltak.
Hihetetlen felelőtlenségnek tartok kb. 50-80 millát lenyelni, avagy a szürke zónába áttolni, úgy hogy nem rendezik a gázos, balhés dolgokat.
...vagy ennyire bíznak a kárvallott tulajdonosok beletörődésébe, informálatlanságába - a nem is tudom hova kéne fordulni, de fel vagyok háborodva- kontextusba.
Csúnyán be lehet égni ezzel, pláne, ha annyi brutális támadási felületeket hagynak, mint amennyi maguk után itt maradt a projektgazdák "jóvoltából"- az esetleg nem is olyannyira "buta" károsult kezében.
A pénzezés soha sem volt erős oldala ennek a hivatalnak. Nem csak a csatornázásról nem lehet hitelt érdemlő számokat látni, hanem az egész éves költségvetésről sem. A nyilvánosságra annyi tartozik, hogy a beszámolót elfogadták, minden rendben van.
Nem, nem, tévedésben vagy, az egy külön másik lehúzós kupleráj!
Az OTP a projekt farvizén evez, nem csorbítva a projektgazdák "járandóságát".
Ugyanis:
Ha az ingatlantulajdonos delikvens nem tudja(tudta jan. 30.-ig) kiköhögni egyben a 370 eFt-ot, akkor az OTP segít neki a kötelezettségét teljesíteni 60 hónapos futamidőre megbontva a történetet majd fél millióforintért cserébe, vagyis cca 125 eFt-t fizetsz ki 5 év alatt az OTP-nek a "jóságáért", mivel kisegített, amikor a jegybanki alapkamat: http://www.mnb.hu/Jegybanki_alapkamat_alakulasa , na csak mert ez támogatott hitel, azért csak ennyi, azaz 125"rugó" a kamat.
Ugyanakkor a "beugrás" a csatornázásba törvényileg kötelez(het)ő, a hozzájárulási összeg pedig adó módjára behajtható(aminek lényege, hogy a tartozással nem arányos érték is foglalható, így elvihetik a 4 milliós autódat is, akár), így hát kibúvó akkor sincs, ha a kert végébe "csinálsz" hétvégenként a pottyantóba "telkesként" kevesebbet fekáliázva, mint egy helybéli kutya.
2.A hajdani, Kerekhegyi-gáztársulás megmaradt pénzéből kialakított buszfordulóba, egy generációval később, már a 157-es busz is jár(na), ha nem lenne pont a hegy túloldalán is épp csatornázás
INGATLANONKÉNT 246.000,-Ft BRUTTÓÉRT
- pedig vélhetően ott sem szentek a megvalósítók, lásd alább 4.pont.
- ahogyan egy ottani tulajdonost megkérdezve a költségekről a választ kaptam.
Csak saccolom, hogy a talajviszonyok azonosak.
3.A finoman szólva botrányos körülmények között megvalósult játszótér vircsaftjáról lehet itt olvasni a fórumon eleget pro és kontra
4.Csatornázás...
Hát a finanszírozói honlapon 253 milla vissza nem térítendőt adtak állítólag a lejelentés szerinti 300 valami milliós beruházásra, ami állítólag már lezárult. :-O
TE IS EZEKET A SZÁMOKAT ISMERED?...
Vagy a közel félmilliárdos beruházásról szóltak a helyi hírek...
Na ja, az összekotort összeg lehet közel ennyi, mármint a bevétel,
de a kivitelező - Hajdú és Mekk Elek tsa" a kósza szóbeszéd szerint 250 alatti összegért vállalta,
ha bő 100 millás(!) "egyéb járulékos költség"-et hozzádobsz akkor is hiányzik "jónéhány" millió - nemdebár?
250milla puniós+minima400ingatlan*370 eFt=400mFt, de ezek csak "kőbaltás számadatok"
Sürgősen keressük a képen látható busznak a tulajdonosát, amely évek óta a bezárt téglagyár kapuja mellett áll rendszám nélkül, és a rongálók egyre nagyobb kárt tesznek benne - több helyen betörték a szélvédőjét, elgörbítették az ablaktörlőjét, legutóbb pedig már az ajtó üvegét is betörték valamivel. Többen is szeretnék megmenteni a pusztulástól, de ehhez szükségünk van a tulajdonos valamilyen elérhetőségére. Tisztelettel kérem, hogy aki bármit tud a buszról, jelezze!
Erről már 25 éve is volt szó... Persze, lehet, hogy most tényleg elkezdődik valami. Az biztos, hogy Solymár életét ez a szakasz nem befolyásolja majd, legfeljebb a két csajt érinti, akik ott dolgoznak a kanyarban Üröm és Budakalász között.
"Fél év múlva megnyitom az ég csatornáit és addig fog esni, míg a Földet el nem lepi a víz.
De szeretnék megmenteni néhány jó embert és minden állatfajból egy párt, ezért építs bárkát!"
Egy villámlás után a tervrajz ott feküdt a földön.
Fél év múlva elkezdett esni az eső, de az Úr legnagyobb megdöbbenésére Noé csak ült szomorúan a kertjében, bárka sehol.
- De Noé, hol a bárka? - kérdezte felháborodva.
- Uram, bocsásd meg nekem, de felmerült néhány igen nagy probléma:
1. A hajóépítéshez engedélyt kellett kérnem, mert a terveidet nem fogadta el a Hajóépítési Hivatal Műszaki Osztálya, ezért több mérnököt is fogadnom kellett az áttervezéshez.
2. A szomszédom feljelentett, hogy nem a rendezési tervben megengedett tevékenységet akarok folytatni a kertemben.
3. Nem tudtam fát szerezni, mert a fülesbagoly életterének megőrzése érdekében fakivágási tilalmat rendeltek el.
4. Ahogy elkezdtem begyűjteni az állatokat, beperelt egy állatvédő egyesület.
5. A Katasztrófavédelem közölte, hogy nem építhetem meg a bárkát, amíg nem készíttetek egy hatástanulmányt az özönvízről.
6. Ezután konfliktusba kerültem az Esélyegyenlőségi Hivatallal az ügyben, hogy mennyi hátrányos helyzetű kisebbségi etnikumot viszek magammal. Ennek az lett a vége, hogy lefoglalták a félkész bárkát.
7. Amikor el akartam hagyni az országot, közölték velem, hogy adótartozásom van, így nem mehetek sehová.
Most úgy ítélem meg Uram, hogy körülbelül még 100 év kell a bárka elkészítéséhez.
Ekkor elállt az eső, és kisütött a nap.
- Úgy döntöttél Uram, hogy mégsem pusztítod el a Földet? - kérdezte Noé bizakodva.
- Nincs rá szükség, - mondta az Úr. - Megoldjátok magatok!
Valahol 2015 tavaszt olvastam. Az óbudai szakaszon még homokbánya van a pálya helyén. Úgy látom, klassz lesz, ha egyszer kész lesz! Üzembe helyezés kb egy év múlva. Az ürömi körforgalom alapkövét 2002-ben, az akkori választási kampányban tette le a fidesz. Sztem ez az a projekt, ami felülről nézve senkinek sem fontos.
Körforgalom lesz az Ürömi úti csomópontban, a hírek szerint már idén augusztusban elkezdik. Arról tud valaki infót, hogy kész lesz-e addigra a vasút? A solymári állomáson már sínek is vannak.
Lehet, hogy előbb volt meg a nyertes, azután a pályázat. A megtakarítás meg kinek fontos? Fontos az volt, hogy végre építsen valamit az önkormányzat. Ez az első építmény, amit nem csupán felújítottak, hanem vadi új.
Ebből is az a tanulság, hogy jobb a hirdetmény nélküli meghívásos - általában korrupcióval vastagon átitatott - közbeszerzések helyett a nyílt eljárás. Tisztább, átláthatóbb és igazságosabb is. Viszont van vele munka több. Egy ekkora építés-szerelési projektnél letöltik 100-120 -an a dokumentációt, eljönnek az ismertetésre 50-60 -an és adnak be 20 körüli ajánlatot, ebből lesz tíz ami szerződés kötésre alkalmas. A kiírónak a nyertes 10-30 millót is megtakarít - szemben a meghívásos eljárással, ahol a színfalak mögött folyik az alkudozás a Ft -okról, feltételekről, pótmunkákról, stb.
Ja és (általában) elmarad a milliós bírság,végülis ez is egy haszon,nem?
A közbeszerzés vizsgálatát az EUTAF Európai Támogatásokat Auditáló Főigazgatóság kezdeményezte. Az önkormányzat még 2012. augusztusában 5 céget kért fel ajánlattételre. A hagyományos, szabadon álló zöldtetős épület beépített bruttó alapterülete 684 négyzetméter. Az auditáló főigazgatóság idén május 9-én kezdeményezte az eljárást a döntőbizottságnál, miután – az ellenőrzése során – problémát talált a nyertes Eco Systen Hungary Építőipari Fővállalkozó és Kivitelező Kft. referenciáinál.
A kiírás szerint az ajánlattevőnek rendelkeznie kell az utóbbi 5 évből legalább három – általa készített – új épület referenciával. Ezek közül legalább egynek a megrendelője közintézmény kellett, hogy legyen, az ellenszolgáltatásnak pedig meg kellett haladnia a nettó 100 millió forintot. A nyertes három referenciájából kettő nem felelt meg az előbbi kritériumnak.
A döntőbizottság által az érvénytelen ajánlat elfogadásáért kiszabott 1 millió forintos bírság magasnak számít a mai gyakorlatban. Eleve ritka a bírságolás, és ha mégis kiszabja a döntőbizottság, pár százezer forint a büntetés.