Beszeltem a szerelővel (időhiányában csak ránézett).
Szóval szerinte a vezérlés cserénél sérült meg a blokkban a menet. Ha szerencsém van a hengerfej levétele nélkül orvosolható (esetleg menetjavító vagy nagyobb csavar új menettel), ha nem akkor gépműhely.
Viszont pár hete javítottak egy Fiatot, ahol letörtek/kiestek a csavarok, kifordult a blokk lefelé, az eltörő féltengely szétütötte az olajteknőt. Szerencse a szerencsétlenségben (ha lehe ilyet még mondani) a beforduló, elmozduló motortartó tömb elnyirta a vezérműszij jelentős részét, de a vezérlés nem ugrott át.
Vsz hogy nem lesz egyszerű, de látni kellene, meg persze szerszám,rutin,idő,akarat kérdése.
Leömlő szélső tőcsavarnak szokása tőben törni simán a hőtágulástól, 2 puntómon vettem ki co-val anya ráhegesztésével, egyikhez sem nyúltak előttem csak a gyárban.
Nálad ha valóban a menet van megszakadva majd fel kell fúrni és eggyel nagyobb menetet kell belefúrni, ahhoz nagyobb csavart szerezni, de vsz jobb lenne helicoil menetjavítóval megoldani.
Gány szerelő nagyon el tudja ba rontani.
A jó szerelőnek meg lehet egy egyszerű fél órás meló, vagy 2-3 napos komoly kihívás is.
Tegnap levegőszűrő cserénél megdöbbenve látom, hogy a vezerélés felőli oldalon a motortartó baknál 2 csavar ki van lazulva a blokkból (2-3 mm-t kiállt és könnyen forgatható volt). Gondoltam kilazult vagy a korábbi tulajnál a vezérlés csere után nem húzták meg.
Kivenni ugye a motortató bak nyúlványhoz fogató csavarok miatt nem lehet (csak ha a bakot is kiveszem) igy gondoltam meghúzom. De nem lehet. Olyan mintha a csavar menetes része bele lenne törve a blokkba. Kicsit meg lehet húzni, de utána átfordul.
Még 2 csavar tarja a blokkot és 2 törött.
Kérdéseim:
- ez mennyire gyakori tipushiba (ha az egyáltalán)
- a csavar kivételéhez le kell venni a motortartó bakot és gondolom a vezérlés melletti öntvénytömböt is el kell távolítani a maradék 2 jó csavar eltávolításával.
Igy elnézve ez nem otthoni feladat lesz. Szerintetek ki kell venni hozzá a blokkot vagy a szűkhelyen ki lehet csavarni a törött csavarokat? Illetve ha a blokkban a menet is sérült akkor az javítható?
a Fiat Punto Evo változatban minden szellőző rácson (középen és oldalt is) külön állítható az irány és a mennyiség. Az már más kérdés, hogy ezek mennyire csereszabatosak egymással.
Kb 30 perce voltam próba emissziós vizsgálaton és 1 percen belül beállt a megfelelő értékekre. A srác kérdezte is érdekes arc kifejezéssel "...mi ezzel a gond?...", Ki lett cserélve a szelepszár szimering ahogy mondtátok is. Persze a levegőszűrőház is le lett cserélve, itt nagyon nagy volt a rés a karburátornál és folyton piszkos is volt. Nem beszélve arról hogy egy csővezeték bemenete a házra le is volt törve és csak úgy lógott. Szóval úgy néz ki siker. Bár még az olajat nézni fogom eszi e vagy az is megáll. Azt sem hagyom annyiban.
Honnan lehet 2008-as Grande Puntóhoz 1.4 Starjet kartergázcsövet szerezni (77364147 kód)? A szerviz nem talál már. Amit én rendeltem, az meg nem passzol. :(
Az aljzathoz húzatod a dugót, egy hosszabb, 20-30cm-es kötegelővel.
A szelepdekni fölött közvetlen indulnék, és valahogy X-et formálva, mennék fel a dogóhoz.
Azon átvetve rögzíteném. A dugó tetején 4-5mm szélesen, 1-2 mm mélyen bereszelnék, hogy ne csússzon el a kötegelő. Nincs ott akkora meleg, hogy pl a fehér (transzparens) kötegelő, ne bírná el. De végül is, műszaki cérnát (drót) is használhatsz. Én is jártam hasonlóan, Lambda csatlakozója, de annyira jól áll benne, pöcök nélkül is, hogy nem bíbelődtem külső biztosítássa.
Még az is megfelelő lehet, hogy egy nagy tömítőszilikon gombócot nyomsz közéjük, rájuk. Nem kell közéjük nyomkodni, csak a házon tapadjon. Nem húzkodod szét naponta úgysem.
Úgy érted, az eltört pöcköt kívülről jól körbe fogom kötözővel, +húzom ezerrel, s öröm-boldogság míg világ a világ ? Bírják a kötöző műanyagok azt a hőt, ami ott van ?
Mert ha ez működő képes opció, akkor egyelőre nem küzdök a csatlakozó cserével...