Feleségem K12-es Micra-jába első lambdaszondát kellene cserélni, hibakód alapján.
Mindenkitől azt a tanácsot kaptam, hogy csakis gyárit vegyek, mert az utángyártott nem lesz jó!
Mit szól ehhez, illetve tudnál a beszerzésben segíteni?
Most is valami utángyárott és már cseredarab van benne, kivetettem...szerelő szerint ezt a márkát leginkább Suzukikhoz szokták használni... (talán NTK)
Ez megerősíteni látszik a fenti tanácsokat...
Gyárira én DENSO-ra kaptam árat, ugyanakkor számos oldalon rákeresve főként Bosch-t dob ki a kereső erre a modellre, akár gyári alkatrészkóddal is...
Kezdek elbizonytalanodni, nem akarok csere-berét fölöslegesen...
Megvettem volna korrekt módon én is legfeljebb :DD
Mennyiért ment el amúgy ha nem titok?
Akarok nyári szettet én is alá, de egyrészt nem találok használt szettet, másrészt ha van is, akkor a 4 felnin 6 féle gumi van... nem jó előjel... marad az új gumi+használt acélfelni keresés, de ez bele fog kerülni vagy 80k-ba :S
Gyertyát milyet vegyek bele? 1000 ft-os ngk-t 2 pólusút? Vagy valami spécit? Eddig a szervíz könyve szerint 30e km-enként ngk ment bele.
Olyan lehet hogy a 10w40 után az 5w30-at elkezdi enni? Szervízkönyvét gondosan (ha nem is márkaszervízben) de vezették. 5w30 vagy 40 volt az első pár cserekor, aztán olyan 70-90e km környékétől 10w40-et kapott. 105e km-nél kapott váltó olaj cserét, mikor megvettük 183e volt benne, motor és váltó olaj cserével kezdtünk.
Nyári kerék szetted nem maradt gondolom az Almeráról véletlen se:)
A valtoproblemak szerintem onnan jonnek, hogy miutan letelik a garancia, jellemzoen nem mennek markaszervizbe, es igy kimarad par dolog.
Pl. a valtoolaj csereje 90-100e km kornyeken. En beleraktam a gyari 75w80-as olajat, es nem is volt baja a valtonak soha. Ami mellesleg japan, nem francia.
Ez a váltó nagy szívfájdalmam, após T22-es Avensisében is sokkal jobbnak találom, pedig abban 500k km van :D
Na mindegy, következő autómat csak akkor veszem meg ha marha jó váltója van, és jó zajszigetelése :) De egyenlőre az Almi marad sokáig ha nem lesz nyűgös.
Olajcsere most tavasszal esedékes lesz. Az a fura hogy nyáron nem ette az olajat, 2200km oda vissza Görögország, 120-140-eket lazán mentünk, semmi. Jött a hideg, a kemény mínuszok (kevés kivételtől eltekintve nem városi autó), és fogyott belőle. Szerintem vagy fél liter utána lett töltve még nov. környékén, de most megint minimum közelében a nívó.... 10W40 castrol volt benne, remélem nem hamis...
Nekem érzésre az Almerából egy kis vas hiányzik még egyébként. A váltó kapcsán azt érzem hogy nem túl masszív szerkezet, kicsit franciás (bár lehet annak a következménye hogy a facebook-os csopiban is riogatnak hogy szar a váltó, szétesik stb)....
Vezettem H Astrát, az mint ha egy tank lett volna :) Bár valahogy a Nissanba jobb volt beülni, kicsit élettel telibb a vas. Ami nagyon zavar az Almerában az a zajszigetelés, illetve annak kb. teljes hiánya. Ha már relative keveset forog, legalább csendes lehetne. Egyszer ültem (pályáztunk) egy 1,4-es Corollával, az se csendesebb feltétlen, talán a motorja volt hangos (4000 rpm/130 körül), de a többi (futómű, szél) talán jobb volt.
Nagyon kicsi a hátsó lábtér, az a fura hogy szülők Ignisébe nagyjából hosszban úgy fértem el mint az Almerába, pedig hát tengelytávba 20 centi difi óriási (tudom, magasabb építés előnye).
Az első 3 fokozat lehetne rövidebb talán, akkor nem lenne ez az oda lépek és semmi nem történik effekt :D
A Corolla 3 ajtos, az Almera pedig 5 ajtos, de erdemben egyiknel sincs lenyegi elteres a 3 es az 5 ajtosok kozott.
Azonos kategóriában versenyeznek, igy teljesen jól osszehasonlithatok.
Motorikusan elvileg hasonlok (4 henger, valtozo szelepvezerles, hasonlo teljesitmeny), de a valto miatt teljesen mas.
A Corolla fokozatai rovidek, a Nissan valtoja sokkal hosszabb. Orszaguton, autopalyan ez egyertelmuen elony, varosban megszokást igenyel.
Meretuk is hasonlo, de a Corolla tengelytavja kb 6 centivel hosszabb. Cserebe a csomagtarto jelentosen kisebb, 355 liter helyett csak 289 liter. Latvanyos, es erezheto. A Corolla tankja is kisebb 5 literrel.
Alapesetben a gumimeretuk is hasonlo, esetemben telen teljesen egyforma, 195/60R15 volt (nyaron a Nissan 195/55R16-ot hordott). A futomu viszont egeszen mas.
A Nissan futomuve sokkal kemenyebb (az is igaz, hogy az enyémben eleve mas hangolasu volt, mint az N16-ok 99%-nak). A fekvorendoron nagyobbat dob, a kátyúkban jobbat út es zorog, viszont a kanyarsabilitasa sokkal jobb. A Corolla futomuvel lagyabb, komfortosabb hangolasu, viszont sokkal jobban billeg. A komfortossagat birom, de a kanyarvadaszatot ki kell hagyni vele.
Anyaghasznalatban altalaban a Corolla minosegibb, puhabb (muszerfal, karpitok, belso ter). A muszerfalvilagitas viszont utalatos. Megoldhato, daceras a fenyeroallitas, es ami nappal jo, az ejszaka vakit. Thx to optitron. Az Almera vilagitasa este jo, nappal meg nem latszik, cserebe a muszer nappal is latszik, mivel oda van rajzolva rendesen.
Bar az Almera lampajaval voltak korabban gondok, az enyémmel semmi baj nem volt, es azert a 2 H7 jobb, mint az 1 H4.
Biztonsag teren az enyém jól el volt eresztve, igy abban egyformak (4 tarcsafek, abs, 4 legzsak).
A felszereltsegi szint nagyon elter, mivel a Corollank fapad, az Almeram pedig a legnagyobb felszereltseg volt.
Arban egyertelmuen a Nissan volt a nyero. A Corolla 2004-ben 3 ajtoskent akcióban 3.5m ft-ba kerult (+metalfeny)
Az Almera ugyanekkor 3 ajtoskent 3.3m ft lett volna alaparon.
Mindkét modellt 2006-ban futtattak ki.
A Corolla kesobb sem lett ennel olcsobb, az Almera viszont jelentosen. 2.8m-ert el lehetett hozni egy 3 ajtóst. Igaz, ilyen nem nagyon volt, de az 4/5 ajtos mindkét marka eseteben nagyjából ugyanannyival volt dragabb. Igy az arelony bizony tobb, mint 500e ft volt a Nissan javara. En ezt inkabb felszereltsegre valtottam, de meg igy is olcsobb volt az 5 ajtos legjobban felszerelt, mint a Corollabol a legolcsobb 3 ajtos fapad.
Igy nem volt kerdes, hogy melyiket valasztom.
Kulsore nekem tetszik mindketto, de a Nissan nagyobbnak erzodik.
Jelentos problema egyik autóval sem volt, bar a Corollaban kirívóan alacsony a futasteljesitmeny.
Osszessegeben a Corolla nem jobb annyival, mint amennyivel dragabb, viszont a Nissanban tobb hasznos otlet es kevesebb bosszanto reszlet volt. Es nagyobb csomagtarto. Ami adott esetben roppant hasznos tud lenni.