4 mm? Szép :) A préssávra emlékszel esetleg, milyen lett? Vagy milyenre kérted :)
Nekem 4,4mm és mindenféle intézkedéseket kellett hoznom, hogy ne csörögjön. Bár van benne erő, az tény! Gyanítom, hogy a préssáv nem megfelelő volta miatt nem megfelelően fut le az égés nagy terheléskor.
Állítólag Kecskeméten csináltatja valahol. Esetleg valakinek helyismerete van, ki lehet az ottani gépműhelyes vállalkozó?
Másik infóm, hogy gyári csapágyakkal csináltatott egy szériát, amíg el nem fogyott. Egy éve az került 60 ezerbe. 40 ezerbe meg a mai csapágy, amit nem tudok, mi. Lehet, hogy KOYO. Vagy KOJO. :D Egyébként szerintem tökmindegy. Ha valaki nem versenyzik vele és/vagy nem használja naponta, akkor akármilyen főtengely is kibír 100 ezret. És szerintem egy átlag mai wartburgos 10 év alatt se megy már 100 ezret.
Én 2016-ban újittattam fel az enyémet, én is vittem a csapágyakat, de már nem emlékszem mennyiért csinálták meg. Azóta ment a motor kb 30ezret, és volt cserélve az első főtengely csapágy.
En vagy 8-10 eve ujittattam fel fotengot a Klauzar teri muhelyukben. Akkor ugy 20...25 ezer volt azzal, hogy a negy koyo fotengo csapagyat adtam hozza. Hogy most mennyi lehet. Talan ugy 35 korul.
Egyszerubb muhelyre bizni, ott sokbol valogatnak figyelembe veve az illesztest.
Legjobb megvenni elore a fotengo csapagyakat es kerni a berakasukat felujitas soran. A csapagyak palastjat filccel alairtam es lecelluxoztam... a fotengore szerelve vissza is kaptam oket rendben. :-)
A hajtokar felso furathoz adjak az illesztett tugorgot radrotozva. Felcserelni nem szabad oket.
Ha nem adsz nekik saját csapágyat és nem szólsz hogy azt kéred bele akkor Mihályfiék is orosz csapágyakat tesznek a minőségi felújított főtengelybe. Van náluk minőségi meg kevésbé az. A kevésbé minőségi nem tudom milyen csapágyakat kap. Nem tudom mennyi a Zsombinál, de lehet hogy ő kap mennyiségi kedvezményt így tudja hasonló áron adni, mintha te bemész utcáról a Mihályfiba. És Zsombinál előny, hogy egyből lesz alkatrészed, míg a Mihályfiéknál 2-3 nap (kivéve ha jó neked polcról egy nem saját csapágyas cucc mert akkor rögötn kapsz itt is!!). De nem akarom én itt reklámozni a Zsombit, mert én is mindig a Mihályfiékhoz megyek.
Gondolom azért van ez, mert a Koyo az biztos jó (hiszen ezért Ko-jó :D), a kínai meg csak lehet hogy jó. Meg ha nem muszáj akkor nem is kell támogatni a kínai ipart, bőven elég így is hogy mindent ott gyártanak.
Sokan túlgondolják a KOYO csapágyakat, egy forinttal sem ér többet a többinél. Létezik kínai KBS, olcsó, de nagyon jó. Sok év tapasztalatából mondom. Szerintem többet bír, mint egy koyo vagy fag.
Drága és ki tudja milyen csapágyakkal rakják össze. Jobban jársz, ha a Mihályfi gépműhelybe viszed. Lehet a Zsombiék is ott csináltatják meg. Én vittem az SKF főtengely csapágyakat, mert voltak itthon. Valójában nem a hajtókarokkal szokott a baj lenni, hanem az ékszíjtárcsa felőli csapággyal. Hamar megadja magát. Meg tud szorulni. Ha javasolhatom, c4-es csapágyakkal rakasd össze, vagy pedig P6 futáspontos csapággyal. Drágább, de a gyári csapágy sem diszkont tucatcsapágy.
Nincs felirat a hátsó ablakon. Az enyém 70 február másodikai üzembehelyezésű, már 05-ös alvázszámmal, úgyhogy tele van 69-es alkatrésszel. A motor is 04-es sorszámú, de már telisonkás főtengővel, 40-es karbival.
Olyan volt az elso Wartink, 1970 aprilisi. Muszerfalon egy nagy, ket kicsi ora, szivargyujto. Hatso ablakban lent, kozepen szurkeskek felirat, talan "Wartburg". Felirat megvan? Vagy belulrol levakartak, ahogy mi is annak idejen? 10 ev utan eladtuk, az uj tulaj hamarosan megboritotta a kocsit. Szomoru veg egy remek kocsinak...
Az egykori Barkaszom hengerfejét síkba köszörültettem gépműhellyel. A blokk tetejét saját magam ellenőriztem, aztán úgy döntöttem, hogy nem kell hozzányúlni. A hengerfejből ha jól emlékszem 4mm lett lemunkálva. A legolcsóbb tömítéssel raktam össze, mellőztem mindenféle kencét. Így is adtam el néhány év múlva, pedig kapott hőterhelést a bejáratás alatt. (Szoros illesztésre lett fúrva, a dugattyú enyhe kocogtatással ment át a hengeren. A gyűrűhézagot 0,1mm-re állítottam. Az első 1.000 Km-en erősen melegedett, de aztán elég erős lett.)
Erdemes akkor korben kivul is. Nem szep latvany, amikor gyongyozik kivul korben, meg akkor is, ha a hf-et rendben nyomatekra huztak.
Irjak, hogy szarazon kell feltenni a hf tomitest paszta nelkul. Nekem mindig gyongyozott. S hogy felsul a tomites a blokkra es a hf-re, ezt is irtak. Szetszedeskor kíderult, es sem tortenik meg rendben. No, ekkor dontottem vmi kenheto anyag mellett. :-)
Mondjuk én nem gondoltam túl a dolgot és 10 év alatt egyszer sem kellett leszedni a hengerfejet. Semmi gond nem volt vele. Igaz leszedésnél biztos szidkozodtam volna, ugyanis én a sima bolti 1000Ft körüli (2011-ben) szürke színű és acél tűzkarikás tömítést használtam Hermetic-el, ami már nem kapható (sokak szerint nem is baj :) ). Pedig még tuningolva is lett a motor (kompresszió).
Legyen sík a blokk és a fej is. Legyen tiszta a blokk és a fej is. Fontos a jó lehúzási sorrend és nyomaték,csavarok vagy újak, vagy jók (nincsenek szétnyúlva). Illetve a melegedés utáni utánhúzás, vagy akár 1000km múlvai utánellenőrzés.
Én nem vagyok akkora pró, hogy megmondjam hogy érdemes-e paszta nélkül összerakni, de ha már vannak ilyen paszták én inkább használnám. Megkérdeztem noszkovonye-t, aki a legnagyobb wartburgos akit csak ismerek, és megnézte: Loctite MR5972 amit használtunk eddig megelégedéssel. Boltot nem tudok mondani, de az interneten lehet rendelni.
Akkor semmiképp se szárazon tegyem fel? Ennek a Loctite pasztának mi a megnevezése és merre kapni? Valami szilikonos pasztám van, amivel a blokkot raktam össze.
Szia! Nekem teljesen hibátlan vele az autó, de a noszkovonye által felfedezett Loctite tömítőpasztával lett felrakva. Külön rendeltem extra vastag kb. 2 mm-est, akkor még olcsóbb volt emlékeim szerint.
Káros tér mérésnek hívják. Egyébként én ennél a cégnél többször gyártattam már tömítést, jó áron, jól és gyorsan dolgoznak, szóval a drágább sem azért annyi mert le akarnak húzni! Sokkal inkább a felhasznált anyagokat ők is pénzért vásárolják.
Solct javaslatat tudom emliteni az ugyben. Celszeruen domborura hajlitott masfeles forrasztohuzal domborodo veget bedugni a gyertyanyilason at, es kivett tobbi gyertya mellett atforgatni a fotengelyt. A holtponton atfordulo dugo ellapitja a huzalt, es lemerheto rola igy a tavolsag a dugo es az egester kozott, az a tavolsag, amikor a dugo felso holtpontban van. Remelhetoleg megmutatja azt is, ha a dugo netan hozzaer a tuzkarikahoz.