Igen, előbb-utóbb útnak kell indulnom tapasztalatot szerezni. Lehet itt megköveznek érte, de nekem a Laguna mindig tetszett, még ha a második széria hulladék is volt. A harmadik széria meg elvileg jól összerakott, de ez balszerencse kérdése is, hogy ki mit fog ki.
Nem fogom erőltetni a középkategóriát, csak kíváncsiskodtam, hátha érdemes lenne agyalni ebbe az irányba. Szerintem bármilyen autóval mellé lehet nyúlni, még egy Toyota vagy Honda is lehet szívás, ha nem figyel az ember, ezért kell fórumokat olvasgatni, mert jobban képet kap az ember, hogy melyik típusnak vállalhatóbb a nyűgje, mert az mindegyiknek van kisebb vagy nagyobb.
Elég hamar eljutottunk a 'prémium közép'-től, a kompaktig....
Ha nincs kellő mennyiségű, ne adj isten, havonta újratermelődő, $$$$hegy, akkor, lehet, hogy nem kéne erőltetni az ún. Alfa Romeo-t..... úgy is csak egy túldizájnolt Fiat😉
TSak a borítékol6ó csalódástól / frusztrációtól próbállak megóvni....
A szerencsére bízom magam, ha esetleg tényleg lenne egy jó állapotú elérhető áron, meg fogom nézni, igazából még nem is ültem ilyenben, de nagyobb valószínűséggel fogok a sima 1.4 Bravo mellett voksolni és kerülni a GM alkatrészeket. A Lineával csak annyi bajom, hogy nem tetszik, tipikus török szedán kisautó alapon, de családi autónak végülis lehet jó a nagy csomagtartó miatt, csak gyomor kell hozzá, bár nem annyi, mint mondjuk egy Thalia-hoz.
....még valami: a 159ben lévő 4 hengeres benzintemetők hengerfeje olasz. Az alja sajnos , GM eredetű= nullkilóméteresen bontóérett🤔🤣 Ha találsz, _nem_ szétütött / leélt darabot, és nincsenek elvárásaid , menetteljesítmények terén, akkor együtt lehet élni, TSaládi közlekedőedényként - esztétikus tárgyként - szép szoborként mezelve, a Fiat 159-et.
Úgy vélem, a hozzaszólás alapján, inkább realista vagy mint álmodozó. Ez egy nagyon örvendetes hozzáálláß, amennyiben, magyar átlagkeresetből kell , otthont teremteni és családot fenntartani.
Több helyen is találtam tapasztalatot végül, főleg Opeleknél jeleztek problémákat ezzel az 1.8-as motorral, nem katasztrófa, de nem is ilyen az igazán jó, valakinek elmegy 3-400 ezret hiba nélkül, valakinek pedig már 100 ezernél vezérlés gondok, nyilván a karbantartástól is függ ( pl. olajminőség), de tényleg nagy szerencsémnek kellene lennie, hogy találjak majd egy szép példányt 1,5 - 2 m körül, olasz házon belül lehet jobban járok majd egy sima 1.4-es Bravóval átlagkereset mellett, ott tervezhetőbbek a kiadások.
Amig nem sikerül valami értelmes eszközt keritenem, rövid leszek- aprócska telefonon vadászom a karaktereket...
. A Fiat 159ből, valóban, a legegyszerűbb darab , a legkisebb probléma generátor. Tudomásul kell(ene) venni ....hogy ezek bizony már erősen a fogyasztói társadalom termékei....nem az örök élet plusz 1 nap szellemisége lengi őket körül....
Kb. 1 éve láttam egy ilyen 159et, ami neked talán megfelelt volna. Sima 1.8as motor. Végig fedett helyen állt, mivel szalonautó volt, bemutató darab. Talán , ha 10 ezer km volt a kocsiban.... Gyári védőcsomagolás a két első ülés kivételével mindenhol stb...
Gyakorlatilag új volt az autó.
Persze, itthoni forgalomba helyezéssel, ez a konkrét példány, nem állt meg, 1.75m ftból.... 😎
A platform közös. Hogy minisuv lesz vagy inkább szedán magasságú azt én a képekről nem nagyon látom. A gumik ballonossága alapján én inkább a Mito és a Giulietta közé tenném be méretre, akkor viszont bőven alatta marad magasságban Renegade-nak meg az 500X-nek - még ha a padlólemez ugyanaz is.
Napi szinten rövid távok lennének munkahelyre, kb. 20 km. Éves szinten 15.000 km az, amit biztosan meg szoktam tenni és mivel nagy változásokat nem terveztem, ez sokáig így is marad. Családi autót szeretnénk 2 gyermek mellé, ami megbízhatóan teszi dolgát. Eladásban nem is gondolkodok, ha stabilan működik, nálam bármeddig maradhat, mivel sokkal szebbet úgysem lehet venni, a kopó alkatrészek nem zavarnak, csak az olyan hibáktól félek, amik szinte megoldhatatlanok, sajnos ilyenből más márkákkal van tapasztalat. A 159 1.8 szívó benzines változatáról szinte csak külföldi fórumokon írnak, de részletes tapasztalatot nem találtam, annyit írnak, hogy ez a legegyszerűbb változat, a váltója is stabilabb, mint az 1.9 vagy 2.2 Jts benzinesé. Gondolatom szerint, ha ez a motor Opel származék, akkor előjöhet itt is a vezérlésmódosító kerék hibája/olajfogyasztás/motorvezérlő hibák. Konkrétan ilyen hibákról sehol sem találtam írást az Alfa esetében, csak én agyaltam rajta.
Ha erre cserélik le a MiTo-t én erősen fogok tapsolni, főleg ha ennek a mérete is ahhoz igazodik majd. És mivel az 500x alapjaira épül így nem lesz nagydarab, szóval nem tudom mire alapozod a tankot. :P