Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pappgyerek Creative Commons License 2021.01.25 0 0 149662

Érdekel milyen az a bowdenes előgyújtás állítód.

Előzmény: noszkovonye (149655)
pappgyerek Creative Commons License 2021.01.25 0 0 149661

Az engem is érdekelne, hol. Merthogy Kecskeméten lakom én is, de nem tudom ki csinálja.Amúgy a telisonkás főtengellyel csörgősebb bármilyen konfiguráció. Nekem 75,5 furattal, szélesített felömlőkkel és kipufogóval, 4mm hf minusszal, 4,2mm előgyújtással, Jikov 145140 főfuvi, 180186 féklevegőmindíg csörög melegen. Termosztátot berakom és felforr a víz úgy melegszik. Raktam fel egy szolídabb hengerfejet és már nem csörög annyira és jobb is.

Előzmény: noszkovonye (149651)
dstr Creative Commons License 2021.01.25 0 1 149660

Nekem kb. 1mm volt a rés egyenletesen. Viszont én a csörgést az egytorkú, gyári fúvókázású BVF karbira fogtam. Lehet, hogy tévesen gyanúsítgattam szegényt :o)

A melegedéssel pedig a bejáratás után semmi gondom nem volt. Itt egy példa, hogy mennyire nem:

2017 augusztusában körbejártuk vele Magyarországot - érintettük a keszthelyi TWK találkozót is - teljesen telepakolva. 6 fő az utastérben, a csomagtérben pedig sátrak, gumicsónak, 50 l-es hűtőszekrény, miazmás. Dömösön a hegyekben szétrepült a ventilátor. A nyár egyik legmelegebb napján így megpakolva minden gond nélkül megtette a Dömös - Mátészalka útvonalat a 4-es főúton. Úgy, hogy nem csak Budapestet szeltük keresztül, hanem Debrecent is, mert ott raktuk ki az egyik utast. Igaz, a városokban a lámpák előtt jó előre levettem a gyújtást, és hosszasan gurultam. Úgysincs kormányszervó meg fékszervó, sőt kormányzár sincs, viszont van szabadonfutó! :o)

Előzmény: Billzzz (149658)
Billzzz Creative Commons License 2021.01.25 0 0 149659

Ki tántorított el a további posztolgatástól? Solct?

Előzmény: dstr (149654)
Billzzz Creative Commons License 2021.01.25 0 0 149658

Nem ideális ha egy az egyben a dugattyú görbületét követed le. A préssávnak szélesedni kell az égéstér közepe (gyertya) felé. Ha pontosan párhuzamos a dugattyú vonalával, akkor biztony csörgős lesz és melegedésre is hajlamosabb!

Nekem egyébként 0,9-1,1mm volt a présrés ónnal mérve.

Így néz ki a fej:

Előzmény: dstr (149654)
Billzzz Creative Commons License 2021.01.25 0 0 149657

Nekem is mondták itt, hogy ha nincs gondom a kocsival, akkor miért szedem le a fejet. (persze mert takarékosabb és erősebb autót akartam. :) ) Meg hogy sosem lesz olyan jó, mint előtte. Olyan jó nem is lett, csak jobb. :) 9 év alatt egyszer sem kellett a fejhez nyúlnom. Ez alatt 60E km-t mentem vele.

Előzmény: dstr (149654)
Billzzz Creative Commons License 2021.01.25 0 0 149656

Nekem 4,1mm volt Zöldiről szedve. Csörgésem nem volt vele, de emelkedőn ha csak az első torok volt fullra nyitva, akkor néha cicergett picit, de ezen a nagyobb gázadás és a második torok niytása mindig segített. Eltűnt a ciripelés is.

Előzmény: noszkovonye (149652)
noszkovonye Creative Commons License 2021.01.25 0 2 149655

Elég vékony lett, és keskenyebb is, mint a blokk befoglaló mérete. Mégsem ereszt, másfél éve fenn van, azóta mentem vagy 15 ezret már, pedig mennyien beszóltak miatta!

Igen, kicsi előgyújtás is segít, csak úgy kisebb az erő is :) nagy előgyújtással viszont szinte szárnyal (úgy tapasztaltam, hogy csak nagy előgyújtással jön ki a plusz kompresszió által biztosított pár plusz lóerő)! Ezért próbálok mindig úgy trükközni, hogy az előgyújtás is legyen nagy és menjen is (káposzta és kecske esete). Ehhez építettem kézzel az utastérből (bowdennel) állítható előgyújtást.

Hát annál pontosabb préssávot nem nagyon lehet szerintem se. Viszont az égés optimális lefutásához lehet teljesen másféle kéne, végeselem szimuláció és/vagy többféle préssáv kipróbálása nélkül nem lehet megmondani...

 

"elismert tag" vagyunk páran, akik az ilyenre azt mondjuk: "megmondó ember"! Nekem annakidején azt mondta egy elismert tag, vegyek Matizt a Wartburg helyett, mert nem nekem való :D azóta eltelt 6-7 év és kb. 50 ezer km a 353-asommal

Előzmény: dstr (149654)
dstr Creative Commons License 2021.01.25 0 0 149654

A préssávot én csináltam. Egy ócska dugattyút használtam hozzá. Először kézzel durván kimunkáltam a préssávot, majd a dugattyú tetejére ragasztott csiszolóvászonnal finomítottam. Félkész állapotában bemutattam itt, és akkora lecseszést kaptam az egyik elismert tagtól, hogy nem mertem bemutatni a kész hengerfejet. Pedig szerintem nehéz ettől pontosabban lekövetni a dugattyútető görbületét.

 

Csörgedezett az enyém is. Eleinte semmi előgyújtást nem tűrt el a motor. Volt olyan, hogy megálltam egy "akadály" előtt, alapjáraton pötyögött a motor. Beraktam egyesbe és kiiktattam a szabadonfutót, majd a kuplung felengedésére hátrafelé indult el a Barkas. Hátramenetbe kapcsolva pedig szépen ment előre. Bill Gates módszerrel (újraindítás) megjavult. Magasabb hőértékű gyertyákkal, az elektronikus gyújtással és a prémium benzinnel már tudtam annyi előgyújtást adni neki, hogy ez mégegyszer ne fordulhasson elő.

 

Arra emlékszem még, hogy a hengerfej peremével szinte borotválkozni lehetett, annyira elvékonyult. A tiéd is ilyen?

Előzmény: noszkovonye (149652)
noszkovonye Creative Commons License 2021.01.25 0 0 149653

Mintha Klementinának is az elsőt kellett volna, már beszerelés után! Csilingelt. Klementina, hogy is volt?

Előzmény: Sihuhu (149650)
noszkovonye Creative Commons License 2021.01.25 0 0 149652

4 mm? Szép :) A préssávra emlékszel esetleg, milyen lett? Vagy milyenre kérted :)

Nekem 4,4mm és mindenféle intézkedéseket kellett hoznom, hogy ne csörögjön. Bár van benne erő, az tény! Gyanítom, hogy a préssáv nem megfelelő volta miatt nem megfelelően fut le az égés nagy terheléskor.

Előzmény: dstr (149634)
noszkovonye Creative Commons License 2021.01.25 0 0 149651

Állítólag Kecskeméten csináltatja valahol. Esetleg valakinek helyismerete van, ki lehet az ottani gépműhelyes vállalkozó?

Másik infóm, hogy gyári csapágyakkal csináltatott egy szériát, amíg el nem fogyott. Egy éve az került 60 ezerbe. 40 ezerbe meg a mai csapágy, amit nem tudok, mi. Lehet, hogy KOYO. Vagy KOJO. :D Egyébként szerintem tökmindegy. Ha valaki nem versenyzik vele és/vagy nem használja naponta, akkor akármilyen főtengely is kibír 100 ezret. És szerintem egy átlag mai wartburgos 10 év alatt se megy már 100 ezret.

Előzmény: pappgyerek (149642)
Sihuhu Creative Commons License 2021.01.23 0 1 149650

Nem lett volna jobb cserelni az egesz sort? Vajon miert az adta meg magat elsokent?

Előzmény: pappgyerek (149649)
pappgyerek Creative Commons License 2021.01.22 0 0 149649

 Én 2016-ban újittattam fel az enyémet, én is vittem a csapágyakat, de már nem emlékszem mennyiért csinálták meg. Azóta ment a motor kb 30ezret, és volt cserélve az első főtengely csapágy. 

Előzmény: Sihuhu (149648)
Sihuhu Creative Commons License 2021.01.22 0 0 149648

En vagy 8-10 eve ujittattam fel fotengot a Klauzar teri muhelyukben. Akkor ugy 20...25 ezer volt azzal, hogy a negy koyo fotengo csapagyat adtam hozza. Hogy most mennyi lehet. Talan ugy 35 korul.

 

Egyszerubb muhelyre bizni, ott sokbol valogatnak figyelembe veve az illesztest.

Előzmény: pappgyerek (149647)
pappgyerek Creative Commons License 2021.01.22 0 0 149647

 Egyébként mennyiért újítanak fel most a Mihályfiék főtengelyt?
Amit eddig láttam leggányabb csapágyat az codex :)

Hengergörgős csapággyal is lehet szerintem felújítani, legalábbis MZ 250-be raktam olyat. Sokkal szebben forog a tengő.

Előzmény: Sihuhu (149646)
Sihuhu Creative Commons License 2021.01.22 0 1 149646

Legjobb megvenni elore a fotengo csapagyakat es kerni a berakasukat felujitas soran. A csapagyak palastjat filccel alairtam es lecelluxoztam... a fotengore szerelve vissza is kaptam oket rendben. :-)

 

A hajtokar felso furathoz adjak az illesztett tugorgot radrotozva. Felcserelni nem szabad oket.

Előzmény: Billzzz (149645)
Billzzz Creative Commons License 2021.01.22 0 0 149645

Ha nem adsz nekik saját csapágyat és nem szólsz hogy azt kéred bele akkor Mihályfiék is orosz csapágyakat tesznek a minőségi felújított főtengelybe. Van náluk minőségi meg kevésbé az. A kevésbé minőségi nem tudom milyen csapágyakat kap. Nem tudom mennyi a Zsombinál, de lehet hogy ő kap mennyiségi kedvezményt így tudja hasonló áron adni, mintha te bemész utcáról a Mihályfiba. És Zsombinál előny, hogy egyből lesz alkatrészed, míg a Mihályfiéknál 2-3 nap (kivéve ha jó neked polcról egy nem saját csapágyas cucc mert akkor rögötn kapsz itt is!!). De nem akarom én itt reklámozni a Zsombit, mert én is mindig a Mihályfiékhoz megyek.

Előzmény: pappgyerek (149642)
Klementina1 Creative Commons License 2021.01.21 0 0 149644

Gondolom azért van ez, mert a Koyo az biztos jó (hiszen ezért Ko-jó :D), a kínai meg csak lehet hogy jó. Meg ha nem muszáj akkor nem is kell támogatni a kínai ipart, bőven elég így is hogy mindent ott gyártanak.

Előzmény: pappgyerek (149643)
pappgyerek Creative Commons License 2021.01.20 0 0 149643

Sokan túlgondolják a KOYO csapágyakat, egy forinttal sem ér többet a többinél. Létezik kínai KBS, olcsó, de nagyon jó. Sok év tapasztalatából mondom. Szerintem többet bír, mint egy koyo vagy fag.

 

Előzmény: Pistike3650 (149641)
pappgyerek Creative Commons License 2021.01.20 0 0 149642

Drága és ki tudja milyen csapágyakkal rakják össze. Jobban jársz, ha a Mihályfi gépműhelybe viszed. Lehet a Zsombiék is ott csináltatják meg. Én vittem az SKF főtengely csapágyakat, mert voltak itthon. Valójában nem a hajtókarokkal szokott a baj lenni, hanem az ékszíjtárcsa felőli csapággyal. Hamar megadja magát. Meg tud szorulni. Ha javasolhatom, c4-es csapágyakkal rakasd össze, vagy pedig P6 futáspontos csapággyal. Drágább, de a gyári csapágy sem diszkont tucatcsapágy.

Előzmény: Pistike3650 (149641)
Pistike3650 Creative Commons License 2021.01.20 0 0 149641

Apropó, főtengely!

A zsombi féle főtengelyfelújításról esetleg van tapasztalat? Az enyémet látszólag jól megcsinálták, kérdés, hogy meddig fogja bírni.

dstr Creative Commons License 2021.01.20 0 0 149640

Telesonkás főtengely, 200-as lendkerék és kuplung. Mind gyári, és vadonat új volt. Sőt a dugók is gyári új második túlméretes Megu dugók voltak.

Előzmény: pappgyerek (149637)
Sihuhu Creative Commons License 2021.01.19 0 0 149639

Megvan az adasveteli az eladasrol. Motorszam es alvazszam is 5-el kezdodott.

Előzmény: Pistike3650 (149638)
Pistike3650 Creative Commons License 2021.01.19 0 0 149638

Nincs felirat a hátsó ablakon. Az enyém 70 február másodikai üzembehelyezésű, már 05-ös alvázszámmal, úgyhogy tele van 69-es alkatrésszel. A motor is 04-es sorszámú, de már telisonkás főtengővel, 40-es karbival.

Előzmény: Sihuhu (149636)
pappgyerek Creative Commons License 2021.01.19 0 0 149637

Az a 0,1mm gyűrűhézag meredek :)
Milyen főtengellyel raktad össze? Lendkerék?

 

Előzmény: dstr (149634)
Sihuhu Creative Commons License 2021.01.19 0 0 149636

Olyan volt az elso Wartink, 1970 aprilisi. Muszerfalon egy nagy, ket kicsi ora, szivargyujto. Hatso ablakban lent, kozepen szurkeskek felirat, talan "Wartburg". Felirat megvan? Vagy belulrol levakartak, ahogy mi is annak idejen? 10 ev utan eladtuk, az uj tulaj hamarosan megboritotta a kocsit. Szomoru veg egy remek kocsinak...

Előzmény: Pistike3650 (149635)
Pistike3650 Creative Commons License 2021.01.19 0 1 149635

Köszi az infókat srácok!

 

Egyébként egy 70-es deluxe-ot restaurálok, még sok vele a meló. Amennyit ráérek a dologgal foglalkozni még egy év mire elkészül.

 

Jó gurit mindenkinek!

dstr Creative Commons License 2021.01.19 0 0 149634

Az egykori Barkaszom hengerfejét síkba köszörültettem gépműhellyel. A blokk tetejét saját magam ellenőriztem, aztán úgy döntöttem, hogy nem kell hozzányúlni. A hengerfejből ha jól emlékszem 4mm lett lemunkálva. A legolcsóbb tömítéssel raktam össze, mellőztem mindenféle kencét. Így is adtam el néhány év múlva, pedig kapott hőterhelést a bejáratás alatt. (Szoros illesztésre lett fúrva, a dugattyú enyhe kocogtatással ment át a hengeren. A gyűrűhézagot 0,1mm-re állítottam. Az első 1.000 Km-en erősen melegedett, de aztán elég erős lett.)

Előzmény: Billzzz (149632)
Sihuhu Creative Commons License 2021.01.19 0 0 149633

Erdemes akkor korben kivul is. Nem szep latvany, amikor gyongyozik kivul korben, meg akkor is, ha a hf-et rendben nyomatekra huztak.

 

Irjak, hogy szarazon kell feltenni a hf tomitest paszta nelkul. Nekem mindig gyongyozott. S hogy felsul a tomites  a blokkra es a hf-re, ezt is irtak. Szetszedeskor kíderult, es sem tortenik meg rendben. No, ekkor dontottem vmi kenheto anyag mellett. :-)

Előzmény: pappgyerek (149631)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!