Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

t.lantos Creative Commons License 2017.01.27 0 0 24008

Megneztem eloben. Ez bizony NTK (alias NGK) es eredeti japan gyartmany.

A gyari arat inkabb ne is emlegessuk. Reszemrol 16e-ert megvalok tole.

Mivel mar nem nagyon van mibe beszerelni.

Előzmény: musztika (24007)
musztika Creative Commons License 2017.01.27 0 0 24007

sí, italiano:-)))

 

nekem is a legelső Nissan-os cikkszámom van...

 

jófogáson egy emberke egy Primera-ét ajánlgatja nekem, gyári Nissan-os csomagolásban..

 

Te mennyiért válnál meg a szondától??

 

Állítólag a csati, meg a vezetékek száma a lényeg, de erre is van bőven találat...

Előzmény: t.lantos (24006)
t.lantos Creative Commons License 2017.01.27 0 0 24006

Olasz import?

Előzmény: musztika (24004)
t.lantos Creative Commons License 2017.01.27 0 0 24005

Meg vagyok love vele.

22690-AU000-val szereltek

(2002.11-2004.09)

Ezután 22690-BX000-ra csereltek.

 

Az N16-ba ugyanezt raktak 2002.08-2006.04-ig.

Itt ezt kovetoen 22690-AX000-re csereltek.

 

Az euro4-re atteres nem itt tortent, vagyis nem amiatt csereltek. A csatlakozojuk ugyanaz. Egyetlen elteres van.

Az AU cikkszamos Bosch, az AX cikkszamos pedig japan.

 

Ugyanezt csinaltak a legtomegmeronel is. Egy ideig Bosch volt, az enyémben mar Japan.

 

Szoval elmeleti sikon jo bele az AX-es is, ami nekem megmaradt.

Előzmény: musztika (24004)
musztika Creative Commons License 2017.01.27 0 0 24004

Íme:

 

SJNEBAK12U1011684

Előzmény: t.lantos (24003)
t.lantos Creative Commons License 2017.01.26 0 0 24003

Kellene alvazszam.

Előzmény: musztika (24002)
musztika Creative Commons License 2017.01.26 0 0 24002

Szia!

 

Feleségem K12-es Micra-jába első lambdaszondát kellene cserélni, hibakód alapján.

Mindenkitől azt a tanácsot kaptam, hogy csakis gyárit vegyek, mert az utángyártott nem lesz jó!

 

Mit szól ehhez, illetve tudnál a beszerzésben segíteni?

 

Most is valami utángyárott és már cseredarab van benne, kivetettem...szerelő szerint ezt a márkát leginkább Suzukikhoz szokták használni... (talán NTK)

 

Ez megerősíteni látszik a fenti tanácsokat...

 

Gyárira én DENSO-ra kaptam árat, ugyanakkor számos oldalon rákeresve főként Bosch-t dob ki a kereső erre a modellre, akár gyári alkatrészkóddal is...

 

Kezdek elbizonytalanodni, nem akarok csere-berét fölöslegesen...

 

 

Előzmény: t.lantos (24001)
t.lantos Creative Commons License 2017.01.26 0 0 24001

3 fajta gyertya van

Az alap az LFR5A-11. Ez a legolcsobb, csere 30000km

A platina elektrodas az LFR5AP-11, csere 60000km

A dupla platina (a testelektrodan is van egy platina lapka) pedig a PLFR5A-11, csere 100000km

 

https://alkatreszek.hu/plfr5a_11_6240_b

Ez az utolso.

A KA rendszere olyan, hogy tokugyanazt a termeket listazza akar 10x-is, mert beszállítónként mas az ara.

Előzmény: tzsolti87 (24000)
tzsolti87 Creative Commons License 2017.01.26 0 0 24000
Előzmény: t.lantos (23999)
t.lantos Creative Commons License 2017.01.26 0 0 23999

En a gaz miatt is gyari platina gyertyakat hasznaltam. Most adtam oda aposnak.

NGK PLFR5A-11 volt.

1.2-ert hirdettem, egy kis alkut el tudtam fogadni. Alapjában veve jo vetel volt.

Előzmény: tzsolti87 (23998)
tzsolti87 Creative Commons License 2017.01.26 0 0 23998

Megvettem volna korrekt módon én is legfeljebb :DD

Mennyiért ment el amúgy ha nem titok?

Akarok nyári szettet én is alá, de egyrészt nem találok használt szettet, másrészt ha van is, akkor a 4 felnin 6 féle gumi van... nem jó előjel... marad az új gumi+használt acélfelni keresés, de ez bele fog kerülni vagy 80k-ba :S

 

Gyertyát milyet vegyek bele? 1000 ft-os ngk-t 2 pólusút? Vagy valami spécit? Eddig a szervíz könyve szerint 30e km-enként ngk ment bele.

Előzmény: t.lantos (23997)
t.lantos Creative Commons License 2017.01.26 0 0 23997

Adtam az autóval egyutt. Ugy korrekt.

Előzmény: tzsolti87 (23995)
t.lantos Creative Commons License 2017.01.26 0 0 23996

Jelentem, kiegett az izzo. Es rosszul emlékeztem, H7 a Corolla is. A kezem szetszedi, szar hozzaferni.

Előzmény: t.lantos (23989)
tzsolti87 Creative Commons License 2017.01.26 0 0 23995

Olyan lehet hogy a 10w40 után az 5w30-at elkezdi enni? Szervízkönyvét gondosan (ha nem is márkaszervízben) de vezették. 5w30 vagy 40 volt az első pár cserekor, aztán olyan 70-90e km környékétől 10w40-et kapott. 105e km-nél kapott váltó olaj cserét, mikor megvettük 183e volt benne, motor és váltó olaj cserével kezdtünk.

Nyári kerék szetted nem maradt gondolom az Almeráról véletlen se:)

Előzmény: t.lantos (23994)
t.lantos Creative Commons License 2017.01.26 0 0 23994

A valtoproblemak szerintem onnan jonnek, hogy miutan letelik a garancia, jellemzoen nem mennek markaszervizbe, es igy kimarad par dolog.

Pl. a valtoolaj csereje 90-100e km kornyeken. En beleraktam a gyari 75w80-as olajat, es nem is volt baja a valtonak soha. Ami mellesleg japan, nem francia.

Előzmény: tzsolti87 (23991)
t.lantos Creative Commons License 2017.01.26 0 0 23993

En 5w30-at hasznaltam, es nem fogyott soha.

190e km utan sem.

Előzmény: tzsolti87 (23992)
tzsolti87 Creative Commons License 2017.01.26 0 0 23992

Ez a váltó nagy szívfájdalmam, após T22-es Avensisében is sokkal jobbnak találom, pedig abban 500k km van :D 

Na mindegy, következő autómat csak akkor veszem meg ha marha jó váltója van, és jó zajszigetelése :) De egyenlőre az Almi marad sokáig ha nem lesz nyűgös.

 

Olajcsere most tavasszal esedékes lesz. Az a fura hogy nyáron nem ette az olajat, 2200km oda vissza Görögország, 120-140-eket lazán mentünk, semmi. Jött a hideg, a kemény mínuszok (kevés kivételtől eltekintve nem városi autó), és fogyott belőle. Szerintem vagy fél liter utána lett töltve még nov. környékén, de most megint minimum közelében a nívó.... 10W40 castrol volt benne, remélem nem hamis...

Most mi menjen bele, 5W40? Melyik márka?

Előzmény: tzsolti87 (23991)
tzsolti87 Creative Commons License 2017.01.26 0 0 23991

Nekem érzésre az Almerából egy kis vas hiányzik még egyébként. A váltó kapcsán azt érzem hogy nem túl masszív szerkezet, kicsit franciás (bár lehet annak a következménye hogy a facebook-os csopiban is riogatnak hogy szar a váltó, szétesik stb)....

Vezettem H Astrát, az mint ha egy tank lett volna :) Bár valahogy a Nissanba jobb volt beülni, kicsit élettel telibb a vas. Ami nagyon zavar az Almerában az a zajszigetelés, illetve annak kb. teljes hiánya. Ha már relative keveset forog, legalább csendes lehetne. Egyszer ültem (pályáztunk) egy 1,4-es Corollával, az se csendesebb feltétlen, talán a motorja volt hangos (4000 rpm/130 körül), de a többi (futómű, szél) talán jobb volt. 

Nagyon kicsi a hátsó lábtér, az a fura hogy szülők Ignisébe nagyjából hosszban úgy fértem el mint az Almerába, pedig hát tengelytávba 20 centi difi óriási (tudom, magasabb építés előnye).

Az első 3 fokozat lehetne rövidebb talán, akkor nem lenne ez az oda lépek és semmi nem történik effekt :D

Előzmény: t.lantos (23989)
t.lantos Creative Commons License 2017.01.26 0 0 23990

A Nissan nem Opel vagy vw, hogy a fapadban meg egy klima se legyen. Bar letezett klimatlan N16 is.

A gyari alkatreszkatalogus megmondja ezeket az adatokat.

Előzmény: tzsolti87 (23988)
t.lantos Creative Commons License 2017.01.26 0 0 23989

Almera N16 facelift, 1.5 benzin, 98LE

vs

Corolla E12 facelift, 1.4 benzin, 97LE

 

A Corolla 3 ajtos, az Almera pedig 5 ajtos, de erdemben egyiknel sincs lenyegi elteres a 3 es az 5 ajtosok kozott.

Azonos kategóriában versenyeznek, igy teljesen jól osszehasonlithatok.

 

Motorikusan elvileg hasonlok (4 henger, valtozo szelepvezerles, hasonlo teljesitmeny), de a valto miatt teljesen mas.

A Corolla fokozatai rovidek, a Nissan valtoja sokkal hosszabb. Orszaguton, autopalyan ez egyertelmuen elony, varosban megszokást igenyel.

 

Meretuk is hasonlo, de a Corolla tengelytavja kb 6 centivel hosszabb. Cserebe a csomagtarto jelentosen kisebb, 355 liter helyett csak 289 liter. Latvanyos, es erezheto. A Corolla tankja is kisebb 5 literrel.

 

Alapesetben a gumimeretuk is hasonlo, esetemben telen teljesen egyforma, 195/60R15 volt (nyaron a Nissan 195/55R16-ot hordott). A futomu viszont egeszen mas.

A Nissan futomuve sokkal kemenyebb (az is igaz, hogy az enyémben eleve mas hangolasu volt, mint az N16-ok 99%-nak). A fekvorendoron nagyobbat dob, a kátyúkban jobbat út es zorog, viszont a kanyarsabilitasa sokkal jobb. A Corolla futomuvel lagyabb, komfortosabb hangolasu, viszont sokkal jobban billeg. A komfortossagat birom, de a kanyarvadaszatot ki kell hagyni vele.

 

Anyaghasznalatban altalaban a Corolla minosegibb, puhabb (muszerfal, karpitok, belso ter). A muszerfalvilagitas viszont utalatos. Megoldhato, daceras a fenyeroallitas, es ami nappal jo, az ejszaka vakit. Thx to optitron. Az Almera vilagitasa este jo, nappal meg nem latszik, cserebe a muszer nappal is latszik, mivel oda van rajzolva rendesen.

Bar az Almera lampajaval voltak korabban gondok, az enyémmel semmi baj nem volt, es azert a 2 H7 jobb, mint az 1 H4.

 

Biztonsag teren az enyém jól el volt eresztve, igy abban egyformak (4 tarcsafek, abs, 4 legzsak).

A felszereltsegi szint nagyon elter, mivel a Corollank fapad, az Almeram pedig a legnagyobb felszereltseg volt.

 

Arban egyertelmuen a Nissan volt a nyero.
A Corolla 2004-ben 3 ajtoskent akcióban 3.5m ft-ba kerult (+metalfeny)

Az Almera ugyanekkor 3 ajtoskent 3.3m ft lett volna alaparon.

Mindkét modellt 2006-ban futtattak ki.

A Corolla kesobb sem lett ennel olcsobb, az Almera viszont jelentosen. 2.8m-ert el lehetett hozni egy 3 ajtóst. Igaz, ilyen nem nagyon volt, de az 4/5 ajtos mindkét marka eseteben nagyjából ugyanannyival volt dragabb. Igy az arelony bizony tobb, mint 500e ft volt a Nissan javara. En ezt inkabb felszereltsegre valtottam, de meg igy is olcsobb volt az 5 ajtos legjobban felszerelt, mint a Corollabol a legolcsobb 3 ajtos fapad.

Igy nem volt kerdes, hogy melyiket valasztom.

Kulsore nekem tetszik mindketto, de a Nissan nagyobbnak erzodik.

Jelentos problema egyik autóval sem volt, bar a Corollaban kirívóan alacsony a futasteljesitmeny.

 

Osszessegeben a Corolla nem jobb annyival, mint amennyivel dragabb, viszont a Nissanban tobb hasznos otlet es kevesebb bosszanto reszlet volt. Es nagyobb csomagtarto. Ami adott esetben roppant hasznos tud lenni.

 

Igy hirtelen ennyi jutott az eszembe.

Előzmény: tzsolti87 (23985)
tzsolti87 Creative Commons License 2017.01.26 0 0 23988

Nekem a fapados az, amiben semmi nincs. :D 

Szervó, klíma, el. tükör, el. ablak van benne, egyedül abs hiányzik, mi más kéne még?:D (oké, 50 paci pluszban).

Most hogy 100-as naftával kezdtem el etetni zabál mint az állat, bár mondjuk hideg is van. Most nekem is megeszi a 7-et is.

 

Szal ezek az adatok honnan jönnek? Szervíz történeted nincs rá? :DD

 

Várom a kimerítő összehasonlító tesztet :) E12-őt néztem pont az Almera előtt, csak nagyon drága vt:S

Előzmény: t.lantos (23987)
t.lantos Creative Commons License 2017.01.26 0 0 23987

4 ajtos 1.5 benzin, fekete szinben

Meglehetosen fapados, fenyezett elektromos tukor, taviranyitos kozponti zar, 2 elektromos ablak, manualis klima.

Abs sincs.

 

Előzmény: tzsolti87 (23985)
t.lantos Creative Commons License 2017.01.26 0 0 23986

Hasznalt, benzines, es szerintem 2 szemelyes lesz, bar meg az is megeshet, hogy lesz benne meg 1 pad. Majd amit talalok.

Előzmény: ms1964.2 (23982)
tzsolti87 Creative Commons License 2017.01.26 0 0 23985

Wow, ezt honnan tudod lekérdezni? Mi mást tud még a varázs gömböd?:D

 

Igen, örülnék egy alapos összehasonlításnak :) Ennyira gagyi az N16?:D

Előzmény: t.lantos (23984)
t.lantos Creative Commons License 2017.01.26 0 0 23984

2003 08-as gyartassal mi mas lenne? :)

 

1.4 97LE. Eg es fold a ket auto (de ezt eddig is tudtam). Irjak ide kimerito osszehasonlito elemzest?

Előzmény: tzsolti87 (23983)
tzsolti87 Creative Commons License 2017.01.25 0 0 23983

Milyen moci van az E12-ben amit hajtassz? Engem érdekelne a véleményed, milyennek látod a két autót (E12 vs N16) egymással szemben :)

 

Alváz számom: SJNBAAN16U0440705 

Ez is gondolom normális hogy euro3-as. Az Ignis bezzeg eur4-es ebben az évjáratban már :S

Előzmény: t.lantos (23981)
ms1964.2 Creative Commons License 2017.01.25 0 0 23982

Diesel, gondolom. Hány személyes kivitel? Új?

Előzmény: t.lantos (23981)
t.lantos Creative Commons License 2017.01.25 0 0 23981

Meg egy honapig egy E12 Corollat. Szerencsere volt mit kolcsonkerni.

Kesobb meg ki tudja, de a legnagyobb sansza egy ON-nak van, egy NV200 szemelyeben.

Előzmény: ms1964.2 (23980)
ms1964.2 Creative Commons License 2017.01.25 0 0 23980

T.lantos kolléga! 

Eladtad az almerat? Mit hajtasz most?

Előzmény: t.lantos (23979)
t.lantos Creative Commons License 2017.01.24 0 0 23979

az

Előzmény: t.lantos (23978)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!