Tirisztoros kuplung nem átalakítható röpsúlyossá. Legalábbis Tomos pofákkal, amiket én használok, nem megoldható a dolog. Nem sok különbség van a kétféle (tirisztoros/megszakítós) kuplung között, de az a kicsi épp elég ahhoz, hogy ne férjenek el a tirisztorosban a pofák.
Feri, a V6-osod tankjából végül csak háztartási sósav segítségével tudtam kiszedni a szutykot. Ezután jött a citromsav, és most már elég tiszta belülről.
A karburátorban megszüntettem a ledugózást, de ezután sem működött rendesen: egy darabig járt a motor, aztán leállt. Újraindítás után ugyanígy. Kicseréltem egy másik k35-ösre és így jól működött, a füstölés is megszűnt, szóval valami további gubanc van azzal a porlasztóval, majd megnézem, ha lesz rá időm.
A membrán-projekttel szöszmötöltem tegnap, s eljutottam a belátásig: van, ami megéri, és van, ami nem. A membránosításnak, úgy látom, nincs annyi hozadéka, mint amennyi munkába kerül.
Ha a henger és a karburátor közé teszünk egy membránt, a karburátor nem fér el a helyén - ki kell fordítanunk oldalra. Így viszont egy otromba, kanyargó membránházzal kell számolnunk, ami egyrészt ronda, másrészt messzire kerül egymástól a henger meg a porlasztó, harmadrészt elég bonyolult összeszerkeszteni egy ilyen membránházat. A karburátor ilyenkor a Verhovina oldaldobozának helyére (vagy az alá, ha feláldozunk és burkolatnak használunk egyet) kerül. Nagyobb torokátmérőjű karburátor kell; a k35-össel csak úgy indul a motor, ha szinte teljesen kicsavarjuk a benzincsavart.
Én Simson karburátorhoz alakítottam ki a beömlő csonkot, de ezzel nem indult be a motor, mivel szétmarta a "benzin" az úszót. Megforrasztottam, de így sem akarta az igazságot - több küszködésre nem volt időm, feltettem a k35-öst. Ezzel beindult, de túl kicsi volt neki; sem benzinből, sem levegőből nem kapott a rendszer eleget. Felraktam a Mustang porlasztóját, de ezzel az volt a baj, hogy nem tudott körbeforogni tőle a bal pedál. Úgyhogy a fél pedált leszerelve tudtam kipróbálni a motort, ami nyilván nem lehet végleges megoldás.
Indításnál jellegzetes huhogó hangja van a membránnak. A kompresszió érezhetően megnő. Atombiztos alapjárat van, a gázadásra normál ütemben reagál (a hosszú csonk ellenére), a gázt visszaengedve kicsit lassabban csökken vissza a fordulatszám - ez lehet, hogy csak beállítás kérdése.
Erősebb lesz a motor, alacsony fordulatszámon egyértelműen észrevehető, félgáz fölött nem annyira domináns az erőtöbblet, de lehet, hogy ez is csak beállítás kérdése, illetve frissen fúrt a henger, nem is nagyon mertem pörgetni. Elméletileg itt is nyomatékosabbnak kell lennie, biztosan így is van, illetve biztosan kihozható belőle.
Összegezve azonban nem tetszik a dolog. Otromba az átalakítás és munkaigényes. Cserébe tényleg erősebb lesz, de ha a gyári 2,2 lóerőt mondjuk 50%-kal megnöveljük, akkor még mindig csak ott tartunk, mint egy gyári Simson. És a Simson nem azért kezelhetőbb motor, mert erősebb, hanem, mert van benne egy harmadik sebességfokozat és egy jó kuplung.
Szóval, az erőtöbblet elérhető, de annyival nem lesz jobb a motor tőle, mint amennyi munkába kerül a kialakítása. Lényegében nem az erő kevés ezekben a motorokban, hanem más konstrukciós kialakítások miatt követel nagyobb odafigyelést a kezelésük.
Lehet, hogy most többmint 3 lóerő ez a motor, de ha nem figyelmesen kuplungolok, indulásnál így is le tudom fullasztani. A röpsúlyos Rigára meg felültetem hátra a feleségemet, s csak a gázt kell húznom és elindulunk...
Mivelhogy te a az apróbb részletekben is az eredetiségre törekszel , ami nem mindennapos és tiszteletre méltó , jó otlet a régi trafó belsejének a ki takaritása . Az üzemanyag konzererváló ról köszönöm a linket , be szerzek ilyet , nekünk erre nagy szükségünk van .
Szia . Idáig nem volt gondom az eredeti belsőkkel . Max havonta egyszer újra kellett fújni őket ,de most nagyon megszívtam az emlegetett kék verhóval. Terra trafót csak a riga hármasaimnál használok,hiszen azok voltak belső trafósak .Mindenképpen szeretném megőrízni az eredeti trafót ,vagy ha másképpen nem megy a kinézetét .Most azon mesterkedek ,hogy egy végképpen rossz riga trafó házát kipucolom és beleteszek egy méreteiben kisebb új trafót . Így megmarad a kinézet és talán üzembiztos lesz . Az üzemanyag konzerváló stabilizálja a mai benzinek mondott pisi összetételéit ,hogy ne essen szét alkotó elmeire pár hónap alatt . Én ezt használom a megfelelő adagolással ,így akár a 3 éves benzinnel is simán tudok motorozni .Igen jól olvasod a 3 évessel is ! http://oldtimerperfekt.hu/termek/sta-bil-uzemanyag-stabilizalo-konzervalo-adalek-236ml/ de lehet kapni más fajtát is .Szerintem bármilyen kisgépes ,vagy mezőgazdasági boltban .Nekem ez nagyon bevált. Egy ilyen flakon ha jól emlékszem közel 80 liter benzinhez elég .
A belsőkkel kapcsolatban , én is igy voltam hogy útáltam állandóan fujni a kerekeket ,az eredeti belsők már ernyedtek és a megritkult gumi mindenképp vesziti a nyomást . Én az összes motoromba az un - Simson belsőt teszem a 16 / 2.75 méret et ez is Kinai de a 2.50 es Riga külsőben ez nem nyulik ki viszont annyira nem bő hogy meg gyűrődjön , igy a belső nem eredeti gyári , viszon legalább nincs vele baj .
A barna trafók újonan sem voltak helyzet magaslatán így ami hagyományos gyulytásu motor javításra kerül abba megy a Terra tekercs , nékem Vermestibi szokta bele tenni ő nagyon vágja ezt .
Benzint én is csak a 100 ast veszem . de kérdezném hogy mi az az az üzemanyag konzerváló ?
A K2-esen a kipuf.dobban elszabadult a difuzor lemez.valószínűleg elengedte a ponthegesztés.
Mivel a hangtompító nincs benne már, a difuzor elmászott a csavarral rögzített véglemezik.A motor ugyanolyan jól húz, csak csendesebb lett.Vajon mennyire van kiszámolva gyárilag hogy a diffuzor hol legyen a dobban?
Benzin... Ha megfogadsz egy tanácsot . Csak is 100 as ,plusz üzemanyag konzerváló . Amióta ezt használom azóta nem szívok . A Shellnél tankolok ,de már sajnos ebben is van 5% etenol,meg amit be nem vallanak . Ezen kívül próbálom a flottából a nem használt darabokat legalább fél évente egyszer indítani és járatni pár percet . Leálllítás pedig mindig úgy történik ,hogy lehúzom a csapról a csövet és teljesen kijáratom az üzemanyagot a karbiból ,bár gondolom,így is marad benne valamennyi .. Utánna a csap csonkját egy ledugózott benzincsővel lezárom,így nem csöpög a benya ,mert persze benzin csapból is csak is az eredetit használom ,persze az mindegyik átenged .csinálhatok vele bármit . Szinte minden motorom tankjában van benzin ,ez a másik nagy szívás,a rozsdásodás . Amióta csak 100 as benzint használok üzemanyag konzerválóval keverve ,jó töményen ,azóta megállt a rozsdásodás is . A 3 éves benzinnel is simán el tudok menni motorozni . Sajnos egyre kevesebb időm van erre is . Egész szezonban ha elhasználok egy tank benzint ,már lehet túlzok . Minden nyáron általában kettő motort fogok be. Ezek cserélődnek évente ,így nagyjából mozgásban van mindegyik. Nem egyszerű . Nálam jelenleg 12 db motor van egészben ,és váltásban :) Meg vagy még 10 várja a sorsa jobbra fordulását .
De tényleg,hogyan tudtak ennyi selejtet termelni ? Amiről már szabad szemmel is ordított ,hogy görbe ,üt ,festékhiányos stb ,stb . Miközben szinte minden alkatrészen ott a MEO jele ,hogy okés . Alig áll pár alkatrészből ez a motor ,de mégis több hibát prudukál,mint amennyi alkatrészt összesen tartalmaz . Sokszor tényleg komolyan elgondolkozok azon,hogy minek nekem egy olyan hobbi ,ami több bosszúságot okoz ,mint örömöt . Arról nem is beszélve ,hogy mennyi időm elveszi .Az anyagiakról meg ne is essen szó . Itt ez a borsózöld verhó. Évek óta vadászok egy ilyenre ,de most simán figyelmen kívül fogom hagyni .Kicsit besokaltam a kék kurvától :D
Köszönöm a tippet elvtársam 😊 Ha lesz türelmem hozzá, újra kikapom a kereket. Leszedem a féklapról a fékpofákat és összehúzom úgy. Kíváncsi vagyok... Bár szereltem inkább maga a féklap valamelyik része ér béke továbbra is az agyba. Már gondoltam ferde tengelyre is.. De ez amit te írsz logikusabb.Amúgy az első kerék is hasonlóan viselkedik , csak az kevésbé fog be. Tényleg kikészít idegileg.
Lacikam jol Rád jár a rúd. En is szívtam mostanaba de ezt most nem reszleteznem. A Te kerekproblemadnal max egy eset jut meg eszembe ahogy mar jartam. Nalam az volt h a feklapnak belul az a resze ahol a csapaggyal talalkozik srég volt kicsit igy mikor behuztam rendesen a kereket akkor picit billentett a feklapon es a fekbetet igy egy helyen mindig hozzaert a dobhoz az is ezt csinalta h szepen forog de egy helyt fog. Ha lazitottam az anyan akkor nem csinalta.. Hat eleg volt rajonni nekem is.
Én a kiváló minőségű benzin miatt káromkodtam sokat a napokban. Lassan elkészül a membránház a Verhó hármasra, Simson karburátorral próbáltam beindítani. Valami sötétzöld trutyival volt tele a porlasztó, kb. egy év állás alatt úgy belekövült, hogy alig tudtam kitisztítani meg hígítóval kiáztatni. De utána sem lett jó: a réz úszó csupa lyuk volt. Elővettem egy másik porlasztót, egy újat, amit vagy egy éve használtam egy próba erejéig, s mivel akkor rögtön nem mostam el, ez is teli volt szutyokkal és ennek is kimarta a cucc az úszóját...
Túl vagyok már pár darab rendbetételén. Ez a kék verho.minden gondoskodást megkapott ,de valahogy mégsem akar összeállni. Folyamatosan bosszant valamilyen nyűggel. Ma vagy 8 szor vettem ki a hátsó kereket. A mániám, hogy próbálok az utolsó csavarig az eredeti gyári megoldásoknál maradni. Így természetesen ragaszkodom a gyári külső és belső gumik használatához. Lehetőség szerint évjárat helyesen. Van itthon akkora géppark hogy ez idáig nem jelentett gondot. Most viszont 3 látszólag hibátlan gyári belső durrant el egymás után. Mind a gumírozott szelepnél. A másik gond pedig az és nem jövök rá a megoldásra, hogy a hátsó kerék tengely meghúzása után egy ponton szorul a kerék. Persze tudom,ezek a verho ágyak botrányosan ütnek. Én nem is értem, ezek mit használtak eszterga helyett. Már csapágyakat cseréltem az agyba. Minden sorját lereszeltem a féklapról. Ami csak létezik hely ahol beleér valami. A fék nem fog be. A fékkulcs sem ér az agy közepébe. Megőrjít már. Az menetzárlatos gyújtó trafokól nem is beszélve. Szerintem most jött el a pillanat és bele fogok rakni valami tajvani gyújtótrafót. Ha nincs itthon már vagy 50 darab orosz rossz trafom akkor egy sem.Belső gumira visszatéve bepipultam ,elrohantam délután a boltba és vettem egy 16-3,25 nagymotorba való belsőt. Persze Kínai fis,de nincs más opció.Fel kellett adjam az elveim. Ez a kék verho amúgy is botrányosan van legyártva. Itt minden ovális aminek körnek kéne lennie. Nincs egy darab párhuzamos sem. De komolyan, van itthon pár verho de ez a legszarabbul legyártott darab. Tavaly tél óta próbálom üzembiztosá tenni. Folyamatos harc.
Ísmerős a dolog , én is voltam igy a Riga 16 - os al , gyakori hogy ezeken melegen megy el a gyujtás toltam vagy 3 km -t hát nekem is kedvem lett volna bevágni a fasorba . a gyujtás azóta már tt van alakitva a meleget jól türő kistraktor gyujtására .
Szép ez a zöld Verho. Az egyik nagy álmom,de pont ma hozott olyan idegállapotba a metálkék verho hogy konkrétan tűzrakáson kezdtem gondolkodni. Pedig én aztán nagyon türelmes és lojális vagyok ezekkel a jószágokkal.
A túlfolyó nyílás egyúttal szegényíti a keveréket alapjáraton és alacsony terhelésen, kis fojtószelep nyílásnál azzal, hogy plusz levegőt szív rajta keresztül a motor.